Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto huren >25

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Auto huren >25

Bericht door phillybilly »

Hallo,
Ik vind overal heel veel informatie, maar zie door de bomen het bos niet meer en zit toch nog wel met wat vragen. Misschien dat jullie me kunnen helpen.
In aug ben in ik Texas en ik wil voor één week een auto huren. Nu heb ik op verschillende plekken gelezen dat je beter in NL al een auto kunt huren,en dat je ZEKER de verzekeringen in NL moet regelen.
Ik heb op http://www.enterprise.com/car_rental in Sealy, TX een autootje (ik hoef maar een kleine) gevonden voor $170 per week, incl tax zou het $198 zijn. Dit lijkt me niet duur......zou ik deze online reserveren? Ik heb een creditcard....
Stel ik doe dat.....kan ik er dan ook nog vanaf? En het belangrijkste: WELKE verzekeringen moet ik wel/niet nemen? Het schijnt dat ze toeristen vanalles aansmeren en dat zou bij mij goed kunnen lukken, want ik heb er echt geen verstand van. En WAAR in NL zou ik die ometen afsluiten? of moet dat bij het verhuurbedrijf? Ik zie op de site niks over insurance...
Ik ben >25 :) dus dat scheelt alvast extra kosten......

Graag jullie advies...

BVD groetjes, Jolanda
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gewoon je auto in nederland of eventueel duitsland boeken. Bijvoorbeeld bij:

- Exit Reizen
- American Estates
- FTI.de
- USAreise.de

Als je een All-Inclusive pakket neemt dan heb je alle verzekeringen die je nodig hebt. Eventueel kun je nog kijken naar het Gold pakket (extra bestuurder en tank benzine). De verzekeringen afsluiten in de USA is bijna niet te doen en veel duurder dan het hier in nederland te regelen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
phillybilly
Amerika-expert

Dank je wel........maar het "probleem" is dat deze verhuurmaatschappijen niet zitten in het "gat" waar ik naartoe ga :(
Ik ga naar Sealy....en voor zover ik kan vinden zit daar alleen een enterprise....... Alamo, Avis en Hertz zitten te ver weg.... :cry:

Ik zie trouwens dat als je je gegevens invult en op continue klikt, je wel opties krijgt voor verzekeringen......basis komt dan neer op 20 dollar per dag. Duur ???
New Life
Amerika-ontdekker

Bericht door New Life »

Huur je er niet een bij het vliegveld dan?. Daar zitten ze bijna allemaal.
2006 year of the big changes...
Afbeelding
phillybilly
Amerika-expert

New Life schreef:Huur je er niet een bij het vliegveld dan?. Daar zitten ze bijna allemaal.
Nee, want ik ga 4 weken.....mijn vriend komt 2 weken en in die periode hebben we een weekje een auto nodig..... :? Ingewikkeld allemaal
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

De volgende twee verzekeringen zijn bij huur in Nederland inbegrepen. Huur je als buitenlander een auto in Amerika dan zul je deze verzekeringen individueel af moeten sluiten. Dat kan nog al in de papieren lopen de dubbele prijs van de auto huur is dan een mogelijkheid. De Amerikanen schijnen deze verzekering al te hebben zodat zij die niet nodig hebben bij het huren van een auto.
CDW-Verzekering: voor schade aan en diefstal van de huurauto (deze geldt niet als er sprake is van roekeloos rijgedrag).
E.P.- Aanvullende aansprakelijkheidverzekering voor schade aan derden tot $ 1.000.000
Harm
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Nee, want ik ga 4 weken.....mijn vriend komt 2 weken en in die periode hebben we een weekje een auto nodig..... Confused Ingewikkeld allemaal
die ga je vast ophalen en wegbrengen van/naar het vliegveld

ik denk dat twee weken huren in nederland goedkoper is dan 1 week backyardville
phillybilly
Amerika-expert

Ik heb jullie advies opgevolgd en eens wat offerte'tjes aangevraagd bij NL reisorganisaties, voor het huren van een auto vanaf het vliegveld.
Nu heb ik de volgende aanbieding gekregen:

Hartelijk dank voor uw aanvraag.
Bijgaand mailen wij u het volgende voorstel met betrekking tot de autohuur.

Huurauto Houston
(voor 2 weken vanaf 14 augustus)

Het tarief voor een Compact huurauto (2 deurs) van Dollar Rent a Car inclusief het Spaarpakket bedraagt € 121,- per week.
Dit tarief is exclusief € 25,- reserveringskosten.

Het is het meest voordelig indien u de huurauto voor 2 weken huurt, het is natuurlijk geen probleem wanneer u de auto een
aantal dagen eerder inlevert.

Het autoverhuurbedrijf beschikt over een Airportshuttle, zij rijden af en aan van en naar het verhuurbedrijf.

De huurauto kunt u telefonisch op per e-mail reserveren.

Spaarpakket:
In de reissom is de C.D.W. - verzekering (afkoop schade aan en diefstal van de huurauto) inbegrepen. In de staat Illinois heeft u een eigen risico van
$ 200,- en in New York een eigen risico van $ 100,-. Tevens is uw huurauto W.A. - verzekerd tot het wettelijk minimum en heeft onbeperkte mijlen. Het bedrag waarvoor u verzekerd bent verschilt per staat. In sommige staten is de dekking niet hoger dan $ 20.000. Bij grote schades kan de tegenpartij een hogere schadevergoeding van u eisen dan waarvoor u verzekerd bent. Klik hier voor uitgebreidere informatie over dit verzekeringspakket.

Indien u hierover nog vragen heeft, dan kunt u ons bellen of e-mailen.
Tel: 0314-375666 // e-mail: emailadres

Uw reservering zien wij graag tegemoet.
Indien u meer informatie wilt of deze reis wenst te boeken, verzoeken wij u te reageren
op het bovenstaande e-mailadres.

Met vriendelijke groet,

Exit Reizen B.V.

Heeft er iemand ervaring met Exit-reizen?
Op zich lijkt het me een goede aanbieding.......voor 2 weken net zo duur als in USA zelf 1 weekje.......
Doen?

Groetjes, Jolanda
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

phillybilly schreef:Heeft er iemand ervaring met Exit-reizen?
Op zich lijkt het me een goede aanbieding.......voor 2 weken net zo duur als in USA zelf 1 weekje.......
Doen?
Mijn ervaring met Exit-Reizen is dat je hun offerte zelf GOED en NAUWKEURIG moet doorlezen op rekenfouten etc. Er sluipt nogal eens een foutje in...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
phillybilly
Amerika-expert

Njit schreef:Mijn ervaring met Exit-Reizen is dat je hun offerte zelf GOED en NAUWKEURIG moet doorlezen op rekenfouten etc. Er sluipt nogal eens een foutje in...
Ik kon deze prijzen ook niet vinden op de website, die waren nl ietsje duurder.....heb een mail teruggestuurd dat als DAT de prijs zou zijn 121x2 plus 25 reserveringskosten, ik dan graag een boeking doe. Wacht nu even op een reactie.
Bedankt voor je antwoord.
Verder nog mensen ervaringen met Exit-reizen ??
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Tevens is uw huurauto W.A. - verzekerd tot het wettelijk minimum en heeft onbeperkte mijlen. Het bedrag waarvoor u verzekerd bent verschilt per staat. In sommige staten is de dekking niet hoger dan $ 20.000.
Hier zou ik vooral goed naar kijken. Als je bij een ander schade toebrengt kan dat enorm oplopen. Dan heb je echt een hogere dekking nodig.
Bij Alamo heb je daar de LIS verzekering voor. Die verhoogt de aansprakelijksdekking tot 1 miljoen. Die verzekering heb je volgens mij echt wel nodig.
Die verzekering staat niet in jouw offerte vermeld dus als je die erbij neemt zal de premie misschien een stuk hoger worden.

Marjon
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik zou zeker ook even navragen wat eenzelfde huurauto kost met een all inclusive verzekering in plaats van dat spaarpakket. In de all inclusive zit namelijk de LIS verzekering er wel bij en ook de lokale belastingen enzo. Deze eerste prijs is goed om klanten te lokken, maar ik zou toch zeker even verder vragen. Verder zou ik ook gewoon nog een paar andere reisbureau's bellen en een prijsopgave vragen. Vraag altijd om een huurauto met LIS verzekering.

Succes!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
marloesusa
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesusa »

Bij alle auto's die je huurt zit, ook vanuit amerika, een standaard WA verzekering op die vergoed tot het staatsminimum.

De LIS / EP (extended protection, zo noemen ze het ook wel eens)-verzekering verhoogt je WA-dekking tot 1 miljoen. Deze keert ook uit indien jij aangereden wordt door een onverzekerde rijder... in ieder geval volgens de info die ik van alamo heb; en verzekeringen zullen wel universeel zijn neem ik aan.

Dan heb je nog de Collion Damage Waver, deze dekt de auto tegen schade en diefstal.

Beiden kosten als je ze in Amerika afsluit ongeveer (het kan per maatschappij wel eens een paar dollar schelen) respectievelijk voor LIS en Collion Damage Waver 11 en 21 dollar per dag... best een hoop dus!
phillybilly
Amerika-expert

Inmiddels heb ik via Exit-reizen bij Dollar een auto gehuurd bij het bliegveld van Houston. (organisatie werkt slordig overigens!)
Ik huur de auto voor 2 weken, dat was goedkoper dan 1 week huren in USA zelf.
Bedankt voor jullie tips en adviezen.

Groetjes, Jolanda
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

phillybilly schreef:Inmiddels heb ik via Exit-reizen bij Dollar een auto gehuurd bij het bliegveld van Houston. (organisatie werkt slordig overigens!)
Yep, wij hebbeb dezelfde ervaring met Exit-Reizen. Toendertijd waren ze qua autohuur het goedkoopst dus toch daar geboekt, maar voordat ze eindelijk doorhadden hoe we het wilden hebben, waren er toch alweer behoorlijk wat mailtjes heen-en-weer verstuurd.

Ach ja..
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
phillybilly
Amerika-expert

SpaceAce schreef:
phillybilly schreef:Inmiddels heb ik via Exit-reizen bij Dollar een auto gehuurd bij het bliegveld van Houston. (organisatie werkt slordig overigens!)
Yep, wij hebbeb dezelfde ervaring met Exit-Reizen. Toendertijd waren ze qua autohuur het goedkoopst dus toch daar geboekt, maar voordat ze eindelijk doorhadden hoe we het wilden hebben, waren er toch alweer behoorlijk wat mailtjes heen-en-weer verstuurd.

Ach ja..
Inderdaad, ze zijn het goedkoopste wat ik kan vinden, maar communicatie is ver te zoeken. Krijg 3 mails met verschillende prijzen en "mijn collega is de hoogseizoentoeslag vergeten te berekenen"
* zucht *
Na de nodig emails is het nu dan toch geboekt. Kan ik toch nog autorijden op vakantie :D
Skitser
Amerika-ontdekker

Bericht door Skitser »

Kan de ervaringen met EXIT gelukkig niet delen. Heb geen aandelen van ze of zo, maar beide keren dat we bij ze hebben geboekt is het allemaal keurig verlopen, geen rekenfoutjes o.i.d.
phillybilly
Amerika-expert

Skitser schreef:Kan de ervaringen met EXIT gelukkig niet delen. Heb geen aandelen van ze of zo, maar beide keren dat we bij ze hebben geboekt is het allemaal keurig verlopen, geen rekenfoutjes o.i.d.
Zo zie je maar dat iedereen andere ervaringen heeft met bepaalde bedrijven/instanties/restaurants e.d.
Het forum is goed om daar info over uit te wisselen :D

Ik heb mijn "voucher" inmiddels ontvangen.....can't wait to go :dance:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer