Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Antelope Canyon
Antelope Canyon
In augustus verblijven we 1 dag in Page van daaruit wilden we graag een bezoek brengen aan Antelope Canyon.
Is de upper of lower canyon het meest aan te raden? En is het voor de upper canyon aan te raden op voorhand te reserveren?
Hebben jullie tips voor gidsen welke trips verzorgen naar de upper canyon?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Is de upper of lower canyon het meest aan te raden? En is het voor de upper canyon aan te raden op voorhand te reserveren?
Hebben jullie tips voor gidsen welke trips verzorgen naar de upper canyon?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
- Valerie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Antelope Canyon
Daar is al veel over geschreven hier.
Hier vind je een mooie vergelijking :
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... anyon.html
Wij bezochten rond het middaguur de Upper en vonden dit zooooooo mooi dat we de dag erna besloten Lower ook te gaan doen.... Allebei héél apart, heel mooi en allebei erg de moeite.. Achteraf bekeken genoot ik meer van Lower... Met een statief krijg je een fotopas waardoor we alleen erin mochten gaan, het was een pak minder druk, avontuurlijker en langer
Ik zou dus Lower aanraden, maar zoals ik al zei... Ik ben héél blij dat ik ze allebei bezocht!
Hier vind je een mooie vergelijking :
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... anyon.html
Wij bezochten rond het middaguur de Upper en vonden dit zooooooo mooi dat we de dag erna besloten Lower ook te gaan doen.... Allebei héél apart, heel mooi en allebei erg de moeite.. Achteraf bekeken genoot ik meer van Lower... Met een statief krijg je een fotopas waardoor we alleen erin mochten gaan, het was een pak minder druk, avontuurlijker en langer

Ik zou dus Lower aanraden, maar zoals ik al zei... Ik ben héél blij dat ik ze allebei bezocht!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Ook wij hebben beiden al bezocht, ook ik raad de Lower aan...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik ben in november 2011 in de Lower Antelope Canyon geweest en kan zeggen dat ik onder de indruk was. Lower zou rustiger zijn kwa bezoek als Upper. Voor Upper Antelope Canyon lijkt het mij het verstandig een tour te boeken.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
De upper kan je alleen maar bezoeken met een tour vanuit Page, er zijn verschillende aanbieders.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Nee hoor je kan ook ter plaatsen een tour boeken bij het kotje wat op de parking staat.
- Bushmaster
- Amerika-expert
ja klopt, en dan in de 4x4 instappen (zonder APK) voor een stukje onvervalste "parijs dakar" 

Het kan heel druk zijn in augustus vanaf de parkeerplaats bij Upper. Tours va Page kan je boeken bij Tsosie, Ekis of Overlander. Maakt qua prijs niet uit. Er gaan geen tours va Page naar Lower maar Lower is veel rustiger en de ingang ligt tegenover Upper.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
edit, zie het nu al staan dat je voor de lower niet hoeft te boeken.is het voor de lower niet nodig om te boeken
Wat ik me alleen afvraag. Op de ontdek site staat dat je voor de lower canyon $20 voor de gids en $6 voor de navajo tax betaald. Dat terwijl de gids dus niet altijd meeloopt?!?
Sinds de flooding is ook een gids in Lower verplicht maar dat wil niet zeggen dat hij ook helemaal met je mee gaat. Als ik mij goed herinner moet je voor beide canyons apart betalen maar slechts een keer de Navajo fee. Maar mijn geheugen kan me in de steek laten. Misschien weet iemand dat beter.
Yeehaw
Yeehaw
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je betaalt 20 dollar voor de toegang. Er gaat altijd een gids mee naar de canyon bij de Lower. Eenmaal beneden kun je vaak in je eigen tempo door de canyon lopen. De gids blijft wel vaak in de buurt en geeft bijvoorbeeld ook goede tips voor het maken van foto's. De eerste keer dat wij er waren konden we zonder gids ook weer terug naar de ingang lopen (je kunt teruglopen of aan het eind naar boven lopen). De laatste keer ging iedereen aan het eind naar boven, met de gids mee.
Die navajo fee betaal je inderdaad maar 1 keer.
Marianne
Die navajo fee betaal je inderdaad maar 1 keer.
Marianne
Volgens mij is de toegangsprijs inmiddels $ 25,-- pp of zelfs nog hoger.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Let wel op bij Lower in de ochtend het mooiste licht (8-12u). Die photo pass had ik ook nog gratis zeg maar (voor zelfde geld als gewone entree) maar dat schijnt veranderd te zijn in 2011. Dus even op de site kijken. Voordeel om 8 u is het vaak rustiger niet iedereen wil vroeg op.
zoek even op internet en evt met uitgebreid zoeken op dit forum. Zoek dan op onderwerp "antelope Canyon"
vb
viewtopic.php?f=7&t=28694&p=468354&hilit=antelope+canyon#p468354
zoek even op internet en evt met uitgebreid zoeken op dit forum. Zoek dan op onderwerp "antelope Canyon"
vb
viewtopic.php?f=7&t=28694&p=468354&hilit=antelope+canyon#p468354
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Bedankt voor jullie reacties!
Misschien dat we aan beiden een bezoekje brengen: vroeg op voor de lower en dan rond de middag naar de upper.
Misschien dat we aan beiden een bezoekje brengen: vroeg op voor de lower en dan rond de middag naar de upper.
- jvandijk65
- Amerikafan
Zowel Lower en Upper Antelope canyon zou ik iets teveel van het goede vinden op één dag. Er zijn zoveel andere dingen in en rondom Page te doen en te zien. Bijvoorbeeld: Horse Shoe Bend, tour door de Glen Canyon dam, boottocht op Lake Powell, zelf een boot of kayak huren, rafttocht vanaf de onderkant van de dam door de Horse Shoe Bend (beetje spijt dat we dat niet hebben gedaan..), of gewoon een middagje lekker niksen aan het meer. En dan noem ik nog lang niet alles op, maar er zijn andere forumleden die daar nog veel meer over weten!
- Phillostar
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
De fotografen pas bij de lower slot canyon is een aparte entreeprijs voor ik dacht 45 minuten banjer tijd
.
Je kan dan in je uppie voor of na de meute de canyon in zodat je wat extra ruimte/zicht hebt om foto´s te maken.
Neem drinken/water mee, de terugweg naar de parking is (licht)bergopwaards en als je uit de koele canyon komt is dit tesamen met de middag hitte een flinke klap.

Je kan dan in je uppie voor of na de meute de canyon in zodat je wat extra ruimte/zicht hebt om foto´s te maken.
Neem drinken/water mee, de terugweg naar de parking is (licht)bergopwaards en als je uit de koele canyon komt is dit tesamen met de middag hitte een flinke klap.
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
In nOv 2011 toen ik geweest ben mocht ik voor de entree fee 2 uur vrij foto's maken in de canyon en zo nu en dan kwam de gids langs met een groep en informeerde dan even of alles ok was. Langer als 2 uur en je moest nog een tour betalen. Ik had wel een hele foto-uitrusting bij met statief en daarom kon ik een fotopas krijgen. Was er samen met 1 andere fotograaf die direct naar het eind van de canyon verdween en daar 2 uur foto's heeft gemaakt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij hebben beide gedaan. In 2010 de upper en deze zomer de lower. De lower is inderdaad rustiger en de gids gaat mee. Ik denk dat we 25 dollar per persoon betaald hebben. En wat me bijgebleven is van de lower (naast de schoonheid
ervan) dat ik de dag daarna me zo stijf als een plank voelde. De lower is heel nauw, veel klimwerk en wringwerk. Als je echt geen al te beste fysiek hebt is het geen aanrader. Ik wist ook niet dat het zo erg zou zijn (ik ben nogal een kleintje
) en wat zeker een aanrader is : de rafting op de colorado
. Neemt wel een halve dag in beslag. En wij hebben hem in de voormiddag gedaan (wel heel vroeg vertrekken).

Ik heb het afgelopen November de Upper Canyon gedaan!
Kosten waren geloof ik 29 dollar (of 26). Vanuit Page werken 2 of 3 bedrijven samen om de stroom bezoekers te reguleren.
Het zal me niet verbazen als er 1 moeder bedrijf achter zit.
Het was er prachtig maar voor november vond ik het al erg druk... Ik kan me voorstellen dat de upper canyon file lopen is in het hoogseizoen.
Kosten waren geloof ik 29 dollar (of 26). Vanuit Page werken 2 of 3 bedrijven samen om de stroom bezoekers te reguleren.
Het zal me niet verbazen als er 1 moeder bedrijf achter zit.
Het was er prachtig maar voor november vond ik het al erg druk... Ik kan me voorstellen dat de upper canyon file lopen is in het hoogseizoen.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik mocht voor die $26 4 uur in de Canyon blijven van 9-13!! Dat was dus de Lower. En ik had uiteindelijk een persoonlijke fotogids die me even snel dè plekjes wees... als hij wees nu draaien die kant op zag ik ze vaak al.. ah die lijn? Ja zei hij dan.
Upper schijnt voor de fotografen rond 11.30 het mooiste te zijn...
Upper schijnt voor de fotografen rond 11.30 het mooiste te zijn...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht