Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gezond eten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sanne87
Amerika-ontdekker

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door Sanne87 »

Bedankt nogmaals voor alle reacties!

Openingsbericht was misschien beetje kort door de bocht. Bedoelde niet dat Trader Joes weinig gezonds heeft, want ben juist erg blij dat deze bij de Albertsons zit. Bedoelde met openingspost vooral dat ik beschikking heb tot deze twee winkels, al zijn ze denk ik in vergelijking met vele andere supermarkten een stuk kleiner, want heb gehoord dat deze supermarkten vooral voor campus zijn bedoeld. Omdat ik hier nog maar net ben in de USA en velen van jullie al veel langer, wilde ik graag weten welke gezonde producten en merken (want bijna alle merken zijn totaal anders dan de Europese) jullie aanraden/ervaring mee hebben, want dan kan ik deze uitproberen. Ondanks dat het kleinere supermarkten zijn, is er namelijk nog steeds heel veel keus tussen verschillende merken :)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wat yoghurt betreft wordt hier inderdaad de Griekse yoghurt erg gewaardeerd. Ben nog niet erg merkvast, koop vaak wat in de aanbieding is, en eigenlijk nog niets slechts gevonden. En ik eet zelf ook wel de Plain yoghurt van Dannon, niet duur, en prima, al is het wel heel anders dan nederlandse yoghurt.
Kaas koop ik van het huismerk, hebben ze vrijwel hetzelfde assortiment als Sargento. Gewoon wat verschillende soorten proberen, hierboven werd ergens de swiss genoemd, die vonden wij dus juist helemaal niet lekker, dus het is echt heel persoonlijk.
Terug in Texas!
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

Als ik in de US ben, ben ik ook niet gek op het brood daar maar dat los ik meestal op door er gewoon meer op te gooien. Hier doe ik er een plak kaas tussen, daar de volle mep: sla, kalkoen, augurken, mosterd en mayo. Dan merk je er niks meer van dan het brood te zoet en een beetje droog is. En cornflakes smaken overal bijna hetzelfde. Alleen de gepasteuriseerde melk zal ik nooit zo lekker vinden als gesteriliseerde. Chocomelk is meestal een drama. Smaakt allemaal naar koude Nesquick. Dole's heeft wel super lekker fruitsappen en de meeste winkels hebben ook prima huismerk appelsap/perziksap/weetikveelwat sap. En crackertjes in alle smaken die je ooit zou willen.

Ik beveel ook de Sargento aan, ook voor andere soorten kaas zoals mozzarella. Ze hebben ook heerlijke gemengde kaas mix waar mn vriend bij zweert voor op de tacos. Verder eten we ook veel diepvries groenten zoals boontjes en broccoli. Die kun je meestal ook prima in de wok gooien. De mais in de US is meestal super. Lekker goedkoop en heerlijk zoet dus niks geen geklooi met honing. Verder kun je zelf prima tacos maken met wat gehakt en wat tacomix poeder.

Het is echt wel te doen. Alleen voor dingen zoals andijvie, bloemkool en spinazie in een kwantiteit van meer dan een handjevol moet je even zoeken. Maar dat ligt er net aan. Sommige mensen schijnen die dingen wel te kunnen vinden in hun supermarkt. :wink:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Of je lekker en gezond eten in de plaatselijke supermarkt kan vinden ligt er ook heel erg aan waar je bent. Als we in Texas bij m'n schoonouders zijn heb ik weinig problemen om bij de plaatselijke HEB (klein supermarktje in een piepklein stadje) genoeg lekkers te vinden. Prima vlees, groenten en fruit. Whole wheat pasta is beperkte keuze maar ze hebben het wel. Hier in Utah in ons grotere (maar nog steeds erg kleine) stadje heb ik veel meer moeite met boodschappen. Voor fruit en groenten moet ik toch echt een eind rijden. Vlees wisselt heel erg, soms kan ik bij de dure supermarkt mooi spul vinden maar lang niet altijd. En het is gewoon veel moeilijker om gezond te eten als de ingredienten weinig smaak hebben. Dan val je toch veel sneller terug op ongezonde smaakmakers.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:offtopic: Ik ben er vanavond achter gekomen dat Trader Joe's ook naar Colorado komt. Als het goed is wordt dit jaar nog de eerste winkel geopend in Boulder, waarschijnlijk in de 29th Street Mall. Het is wel drie kwartier rijden van hieruit, maar ach, voor zo af en toe eens naar toe te gaan toch wel fijn, zeker aangezien we af en toe toch wel in/door Boulder komen!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Interessant topic,

Wij vertrekken binnen 3 weken naar de USA.
En ja, mijn vriendin is op dieet. Nl een weightwatchers dieet. Kan ik de producten daar verkrijgen in de walmart, traffix, sweetbay?
Anders wordt ze genoodzaakt te overleven op fruit en groenten.
Brood in Amerika, bwa ligt een beetje aan de plaats denk ik.
Hoewel ik toch wel niet zo te vinden aan amerikaans brood.
Vorige keer dat ik er was, dan overleefde ik op fastfood. Ik ben er verzot op :oops:
Nu als de vriendin mee is, kan ik niet veel anders dan gezond te eten. :thumbup:
's Morgen een ontbijtje van vers fruit met yoghurt. Een beetje ontbijtgranen en magere melk.
De rest van de dag veel groenten en we komen de dag wel door.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wallstreet schreef:Vorige keer dat ik er was, dan overleefde ik op fastfood. Ik ben er verzot op :oops:
Nu als de vriendin mee is, kan ik niet veel anders dan gezond te eten. :thumbup:
Dit is te combineren. McDonalds heeft prima salades, en als je de dressing weglaat ook nog eens caloriearm.
Wallstreet
Amerikakenner

Zalige reactie!

Nee, ik dien er ook op te letten.
Ik kan dan wel de mc'do binnenstappen, maar om er dan de salades te eten ipv de burgers...? Nein danke :wink:
Btw, heb een beetje opzoekingswerk verricht en blijkbaar hebben ze in de USA een ZEEEEER uitgebreid assortiment weightwatchers.
Dus die hoeft al niet meer te klagen over haar dieet. :thumbup:
bergmeid
Amerika-ontdekker

Bericht door bergmeid »

Ik heb zo het vermoeden dat wij hier meer Weight Watchers producten hebben in de gemiddelde supermarkt dan jullie, zoals je zelf al aangaf zou ik daar niet over inzitten. Heel toevallig ontdekte ik dat WW heerlijke creamy aardbeienijsjes heeft in het ijsvriesvak van mijn King Soopers supermarkt. Nog eens lage calorieen ook. Go WW.
Wallstreet
Amerikakenner

bergmeid schreef:Ik heb zo het vermoeden dat wij hier meer Weight Watchers producten hebben in de gemiddelde supermarkt dan jullie, zoals je zelf al aangaf zou ik daar niet over inzitten. Heel toevallig ontdekte ik dat WW heerlijke creamy aardbeienijsjes heeft in het ijsvriesvak van mijn King Soopers supermarkt. Nog eens lage calorieen ook. Go WW.
Ja ik kwam het ook tegen tijdens de speurtocht naar ww. Berrie n cream ziet er heerlijk uit!
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik doe ook Weight Watchers (na een 45-daagse cruise is dat wel nodig!), en de WW ijsjes zijn heel lekker. Verder eet ik altijd vers, veel groente en fruit, en daarvan mag je zoveel eten als je wil. WW is geen probleem in amerika.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Dento schreef::offtopic: Ik ben er vanavond achter gekomen dat Trader Joe's ook naar Colorado komt. Als het goed is wordt dit jaar nog de eerste winkel geopend in Boulder, waarschijnlijk in de 29th Street Mall. Het is wel drie kwartier rijden van hieruit, maar ach, voor zo af en toe eens naar toe te gaan toch wel fijn, zeker aangezien we af en toe toch wel in/door Boulder komen!
Dat had ik je in September al kunnen vertellen :wink:. Een vriendin van mij werkt bij Trader Joe's in Illinois, schijnt voor haar personeel een super keten te zijn!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Er zijn zelfs restaurants die een speciaal WW-menu hebben! Of minstens een stukje op het normale menu met WW-gerechten. Applebee's bijv. Of ze hebben 550 calories gerechten enzo. Bovendien kan je je bestelling hier heel makkelijk aanpassen. Als er op het menu staat dat het met een roast potatoe komt kan je ook heel makkelijk de aardappel omruilen voor een extra groente ofzo.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

1250 schreef:
Dento schreef::offtopic: Ik ben er vanavond achter gekomen dat Trader Joe's ook naar Colorado komt. Als het goed is wordt dit jaar nog de eerste winkel geopend in Boulder, waarschijnlijk in de 29th Street Mall. Het is wel drie kwartier rijden van hieruit, maar ach, voor zo af en toe eens naar toe te gaan toch wel fijn, zeker aangezien we af en toe toch wel in/door Boulder komen!
Dat had ik je in September al kunnen vertellen :wink:.
En waarom heb je dat dan niet gedaan? :P :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Voynich schreef: Chocomelk is meestal een drama. Smaakt allemaal naar koude Nesquick.
Dat had ik ook altijd. Toen ontdekte ik Hood Calorie Countdown; niet van die dunne waterige troep. Smaakt meer als een chocolade milkshake. En er zitten ook nog eens minder calorieën in dan in gewone chocolade melk. Staat in de meeste supermarkten in de buurt van de melk. Walmart heeft het ook.

Afbeelding
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Gezond eten...dat heb je niet met deze massa :sick:

(kreeg ik gisteren toegestuurd via FB met de vraag wat is het....
402205_10150592598781183_656546182_11524936_960131419_n.jpg
402205_10150592598781183_656546182_11524936_960131419_n.jpg (15.79 KiB) 1271 keer bekeken
rijocaer
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Vulling voor chicken nuggets?
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

yep, het zijn de nuggets voordat het gebleekt en smaakstof wordt aangebracht. geen wonder dat het net sponjes zijn. Kip wordt eerst door een soort zeef geperst om zoveel mogelijk vlees en ander "eetbaar" materiaal eraf te halen. Lekker toch?
rijocaer
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Dat heet seperatorvlees, zit onder andere ook in frikandellen
Crisis ? What Crisis ?
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

Weet iemand of je zilvervliesrijst en volkorenpasta kunt kopen in het zuidwesten? Zo ja, moet je dan naar een speciale winkel of koop je dat gewoon in de supermarkt? Voor mijn dieet ben ik namelijk afhankelijk van volkorenprodukten.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer