Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Intermediate alamo

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Bicky1984
Amerikafan

Intermediate Alamo

Bericht door Bicky1984 »

Intermediate Alamo

Berichtdoor Bicky1984 » 18 jan 2012, 17:25
Wij hebben voor in juli een intermediate gereserveerd bij Alamo LAX en bregen die 15 dagen later terug in SF.
Volgens reisaggent zou deze groot genoeg zijn voor 4 volwassen personen.Ik vraag me wel of hoe dat zit voor de koffer.Als we daar 4 keer bagage moeten inkrijgen
plus een koelbox denk ik dat wat te krap zal zijn.
Is het mogelijk om ter plaatse up te graden tot een grotere of is het goedkoper van hier?
Alvast bedankt
Hockey
Amerika-expert

intermediate alamo

Bericht door Hockey »

Intermediate? Een sedan neem ik aan. Kort antwoord: Nee, veel te klein. Zo'n auto is vergelijkbaar met een Mazda 6, Toyota Avensis, Volkswagen Passat, Ford Mondeo en Citroen C5. Beter is een SUV of een minivan.

Over het algemeen is het goedkoper om hier een grotere auto te regelen dan dat daar te moeten doen.
Bicky1984
Amerikafan

intermediate alamo

Bericht door Bicky1984 »

bedankt voor de info.Zou dit een grotere meerprijs zijn?
Verbruiken die bakken dan meer?
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Re: Intermediate Alamo

Bericht door lyan »

Ik weet niet waar je gehuurd hebt, maar meestal is het goedkoper om het vanaf hier te doen. Kijk anders even op de sites wat het kost.

Succes, Lyan
Hockey
Amerika-expert

intermediate alamo

Bericht door Hockey »

Sorry, maar ik snap je vraag niet. Wat bedoel je precies, vooral dat "grotere meerprijs" snap ik niet.
Bicky1984
Amerikafan

intermediate alamo

Bericht door Bicky1984 »

Als dit veel duurder zal zijn voor 15 dagen huur met zo een minivan?Zou een full size groot genoeg zijn?
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

We hebben via neckermann onze a la carte reis laten samenstellen en daar een wagen gehuurd.Bij Alamo.
De consulente had vorige zomer geweest en zei dat dit voldoende was maar heb schrik gekregen door de commentaren.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

intermediate alamo

Bericht door sachasenne »

Het openingsbericht werd door TS gewijzigd.
De antwoorden zijn niet meer relevant voor de huidige vraag.
TS gelieve verdere berichten niet meer van onderwerp te wijzigen voor de leesbaarheid van het topic.
Groetjes,
Carine
Hockey
Amerika-expert

intermediate alamo

Bericht door Hockey »

Ik denk dat een minivan dan wel suv duurder zal zijn. Maar nogmaals, het daar regelen qua upgrade is nog duurder. Dus als je besluit te upgraden is het bijna altijd goedkoper vanaf hier het te regelen. Ook een full size schiet je weinig mee op. Dan heb je een auto die formaat BMW 5, misschien BMW 7 heeft. Qua zitten is het voor de passagiers beter, maar qua bagageruimte kom je dan nog steeds in de problemen.

Oakhurst naar Monterey is ruim 3 en een half uur volgens Google maps. Oakhurst naar SF is ruim 3 uur en 3 kwartier. En dan nog eens naar Monterey. Als je de 17 Mile Drive wil zien is het beter om eerst naar Monterey te gaan, eventueel daar te overnachten en dan pas door naar SF. Ga je eerst naar SF dan moet je vanuit daar toch weer naar Monterey, wat je ook weer dik 2 uur kost. Op die wijze ben je ruim een hele dag kwijt om alleen de 17 Mile Drive te zien en dan ook nog eens de halve dag naar SF vanuit Oakhurst.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik vul hier even mijn bericht aan.

Met 4 personen is een grote auto veel comfortabeler. Dus een suv of een minivan. Je kan wel een grotere sedan nemen, waardoor de passagiers comfortabeler zitten, maar daarmee is het probleem van de bagageruimte nog niet opgelost. Je intermediate is qua formaat vergelijkbaar met een Volkswagen Passat. Neem je een grotere sedan dan zal deze formaat BMW 5 of Mercedes S klasse zijn. Groter, maar qua bagageruimte zou ik nog steeds meer ruimte willen als ik met 4 mensen ga rondreizen en ze hebben allemaal een koffer bij zich.
Qua huren is het bijna altijd voordeliger om hier iets groters te nemen dan wel te upgraden dan het daar te doen.
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

je hebt intermediate SUV en en een standaard SUV?Ik zal daar eens prijs over vragen.Met een SUV zal het waarschijnlijk wel makkelijker zijn voor die monument valley selfdrive te doen
Hockey
Amerika-expert

Re: Intermediate alamo

Bericht door Hockey »

Ik heb afgelopen winter een tripje VS gedaan met mijn ouders en een intermediate SUV besteld. We kozen een Hyundai Santa Fe, welke bij de standard SUV stond bij Alamo LAX. Met 3 mensen was dit qua bagageruimte net te doen. Zou ik met 4 mensen gaan dan zou ik een full size SUV kiezen of een minivan. Een stukje duurder, maar je dient de prijs te delen door 4.
In 1991 zijn we met ons 4-en gegaan (ouders, broer en ik) en hadden we een minivan. Dat ding was absoluut elke cent waard.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Topic opgeschoond.
TS kan een nieuw topic openen mbt tot zijn vraag over oakhurst of deze vraag in de oorspronkelijke route plaatsen
Groetjes,
Carine
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Hebben al 5 keer een rondreis gedaan met 4 volwassen .
En steeds hebben we een minivan gehad .
Is plaats voor al je bagage en een frigobox.(4normaal koffers,3 handbagage,en een frigobox)
En het zitconfort is zeer goed.
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Welke auto's kunnen we al krijgen bij LAX alamo als we intermediate SUV reserveren?
Heeft er iemand foto's ?
thx
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden afgelopen september bij Alamo in LAX een Jeep Liberty. In mijn reisverlsag, 14 september, staat een foto. Met 2 of 3 personen is dit prima, maar met 4 personen zou ik een standaard SUV nemen of een minivan.
Afgelopen december hadden we een standaard SUV, zie mijn verslag in wording (1e dag) voor een foto van de bagageruimte.
Je kunt ook eens de zoekfunctie van het forum proberen, er is al heel veel geschreven over de de verschillende soorten SUV's etc.

Marianne
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Zouden jullie de standaard suv aanraden omwille van de grotere koffer of omwille van de plaats op de achterbank.?
Wat als er toevallig geen intermediate suv aanwezig is maar je toch eentje gereserveerd hebt?
Kunnen ze je dan gratis upgraden naar een standaard?of kunnen ze je laten wachten?
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik denk dat plaats op de achterbank nooit echt een probleem is, maar wel de bagageruimte als je met 4 personen bent. In onze Midsize SUV zat de koffer met 2 personen altijd volledig vol. Vergeet niet dat je ook nog een frigobox zult hebben en waarschijnlijk een hoop water en wat eten. En je wilt je rugzakken en wandelschoenen toch ook ergens kwijt?

Als iedereen je hier een standaard SUV aanraadt voor 4 personen zou ik die gewoon boeken. ;-) Je moet echt niet hopen op een gratis upgrade. Het zou me verbazen als ze op LAX geen wagens hebben van een bepaald type. Ze zullen je wel altijd een upgrade aanbieden, maar die is dan te betalen en zo kom je waarschijnlijk veel duurder uit dan dat je hem hier zou geboekt hebben.
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

We zouden die intermediate suv nemen voor het prijsverschil?Met die standaard suv heb je een verschil van 200euro.Met de dure juli flichtkosten
willen we toch een beetje op ons budget letten.
Vrienden van ons rijden met een kia sportage en volgens kofferruimte is dit volgens ons voldoende.Je kunt in de hoogte stapelen .
We nemen sportzakken mee.Ook doen we minder kledij mee omdat we mss terplaatse wat kledij kunnen kopen.
Is het nodig om handdoeken mee te doen?De meeste hotels en of lodge hebben toch badlinnen voorradig denk ik ?
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Is een midsize suv een intermediate suv? of is dit nog een groter model?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer