Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bicky1984: reis LAX-SF 03/07-18-09

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Bicky1984: reis LAX-SF 03/07-18-09

Bericht door Doockles »

Hey Bicky, ik weet dat alle hotels vaststaan, maar je zou altijd eens kunnen proberen om toch een paar dingen te wijzigen.
In het verleden zijn mensen op dit forum er toch in geslaagd om de hotels die ze via reisbureaus geboekt hadden te wijzigen. Kost je soms wel een tiental euro, maar vaak is het wel de moeite! :-)

En ik zou echt geen speigelreflex kopen omdat je denkt daarmee mooiere foto's te trekken. :wink: Uiteindelijk ligt het nog altijd aan het mannetje dat de camera vasthoudt of het een goede of slechte foto is. Oké, je hebt meer mogelijkheden (ik denk dan aan het instellen van de sluitertijd voor Antelope Canyon bv.) maar uiteindelijk moet je wel weten hoe je het moet gebruiken. :-)
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Bericht door lyan »

Vanaf de Grand Canyon (grand canyon village) rij je in ongeveer 3,5 uur naar Monument Valley, dus als je niet al te laat vertrekt dan zou je nog genoeg tijd hebben om de 17 miles drive te doen. Nog wel een kleine opmerking: kijk even bij het ophalen van de auto of je een reserveband en een krik hebt. Mocht je daar een lekke band krijgen dan moet je hem zelf wisselen want in principe mag je met je huurauto niet op dirt-roads komen. Iedereen doet het wel gewoon, en alleen het eerste stukje is wat ruw.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

De 17 Mile Drive ligt toch bij Monterey, Californië? En Monument Valley is toch Arizona?
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Als je hier kijkt: http://www.navajonationparks.org/htm/mo ... ydrive.htm , dan staat er 17 miles scenic drive, dus ik nam aan dat dat de naam was. Ik geloof ook niet echt dat het 17 miles is, maar kan me vergissen, er is zoveel te zien dat het misschien korter lijkt :)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ah, okay, dan zijn er dus meerdere met de naam 17 Mile(s) Drive. Bij Monterey ligt er namelijk ook 1. Dat verklaart de verwarring.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

In MV heet hij wel 17 mile drive maar in werkelijkheid is hij maar 13 mile lang.
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Had me ook laten vertellen dat het een 20km was.
Langs waar zouden jullie rijden vanuit palm springs naar South Rim? En toch een stukje route 66 rijden om om redelijk uur aan te komen op de canyon?
We hebben al verteld dat we weinig tijd hebben en daarom hebben we bij de eerste dagen een lang stuk ingelast om dan een nacht te kunnen sparen ergens anders.
Vandaar de lange verplaatsing Palm Springs -South Rim
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Bicky1984 schreef:Als je maar 15 nachten kan gaan naar de west kust is het beter dat je thuis blijft zeker?
ocharme, nu beginnnen jullie al schrik te krijgen voor een reis die ZEKER schitterend en onvergetelijk gaat zijn!

Vergeet niet dat je hier op het forum advies krijgt van mensen die vaak elk jaar naar de US gaan, vaak meerdere weken gaan, en dus ook eerder de "luxe" hebben om selectiever te zijn.

Jullie gaan nu een eerste keer en dan is deze route zeker niet verkeerd. Ons rondje zuidwest (zie link hieronder naar mijn reisverslag) had ook een stevig tempo, en ik zou het ook niet anders gewild hebben. Auto reizen in de US is heeeeeeeeerlijk, en al die afwisseling van landschappen en indrukken onderweg is echt kicken. Twee van mijn collega's hebben in 2011 (los van elkaar) krak hetzelfde rondje gereden. En ze kwamen allemaal dolenthoesiast terug.

Als jullie dan later (er komt vast spoedig een tweede, en derde en... keer) nog eens richting ZW USA gaan, dan kan je het nog altijd anders aanpakken. Al blijf ik zelf persoonlijk, in het hoogseizoen, 1 nacht in de meeste parken voldoende vinden omdat het er overdag gewoon koppen lopen is helaas.

Veel plezier met de voorbereiding!
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Thx tipsy ,
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Palm Springs-Grand Canyon...Als je google maps daarop loslaat en de route 66 van Kingman tot Seligman rijdt (dat zou ik zeker doen) dan zit je op een rijtijd van 7,5 uur. En als je extra vroeg vertrekt zou je misschien zelfs nog Oatman kunnen meenemen: http://www.desertusa.com/oatman/du_oatman.html
jvandijk65
Amerikafan

Bericht door jvandijk65 »

we moeten wel nog een spiegelreflex camera kopen.Zitten nog met gewoon digitaal toestel.iemand betaalbare tips?
Wij hebben vorig jaar een reis door Amerika gemaakt en hebben ook zitten twijfelen over het al dan niet aanschaffen van een spiegelreflexcamera. Uiteindelijk hebben we het niet gedaan, en met ons simpele digitale toestelletje verrassend mooie foto's gemaakt. Ook in de Antelope Canyon. Verder hoorden we ook wel dat mensen daar juist niet hun dure camera mee naar toe nemen ivm het gevaar dat er zand en stof inkomt. Als je het leuk vindt om wat van onze foto's te zien en verhalen te lezen, kijk even naar ons reisverslag:http://www.keesyvonnevandijk.blogspot.com.
Wij hebben beiden gezien en raden de Lower aan. Deze is langer, dieper, en spectaculairder dan de Upper. Ook is hij minder druk bezocht, alhoewel het in juli wel druk zal zijn in beide Canyons.
De Lower Antelope Canyon is toch ook wel druk en heeft als nadeel dat je niet kunt boeken, dus gewoon er naar toe en wachten tot je aan de beurt bent. Als je weinig tijd hebt kan de Upper dan toch een betere keus zijn, omdat je gewoon op de afgesproken tijd er naar toe gaat.

Succes met plannen, Yvonne
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Het klopt wel dat je met een guided tour naar de Upper zeker weet wanneer je aan de beurt bent, maar dan moet je wel van te voren reserveren, want anders kan het gebeuren dat de tours vol zijn en je ook moet wachten.In juli zal het druk zijn, en als je reserveert zit je erg vast aan die tijd terwijl je bij de Lower gewoon kan aankomen wanneer jij wilt (en dan ook even moet wachten op de volgende tour)
Ik heb trouwens wel eens gelezen dat als je bij de Lower een statief bij je hebt, je langer in de Canyon kan blijven en dus ook alleen bent op sommige momenten (en foto's zonder mensen erop zijn toch wel erg mooi)
Eigenlijk moet je bij beide canyons de tijd even in de gaten houden, de tijd voor de mooiste foto's zit ergens tussen 11 en 13 uur.
jvandijk65
Amerikafan

Oh ja, en ik bedenk me nu: Als jullie voor de Lower kiezen, hou er dan rekening mee dat je daar niet met credit card kunt betalen. Wij konden terug naar Page om te gaan pinnen!
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Lukt de beautiful pass niet bij lower antilope?
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Waar vindt men de bekende Route 66 op de grond geschilderd en waar zijn die typische 66 museumpjes met oude wagen en tankstations?
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

The "parkenpas" kan je niet gebruiken voor de Antelope Canyons, dit is prive gebied van de Navajo's. Reken op ongeveer20 dollar entree + 6 dollar Navajo Tribal Permit pp, het kan iets meer geworden zijn. Als je beide canyons gaat bezoeken, bewaar dan het bonnetje, dan hoef je de Navajo Tribal Permit maar 1x te betalen.

Ook voor Monument Valley moet je entree betalen voor de 17-miles drive, ook dit is eigendom van de Navajo. de entree hier was in 2011 5 dollar pp.

Wat betreft Route 66: als je vanaf Kingman richting Seligman rijdt, dan kom je langs een oud tankstation aan de linkerkant van de weg, hier even stoppen en rondlopen, erg leuk. Verderop kom je door een dorpje, ook hier even een stop maken.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

en die oude route 66 schilderingen is in de buurt van amboy, en roy's cafe.
Wij hebben dit gepasseerd toen we van joshua tree kwamen
jvandijk65
Amerikafan

Route 66-prullaria vind je volop in Seligman. Leuk plaatsje voor een stop, lekker rondlopen en koffie drinken. Heerlijk genieten!Je komt erdoor tussen Kingman en de Grand Canyon.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Bicky1984 schreef:Waar vindt men de bekende Route 66 op de grond geschilderd en waar zijn die typische 66 museumpjes met oude wagen en tankstations?
Zie mijn reisverslag 2007 (klik hier) en kijk bij de dagen 10 (Route 66-logo), 15 en 16.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Thx voor de info
Zit wel nog een beetje met mijn dag indeling voor LA in de war omdat het op 4 of july is en weet niet hoe druk het dan echt wel zal zijn
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer