Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis kimpe: wat vinden jullie van onze route?
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: ROUTE VOOR 2012...GRAAG OPMERKINGEN/TIPS...
Je kunt dus bewust SF aan einde of begin doen.. maar ik zou niet de stad verdelen over 2 dagen (begin en einde). Of aan het einde wat langer ergens blijven hangen kan ook.. en dan dus niet op dat bankje van Thuul. 
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
dank jullie voor opmerkingen
wij zijn met 2 vrouwen 34 jaar en 42jaar,en zouden dit inderdaad met een gehuurde wagen doen
als ik een dag van san francisco laat vallen waar zouden jullie die dan tussen steken
we doen toch wel een beetje bewust meer steden aan,
we willen zeker van de natuur en rust ook genieten,
maar zijn niet echt voor lange wandelingen
en ook doordat we er nog niet zijn geweest is het toch zoeken en kiezen wat we denken wat ons best ligt
dit is natuurlijk een beetje kiezen voor het onbekende
wij zijn met 2 vrouwen 34 jaar en 42jaar,en zouden dit inderdaad met een gehuurde wagen doen
als ik een dag van san francisco laat vallen waar zouden jullie die dan tussen steken
we doen toch wel een beetje bewust meer steden aan,
we willen zeker van de natuur en rust ook genieten,
maar zijn niet echt voor lange wandelingen
en ook doordat we er nog niet zijn geweest is het toch zoeken en kiezen wat we denken wat ons best ligt
dit is natuurlijk een beetje kiezen voor het onbekende
@isis:dank voor opmerking helicopter,zal ik zeker rekening mee houden
de bedoeling dat ik een reservatie vanuit het thuis front al maak
ivm begin/einde SF,het is de bedoeling na het landen daar te overnachten en dag erna te vertrekken richting yosemite,
dus in begin niet echt SF te bezoeken maar dit te doen op het einde
@tuul: moab zal voor een volgende reis zijn
@klaas:inderdaad bedoelde ik glen canyon dam
de bedoeling dat ik een reservatie vanuit het thuis front al maak
ivm begin/einde SF,het is de bedoeling na het landen daar te overnachten en dag erna te vertrekken richting yosemite,
dus in begin niet echt SF te bezoeken maar dit te doen op het einde
@tuul: moab zal voor een volgende reis zijn
@klaas:inderdaad bedoelde ik glen canyon dam
De meeste gaan hier Zion op antwoorden ... net als ik.kimpe schreef:
Een extra nacht in Zion brengt heel wat rust in je schema én het is natuurlijk een heerlijk mooi park met een prima schuttledienst in én buiten Zion (als je tenminste in Springdale overnacht, wat aan te raden is)
je krijgt dus vanaf Las Vegas :
....
31/08 : Las Vegas - Zion
01/09 : Zion NP
02/09 : Zion NP - Bryce
03/09 : Bryce - Page
04/09 : Page
05/09 : Page - Grand Canyon
...
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Re: Reis kimpe: wat vinden jullie van onze route?
heb dit dan aan gepast...
wat ik me wel afvraag of het wel de moeite is om in page 2 nachten te verblijven
wat ik me wel afvraag of het wel de moeite is om in page 2 nachten te verblijven
onze route
na de vele info en tips tot de volgende difinitieve route gekomen
dag 1:brussel-londen-san francisco :landen omstreeks 13u25,auto oppikken en overnachten in san mateo
dag 2:rijden naar yosemite valley 2 overnachtingen in cabin
dag 3:yosemite valley
dag 4:yosemite valley-mammoth lake,met tussenstop bodie ghosttown
dag 5:mammoth lake-death valley,overnachten furnace creek
dag6:death valley-las vegas,tussenstop dante's view/badwater
dag7:las vegas
dag8:las vegas-zion np,tussenstop valley of fire,2 overnachtingen best western zion park(springdale)
dag9:zion np
dag10:springdale-page
dag11:page,bezoeken van lower antelope/horseshoe bend/glen dam
dag12:page-grand canyon,overnachting bright angel lodge
dag13:grand canyon-kingman(gewoon als overnachting stop)graag stukje route 66
dag14:kingman-los angeles
dag15:los angeles
dag16:los angeles-pismo beach
dag17:pismo beach
dag18:pismo beach-monterey
dag19:monterey-san francisco
dag20:san francisco
dag21:san francisco
dag22:san francisco-londen-brussel: vertrek 16u30
als er mensen zijn met tips over bv wat we zeker moeten zien,....enz
dag 1:brussel-londen-san francisco :landen omstreeks 13u25,auto oppikken en overnachten in san mateo
dag 2:rijden naar yosemite valley 2 overnachtingen in cabin
dag 3:yosemite valley
dag 4:yosemite valley-mammoth lake,met tussenstop bodie ghosttown
dag 5:mammoth lake-death valley,overnachten furnace creek
dag6:death valley-las vegas,tussenstop dante's view/badwater
dag7:las vegas
dag8:las vegas-zion np,tussenstop valley of fire,2 overnachtingen best western zion park(springdale)
dag9:zion np
dag10:springdale-page
dag11:page,bezoeken van lower antelope/horseshoe bend/glen dam
dag12:page-grand canyon,overnachting bright angel lodge
dag13:grand canyon-kingman(gewoon als overnachting stop)graag stukje route 66
dag14:kingman-los angeles
dag15:los angeles
dag16:los angeles-pismo beach
dag17:pismo beach
dag18:pismo beach-monterey
dag19:monterey-san francisco
dag20:san francisco
dag21:san francisco
dag22:san francisco-londen-brussel: vertrek 16u30
als er mensen zijn met tips over bv wat we zeker moeten zien,....enz
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: onze route
Al prima rondje ik mis alleen het mooie Bryce Canyon
dag 10 zou ik van Zion - Bryce doen en
dag 11 Bryce - Page...
Horse shoe bend kun je op weg van Page naar Grand Canyon bezoeken.
De vroege ochtend van dag 12 kun je antelope canyon (lower) bezoeken. Dat kan allemaal prima.
dag 10 zou ik van Zion - Bryce doen en
dag 11 Bryce - Page...
Horse shoe bend kun je op weg van Page naar Grand Canyon bezoeken.
De vroege ochtend van dag 12 kun je antelope canyon (lower) bezoeken. Dat kan allemaal prima.
ja ik weet het ,bryce zat er oorspronkelijk wel in
maar dan toch bewust gekozen van een np er uit te halen omdat we erg graag een rustige route wilden met een aantal keer min ergens 2dagen blijven,
zo heb ik ook weer een excuse om toch de aan komende jaren terug een trip te nemen naar de usa
maar dan toch bewust gekozen van een np er uit te halen omdat we erg graag een rustige route wilden met een aantal keer min ergens 2dagen blijven,
zo heb ik ook weer een excuse om toch de aan komende jaren terug een trip te nemen naar de usa
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
En dat excuse willen we allemaal gebruiken 
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
Is idd een mooie route. Jammer van Bryce maar helaas. Als je van Bodie naar Mammoth rijdt vergeet dan niet een bezoek aan de south tufas van Mono Lake. Onderweg heb je al prachtige uitzichten over Mono Lake vanaf grote hoogte en een wandeling bij de tufas is aanbevolen.
inderdaad henriette
thanks yeehaw
thanks yeehaw
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maak dan iig een omweggetje naar Bryce Point in het park want dat geeft je een indruk wat je mist
.... Bryce is iets heel anders dan Zion of Page.
@isis
staat al genoteerd,thanks
staat al genoteerd,thanks
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij hebben onze eerste reis zowel zion als bryce geskipt. Achteraf hebben we daar geen spijt van gehad want die hebben we relaxt op onze volgende reis gedaan.
De route is goed zo.
De route is goed zo.
Groetjes,
Carine
Carine
@sachasenne
is goed om te horen,
ja we vinden het toch belangerijk dat we rustig relaxt kunnen genieten van onze reis en niet over haast te werk moeten gaan
is goed om te horen,
ja we vinden het toch belangerijk dat we rustig relaxt kunnen genieten van onze reis en niet over haast te werk moeten gaan
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik heb in onze route meerdere dagen Zion gestopt met overnachtingen daar, en dan een dagtochtje Bryce gepland vanuit daar. Ik las dat dat goed te doen was, en zo heb je toch alles gezien, maar niet het gedoe van weer alles moeten inpakken en verslepen en weer ergens anders moeten overnachten. Had ik zo bedacht hoor, misschien is het helemaal niet zo handig, maar het leek me relaxter.kimpe schreef:ja ik weet het ,bryce zat er oorspronkelijk wel in
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Maar ik zie nu dat je in je schema maar 1 dag Zion hebt, dus negeer mijn berichtje maar, want dat past niet in jullie schema! 
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
@iertje007
als je inderdaad meerdere nachten in zion bent zal dit wel een goed idee zijn veronderstel ik
wij zijn er wel 2 nachten,maar 1 volledige dag
als je inderdaad meerdere nachten in zion bent zal dit wel een goed idee zijn veronderstel ik
wij zijn er wel 2 nachten,maar 1 volledige dag
hulp gevraagd voor yosemite
op 25 aug in de middag zouden we aankomen in yosemite.
daar overnachten we in curry village voor 2 nachten in een cabin,we zijn er nog nooit geweest en zit toch met een aantal vraagjes.
we komen vanuit san francisco(san mateo)en zouden rijden over de e120 via de big oat flat entrance=>is dit een goede route en zijn er bepaalde stops dat we moeten doen.
bij aankomst zouden we naar visitor center rijden het indianen dorp bekijken en daarna rijden naar tunnel view om vervolgens in te checken in curry village,messchien na dit naar de merced river rijden
is deze volgorde goed van rijden? om in te checken waar en hoe moet dit gebeuren? kunnen we rijden met de wagen tot daar en kunnen we de wagen daar parkeren en 2 dagen laten staan.
de volgende dag is een volledige dag,we zijn wat sportief ingesteld maar weten totaal niet wat we aankunnen van wandelingen,maar willen natuurlijk zoveel mogelijk zien van het park maar niet stik kapot zitten(heb je ook geen plezier aan denk ik)
we hadden gedacht panorama trail of glacier point te doen?volgens dat ik verstaan heb kunnen we met een shuttle bus naar toe rijden en al wandelend terug naar curry valley of ben ik mis?
in de namiddag waren we van plan een fiets te huren en rond te rijden.
volgende dag zouden we rond 11u vertrekken en messchien nog ergens eerst een kleine wandeling te doen maar welke? voordat we rijden naar bodie ghosttown om daarna door te rijden naar mammoth lake
hoop op aantal reacties alvast bedankt
daar overnachten we in curry village voor 2 nachten in een cabin,we zijn er nog nooit geweest en zit toch met een aantal vraagjes.
we komen vanuit san francisco(san mateo)en zouden rijden over de e120 via de big oat flat entrance=>is dit een goede route en zijn er bepaalde stops dat we moeten doen.
bij aankomst zouden we naar visitor center rijden het indianen dorp bekijken en daarna rijden naar tunnel view om vervolgens in te checken in curry village,messchien na dit naar de merced river rijden
is deze volgorde goed van rijden? om in te checken waar en hoe moet dit gebeuren? kunnen we rijden met de wagen tot daar en kunnen we de wagen daar parkeren en 2 dagen laten staan.
de volgende dag is een volledige dag,we zijn wat sportief ingesteld maar weten totaal niet wat we aankunnen van wandelingen,maar willen natuurlijk zoveel mogelijk zien van het park maar niet stik kapot zitten(heb je ook geen plezier aan denk ik)
we hadden gedacht panorama trail of glacier point te doen?volgens dat ik verstaan heb kunnen we met een shuttle bus naar toe rijden en al wandelend terug naar curry valley of ben ik mis?
in de namiddag waren we van plan een fiets te huren en rond te rijden.
volgende dag zouden we rond 11u vertrekken en messchien nog ergens eerst een kleine wandeling te doen maar welke? voordat we rijden naar bodie ghosttown om daarna door te rijden naar mammoth lake
hoop op aantal reacties alvast bedankt
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Onderwerpen samengevoegd. Graag volgende vragen in je originele reistopic stellen om de leesbaarheid te bevorderen.
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 4189 Weergaves
-