Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dure voorwerpen
Dure voorwerpen
Hallo allemaal,
Daar ik graag fotografeer heb ik me onlangs een Canon EF 400mm f/2.8 L IS USM aangeschaft.
Samen met mijn fotgrafeeruitrusting zou ik voor bijna €10000 aan materiaal willen meenemen naar de usa in oktober van dit jaar
Deze fotografeeruitrusting bestaat uit 3 bodies en 3 lenzen welke mooi opgeborgen zijn in een Pro Roller 200 welke geschikt is voor handbagage volgens de site. (voorzien van wieltjes)
De Canon EF 400mm f/2.8 L IS USM weegt inclusief de opbergkoffer 11kg. (niet voorzien van wieltjes, kan wel in een troley)
Daarbovenop komt dan nog eens mijn reistas met persoonlijke spullen. (ook met wieltjes)
Nu zou ik graag willen weten hoe en/of wat ik moet doen om dit heelhuids in San Francisco te krijgen.
En raden jullie me aan om een axtra verzekering af te sluiten voor het materiaal???
Daar ik graag fotografeer heb ik me onlangs een Canon EF 400mm f/2.8 L IS USM aangeschaft.
Samen met mijn fotgrafeeruitrusting zou ik voor bijna €10000 aan materiaal willen meenemen naar de usa in oktober van dit jaar
Deze fotografeeruitrusting bestaat uit 3 bodies en 3 lenzen welke mooi opgeborgen zijn in een Pro Roller 200 welke geschikt is voor handbagage volgens de site. (voorzien van wieltjes)
De Canon EF 400mm f/2.8 L IS USM weegt inclusief de opbergkoffer 11kg. (niet voorzien van wieltjes, kan wel in een troley)
Daarbovenop komt dan nog eens mijn reistas met persoonlijke spullen. (ook met wieltjes)
Nu zou ik graag willen weten hoe en/of wat ik moet doen om dit heelhuids in San Francisco te krijgen.
En raden jullie me aan om een axtra verzekering af te sluiten voor het materiaal???
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Dure voorwerpen
Ik zou de luchtvaartmaatschappij bellen en vragen of dit als handbagage allemaal meemag. Dit vanwege de kwetsbaarheid. Of je het wilt verzekeren is een eigen beslissing. Over het algemeen zijn nederlanders voor werkelijk alles verzekerd. Wat kost het en wat is het risico dat het kapotgaat/ gestolen wordt
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Meenemen als handbagage zal doorgaans geen probleem zijn: zolang het maar binnen de maximale afmetingen valt. Ik heb nog nooit handbagage hoeven wegen.
Extra verzekeren zou ik zeker overwegen: deze apparatuur is niet gedekt door een reguliere reisverzekering (vaak is audio/video apparatuur gemaximeerd op een paar honderd euro).
Wat je vooral ook niet moet vergeten is om (digitale) bewijzen van aankoop te hebben. Scan je aankoopfacturen en heb deze beschikbaar (bijv. online via Gmail of Dropbox).
Anders heb je kans bij terugkomst in Nederland alsnog importheffing en BTW te mogen betalen. Je moet dus kunnen bewijzen dat je de apparatuur niet in Amerika gekocht hebt.
Extra verzekeren zou ik zeker overwegen: deze apparatuur is niet gedekt door een reguliere reisverzekering (vaak is audio/video apparatuur gemaximeerd op een paar honderd euro).
Wat je vooral ook niet moet vergeten is om (digitale) bewijzen van aankoop te hebben. Scan je aankoopfacturen en heb deze beschikbaar (bijv. online via Gmail of Dropbox).
Anders heb je kans bij terugkomst in Nederland alsnog importheffing en BTW te mogen betalen. Je moet dus kunnen bewijzen dat je de apparatuur niet in Amerika gekocht hebt.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Phillostar
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Die trolley krijg je wel het vliegtuig in als carry-on, een eventueel 2e rugzak ook, maar met pech dan zal 1 van de 2 het ruim in moeten.
Maar waarom zou je 3 bodies mee willen nemen op vakantie?
Het is een hoop gezeul en ik zou me niet op mn gemak voelen als de helft van de apparatuur onbeheerd op de hotelkamer of in de auto ligt.
Het is sowieso aan te raden een aparte verzekering af te sluiten voor de apparatuur, een reisverzekering keert gemiddeld maar 250 euro uit voor foto apparatuur.
Vooraf aan de vakantie ook alles serienummers van je (waardevolle)electronica noteren, altijd handig voor een politie rapport als je bestolen bent.
Maar waarom zou je 3 bodies mee willen nemen op vakantie?
Het is een hoop gezeul en ik zou me niet op mn gemak voelen als de helft van de apparatuur onbeheerd op de hotelkamer of in de auto ligt.
Het is sowieso aan te raden een aparte verzekering af te sluiten voor de apparatuur, een reisverzekering keert gemiddeld maar 250 euro uit voor foto apparatuur.
Vooraf aan de vakantie ook alles serienummers van je (waardevolle)electronica noteren, altijd handig voor een politie rapport als je bestolen bent.
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je zou eens moeten navragen bij je eigen verzekeringen of dit niet al verzekerd is.Fly Fort schreef:En raden jullie me aan om een axtra verzekering af te sluiten voor het materiaal???
Wij hebben een woon- en vrijetijdsverzekering bij de Aegon, waarover we zeer tevreden zijn. Met deze verzekering hebben we niet alleen een doorlopende reis- en annuleringsverzekering, maar ook een verzekering voor al onze spullen. Of er nu iets mee gebeurt op reis, of thuis, en of dat nu onze eigen schuld is of niet, het is altijd verzekerd voor diefstal, verlies en schade (door vallen bijvoorbeeld). In deze polis hebben we een aparte clausule waarop we kostbaarheden kunnen verzekering, en daarvoor geldt dezelfde dekking. Hierin heb ik mijn fotouitrusting opgenomen (hoewel die lang niet zo duur is als de jouwe), maar ook bijvoorbeeld mijn hoorapparaten, onze computers en onze mediauitrusting (tv, players etc.). Ik zou dus bij wijze van spreken mijn LED-tv kunnen meenemen op vakantie, en dan is hij gewoon verzekerd. Niet dat ik dat van plan ben natuurlijk......
Deze verzekering van Aegon komt al jaren uit de bus als één van de beste combi's, ook qua verhouding tussen prijs en kwaliteit, en ik kan hem zeer aanbevelen. Misschien is dat een overweging voor jou?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!