Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Totale kosten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Totale kosten

Bericht door Nathalie21 »

Ik ben benieuwd aan welke kosten ik moet denken bij een rondreis door het Zuidwesten.
Wie is zo open om de kosten voor zijn/haar reis hier te delen?

Hoeveel personen:
Wanneer:
Aantal dagen:
Ticketprijs:
Vervoer prijs:
Overnachtingen prijs:
Eten prijs
Overige kosten:
Globale route:
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Ebelix
Amerikakenner

Re: Totale kosten

Bericht door Ebelix »

Je kan het zelf zo gek maken als je zelf wil. Iedereen heeft zijn eigen wensen en een uitgave patroon gebaseerd op de diepte van je beurs. Ik vind het altijd moeilijk om te vergelijken. Iemand houd het spartaans kan met eur. 2000 zijn hele reis bekostigen van meerdere weken en een ander heeft dit als weekbudget ter plekke.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb het iedere keer bijgehouden en dit zijn de resultaten :wink: :

2005:
5 personen (waarvan 2 kinderen) 4 weken
Vliegtickets € 3390 (American Airlines) Brussel-LA
Autohuur € 1245 (Alamo)
Hotels en campings € 1612
Benzine € 458
Overige uitgaven € 2052
Totaal € 8757

2007
5 personen (waarvan 1kind) 5 weken
Vliegtickets € 3433 (British Airways) Düsseldorf-Phoenix
Autohuur € 1530 (Alamo)
Hotels en campings € 1435
Benzine € 555
Overige uitgaven € 1925
Totaal € 8878

2009
5 personen 6 weken
Vliegtickets € 4619 Brussel-New York-LA
Autohuur € 1462
Hotels en campings € 2194
Benzine € 738
Overige uitgaven € 2252
Totaal € 11265

2011
5 personen 5 weken
Vliegtickets € 4095 Düsseldorf-LA
Autohuur € 1680
Hotels en campings € 1864
Benzine € 826
Overige uitgaven € 2349
Totaal € 10814
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij heb jij een hele goede baan Michelly ;)

Wat ik eigenlijk de laatste 5 jaar doe is een jaar van te voren al een beetje gaan uitzoeken waar ik allemaal naartoe wil. een paar maanden later waren we met wat vrienden aan het geinen over evt LA en Las Vegas te bezoeken. Weer een week later heb ik enkelen gevraagd of ze evt ook serieus die reis willen en konden maken. Nu zit mijn vriendengroep in leeftijdscategorie net vaste baan/huis kopen/huren/samenwonen/trouwens/kinderen krijgen, dus de meeste haakte in dit geval af, maar één vriend vond het ook een heel leuk idee. Ik ben toen wat gaan stoeien met routes en aankomst en vertrekplaatsen. Vooral de vliegticketprijzen fluctueerde enorm. Wij vliegen nu voor €562,pp (incl tax) van AMS naar LAX en terug vanaf LAS terug naar AMS. Als ik in Augustus geboekt had, toen nog niet alles helemaal vast lag hadden we voor €490 euro ongeveer alle vluchtopties kunnen nemen, er zat nog geen 10 euro verschil tussen BRU-LA LA-BRU, BRU-SF SF BRU of BRU LA PHO-BRU.

Op http://www.fueleconomy.gov/feg/savemoney.shtml kun je een beetje stoeien met de miles die je aflegt en wat dit ongeveer gaat kosten afhankelijk van het verbruik van je huurauto natuurlijk.

Accomodatiekosten is tricky vind ik. Een aantal overnachtingen zijn sportgoedkoop. Je kan in LA, SF en ook in Las Vegas in principe voor tussen de 70 en 100 dollar per nacht goed slapen. Ik vind alleen de accomodaties in de Nationale Parken, of erbij bv in El Portel of Oakhurst redelijk aan de prijs. Een unheated tentcabin en curry village is €88,- er nacht bijvoorbeeld en dat is zo ongeveer t goedkoopste wat er is. Het is wat je erzelf voor uit wilt geven. Wij kiezen voor monument valley voor the view wat €146 per nacht kost, dat kan ook best goedkoper, of je maakt een dagtrip vanuit Page of Kayenta ofzo.

Ik denk dat ik voor de tickets/autohuur/hotels/benzine en evt parkenpas een kleine €1700 kwijt ben. Ik gok dat ik minimaal 1000 euro daar uitgeef aan eten/drinken en uitstapjes en souvenirs + kleding shopping met wat uitwijding ben ik dus denk ik ongeveer €3000 euro kwijt aan de gehele reis...althans dat is mijn geplande budget
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

PSVwally schreef:Volgens mij heb jij een hele goede baan Michelly ;)
Dat valt reuze mee hoor, kwestie van prioriteiten, oude auto en in de goede tijd een huis gekocht :mrgreen:
Maar als ik het vergelijk met jouw kosten dan valt het voor ons wel mee. Wij reizen met 5 in het hoogseizoen wat betekent dat je de hoofdprijs voor tickets betaalt (uitgezonderd komende zomer dankzij de geweldige deal met Icelandair :D ). Dan vind ik het per persoon nogal meevallen. Bovendien denk ik dat we nog niet eens zoveel meer kwijt zijn dan voor een reis van 4, 5 of 6 weken door Europa. Wij gaan nu met z'n allen op 1 kamer en kamperen regelmatig voor een habbekrats. Probeer dat hier maar eens :wink:

Elly
Nathalie21
Amerikakenner

Bericht door Nathalie21 »

Ik begrijp dat de kosten heel erg kunnen verschillen op basis van de keuze die men maakt, daarom ben ik zo benieuwd naar deze verschillende kosten plaatjes :wink:
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
NoraL
Amerika-ontdekker

Bericht door NoraL »

Hoeveel personen: 2
Wanneer: midden juli tot midden augustus
Aantal dagen: 24d/23n
Ticketprijs: 670 euro pp
Vervoer prijs: ongeveer 500 voor een compact auto en 300 dollar drop-off fee
Overnachtingen prijs: gemiddeld 40 dollar per persoon per nacht
Eten prijs: gemiddeld 30 dollar per persoon per dag (vaak ontbijt inbegrepen, 's middags picknick, 's avonds iets simpel)
Overige kosten: vooral de reis- en annuleringsverzekering deed pijn, dat was zo'n 250 euro denk ik voor twee personen
Globale route: las vegas - yellowstone - seattle
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Meeste mensen gaan een drietal weken.

Wij rekenen als volgt (we zijn een koppel zonder kinderen)

€ 2000 ... dit bedrag trekken we uit voor tickets, de huurauto en de benzine voor het hele traject (wij reizen meestal in mei).

Dan rekenen we ongeveer € 1500 per week om te eten, te slapen, leuke dingen te doen, ...

Dat komt op 6500 euro (ja, toch :-)

Met dat bedrag hoeven wij eigenlijk niet na te denken over elke cent (je bent op vakantie). Wij gaan 's ochtends ergens ontbijten en 's avonds ergens eten. 's Middags halen we er iets in de supermarkt, eettentje, ... soms ook 's avonds een salade op de kamer (eerder uitzondering).

Overnachten doen we in hotels (steden) en motels (onderweg).

Je kunt alles uitzoeken en vindt voor elke prijsklasse wel iets. We zouden makkelijk kunnen besparen op bepaalde zaken (minder restaurants, goedkopere overnachtingen) ... maar het blijft vakantie. In een stad betalen we bijvoorbeeld liever iets meer voor een centraal hotel, dan minder betalen en te slapen in een oninteressante buurt.

Ik vermoed dat de prijs wel omhoog gaat wanneer je in juli of augustus reist.
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Wanneer: 7-sept tot 28 sept 2010
Aantal dagen: 21 (incl vliegdagen)
Ticketprijs: 1232 euro
Vervoer prijs: 1756 euro (camper)
Benzine prijs: 933 euro
Overnachtingen prijs: 648 (2x hotel + 19x campground)
Eten prijs: boodschappen 816 euro (boodschappen 668 + uit 148)
Overige kosten: 872 euro (uitstapjes en souvenirs)
Globale route: San Francisco-Yosemite-Bishop-Las Vegas-Zion-Bryce-Torrey-Moab-Monument Valley-Page-Grand Canyon-Barstow-Newport Beach-Northridge-LA
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Wanneer: 3-sept tot 11 september 2008 (Honeymoon)
Aantal dagen: 8 (incl vliegdagen)
Ticketprijs: 1.300 euro (Virgin)
Vervoer prijs: 350 euro (huurauto)
Benzine prijs: 120 euro
Overnachtingen prijs: 1.150 (3 x Desert Pearl Inn, 2 x Wynn Parlor Suite, 2 x Signature MGM)
Eten prijs: 800 euro (inclusief 1 high class diner in Alize Las Vegas van 200 euro)
Overige kosten: 5.500 euro (shows, shopping, gambling). Globaal uit mijn hoofd. Misschien was het meer, maar dan heb ik het verdrongen.
Globale route: Las Vegas - Zion - Las Vegas

Totale kosten: 9.220 euro
Spijt? Hell no!
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Voor onze 2009 reis waren wij het volgende kwijt, uit mijn hoofd:

Wanneer: 23 mei t/m 11 juni
Aantal dagen: 19
Ticketprijs: 505,- euro p.p.
Vervoer prijs: 200,- euro p.p.
Overnachtingen prijs: 750,- euro p.p.
Eten prijs: 50,- euro p.p.p.d.
Overige kosten: gokken, kleding, souvenirs, benzine etc. 250,- euro p.p.
Globale route: LA - kustroute - San Francisco - Yosemite - Lone Pine - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce canyon - Page - Grand Canyon - Sedona - Phoenix

Totale kosten voor 2 personen: rond de 5000 euro. Vooral qua eten hebben we kunnen besparen, 50 euro per persoon per dag was vrij ruim gerekend. En de dollarkoers was ontzettend gunstig toen wij er waren. 1 euro schommelde destijds rond de 1.41 USD.
KimDaanUSA
Amerikafan

Bericht door KimDaanUSA »

Michel H, even een vraagje over jullie vervoer, je zegt 200 euro per persoon, hebben jullie met het OV gereisd ofzo? :shock:
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Nee hoor, huurauto via USA reisen was iets van 780 euro voor 18 dagen huur, gedeeld door 4 personen. Wij reisden in totaal met 4 personen, maar heb het even samengevat voor 2 personen aangezien ik zo niet weet wat zij hebben uitgegeven. Sommige kosten konden wij daardoor door 4 delen.
ikkiepikkie
Amerika-newbie

Bericht door ikkiepikkie »

Ik weet niet meer de bedragen van de overnachtingen en het eten/boodschappen. Ons van te voren zorgvuldig bedachte budget bleek ter plekke totaal niet te kloppen (te weinig gebudgetteerd voor slapen, te veel voor eten, vliegticket en auto!) Uiteindelijk hebben we ons budget precies gehaald (met een verschil van 27 euro, hoe kien je het uit;))

Tickets: 950 euro (2 personen)
Periode: september 2010
aantal dagen: 28
Autoverhuur: 600 euro (compact auto voor 3,5 week)
overnachtingen: geen idee
eten: geen idee
overige kosten: geen idee
Globale route: Las Vegas - Grand Canyon - Yellowstone - Reno - San francisco - LA
Totaal hadden we een budget van 2000 euro p.p. Ik heb geen moment het idee gehad dat we zuinig aan moesten doen, we hebben het er voor ons gevoel echt van genomen!
winnys
Amerikafan

Bericht door winnys »

De kosten hangen samen met de keuzes die je maakt.

Voor de vlucht is bepalend waar je heen vliegt, in welke tijd je gaat, met welke luchtvaartmaatschappij en wanneer je boekt. Ook vraag en aanbod beinvloeden de prijs. Voor een ticket betaal je tussen de 500-1500 euro. Ik maak er zelf een sport van om een betaalbaar ticket te vinden. Wij gaan nu voor de vierde keer in het hoogseizoen en hebben nooit meer dan 800 euro p.p. betaald.

Ook bij het boeken van een auto zijn er keuzes te maken en kun je met wat zoek- en speurwerk altijd wel iets betaalbaars vinden. Afhankelijk van het type auto moet je tussen de 150-350 euro per week rekenen.

Je volgende keuze betreft de overnachtingen. Slaap je in een tent dan ben je op een primitieve campground tuusen de 10-15 euro per nacht kwijt. Een KOA campground kost ongeveer het dubbele.
Een hotelovernachting via Priceline heb je veelal tussen de 30-50 euro per nacht per kamer in een 3-sterrenhotel. Maar een overnachting in een wat duurder hotel of B&B kan soms wel 200 euro zijn. Wij kiezen altijd voor een mix; een paar goede B&B's, wat hotelkamers via Priceline en wat nachten op een campground.

Financiele voordeel van kamperen is dat je niet elke dag uit eten hoeft. Overigens is het prijspeil in de VS lager dan in Nederland.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Als je alleen reist (zoals ik) zijn de veel kosten gelijk (autohuur en hotel maakt niets uit) als wanneer je met een heel gezin reist, alleen per persoon loopt het flink op (delen door 1 levert niet zo veel op) :wink:

Mijn reis in 2010 kostte ongeveer dit:
Hoeveel personen: 1
Wanneer: 11 juni t/m 2 juli
Aantal dagen: 22
Ticketprijs: €808 (Delta AMS-DTW-LAS, LAX-AMS)
Vervoer prijs: €580 (Standard SUV)
Overnachtingen prijs: € 1500
Eten prijs: geen idee (ben niet uitgebreid uit eten gegaan)
Overige kosten: €2000 (voornamelijk eten, benzine en outlet malls :shock: :shock: )
Globale route: LV - Zion - CR - Moab - Mesa Verde - Sedona - GC - PS - LA

De totale reis zelf kostte dus zo'n €5000 (maar daardoor heb ik meteen ook mijn kledingkast voor 2 jaar bijgevuld).
Deze zomer ga ik weer....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Emphy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Emphy »

Wanneer: 23 januari tot 15 februari 2011
Aantal dagen: Te weinig
Ticketprijs: 520 per ticket KLM wereldweken Amsterdam-> Detroit (NOOIT WEER DETROIT!) LV en retour via atlanta.
Vervoer prijs: 498 euro van aankomst terugvliegen (eautohuur) goedkoopste Chevrolet Aveo, Benzine prijs 3.09$ gereden ongeveer 6000 km
Overnachtingen prijs: totaal ongeveer 2000 $ maar ik moet erbij zeggen constant 2 kamers ( 13 nachten Vegas ( tropicana) 60$ per kamer 3 nachten Bright angel Lodge GC 111 $ per blokhut 2 stuks 4 nachten page 28$ 2 kamers 1 nacht Golden Nugget Vegas 70$ )
Eten prijs Boodschappen wallmart voor ontbijt en lunch en 1 tot 2 maal warm eten gemiddeld ongeveer 10 tot 20 $ per persoon ( inclusief salades extra en drinken)
Overige kosten: 500 euro 2 katten naar Pension, 80$ parkpas, 20$ 2 waterkokers, 15 $ koelbox
Globale route: Las Vegas-> Grand Canyon-> Page -> Las Vegas

Totale kosten voor 2 personen Alles bij elkaar ( en we hebben niet ergens echt op bezuinigd en ook best veel kleding, eten en drinken lekkernijtjes en souveniers gekocht.) ongeveer 5800 Euro.

Groet van Emphy
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Apple
Amerika-ontdekker

Bericht door Apple »

Wanneer: juni 2012
Aantal dagen: 21 nachten
Ticketprijs: 960 euro pp (AMS - JFK, JFK-PHX, LAX-AMS)
Vervoer prijs: 526 euro (midsize SUV)
Overnachtingen prijs: 1700 euro
Eten prijs: -
Overige kosten: -
Globale route: New York, Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite, San Francisco, L.A.

Eten en overig weet ik nog niet. We hebben daarvoor in ieder geval 2000 euro gebudgetteerd.
Afbeelding
renejansen111
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door renejansen111 »

Wanneer: maart 2012
Aantal dagen: 13
Ticketprijs: 500 p.p.
Vervoer prijs: 201,- 7 dagen Full-Size
Overnachtingen prijs: 50 euro p.n.
Eten prijs: 35 euro p.d. ( gaan nooit uit eten. Alleen in Food Courts )
Overige kosten: 500 euro ( Tickets pretparken, Waterskien )
Benzine: 150 euro voor 1000km!
Globale route: Miami - Key Largo - Everglades - Naples - Tampa - Kennedy Space Centre - Orlando

Dit is redelijk Low Budget berekend als je naar het eten en drinken kijkt. Wij kopen namelijk altijd een koelbox voor +- 10dollar de eerste dag en die doen we vol met drinken uit de super ( veelal water ). Brood halen we ook voor 's ochtends in het hotel als er geen ontbijt bij zit. 'S avonds gaan we eigenlijk altijd naar een Food Court ( liefst Panda Express ). Hier ben je gemiddeld met 2 pers. 15 dollar kwijt. Overnachting is vaak ook niet veel bijzonders. Proberen veel best western / Quality Inn en dat soort dingen. Als je onderhandelt aan de balie krijg je vaak extra korting, en anders kijk ik wel naar een ander hotel. Voor de tijd boeken kan vaak ook veel geld schelen. Meestal nemen we 1 x een heel goed hotel als we een dagje gaan relaxen bij het hotel en dan mag t wat meer kosten. Auto bespaar ik juist weer niet op. Als ik in amerika ben wil ik ook een grote amerikaan rijden!
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
Marjolein1972
Amerikafan

Bericht door Marjolein1972 »

Wanneer: oktober 2011
Aantal dagen: 12
Ticketprijs: € 630 p.p.
Vervoer prijs: € 250,--
Overnachtingen prijs: € 760,--
Eten prijs: ca. € 25,-- voor diner met z'n 2 per dag + paar dollar voor lunch (supermarkt of broodjes zaak), ontbijt inclusief bij hotel
Overige kosten: shoppen + dagjes uit + benzine: ca € 1500,--. Oh ja en aparte reis/annuleringsverzekering maar totaalbedrag weet ik niet meer.
Globale route: Miami - Naples - Anna Maria Island - Orlando - Tampa

Kortom rond de € 4200,-- waren we wel kwijt.

oops, zie dat je de rubriek hebt staan voor ZuidWest.. de genoemde prijzen zullen niet veel verschillen met Fl voor de meeste zaken..
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties