Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
3 dagen LA: in welk deel een hotel boeken?
3 dagen LA: in welk deel een hotel boeken?
Inmiddels hebben we de ticktes naar LA en terug vanaf SFO geboekt. De reis zal starten met 4 dagen LA waarvan de eerste de dag van aankomst met het vliegtuig zal zijn. We willen in deze dagen Disneyland (1 dag), Universal Studios (1 dag) en Hollywood eo (1 dag) bekijken... maar wat is nu de meest handige wijk om het hotel te boeken? Bij het vliegveld, Hollywood of elders? We komen aan op 9 feb. en zullen maandag 13 feb vertrekken langs de kust richting SF. Wie heeft er tips voor hotels? Beetje redelijke wijk, kosten rond 100 dollar per nacht (of minder, maar wel kwaliteit). Waar moeten we rekening mee houden? We zullen vanaf LAX een auto huren....
Is het trouwens een redelijke planning qua dagen in LA of heeft iemand hier ook nog tips en adviezen voor?
Dank alvast!
Is het trouwens een redelijke planning qua dagen in LA of heeft iemand hier ook nog tips en adviezen voor?
Dank alvast!
Re: 3 dagen LA: in welk deel een hotel boeken?
Ik zou een hotel zoeken in Hollywood. Ik zat zelf in de Travelodge Hollywood.
-
- Amerika-expert
hallo,
universal studios en hollywood in het noorden, enkel disney in het zuiden : best dus ergens in het noorden. wij hebben een paar maal gekozen voor glendale, heel rustig, en vlotte verbindingen met universal en hollywood. voor disney moet je dan wel door het centrum.
Jacques
universal studios en hollywood in het noorden, enkel disney in het zuiden : best dus ergens in het noorden. wij hebben een paar maal gekozen voor glendale, heel rustig, en vlotte verbindingen met universal en hollywood. voor disney moet je dan wel door het centrum.
Jacques
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook overwegen om op 2 verschillende plaatsen te overnachten. Een hotel bij Anaheim is wel zo fijn als je een dag naar disney gaat. Je kunt dan ook de auto laten staan als je tegenover het park gaat overnachten.
Voor Hollywood en Universal studios is de Orchid Suites mooi gelegen en gratis parkeren (voor Universal kun je dan de metro nemen). Er zijn in de omgeving van Orchid Suites ook wat goedkopere alternatieven maar ik denk dat 100 dollar voor iets met kwaliteit dat goed gelegen is aan de lage kant is.
Marianne
Voor Hollywood en Universal studios is de Orchid Suites mooi gelegen en gratis parkeren (voor Universal kun je dan de metro nemen). Er zijn in de omgeving van Orchid Suites ook wat goedkopere alternatieven maar ik denk dat 100 dollar voor iets met kwaliteit dat goed gelegen is aan de lage kant is.
Marianne
Wij zaten in Anaheim op loopafstand van Disneyland (Annabella hotel). Vond de rest van LA eerlijk gezegd niet zo heel boeiend. We hebben op 'n ochtend de bekende dingen gedaan als Hollywood boulevard, Beverly Hills, Rodeo Drive en het Hollywood sign. Had daar niet zo nodig 'n hotel in de buurt hoeven hebben. Als we niet naar Disney waren gegaan, had ik eerder voor het strand gekozen dan Hollywood wat hotellocatie betreft.
Als er een stad is waar je van houdt of die je helemaal niks vind dan is het wel LA. Wij zijn er wel dol op. Wat je er kan doen kan je hier lezen: viewtopic.php?f=7&t=36456
Vwb het hotel kan ik je Sportsmens Lodge hotel aanraden. Dat is een goed hotel dat gunstig gelegen is voor Universal, Hollywood, Santa Monica. Voor Disney is het minder gunstig gelegen, dat is plm 40 mijl rijden. Lekker groot zwembad, mocht je dat prettig vinden. Het webadres is http://www.slhotel.com/
Vwb het hotel kan ik je Sportsmens Lodge hotel aanraden. Dat is een goed hotel dat gunstig gelegen is voor Universal, Hollywood, Santa Monica. Voor Disney is het minder gunstig gelegen, dat is plm 40 mijl rijden. Lekker groot zwembad, mocht je dat prettig vinden. Het webadres is http://www.slhotel.com/
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
Mijn ervaring in LA is dat het met de auto allemaal makkelijk te bereiden is, ondanks dat het een uitgestrekte stad is. Hollywood zelf (sign, walk of fame, kodak en chinese theatre etc) had ik in een ochtend wel gezien. Van West Hollywood naar Burbank deden we met de auto 30-40 min over.
Komende zomer overnachten we aan het strand (Redondo/Hermosa Beach) en rijden dan naar Hollywood in 40 min.
Komende zomer overnachten we aan het strand (Redondo/Hermosa Beach) en rijden dan naar Hollywood in 40 min.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zit 2 nachten in het hollywood city inn voor $80 pn.
Ik zou in jullie geval denk ik na de landing al naar Anaheim rijden en daar voor 2 nachten een hotel boeken en dan evt nog een hotel voor 2 nachten in hollywood voor de omgeving en de studio's.
Ik zou in jullie geval denk ik na de landing al naar Anaheim rijden en daar voor 2 nachten een hotel boeken en dan evt nog een hotel voor 2 nachten in hollywood voor de omgeving en de studio's.
Wij zitten in Marina del Rey. Hotel via priceline.
En ik vind het prima voor drie dagen.
Zoals jmhr zegt, half dagje Hollywood en klaar ermee.
Lekker fietsen huren bij het hotel en fietsen naar Santa Monica.
De rest nog geen idee, of een park of lekker in de auto kachelen of beide.
Maar dat moeten we nog allemaal even zien wat past en wat niet.
Ik hoef niet zonodig in Hollywood te zitten.
En ik vind het prima voor drie dagen.
Zoals jmhr zegt, half dagje Hollywood en klaar ermee.
Lekker fietsen huren bij het hotel en fietsen naar Santa Monica.
De rest nog geen idee, of een park of lekker in de auto kachelen of beide.

Maar dat moeten we nog allemaal even zien wat past en wat niet.
Ik hoef niet zonodig in Hollywood te zitten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12449 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties