Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dag auto huren NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Bambi040
Amerika-ontdekker

Dag auto huren NY

Bericht door Bambi040 »

Hallo, ben ik weer met een vraag!

We willen een dag van ons verblijf in NY een auto huren, en in de omgeving een bepaalde winkel bezoeken.
Het plan is om dan met de metro een eind het centrum uit te gaan, dan daar ergens een auto op te pikken, en erheen te rijden.
Als we dan toch in de auto zitten, zouden we graag een grote supermarkt aan willen doen :)
En, mijn vriend wil heel graag een (liefst shabby, ahem) pandjeshuis zien...
Beetje vreemde vragen misschien, maar: heeft iemand do's or don'ts daarover??

groetjes en tnx!
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Dag auto huren NY

Bericht door DVDGuy »

Bedoel je dan de stad NY of de staat NY?

In de stad NY zou ik je een auto absoluut afraden omdat je rijdend nauwelijks vooruitkomt en je hebt geen parkeergelegenheid, maar misschien wil je vanuit de stad naar (ver) buiten de stad en dan kan een auto zeker handig zijn.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Lijkt me duidelijk dat deze vraag gaat over de stad NY (ter verwarring kun je hem NYC noemen) gaat. Ik snap niet waarom iedereen altijd zo 'moeilijk' doet over rijden in NYC. Ik vond het verkeer er reuze meevallen. En heb al van meerdere mensen gehoord, die er wel met een auto reden, dat ook zij het mee vonden vallen. Ik heb er ook gewoon door de drukke straten gefietst en behalve dat je op moet letten was er niets aan de hand.

Misschien ligt het een beetje aan waar je vandaan komt? Woon zelf in het centrum van een drukke stad en heb wellicht een ander referentiekader van wat 'niet te doen' is. Ook Rome vind iedereen altijd een chaos. Heb er twee dagen op een scooter rond gereden en vond het echt ontzettend relaxt me zo te verplaatsen... :dontknow:

Ik zie dus niet in waarom je eerst met OV de stad uit zou gaan om vanaf daar een auto te huren. Gewoon in de stad doen, scheelt een hoop gedoe.

Mag ik vragen wat je precies met een pandjeshuis bedoelt?
Bambi040
Amerika-ontdekker

Bericht door Bambi040 »

Misschien was ik niet helemaal duidelijk in mijn eerste berichtje, er ontbrak wat informatie :)

Ons hotel staat in Chinatown. Mijn vriend is niet bang om te rijden, en ik niet om er dan naast te gaan zitten. (we zijn beiden wel wat gewend op de motor en met de auto, dusse...)
Maar het leek ons vanwege eventuele drukte misschien makkelijker om buiten manhattan bv een auto te huren?

We willen naar Easton, ik heb het niet zelf nagezocht, maar vriend zegt 60 km verderop. (misschien moet ik zelf ook even gaan kijken waar dat precies ligt).
En het pandjeshuis, daarmee bedoelt hij zo'n winkel waar ze spullen opkopen en verkopen enzo. Komt volgens mij ook wel op tv, en je ziet ze wel eens in films. Het lijkt hem gewoon leuk om door zo'n soort tweedehands winkel te struinen...
(Doe mij maar een mega supermarkt met vreemde, leuke en gekke producten)

misschien kunnen jullie hier meer mee?
bedankt weer!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Neem aan dat hij/zij een pawnshop bedoeld. Ook wel bekend van het TruTV programma Hardcore Pawn welke tegenwoordig ook uitgezonden wordt door Veronica.

In New York zelf zitten er zat. Wat googlen levert bijv. deze op: http://www.nypawnbrokers.com/pawn-shops-nyc/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Bambi040
Amerika-ontdekker

Bericht door Bambi040 »

Ja inderdaad, zoiets zal het zijn wat mijn vriend wil zien.
Gewoon googlen dus :)

Verder heb ik gekeken waar easton ligt, en mijn internet zegt 113 km verderop.
Kan natuurlijk zijn (mijn vriend weet het precieze adres) dat het dichterbij ligt dan de plek die ik op de kaart zie.
laten we het op 65 a 110 km houden vanaf ons hotel...
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ben ik wel benieuwd wat er zo speciaal is aan die winkel in Easton?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik ook, maar de pawnshop begrijp ik helemaal! Ik kijk ook weleens naar dat programma en betreur eigenlijk dat we (bij mijn weten) niet meer van dat soort zaken in Nederland hebben. Hartstikke leuk!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zeker een leuk programma. Hoewel ik wel betwijfel in hoeverre het allemaal True is (zoals wel meer programma's van TruTV Dramatised zijn).
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Tuurlijk, dat is met al dat soort tv. Maar lijkt me hartstikke leuk om te zien, al die oude horloges, gekke computerspellen, vierdehands fitnessapparaten e.d.

Zag pas, volgens mij bij Discovery, een programma over twee broers die samen meuk opkopen, opknappen en dan doorverkopen op vlooienmarkten. Sommige zaken maakten ze alleen maar schoon, andere spullen verbouwden ze helemaal tot iets nieuws. Ze gingen vervolgens naar een vlooienmarkt in, naar ik meen, Williamsburg of Brooklyn. Weet niet meer welke markt het precies was, maar dáár zou ik nou heen willen tijdens een volgend bezoek aan NYC!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dit programma bedoel je denk ik? http://www.yourdiscovery.com/nl/web/dirty-money/

Het oude gezegde 'Wat voor de één rommel is, is voor de ander een schat', komt tot leven in de nieuwe Discovery-serie ‘Dirty Money’. John en Jimmy DiResta zijn bezeten van rommelmarkten en zij bieden ons een boeiend inkijkje in wat er gebeurt als een passie een manier van leven wordt. Samen met Johns zoon Matthew volgen de gebroeders DiResta het motto: "Ontdek het, knap het op en verkoop het!"

De gebroeders DiResta speuren de stad New York af naar voorwerpen die ze volledig kunnen renoveren en verbouwen om ze met winst te verkopen. Deze broers weten hoe ze van niets iets kunnen maken, of het nu gaat om het transformeren van een oude kinderfiets tot een door een kettingzaag aangedreven Evel Knievel-fiets, of een stapel hout waarvan ze een mooie, unieke bank met de skyline van Manhattan bouwen. Met Johns gevatte verkooppraatjes, Jimmy's artistieke en creatieve gaven en Matthews inzicht slagen deze drie bijzondere mannen erin om van oude rommel iets waardevols te maken.
Bambi040
Amerika-ontdekker

Bericht door Bambi040 »

Haha, ja wat leuk dat jullie zo'n rommelmarkt-winkel (in mijn ogen dan) ook zo leuk vinden.
Dat willen we dus gaan zien met eigen ogen.
In sinterklaas en reality tv geloven we niet hoor, maar het zijn toch wel bijzondere winkels. En aangezien wij niet zo van Tiffany's zijn ;)
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Yep! Errug leuk!
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Wij gaan dit jaar ook naar NYC en huren daar 1 dag een auto ( op zaterdag ).

Wij willen graag naar een outlet shopping center en naar een Walmart (ik ga met mijn moeder en zus en zij zijn nog nooit in de USA geweest dus vind ik dat ze minstens een Walmart gezien moeten hebben :mrgreen: )

Wij huren de auto op 40th street, bij Alamo / National. Vanaf daar zit je zo bij de Lincoln tunnel en ben je ook zo Manhattan af. En anders 'go with the flow' maar blokkeer niet een kruispunt want dan heb je gelijk een boete te pakken!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

@RiverCola: ook leuk trouwens op Discovery: Auction Hunters
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties