kastelke schreef:Verder kan je je credit history ook opbouwen door utilities op jouw naam te zetten en die rekeningen op tijd te betalen.
...
(je moet misschien eerst een borg betalen).
Wij moesten inderdaad ook borg betalen, die we netjes na een jaar terug kregen als credit op ons account (daar werden vervolgens de eerste paar utility rekeningen van betaald).
SemJes schreef:Je kunt uitzoeken welke banken een secured credit card willen afgeven voor iemand zonder credit score. Onze eigen bank wilde dit bijvoorbeeld niet voor ons doen (een of andere nieuwe regel).
Jemig, ze maken je het niet makkelijk.
SemJes schreef:Als je vriend een credit score heeft is het misschien een idee om jou toe te voegen op zijn credit card(s?). Sommige banken willen dit doen, anderen weer niet. Je krijgt natuurlijk niet de score van je vriend, maar het wordt wel gerapporteerd en zo bouw je ook je score op.
Hebben wij ook gedaan (mijn vrouw toevoegen aan mijn credit card; zij had geen inkomen), dat ging zonder probleem.
SemJes schreef:Benno's store credit card idee kan nog niet als je helemaal geen score hebt. Ik weet niet of dat vroeger wel kon, maar nu is het in ieder geval niet mogelijk om een Sears/Macy's etc. credit card aan te vragen zonder een score. Je zult worden afgewezen als je score korter bestaat dan 6 maanden. De winkels zullen misschien in eerste instantie zeggen dat het wel mogelijk is om zo'n kaart aan te vragen, maar keer op keer wordt men zonder score weer afgewezen, wat je score nadelig zal beïnvloeden.
Daar hadden wij ook last van (Gap Card). De afwijzing was erg vaag overigens, maar het kwam er op neer dat onze credit history te kort was.
SemJes schreef:We hebben onlangs een shared secured loan aangevraagd bij een lokale credit union, puur om een score op te bouwen.
The hoops one must jump through... Wel fijn dat het zo geregeld kan worden.