Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis dude, Nr 4 : Westcoast Trip : Seattle - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Re: Reis dude, Nr 4 : Westcoast Trip : Seattle - Las Vegas

Bericht door Dude »

Haha leuk gequote Martin :lol:
Maar als directeur van het eerste Nederlandse Nationale Park ben ik ervan overtuigd dat je de vraag wel degelijk goed begrepen hebt :P
Je bent trouwens dit vergeten mee te quoten;
Dude schreef:Lombard street afrijden

Bart
Ook in dit geval zal het moeilijk te voet gaan :mrgreen:
Het komt er dus eigenijk op neer dat ik een halve dag of één dag een auto tot men beschikking moet houden, maar dat het met de fiets eigenlijk allemaal leuker is.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Lombard street zou ik niet graag met de fiets doen, dat kost je een set remblokjes :lol:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij hebben Lombard Street ook gedaan, was dat weer al vergeten.

PS: Zorg voor een hotel/motel dat niet in het convention center district ligt, dat was echt vol met bedelaars en louche types.
Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

Hoi Dude,
We zijn een paar jaar geleden in SF geweest en de stad via 49 miles Scenic Drive verkent-d?. We zijn toen (als ik me dat goed herinner) begin van de middag begonnen bij de GGB en de bordjes gevolgd. De dierentuin hebben we bv overgeslagen, maar ik weet nog dat we zelden zoveel hadden gezien van een wereldstad. De borden zij soms moeilijk te zien maar je ziet alle hoogtepunten en mooie uitzigten. We hebben ook een stuk bewust overgeslagen omdat we volgende dag met de tram naar Fisherman's Wraf gingen (boottochtje natuurlijk) ed. Daar heb je dus geen auto voor nodig. We sliepen in Motel 6. Daar in de buurt zaten s'avonds vreselijk veel dronken daklosen mensen en bedelaars. Ze waren allemaal dronken en het was eng om zomaar over de straat te lopen (s'avonds dan). Ik snap nu ook waarom ze daar elke ochtend straten schoon spuiten voor vele hotels.....

Groetjes Elfje
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Lang geleden dat ik nog wat aan onze eigen reis gewerkt heb, maar vanavond dus wat meer ingelezen.
Normaal begin ik altijd in chronologische volgorde maar om de één of andere reden ben ik begonnen met Mount Rainier.
Op de site van Henriëtte en Hans is weer veel info te vinden en heb ik weer dingen genoteerd in mijn kladboek. Toch zou ik graag nog wat meer info verzamelen want we willen echt wel graag (en veel) wandelen in die regio.

Dus wat zijn de aanraders en wat later we beter links liggen. Wat ik zelf al genoteerd heb zijn enkele wandelingen (niet dat we ze allemaal gaan doen, maar we maken terplekke wel een keuze) waaronder Mount Fremont Lookout Trail (9km), Glacier Basin Trail (11km) en nog enkele kortere wandelingen zoals Naches Peak Loop Trail (5,6 km) en Shadow Lake Trail (5 km)
Verder zou ik graag even naar Chinook Pass rijden en dan weer omkeren en richting westen te rijden, want het schijnt dat je dan een mooi uitzicht hebt over Mount Rainier.
Ook Reflection Lake staat in mijn kladboek maar dat neemt niet zo heel veel tijd heb ik begrepen.

We hebben komen wellicht aan in de loop van de namiddag, hebben dan een volle dag, en opnieuw een korte voormiddag en dan vertrekken richting zuiden. Die dag willen we in de omgeving van Mount St.-Helens geraken, ergens rond Castle Rock.

Ook qua accomodatie kunnen we nog wel wat tips gebruiken. Ik heb even gekeken om in het park te boeken maar vind dit eigenlijk te duur. Dus waar kunnen we het best 2 overnachtingen plannen?
2 keer in hetzelfde hotel ? (wat ligt mooi centraal??)
of de 2 overnachtingen spreiden, zoja waar ??
In principe willen we liever niet boeken, want als we erg slecht weer zouden hebben, dan vertrekken we misschien wel eerder richting het zuiden.
De periode is begin september en het zou zoals het nu gepland is vallen op een vrijdag en zaterdag.

Alvast weer bedankt
Bart
Grts, Bart

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Hoi Bart,

Wij waren 10 en 11 juli 2008 in Mount Rainier N.P. Wij konden toen een aantal geplande wandelingen niet doen, omdat er nog te veel sneeuw lag. Wij hebben ons toen noodgedwongen beperkt tot enkele korte wandelingen: de Nisqually Vista Trail, de Sourdough Ridge Trail (allebei door de sneeuw baggeren) en de Grove of the Patriarchs Trail. Die laatste is een korte en vlakke wandeling door een ietwat geheimzinnig bos. Niet spectaculair, maar ik vond het wel wat hebben.
Ook de spiegelingen in Reflection Lake waren niet te zien, want het meer was nog bevroren en met sneeuw bedekt. Daar zullen jullie in september echter geen last meer van hebben. En wij ook niet, want wij vliegen 10 september ook weer naar Seattle :D . Ik wil dan graag de Naches Peak Loop Trail bij Tipsoo Lake doen.

Wij overnachtten toen in de Mountain View Lodge in Packwood. Het plaatsje stelt niet veel voor maar wij waren zeer tevreden over de lodge en ik heb wel meer tevreden berichten hierover op het forum gelezen. Ook de Crest Trail Lodge heb ik op het forum weleens voorbij zien komen.

Veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Old Faithful schreef:Ook de Crest Trail Lodge heb ik op het forum weleens voorbij zien komen.
Dit is een prima keuze, zie tevens: http://beoordelingen.allesamerika.com/2 ... rail+Lodge
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Bedankt voor de tips, ik heb ze in mijn favorieten gezet.

Het is alweer even geleden dat ik nog bij onze reis ben bezig geweest, vandaag vrij dagje in België dus maar eens even tijd gemaakt om weer wat opzoekwerk te doen.

Ik loop er al maanden mee in men hoofd maar vandaag toch maar weer eens dieper over nagedacht : Death Valley !!
Van Lone Pine, waar we eigenlijk 2 overnachtingen voorzien hebben, rijden we naar Las Vegas en dat wou ik uiteraard doen via Death Valley zodat we daar toch een kleine stop konden doen.
Nu twijfel ik erg hard om één overnachting in Lone Pine te verschuiven naar Death Valley. Reden: The Racetrack, wat we vorig jaar al wilden doen, maar toen niet lukte ivm jeepverhuur wat toen gesloten was.

In Lone Pine willen we graag naar Alabama Hills, alleen heb ik niet zo een goed idee hoe lang we ons daar kunnen vermaken. De dag ervoor komen we van ergens rond de Sonora Pass (er net voor of er net achter)
Dat is ongeveer een 3 à 4 tal uur rijden tot in Lone Pine. Blijft er zo voldoende tijd over om Alabama Hills te bezoeken?
Ik had eigenlijk op het ganse stuk graag een extra dag gehad maar dan zou ik ergens op het stuk voor San Francisco een dag moeten inleveren en das eigenlijk ook niet echt een optie aangezien ik nu erg tevreden ben hoe dat stuk eruit ziet.
Dus mssn gewoon die ene overnachting verplaatsen zodat we dit krijgen:
....
Mono Vista (of omgeving) - Lone Pine
Lone Pine - Death Valley
Death Valley - Las Vegas
....
ipv
....
Mono Vista (of omgeving) - Lone Pine
Lone Pine (Alabama Hills)
Lone Pine - Las Vegas (via Death Valley)
....
Als ik het zou veranderen wil ik een jeep huren maar op welke dag zou dit het beste kunnen? 's morgens erg vroeg uit Lone Pine vertrekken? Of de volgende morgen en dan 's avond laat nog naar Las Vegas rijden? Ik twijfel dus of het handig is om The Racetrack in te plannen met maar één overnachting in DV.
Mssn laat ik het beter zo staan, en doen we op een volgende reis DV nog een keer opnieuw ? Maar het 'trekt' me zo fel hé :wink:
Ahja, van Las Vegas moet ik afblijven :lol: maar één overnachting DV wil Evy nog wel doen :wink:

Bart
Grts, Bart

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Zo heel groot is het gebied bij de Alabama Hills niet. Je hebt hier zeker geen hele dag voor nodig. Vorig jaar zijn wij van Las Vegas via Death Valley naar Beatty gereden. De dag erna van Beatty naar Lone Pine. We hadden toen tijd genoeg om de Alabama Hills te bekijken. We zijn toen echter eerst de Whitney Portal Road opgereden. Dat was zeker een aanrader. De Alabama Hills hebben we tegen de avond bekeken. Dan heb je mooi licht. Zie ons verslag http://michelly.nl/USA_2011/dag29.htm

Elly
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

:evil: Death Valley! ga je me nu wat jaloers maken
:lol: graptje, ik begrijp zeer goed dat je daar terug naar toe wil.

Je hebt er vast onze reisverslagen al op nagelezen?

Lone Pine deden we in juli 2010; wij hebben ons een halve dag vermaakt in de Alabama Hills (wat eigenlijjk 2 roads zijn, en dan de Mount Withney Portal road ter afwisseling, ook erg leuk voor de prachtige vergezichten!). maar ik had hier gerust langer willen zijn, het is ERG mooi, eenzaam, heerlijk fotograferen en rondcrossen met de auto (de wegen liggen overigens goed). Echt iets voor jullie!!!

Death Valley en de racetrack: mispak je niet! het is een hele rit en de autohuur bij farabees is zeer duur! Probeer er dus zeker het maximum uit te halen, dus met 2 overnachtingen in Death Valley (of Beatty). Wij waren allebei stikkapot na onze dag jeep naar de racetrack, ook compleet door elkaar gedrild. gelukkig hoefden we toen nog maar in ons comfortabele bedje in furnace creek te rijden en moesten we niet meer naar las vegas.
Gelukkig is Richard nogal flexibel, want wij hebben onze jeep zelfs meer dan 24 u gehad, haha. Je kan het nalezen in ons verslag; De weg naar de Racetrack is niet zo avontuurlijk maar je kan leuk combineren met de lost burro mijn (niet tot daar rijden - zie ons verslag en dat van henriette) en pak ook zeker echo canyon mee - die laatste was onze favoriet!

veel planplezier!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

@Elly, ik heb die dag in jullie verslag eens (opnieuw) gelezen. In principe is het dus te doen op een paar uurtjes?

@Leen, Ook bedankt voor de link. Volgens mij had ik die van 2010 nog eerder gelezen, dus bij deze gedaan.
Ik vraag me dan bij deze ook af of er in Alabama Hills ook echt mooie en wat langere wandelingen te ondernemen zijn.
Aangezien ik ook graag fotografeer ga ik wel wat meer tijd spenderen dan de gemiddelde bezoeker, en liefst bij zonsondergang (mooie punten ergens ??) en zonsopgang.

Mijn twijfel blijft ... Dat ik The Racetrack niet onderschat weet je wel denk ik, wij hebben al behoorlijk wat dirtroad gereden en de prijzen van de jeep ken ik, inderdaad duur maar je hebt er ook wat voor. Bedoeling is dat The Racetrack de 'hoofdattractie' is, en als we tijd over hebben nog wat andere dirtroad zouden rijden. Vandaar dat ik zo twijfel ivm tijdsgebrek. 2 overnachtingen zou ik meteen willen maar ik kan ze nergens vanaf halen omdat ik eigenlijk blij ben met de route zoals ze nu is.
Mssn moet ik het toch maar laten staan zoals het er nu voor staat en The Racetrack in een volgende reis plannen, mét meerdere overnachtingen in Death Valley
Op de dag van Lone Pine naar Las Vegas kunnen we dan nog iets doen in DV, zoals de Darwin Falls.

Ik denk er nog even over na :wink:

Alvast bedankt, meerdere tips en meningen mogen altijd :wink:

Bart
Grts, Bart

Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Volgens mij is de alabama hills zo meer een gebied om "op de wilden boef" (zeggen jullie dat ook?) te wandelen tussen de mooie rotsen. Er is een korte wandeling naar een arch en zo maar je kan eigenlijk overal stoppen (brede weg, makkelijk parkeren) en wandelen. Echt super handig. het is ook een redelijk overzichtelijk gebied dus het kan geen probleem zijn om zelf makkelijk de mooiste plekken voor zonsondergang foto's te vinden.

als je in Lone Pine overnacht en op tijd opstaat en dan rond een uur of 9 in furnace creek bent, dan moet het prima te doen zijn hoor om enkel de racetrack te doen. Wij zijn ook pas na onze middag picknick er aan begonnen. Allicht heb je dan zelfs nog makkelijk tijd om EN het korte uitje naar lost burro mine (kost een uurtje extra) en echo canyon (is vlak bij furnace creek - ook een uurtje) te doen. Je kan met Richard afspreken dat je de sleutel in de bus steekt daar he; daar doet hij niet moeilijk over. Dan kan je daarna overnachten in Furance creek, beatty of stovepipe wells...
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Nee dat zeggen wij niet maar ik weet wel wat je bedoeld. Wij zeggen dat je er "triés" kunt lopen, of in het wilde weg.
Triés is eigenlijk een stuk afsnijden van een bestaande route :wink:

Bedoeling zou zijn om eens in Furnance Creek te overnachten, na 2x Stovepipe Wells.
Eens vroeg opstaan kan geen kwaad, aangezien we er vlak na een paar rustdagen in LV hebben al is dat ook maar relatief natuurlijk aangezien wij daar bijna alles te voet doen ...
Blijft moeilijk, aangezien we het deze vakantie, naar ons doen, behoorlijk rustig aan wilde doen en overal wat tijd wilde nemen om toch wat wandelingen te maken en rustig te genieten van de omgeving.
Daarom hebben we ook voldoende dubbele (of meerdere) overnachtingen gepland op verschillende plekken (Forks, Mt Rainier, Bend, Lassen V., Redwood, SF, Lone Pine, LV)

Pff keuzes keuzes ...

Bart
Grts, Bart

Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Furance creek inn ligt echt maar 500 m van het verhuurkantoortje van Richard he.
Je kan dan op tijd het bedje in na het inleveren van de jeep (eerst lekker pizza eten in de saloon van furnace creek - onze death valley traditie die zijn echt super lekker! - en even zwemmen in de leuke pool daar).
en de dag erna uitslapen en dan op het gemakje naar las vegas?

edit: vergeet FC niet op tijd te reserveren he, zit altijd rap vol. Wij vinden het een heerlijke en mooie plek :thumbup:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Haha een beetje aan het pushen Leen ? :lol:

Maar bij het zien van dit krijg je het toch spontaan warm, niet ??

Bart
Grts, Bart

Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

zwijgt er van!!! dat papiertje heb ik ook al dikwijls gelezen.
En wij willen zeker terug naar Death Valley om er een paar routes van te rijden - zoek een kwijlende smiley maar die vind ik niet.
helaas krijg ik mijn rondje van volgend voorjaar Death valley niet meer ingepropt, of ik moest mijn ventje kunnen overtuigen om een dag las vegas te laten vallen maar ik vrees er voor... Hoop maar dat Moab en Bisti een waardig alternatief zijn.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo,

Ik lees dat jullie willen gaan wandelen. Hier zijn een paar schitterende trails:

In de buurt van Mount Hood (is een geweldig hike-paradijs):
-Bald mountain from Lolo pass hike
-Umbrella falls from Timberline lodge
-Ramona falls hike
-Hood river meadows loop hike (schitterend)

aan de Columbia river gorge:
- een absolute aanrader: Eagle creek to tunnel falls hike (voor ons 1 van de mooiste hikes van Oregon

in de buurt van Bend:
-Smith Rock SP (heel mooi), doet eerder Utah/Arizona aan dan Oregon
-Tumalo Falls
-Upper Deschutes river trail: onderweg Dillon Falls, Lava Island Falls, ... wandelen naast de rivier (met heel veel stroomversnellingen) naar Benham Falls (schitterende rapids): dit trail is ook een aanrader, en niet zwaar, wel wat langer (8mile heen en terug of zoiets)

Crater lake:
-je kan een boottochtje doen met gids op het meer en je laten afzetten op Wizards island. Daar kan je dan naar de top hiken voor een schitterend uitzicht over het meer!
Een aanrader met diepblauw water! Wij waren er ooit in september en hadden 23C (was bijna een record toen).

Nog veel voorbereidingsplezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ah voila kijk !
Wat een mooie tips voor wandelingen, waarvoor dank !
Mt Hood Area is nu niet echt ingepland maar mssn kunnen we op de dag dat we van Mount St.-Helens naar The Dalles regio rijden, iets meepikken hiervan? Hood river meadows loop hike geniet blijkbaar jouw voorkeur.
aan de Columbia river gorge:
- een absolute aanrader: Eagle creek to tunnel falls hike (voor ons 1 van de mooiste hikes van Oregon
Is dit ergens kortbij de Multnomah Falls ?

De wandelingen mogen trouwens pittig en lang zijn hoor, ik ben ondertussen erg getraind in het wandelen (dagelijks) en ik ben daardoor al 14 kilo kwijt

Ik heb weer wat opzoekwerk en alle tips worden weer genoteerd in mijn kladboek :thumbup:

Bart
Grts, Bart

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er is ook nog van alles te doen en te zien langs us395
Lone Pine-FC 2 uur rijden
FC-Rd to Racetrack 1 uur rijden.
Plus naar Racetrack playa daarna en terug.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ja ik weet het Hans, keuzes keuzes hé :wink:
Ik had graag ook een (kort) bezoekje gemaakt aan Manzanar National Historic Site. Een collega van mij is hélemaal into WO II en mssn kan ik wel een klein aandenken meenemen voor hem.

Ben jij er al eens geweest en is het de moeite om even te stoppen? Ik neem aan dat het niet zo heel veel tijd in beslag zal nemen?

Bart
Grts, Bart

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer