Ik heb via verschillende websites gezocht voor monument valley. Zal jullie reisverslagen nog eens nalezen... Cabin is zeker ok voor ons!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hotels nationale parken
-
Dieuwertje
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: hotels nationale parken
Marianne, aangezien jullie al zoveel gereisd hebben, ga ik voor curry village kiezen in de plaats
Ik heb via verschillende websites gezocht voor monument valley. Zal jullie reisverslagen nog eens nalezen... Cabin is zeker ok voor ons!
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com
April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï
New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
-
Dieuwertje
- Amerikafan
Trouwens, ik vind curry village niet zo goedkoop als hier gezegd wordt.. een non heated tent kost al snel 130 dollar.
Is wel kleine 100 euro... Als dat het goedkoopst mogelijk is, zit er niet veel anders op
Is wel kleine 100 euro... Als dat het goedkoopst mogelijk is, zit er niet veel anders op
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com
- jvandijk65
- Amerikafan
Curry Village: prachtige locatie, heerlijk sfeer, tenten niets op aan te merken. Maar die bedden.......
wij hebben een tent gehuurd bij Housekeeping Camp, ik twijfel nog wel een beetje omdat ik iedereen op het forum hoor over Curry Village.
Wat zijn jullie meningen?
De prijzen zijn wel aardig gelijk. Kunnen we het eind september nog redden met een unheated tent?
Wat zijn jullie meningen?
De prijzen zijn wel aardig gelijk. Kunnen we het eind september nog redden met een unheated tent?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind Housekeeping Camp veel leuker. HKC heeft meer ruimt, je hebt er een pciknicktafel, een fire ring, en elektriciteit. Het is alleen veel moeilijker om er iets te vinden, dus meestal hoor je alleen over Curry village.
Wij zaten er onder andere in 2006, zie daarvoor ons reisverslag.
Voor HKC moet je eigen beddengoed meenemen, of het huren. In september is het wellicht wel nodig om een extra deken te vragen.
Marianne
Wij zaten er onder andere in 2006, zie daarvoor ons reisverslag.
Voor HKC moet je eigen beddengoed meenemen, of het huren. In september is het wellicht wel nodig om een extra deken te vragen.
Marianne
-
Gijs&Kelly
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zaten afgelopen zomer in Curry Village. De locatie is geweldig, midden in het park. Maar na 3 nachten daar weten we het zeker; eens maar nooit meer. De bedden zijn echt vreselijk, waardoor we geen oog dicht hebben gedaan. Ook in de zomer (augustus) was het 's nachts behoorlijk koud, terwijl de heater niet aan kon. Een volgende keer betalen we liever wat meer voor een fatsoenlijke nachtrust of we gaan net iets buiten het park zitten.
Als je toch locatie belangrijker vindt is Curry Village prima. Midden in de vallei, zwembad in de buurt, en genoeg plekken om te eten en gezellig te zitten.
Als je toch locatie belangrijker vindt is Curry Village prima. Midden in de vallei, zwembad in de buurt, en genoeg plekken om te eten en gezellig te zitten.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik krijg hier even een lichte vorm van paniek...
Wij hebben voor onze overnachting in de buurt van Yosemite een hotel in Oakhurst. Is vanuit hier een bezoek aan het park goed te doen, we wilden namelijk liever niet in het park zelf slapen omdat de voorkeur uitgaat naar een hotel?
Wij hebben voor onze overnachting in de buurt van Yosemite een hotel in Oakhurst. Is vanuit hier een bezoek aan het park goed te doen, we wilden namelijk liever niet in het park zelf slapen omdat de voorkeur uitgaat naar een hotel?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In het park zijn ook hotels, maar die zijn wat prijziger dan buiten het park. Heb je 1 nacht? Waar overnacht je daarvoor en daarna en wat wil je doen in Yosemite? en wanneer ben je er?
Marianne
Marianne
We zijn 2 nachten in Yosemite (31-07/01-08).
We komen dan 31ste vanaf SF en de 2de rijden we via de tioga pass naar mammoth lake. We wilden de volledag en de de ochtende van vertrek in het park doorbrengen om te wandelen en te genieten van de natuur. Verder eigenlijk geen concrete plannen.
We komen dan 31ste vanaf SF en de 2de rijden we via de tioga pass naar mammoth lake. We wilden de volledag en de de ochtende van vertrek in het park doorbrengen om te wandelen en te genieten van de natuur. Verder eigenlijk geen concrete plannen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan betekent Oakhurst dat je drie keer 1,5 uur extra reistijd hebt: heen en weer op de volle dag vanuit Oakhurst naar de vallei, en ook weer 1,5 uur op de dag dat je naar ML rijdt vergeleken met een overnachting in de vallei. In de vallei heb je een heel andere ervaring en een minder goede prijs/kwaliteitverhouding.
El Portal ligt alweer een stuk gunstiger dan Oakhurst, is ook een mogelijkheid.
Marianne
El Portal ligt alweer een stuk gunstiger dan Oakhurst, is ook een mogelijkheid.
Marianne
-
Dieuwertje
- Amerikafan
Hey lieve forumvrienden!
Ik moet mijn euforie eventjes met jullie delen! Op aanraden van Marianne wou ik boeken voor de goulding's cabines in monument valley. Toen ik checkte voor beschikbaarheid merkte ik dat alle cabins al sold waren, maar er waren wel nog casita's vrij. Dat beetje meer betalen stoort ons niet, aangezien de locatie zo fantastisch blijkt te zijn! Ik begin de reservatie te maken en bij het afsluiten van mijn boeking zie ik dat het groene vogeltje, dat aangeeft dat er nog beschikbare plaatsen zijn, een rood kruisje geworden is! Kon het echt zo zijn dat ik de laatste casita te pakken had?
Was er niet zo gerust in: ik had na 12u nog altijd geen bevestiging. Heb dan een mailtje gestuurd en de bevestiging gekregen: de casita staat op onze naam gereserveerd! Ik ben in de wolken! Anders was het een heel gedoe geworden om iets te vinden, al zeker in de buurt..
Bedankt voor jullie snelle reacties, die mij het mogelijk gemaakt hebben om deze unieke plek vast te krijgen!
Ik moet mijn euforie eventjes met jullie delen! Op aanraden van Marianne wou ik boeken voor de goulding's cabines in monument valley. Toen ik checkte voor beschikbaarheid merkte ik dat alle cabins al sold waren, maar er waren wel nog casita's vrij. Dat beetje meer betalen stoort ons niet, aangezien de locatie zo fantastisch blijkt te zijn! Ik begin de reservatie te maken en bij het afsluiten van mijn boeking zie ik dat het groene vogeltje, dat aangeeft dat er nog beschikbare plaatsen zijn, een rood kruisje geworden is! Kon het echt zo zijn dat ik de laatste casita te pakken had?
Was er niet zo gerust in: ik had na 12u nog altijd geen bevestiging. Heb dan een mailtje gestuurd en de bevestiging gekregen: de casita staat op onze naam gereserveerd! Ik ben in de wolken! Anders was het een heel gedoe geworden om iets te vinden, al zeker in de buurt..
Bedankt voor jullie snelle reacties, die mij het mogelijk gemaakt hebben om deze unieke plek vast te krijgen!
Terwijl je voor 80 dollar n comfortabele kamer hebt in het Best Western in Mariposa... Gezellig dorpje met gezellige restaurantjes ook nog. En maar iets van 40 minuutjes rijden naar 't park. Zou het zo weer doen.Dieuwertje schreef:Trouwens, ik vind curry village niet zo goedkoop als hier gezegd wordt.. een non heated tent kost al snel 130 dollar.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is maar net wat je belangrijk vindt; Mariposa is meer dan een uur rijden van Yosemite Village, je moet je auto parkeren, misschien nog wachten bij de ingang van het park, en als je nog een avondprogramma doet moet je in het donker terugrijden. Maar het kan natuurlijk prima als je niet veel in het park wilt doen en het op en neer rijden niet vervelend vindt. Het is hier al veel vaker gezegd dat je er behoorlijk voor betaalt als je in het park wilt zitten.
Marianne
Marianne
-
jerommeke10
- Amerikakenner
We kunnen niet vergelijken met Curry village, maar onze familie vond Housekeeping Camp fantastisch. Zou er zo een weekje willen verblijven. Waren zonder meer de leukste overnachtingen van de hele reis. Wij waren er wel in augustus, toen was het warm. Heerlijk rustig, midden in de natuur en toch overal vlakbij. Vooral de mogelijkheid om vuurtje te stoken (BBQ) vonden de kinderen de moeite. Natuurlijk is het geen viersterrenhotel, dat weet je op voorhand.Ik vind Housekeeping Camp veel leuker. HKC heeft meer ruimt, je hebt er een pciknicktafel, een fire ring, en elektriciteit. Het is alleen veel moeilijker om er iets te vinden, dus meestal hoor je alleen over Curry village.
De cabins hebben een betonnen vloer. Wij hadden 10 meter dik tafelpapier mee, dat we als tapijt gebruikten. Dat maakte het toch wel aangenamer.
De matrassen waren aan de dunne kant, maar OK. We hebben in elk geval heerlijk geslapen, zelfs al lagen we met 4 in één cabin.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3808 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 9 Reacties