Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reservering Yosemite NP camping

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mamsie
Amerika-ontdekker

Reservering Yosemite NP camping

Bericht door mamsie »

Ik had opgezocht wanneer ik een campingplaatsje moest reserveren, dat was/is dus vandaag en wat blijkt: het lukt niet....wat doe ik nu mis ? Of is het pas morgen dat je kan reserveren doordat het vandaag zondag ?

Graag jullie hulp...

Groetjes, mamsie
Sluit je ogen, droom je leven - Open je ogen, leef je dromen !
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: reservering yosemite camping

Bericht door Sassya »

Je doet miets fout, de site lag er bijna direct uit. Nog steeds trouwens. Reserveren is inderdaad vandaag en blijkbaar wil de halve wereld reserveren in die peiode. Ons is het mogelijk gelukt, maar omdat de site eruit ligt krijgen we geen bevestiging.

Blijven proberen denk ik maar. Succes!!!
mamsie
Amerika-ontdekker

Bericht door mamsie »

Is upper pines ook een goede camping (daar lijkt er wel plaats te zijn :roll: )

groetjes !
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Ben er zelf nog nooit geweets, is eertse keer Amerika voor mij. Maar volgens de meer ervaren forumdeelnemers zijn alle drie de campings goed.

Als er plek is, snel reserveren!!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reservering Yosemite NP camping

Bericht door Martin & Marianne »

En, is het gelukt?
Het is een lastige periode omdat de campings buiten de vallei nog niet open zijn, dus weinig uitwijkmogelijkheden.

Marianne
mamsie
Amerika-ontdekker

Bericht door mamsie »

ik moet nog bevestiging krijgen, maar op het eerste zicht lijkt het gelukt :clap:

groetjes en bedankt voor de reacties !
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Bevestiging duurde bij mij 2 uur. :occasion7: gefeliciteerd! Op naar Yosemite!
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door mirjamenjasper »

Wij gingen het ook proberen, waren net klaar met alles invullen en kregen een bevestigings scherm, daarna lag de site er helemaal uit. De bevestigingsmail kregen we begin van de avond. (helemaal blij:)
bartdierckx
Amerikafan

Bericht door bartdierckx »

Als ik hier alles lees begin ik zelf al te stresseren :)
Ik moet 15feb. 16u reserveren voor ons plekje van 26/06 tem 29/06. Hopen dat het lukt :)

Nu stel als het niet lukt, kan ik nu eventueel al een tent reserveren in curry village? Ik dacht dat annuleren gratis was?
Een andere camping behalve één van de pines gaat voor ons niet zo makkelijk zijn.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, je kunt natuurlijk wel iets anders reserveren. Een tent in Curry Village is een mogelijkheid, of in Housekeeping Camp (leuker, maar heel snel volgeboekt). Zie www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden en de annuleringsvoorwaarden.

Marianne
bartdierckx
Amerikafan

Bericht door bartdierckx »

Helaas was housekeeping al heel lang volboekt, dat was mijn eerste keuze :)

Maar hartelijk dank, dan reserveer ik in curry village alvast een plekje, maar ik blijf hopen op het kampeerplaatsje! Ik heb de procedure hier al grondig doorlezen... so bring it on :twisted:
Afbeelding
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Mijn vriend heeft net Yosemite gebeld met een vraag. Ze zeiden dat gisteren enorm druk was (goh) en dat ze dit nog nooit zo extreem hadden meegemaakt. Dus hopelijk lag het aan de periode en de volgende reserveringsdatum iets normaler gaat en de site er niet weer uitklapt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

bartdierckx schreef:Helaas was housekeeping al heel lang volboekt, dat was mijn eerste keuze :)
Er komen vaak nog plaatsen vrij op het laatst, dus je kunt voor HKC altijd nog eens kijken of er iets vrijgekomen is.

Marianne
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker

Bericht door mirjamenjasper »

@ bartdierckx Wij hadden 9 tabbladen open staan met de plaatsjes die we wel leuk vonden, om beurten aan geklikt tot we er een hadden waar we de rest van de gegevens in konden vullen.
Verder hadden we al goed 'geoefend' van te voren met hulp van deze site, maar ik denk wel dat de nps site iets veranderd is want volgens mij kloppen de aanwijzingen niet meer helemaal maar goed om te oefenen iig!
spannend! o, en bij ons stond er ook dat je om 10 uur plaatselijke tijd (uit mn hoofd) kon reserveren, dat kwam neer op 18 uur onze tijd maar het was toch gewoon 16 uur!

veel suc6!
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

bartdierckx schreef:Als ik hier alles lees begin ik zelf al te stresseren :)
Ik moet 15feb. 16u reserveren voor ons plekje van 26/06 tem 29/06. Hopen dat het lukt :)

Nu stel als het niet lukt, kan ik nu eventueel al een tent reserveren in curry village? Ik dacht dat annuleren gratis was?
Een andere camping behalve één van de pines gaat voor ons niet zo makkelijk zijn.
Ik zou dan wel kijken naar Crane Flat of Bridal Veil... White Owlf is ver weg.
Evt even op forum kijken
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... en#p671148

Op de AllesAmerikawebsite is een artikel over het Yosemite National Park te vinden,
http://www.allesamerika.com/yosemite-national-park.html
en daar wordt ook een handleiding voor het reserveren van een plaats op een campground beschreven,
http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html

Ik ga voor vrienden op 15 feb zitten en dan echt al om 15:45 uur met 3 tabbladen (verschillende nummers van plekken)!!!!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Wij mogen ook op 15 februari gaan zitten. En dankzij de handleiding van Isis heb ik al geoefend ;-)
Maar lees ik het hier nu goed dat je al net voor 4 uur begint met klikken om dan hopelijk er doorheen te komen?
Ik heb nu met oefenen steeds gedacht dat ik op 4 uur precies moest klikken.
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Maar wie zegt dat jouw klok precies goed loopt dus ik ben gewoon even voor 4 uur gaan verversen... :) succes
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

Hallo,

Op 15 maart ga ik proberen een plekje te bemachtigen op één van de Pines Campgrounds voor begin augustus (spannend.....). Eigenlijk ga ik ervan uit dat het niet zomaar gaat lukken, dus ik denk na over alternatieven. Hodgdon Meadows ziet er interessant uit, maar ligt natuurlijk minder centraal. Hoever is het rijden vanuit deze camping naar de vallei? En naar Mariposa Grove? Of kun je met de Yosemite shuttle naar de vallei en naar Mariposa Grove?
En is Hodgdon Meadows ook al binnen een paar minuten 'uitverkocht'?

Claudia
marli
Amerikafan

Bericht door marli »

hi claudia
ik haak even aan . ik zit met dezelfde vraag en ook of of het verstandig is,( als je 2 nachten wilt verblijven in de vallei )om te boeken 1x 2 nachten
of juist te boeken op 2 x 1 nacht
ik weet niet of je dan meer kans maakt?? :P je moet dan natuurlijk wel verkassen naar een andere plek
iemand een idee?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

tnc0503 schreef:Hallo,

Op 15 maart ga ik proberen een plekje te bemachtigen op één van de Pines Campgrounds voor begin augustus (spannend.....). Eigenlijk ga ik ervan uit dat het niet zomaar gaat lukken, dus ik denk na over alternatieven. Hodgdon Meadows ziet er interessant uit, maar ligt natuurlijk minder centraal. Hoever is het rijden vanuit deze camping naar de vallei? En naar Mariposa Grove? Of kun je met de Yosemite shuttle naar de vallei en naar Mariposa Grove?
En is Hodgdon Meadows ook al binnen een paar minuten 'uitverkocht'?

Claudia
Ik denk niet dat Hodgson Meadows zo snel vol zit. Ik zou trouwens eerder voor Crane Flat kiezen. Je kunt op de NPS-site alles over de shutllebussen vinden, zie hier. Het hele grote nadeel van een plekje buiten de vallei is dat je elke keer met de camper op stap moet. Ga ja naar Glacier Point of naar de Mariposa Grove dan is dat niet zo erg, want dan moet je er toch met de camper op uit, maar voor alle bezienswaardigheden in de vallei is het wel prettig als je de shuttlebus kunt gebruiken.
Zie hier voor een afstandentabel.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer