Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Help!!! ik wil verpleegkundige in de VS worden.
Help!!! ik wil verpleegkundige in de VS worden.
Hallo allemaal,
Mijn man en ik komen nu sinds 8 jaar in TX, hebben inmiddels hele goede vrienden daar zitten (zie ze meer als familie). Wij praten er al zo lang over om naar TX te verhuizen, hebben hier in nederland wel een bedrijf (autobedrijf) maar weten dat we met dat in de state's niks kunnen betekenen wat betreft visas. Het is gewoon weg niet mogelijk voor ons, hebben aan diverse scenarios gedacht maar komen er niet echt uit.
Nou weet ik van de familie die in TX woont, dat ze in de state's een tekort aan verpleegkundigen hebben. Zij werkt als verpleegkundige in het ziekenhuis en vertelde me dat ze om Nurse schreeuwen....!!! Nou loop ik met de gedachte rond om een opleiding tot verpleegkundige te gaan volgen, het probleem alleen is:
Ik heb een Mavo diploma in duitsland behaalt, een getuigenschrift als bedrijfsadministratief medewerker ik denk op MBO niveau. Nou is mijn vraag is er iemand die me tips kan geven of misschien weet hoe we dit het beste kunnen aanpakken??? Hier in nederland kun je de opleiding pas volgen als je een vmbo of havo niveau hebt, dus in principe onmogelijk hier. Ik wil graag in TX of Oklahoma de opleiding gaan volgen, maar weet niet of er scholen zijn die dat doen of dat mijn ervaring voldoende is om eraan te beginnen.
Ga dit jaar nog een cursus engels voor gevordeden volgen om beter engels te schrijven en spreken, verstaan gaat top. Ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen met tips....het liefst vertrek ik morgen nog naar TX.
Zeg al jaren dat wij in het verkeerde land zijn geboren......living in holland but feeling an texan!
Mijn man en ik komen nu sinds 8 jaar in TX, hebben inmiddels hele goede vrienden daar zitten (zie ze meer als familie). Wij praten er al zo lang over om naar TX te verhuizen, hebben hier in nederland wel een bedrijf (autobedrijf) maar weten dat we met dat in de state's niks kunnen betekenen wat betreft visas. Het is gewoon weg niet mogelijk voor ons, hebben aan diverse scenarios gedacht maar komen er niet echt uit.
Nou weet ik van de familie die in TX woont, dat ze in de state's een tekort aan verpleegkundigen hebben. Zij werkt als verpleegkundige in het ziekenhuis en vertelde me dat ze om Nurse schreeuwen....!!! Nou loop ik met de gedachte rond om een opleiding tot verpleegkundige te gaan volgen, het probleem alleen is:
Ik heb een Mavo diploma in duitsland behaalt, een getuigenschrift als bedrijfsadministratief medewerker ik denk op MBO niveau. Nou is mijn vraag is er iemand die me tips kan geven of misschien weet hoe we dit het beste kunnen aanpakken??? Hier in nederland kun je de opleiding pas volgen als je een vmbo of havo niveau hebt, dus in principe onmogelijk hier. Ik wil graag in TX of Oklahoma de opleiding gaan volgen, maar weet niet of er scholen zijn die dat doen of dat mijn ervaring voldoende is om eraan te beginnen.
Ga dit jaar nog een cursus engels voor gevordeden volgen om beter engels te schrijven en spreken, verstaan gaat top. Ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen met tips....het liefst vertrek ik morgen nog naar TX.
Zeg al jaren dat wij in het verkeerde land zijn geboren......living in holland but feeling an texan!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Help!!! ik wil verpleegkundige in de VS worden.
Ik ben bang dat het bij dromen blijft. Het beste dat je kan doen is in de greencard loterij meedoen. Daar is al heel veel over geschreven hier
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan altijd een studie in de USA gaan doen, op voorwaarde dat;
- het opleidingsinstituut aldaar jou toegang verleent
- jij vooraf aan kan tonen dat jij voldoende geld beschikt om deze studie te betalen (want je mag niet werken tijdens je opleiding). Je man/kind(eren) mogen meegaan op jouw visum, maar ook niet werken.
Dus vooral dat laatste stukje zal het probleem zijn, vrees ik. Immers, studeren in de US kost een hoop geld
En dan nog: het behalen van een diploma in Amerika geeft je geen recht op een green card.
Vroeger was er een programma om Registered Nurses vanuit het buitenland over te halen naar de US, waar ze dan nog een examen af moesten leggen en zo, en dan konden ze een werkvergunning krijgen. Je moest wel al een door de overheid goedgekeurd joboffer hebben om deze aanvraag te moeten doen. Maar bestaat dat programma nog steeds? Want ik zie
- het opleidingsinstituut aldaar jou toegang verleent
- jij vooraf aan kan tonen dat jij voldoende geld beschikt om deze studie te betalen (want je mag niet werken tijdens je opleiding). Je man/kind(eren) mogen meegaan op jouw visum, maar ook niet werken.
Dus vooral dat laatste stukje zal het probleem zijn, vrees ik. Immers, studeren in de US kost een hoop geld
En dan nog: het behalen van een diploma in Amerika geeft je geen recht op een green card.
Vroeger was er een programma om Registered Nurses vanuit het buitenland over te halen naar de US, waar ze dan nog een examen af moesten leggen en zo, en dan konden ze een werkvergunning krijgen. Je moest wel al een door de overheid goedgekeurd joboffer hebben om deze aanvraag te moeten doen. Maar bestaat dat programma nog steeds? Want ik zie
H-1C Registered Nurse Working in a Health Professional Shortage Area as Determined by the Department of Labor
This classification expired as of December 20, 2009
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 2ca60aRCRDU.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS) reminds the public that the H-1C nonimmigrant category expires on Dec. 21, 2009.
The H-1C nonimmigrant temporary worker classification authorizes the admission of up to 500 nurses annually to work in eligible health care facilities. After the original 1999 statutory authorization of the program expired in 2005, Congress reauthorized it for three years beginning Dec. 20, 2006 in the Nursing Relief for Disadvantaged Areas Reauthorization Act of 2005. The statutory authority for the program has not been extended. USCIS will accept petitions until Monday, Dec. 21, 2009.
This expiration does not affect the ability of H-1C nurses currently in status to continue employment during their authorized period of stay, the authority of USCIS to adjudicate a petition properly filed on or before Dec. 21, 2009, or the eligibility of the beneficiary of an approved H-1C petition to be admitted to the United States as an H-1C nonimmigrant
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- goldenhills
- Amerika-expert
Als toevoeging: er zijn buros die adverteren dat ze buitenlandse verpleegkundigen aan een baan helpen, maar het is een erg lang en onzeker proces, en niet ieder buro is even betrouwbaar (lees: ze vragen geld en doen niets). Mocht je in die hoek gaan zoeken zou ik er heel erg voorzichtig mee zijn. Er is een Engelstalige forum met meer info.
Zie ook viewtopic.php?f=12&t=37988.
Zie ook viewtopic.php?f=12&t=37988.
Bedankt voor jullie reacties, weet dat het niet gemakkelijk is om naar de state's te emigreren maar wil we alles uitzoeken om te kijken of er een mogelijkheid is. Mijn man heeft hier een eigen zaak en wij importeren trucks vanuit de state's naar nederland al sinds 8 jaar. Hebben ook wel ideen gehad om een zusterbedrijf daar te openen, maar de valkuil is dat je dan iemand nodig hebt die hier de zaak gaat runnen in de tijd dat wij daar zitten. En dat valt niet mee als je een 1mans zaak hebt, iemand vinden die je kunt vertrouwen om je bedrijf hier te runnen?!?! Heb hier gekeken wat voor optie's er zijn om een studie tot verpleegkundige te volgen, maar het einige wat ik dan kan vinden is het via NTI of LOI te doen. Met uiterraard een voortraject om toegelaten te worden omdat ik maar een mavo diploma heb. Ik geef op iedergeval nog niet op.....
ook probeer ik via onze vriendin in TX die verpleegkundige is in een groot ziekenhuis meer info te krijgen, toen zij 2jaar geleden afstuderde had zij een een mannelijk nurse in haar klas die uit nigeria kwam. Als hem het lukt moet het een ander toch ook lukken......?
Nogmaals bedankt voor jullie reacties, jammer van de vrij korte reactie van ned. Voor mij is de loterij ook niet van toepassing, omdat mijn mavo een verkorte opleiding was en ik niet aan die 12 jaar schooltijd kom.
ook probeer ik via onze vriendin in TX die verpleegkundige is in een groot ziekenhuis meer info te krijgen, toen zij 2jaar geleden afstuderde had zij een een mannelijk nurse in haar klas die uit nigeria kwam. Als hem het lukt moet het een ander toch ook lukken......?
Nogmaals bedankt voor jullie reacties, jammer van de vrij korte reactie van ned. Voor mij is de loterij ook niet van toepassing, omdat mijn mavo een verkorte opleiding was en ik niet aan die 12 jaar schooltijd kom.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je man kan deelnemen?
Iemand uit Nigeria kan ook als vluchteling in de US gekomen zijn.
Iemand uit Nigeria kan ook als vluchteling in de US gekomen zijn.
Elke
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb de zoekfunctie van het forum gebruikt, en misschien kan je hier nog nuttige info uit halen:
viewtopic.php?f=13&t=30530&p=504214&hilit=nurse#p503692
viewtopic.php?f=12&t=37988&p=647746&hilit=NCLEX#p647746
viewtopic.php?f=17&t=37564&p=638570&hilit=NCLEX#p638570
viewtopic.php?f=17&t=31290&p=552009&hilit=NCLEX#p520339
viewtopic.php?f=12&t=30347&hilit=NCLEX
viewtopic.php?f=12&t=29867&hilit=NCLEX
Als je zelf de zoekfunctie gebruikt, let er dan wel op dat je kijkt naar berichten vanaf 2010, omdat toen dat bijzondere programma om verpleegkundigen in de US te krijgen afgelopen is. Er zullen er nadien nog wel binnen gekomen kunnen zijn omdat zij al in processings zaten toen ze het afgeschaft hebben.
Probleem is ook dat een aantal mensen ook wel die route wilde volgen, maar dat we nadien niets meer van hun vernomen hebben, dus we weten niet of het goed afgelopen is...
viewtopic.php?f=13&t=30530&p=504214&hilit=nurse#p503692
viewtopic.php?f=12&t=37988&p=647746&hilit=NCLEX#p647746
viewtopic.php?f=17&t=37564&p=638570&hilit=NCLEX#p638570
viewtopic.php?f=17&t=31290&p=552009&hilit=NCLEX#p520339
viewtopic.php?f=12&t=30347&hilit=NCLEX
viewtopic.php?f=12&t=29867&hilit=NCLEX
Als je zelf de zoekfunctie gebruikt, let er dan wel op dat je kijkt naar berichten vanaf 2010, omdat toen dat bijzondere programma om verpleegkundigen in de US te krijgen afgelopen is. Er zullen er nadien nog wel binnen gekomen kunnen zijn omdat zij al in processings zaten toen ze het afgeschaft hebben.
Probleem is ook dat een aantal mensen ook wel die route wilde volgen, maar dat we nadien niets meer van hun vernomen hebben, dus we weten niet of het goed afgelopen is...
Elke
Bedankt, het probleem bij mijn man is denk ik precies hetzelfde als bij mij.
Hij heeft de basisschool gehad, daarna de LTS voor monteur en is daar naar met wat curssusen doorgegaan. Hij heeft wel zijn 1e en 2e monteurs opleiding, leermeester opleiding en Apk wat hij elke twee jaar opnieuw examen voor moet doen. Maar of dit voldoende is???
Ik ben wat betreft diplomas hier in nederland niet zo bekend mee, ben in duitsland geboren en in 1996 naar NLverhuisd. Dus geen ervaring wat betreft diplomas hier, had al heel wat moeite om mijn diploma om te schatten. Heb een hauptschule diploma, wat ik in een halfjarig avondopleiding behaald heb.
Hij heeft de basisschool gehad, daarna de LTS voor monteur en is daar naar met wat curssusen doorgegaan. Hij heeft wel zijn 1e en 2e monteurs opleiding, leermeester opleiding en Apk wat hij elke twee jaar opnieuw examen voor moet doen. Maar of dit voldoende is???
Ik ben wat betreft diplomas hier in nederland niet zo bekend mee, ben in duitsland geboren en in 1996 naar NLverhuisd. Dus geen ervaring wat betreft diplomas hier, had al heel wat moeite om mijn diploma om te schatten. Heb een hauptschule diploma, wat ik in een halfjarig avondopleiding behaald heb.
Om in Amerika in een nursingprogramma te komen moet je toch wel hetzelfde nivo hebben als in Nederland. Mijn dochter zit in het voorbereidingingsprogramma voor haar nursing=degree en het is niet makkelijk.
Probeer je in Nederland om te scholen tot verpleegkundige, zal in tijd misschien sneller gaan dan helemaal opnieuw in de VS te beginnen, mocht dat lukken
P.S. De man uit Nigeria had misschien al een degree in Nigeria behaald en kon dat omzetten, ook is in Nigeria engels een van de voertalen en de taal in het onderwijs, dus daar had deze man ook al een voorsprong mee. Nederlanders moeten vaak helemaal opnieuw beginnen, vooral als je geen universitaire opleding hebt afgesloten.
Probeer je in Nederland om te scholen tot verpleegkundige, zal in tijd misschien sneller gaan dan helemaal opnieuw in de VS te beginnen, mocht dat lukken
P.S. De man uit Nigeria had misschien al een degree in Nigeria behaald en kon dat omzetten, ook is in Nigeria engels een van de voertalen en de taal in het onderwijs, dus daar had deze man ook al een voorsprong mee. Nederlanders moeten vaak helemaal opnieuw beginnen, vooral als je geen universitaire opleding hebt afgesloten.
Over visums kan ik je niet veel vertellen, maar wel over de opleiding tot verpleegkundige in de VS. Om RN te worden kun je een Associates degree of Bachelors doen. Een Associates (onderwezen op een community college) is officieel dan wel 2 jaar, maar om in het programma verpleegkunde te komen moet je allerlei 'prerequisites' hebben, zoals scheikunde, wiskunde, biologie. Het is geen gemakkelijk programma om in te komen, je moet een heel goed GPA (grade point average hebben). Er zijn tekorten aan opleidingsplaatsen (hier op het community college waren er iets van 300 aanmeldingen voor 60 plaatsen), dus ze nemen alleen de beste studenten aan. De opleiding zelf is 2 jaar, en erg pittig, en daarna doe je je NCLEX examen, waarna je je RN vergunning krijgt.
Een Bachelors is een 4 jarige opleiding, voor diezelfde RN vergunning, dat is dan de hele opleiding, inclusief de prerequisites die je voor een Associates erbij doet.
Op een community college (hier tenminste) doet iedereen een Engels en wiskunde test aan het begin om te kijken welk niveau je zit, als buitenlandse heb je wel kans dat je nog wat extra Engels moet doen.
Ik ken verschillende buitenlandse verpleegkundigen, maar weet niet welke visums ze allemaal hebben. Ik kende ook een Engelse die hier besloot om de opleiding maar over te doen omdat ze het papierwerk niet voor elkaar kreeg om aan het NCLEX mee te kunnen doen. Het is best een lange en moeilijke weg om als buitenlandse verpleegkundige hier een vergunning te krijgen. Dat is eigenlijk een understatement, het is frustrerend als kan zijn.
Ik weet ook niet wat wijsheid zou zijn, maar als je hier de opleiding zou doen heb je nooit het gedonder met het verkrijgen van Nederlandse transcripts. Maar goed, dan moet je wel een berg geld hebben, en dan heb je nog geen visum.
Een Bachelors is een 4 jarige opleiding, voor diezelfde RN vergunning, dat is dan de hele opleiding, inclusief de prerequisites die je voor een Associates erbij doet.
Op een community college (hier tenminste) doet iedereen een Engels en wiskunde test aan het begin om te kijken welk niveau je zit, als buitenlandse heb je wel kans dat je nog wat extra Engels moet doen.
Ik ken verschillende buitenlandse verpleegkundigen, maar weet niet welke visums ze allemaal hebben. Ik kende ook een Engelse die hier besloot om de opleiding maar over te doen omdat ze het papierwerk niet voor elkaar kreeg om aan het NCLEX mee te kunnen doen. Het is best een lange en moeilijke weg om als buitenlandse verpleegkundige hier een vergunning te krijgen. Dat is eigenlijk een understatement, het is frustrerend als kan zijn.
Ik weet ook niet wat wijsheid zou zijn, maar als je hier de opleiding zou doen heb je nooit het gedonder met het verkrijgen van Nederlandse transcripts. Maar goed, dan moet je wel een berg geld hebben, en dan heb je nog geen visum.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Een mavo diploma staat gelijk aan vmboT en dat is voldoende om een verpleegkundige opleiding te doen. Er bestaat ook nog een hboV, maar dan word je opgeleid voor alledrie de soorten verpleegkundige. ga eens praten op een ROC bij jou in de buurt. Succes!
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
-
- Amerika-expert
Voor je aan een opleiding in Nederland begint zou ik eerst heel grondig uitzoeken of die opleiding iets waard is in Amerika. Zo weet ik van een huisarts die hierheen wilde verhuizen dat zijn opleiding net genoeg was om hier RN te worden. Hij kon geen dokter zijn hier omdat hij veel te weinig opleiding had. Geen idee of de verpleegopleiding ook zo laag ingeschat wordt. M'n man heeft in Nederland voor een Australisch immigratiebureau gewerkt en in zijn ervaring betekent een Nederlandse medische opleiding weinig waarde in andere landen.
En hou er ook rekening mee dat je hier verschillende niveasu voor nurses hebt. M'n stiefschoondochter bijv. heeft een heel laag diploma en is eigenlijk alleen opgeleid om patienten schoon te maken. Medicijnen mag ze niet aanraken, wonden mag ze niet verschonen, enige wat ze mag doen is luiers verschonen en de vloer dweilen en dat soort dingen. Maar ze noemt zichzelf dus wel nurse. De nurses die in het ziekenhuis werken en een beetje redelijk verdienen zijn de RNs (Registered Nurse) en die opleiding is veel moeilijker. Als LN heb je misschien ook een kans op een Greencard, dat is iets lager dan een RN maar toch nog een 'echte' nurse.
Kijk ook eens naar Pharmecy opleidingen. In Texas kwamen we een Nederlandse tegen die daar bij de Walmart Pharmecy werkte. Of ultrasound technician, hier in Utah werd ik in m'n vorige zwangerschap geholpen door een Nederlandse die hier studeerde. Kijk ook eens naar Amerikaanse online opleidingen zoals University of Phoenix. Dan heb je een Amerikaanse diploma en dat kan de zaken veel makkelijker maken. Heb net je vraag voorgelegd aan m'n man (ook een Texaan) en volgens hem, als je Engels goed genoeg is, zou het mogelijk moeten zijn om met jouw opleiding aan een Masters te beginnen. Hij heeft z'n PhD en geeft les bij Capella University maar ik zou je niet aanraden om daar een opleiding te beginnen omdat ze meer en meer 'live' onderwijs willen doen en dat zou betekenen dat je in Nederland midden in de nacht moet gaan zitten chatten met je instructor. U of P heeft dat niet of nauwelijks. Ze hebben ook ontzettend veel active duty studenten en ja, als je downrange bent kan je nu eenmaal niet om een bepaalde tijd met je laptopje rustig gaan zitten chatten.
Het lijkt me geen makkelijke route maar het zou wel mogelijk moeten zijn om via een medische opleiding hierheen te komen. Of je kan (tijdelijk) van je man scheiden, een leuke Amerikaan vangen en trouwen, een Greencard krijgen en dan over een paar jaar je Amerikaan dumpen om je man hierheen te halen. Of de lottery, er zijn meerdere mensen op het forum die geluk hebben gehad.
En hou er ook rekening mee dat je hier verschillende niveasu voor nurses hebt. M'n stiefschoondochter bijv. heeft een heel laag diploma en is eigenlijk alleen opgeleid om patienten schoon te maken. Medicijnen mag ze niet aanraken, wonden mag ze niet verschonen, enige wat ze mag doen is luiers verschonen en de vloer dweilen en dat soort dingen. Maar ze noemt zichzelf dus wel nurse. De nurses die in het ziekenhuis werken en een beetje redelijk verdienen zijn de RNs (Registered Nurse) en die opleiding is veel moeilijker. Als LN heb je misschien ook een kans op een Greencard, dat is iets lager dan een RN maar toch nog een 'echte' nurse.
Kijk ook eens naar Pharmecy opleidingen. In Texas kwamen we een Nederlandse tegen die daar bij de Walmart Pharmecy werkte. Of ultrasound technician, hier in Utah werd ik in m'n vorige zwangerschap geholpen door een Nederlandse die hier studeerde. Kijk ook eens naar Amerikaanse online opleidingen zoals University of Phoenix. Dan heb je een Amerikaanse diploma en dat kan de zaken veel makkelijker maken. Heb net je vraag voorgelegd aan m'n man (ook een Texaan) en volgens hem, als je Engels goed genoeg is, zou het mogelijk moeten zijn om met jouw opleiding aan een Masters te beginnen. Hij heeft z'n PhD en geeft les bij Capella University maar ik zou je niet aanraden om daar een opleiding te beginnen omdat ze meer en meer 'live' onderwijs willen doen en dat zou betekenen dat je in Nederland midden in de nacht moet gaan zitten chatten met je instructor. U of P heeft dat niet of nauwelijks. Ze hebben ook ontzettend veel active duty studenten en ja, als je downrange bent kan je nu eenmaal niet om een bepaalde tijd met je laptopje rustig gaan zitten chatten.
Het lijkt me geen makkelijke route maar het zou wel mogelijk moeten zijn om via een medische opleiding hierheen te komen. Of je kan (tijdelijk) van je man scheiden, een leuke Amerikaan vangen en trouwen, een Greencard krijgen en dan over een paar jaar je Amerikaan dumpen om je man hierheen te halen. Of de lottery, er zijn meerdere mensen op het forum die geluk hebben gehad.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wow, dat is een heel verschil. Evolueren we van de vraag of haar voorlopleiding wel voldoende is om in Nederland aan een studie verpleegkunde te mogen starten, tot aan de bewering dat haar vooropleiding wel voldoende is om in Amerika al rechtstreeks aan een Master te starten! (dan vraag ik me af of die Amerikaanse Master wel iets waard is)
Elke
Oeh, ik vind dit erg voorbarig. Vraag dit heel goed na.LittlePhoenix schreef:Heb net je vraag voorgelegd aan m'n man (ook een Texaan) en volgens hem, als je Engels goed genoeg is, zou het mogelijk moeten zijn om met jouw opleiding aan een Masters te beginnen.
Om met een Mavo opleiding direct een Masters te gaan halen, zal je toch eerst je credits voor Bachelor moeten halen, 120 minimum, at je toch minstens 3 jaar kost als je een fulltime student zou zijn.
Laatst gewijzigd door wiepster op 16 jan 2012, 04:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Deleted
Laatst gewijzigd door wiepster op 16 jan 2012, 04:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat dingen hier veel te rooskleurig voorgesteld worden. Als je alleenstaand bent en geld hebt zijn er misschien wat mogelijkheden, maar je zit vast aan een familie. Ook al zou je alles voor elkaar krijgen dan nog kan je familie niet mee. Daarbij weet je nu niet of de regels in de toekomst niet gaan veranderen. Ik denk niet dta het makkelijker wordt.
Ik zou mij niet vastklampen aan een strohalm.
Ik denk zelf dat vinden in ned voor je zaak en dan kijken of je met een E2 visum en een goed plan om naar amerika te komen meer kans van slagen heeft
Ik zou mij niet vastklampen aan een strohalm.
Ik denk zelf dat vinden in ned voor je zaak en dan kijken of je met een E2 visum en een goed plan om naar amerika te komen meer kans van slagen heeft
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom kan de familie niet mee? Je bedoelt dan de huwelijkspartner en de eventuele minderjarige kinderen?
Elke
Ik sluit me bij ned aan. We hebben het over iemand die zich eerst moet laten omscholen tot nurse en dan ook nog op basis daarvan een visum zou moeten krijgen? Dat eerste is al vrij lastig en dat tweede helemaal want ik neem aan dat ze geen visum geven aan een CNA of een LPN. Misschien aan een RN maar zelfs dat wordt lastig.
Sorry TXdream, ik snap dat dit niet is wat je wilt horen maar het wordt een enorm lange weg als je een visum wilt krijgen op basis van werk als verpleegkundige. Ik zeg ook greencard loterij of een investeringsvisum want dat is gewoon realistischer.
Sorry TXdream, ik snap dat dit niet is wat je wilt horen maar het wordt een enorm lange weg als je een visum wilt krijgen op basis van werk als verpleegkundige. Ik zeg ook greencard loterij of een investeringsvisum want dat is gewoon realistischer.
-
- Amerika-expert
Yep, zekerweten heel goed navragen voor je ergens aan begint! Maar zoals ik zei, hij geeft les aan een universiteit en weet aardig wat over de toelatingseisen en wat er mogelijk is. Betekent natuurlijk niet dat het 100% zeker is dat elke uni er zo over denkt en dan ligt het er ook nog aan wie jouw dosier bekijkt enz. Maar het is een mogelijkheid blijkbaar.Hockey schreef:Oeh, ik vind dit erg voorbarig. Vraag dit heel goed na.LittlePhoenix schreef:Heb net je vraag voorgelegd aan m'n man (ook een Texaan) en volgens hem, als je Engels goed genoeg is, zou het mogelijk moeten zijn om met jouw opleiding aan een Masters te beginnen.
Ik heb trouwens in Nederland via de LOI gestudeerd en nu doe ik m'n Bachelor's via Ashford University (online) en persoonlijk vind ik de LOI ontzettend knullig vergeleken met dit online programma. Als het mogelijk is voor de TO zou ik dus voor een studie via een online universiteit kiezen.