Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

is dollar autoverhuur goed ?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Re: is dollar autoverhuur goed ?

Bericht door lyan »

Waarschijnlijk heb je getekend voor road assistance, heb je de papieren nog die je getekend hebt toen je de auto kreeg?
Wij controleren ze altijd direct, maar als je dit niet weet, dan kan het gebeuren dat je er voor tekent zonder dat je dat doorhebt. Als je ze nog hebt en je hebt getekend dan kan je fluiten naar je geld, anders kan je altijd nog je geld via de CC laten terugboeken en dan met de verhuurmaatschappij in de clinch gaan, misschien proberen ze het gewoon?
Wij bewaren de getekende papieren ook altijd nog een half jaartje, je weet maar nooit :)
jmhr
Amerika-ontdekker

Bericht door jmhr »

wij hebben voor komende zomer een mid-size SUV gehuurd bij Dollar via drive-usa.de n.a.v. de goede ervaringen hier.
Afgelopen jaar heb ik op LAX een auto gehuurd bij Hertz, ook prima. Geen verzekeringen e.d. aangesmeerd gekregen..
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Bedankt voor de reacties hier, ik denk dat ik idd naar mn geld kan fluiten. :? Ik heb getekend en zie dat er op het contract extra verzekeringen zijn "aangesmeerd". ik ben hier niet over geinformeerd en er is ook niet gevraagd of ik dit wilde. Ik kreeg een bon van een halve meter om die te ondertekenen. Het huur bedrag (in $$) dat op het contract staat, kwam ongeveer overeen met het bedrag in euro's dat ik betaald heb, daar heb ik dus niet opgelet, maar je mag op zn minst verwachten dat ze vragen naar extra verzekeringen, ik vind het dan zeker niet fatsoenlijk om niks te melden en niet eens te vragen of ik extra verzekering erbij wil hebben. Ben "waarschijnlijk" te goed van vertrouwen geweest omdat ik dus alles al via e-autohuur had betaald, Ik heb wel via de cc nu geprobeerd om deze betwiste boeking terug te draaien (minus de benzinekosten) maar of dat gaat lukken? heeft het nog zin om hier iets tegen of aan te doen?

Vorige keer in Florida werd er tenslotte nog netjes gevraagd of je extra wilde verzekeren, toen via Thrifty een auto gehuurd, geen problemen mee gehad en in ieder geval geen verrassing bij thuiskomst.
bedankt maar weer
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ingrid1958 schreef: Het huur bedrag (in $$) dat op het contract staat, kwam ongeveer overeen met het bedrag in euro's dat ik betaald heb, daar heb ik dus niet opgelet, maar je mag op zn minst verwachten dat ze vragen naar extra verzekeringen, ik vind het dan zeker niet fatsoenlijk om niks te melden en niet eens te vragen of ik extra verzekering erbij wil hebben.
Het is inderdaad niet netjes. Maar wellicht is het ook een fout geweest bij Dollar. Hoe dan ook is het jouw plicht om het contract door te lezen voordat je dit tekent. En dat heb je blijkbaar onvoldoende gedaan. Je kans om het geld nog terug te krijgen via de creditcard lijkt me een zeer kleine kans van slagen te hebben daar jij immers hebt getekend voor de extra kosten.
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Wat vervelend Ingrid... hopelijk krijg je op welke manier dan ook je geld nog terug!

Onze ervaringen met Dollar zijn ook prima maar ook wij kregen te maken met agressieve verkoopmethoden. We huurde de auto vanaf SF Airport voor 35 dagen (midsize SUV) en het verbaasde me dat ze zo lang doorgaan met proberen en hoe ze dit dan doen. Ik bleef vanaf begin af aan al voet bij stuk houden maar hij bleef het proberen... ongelooflijk! Bij het ondertekenen meteen alles goed gecontroleerd want ik vertrouwde het zaakje niet echt daardoor. Uiteindelijk alles in orde en we kregen zelfs een gratis upgrade naar een Chevy Traverse dus uiteindelijk alles prima... ook toen we na een dag of 25 de olie bij wilde vullen... we hadden zo een andere auto mee kunnen nemen was het antwoord, geen probleem.
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Naearea
Amerika-ontdekker

Bericht door Naearea »

Wij hebben afgelopen zomer onze auto gehuurd bij Dollar.
Wij haalden hem op in San Diego en hebben hem afgezet in Las Vegas. Bij het ophalen waren we gans voorbereid op agressieve verkoopsmethoden, maar helemaal niets van dit. Een simpele nee en hij hield erover op.
Het terugbrengen van de auto was een gans andere zaak. En voor ons ook een reden om niet meer bij Dollar te boeken.
We dienden onze auto af te zetten in Swensonstreet om 18.00u. Wij komen er netjes aan om 17.30u, maar alles was afgesloten. Na 5 minuten rond te draaien (ja, waar moesten we anders naartoe?) kwam er uiteindelijk iemand van de security af. Het kantoor sloot om 17.00u, dus we dienden ons aan te melden op de luchthaven. (Geen probleem, maar dit had men ons ook vooraf kunnen melden).
We komen toe op de luchthaven, ik doe mijn verhaal dat we hem normaal in Swensonstreet dienden af te zetten etc. Geen enkel probleem volgens dollar, na sluitingstijd mag je hem op de luchthaven brengen,... Dan krijg ik een bonnetje in mijn handen dat er 300$ aan kosten worden aangerekend. Uiteraard vraag ik enige uitleg waar die kosten voor zijn en ik krijg als antwoord: drop-off kosten voor CA en Nevada. Ik heb hem dan duidelijk gemaakt dat er geen drop-off kosten tussen CA en Nevada zijn. Tja daar kon hij niets aan doen, daar moesten we ons wenden tot zijn collega zijn.
Op naar deze man dus. Weer hetzelfde verhaal: Swensonstreet gesloten, ten onrechte drop-offkosten aangerekend. Ook hier hetzelfde antwoord: dat zijn de dropoffkosten voor CA en Nevada. Maar de manager kon ons vast helpen.
Wij naar de manager, weer hetzelfde verhaal: Swensonstreef gesloten, ten onrechte drop-offkosten, blabla. Ook hier zei de manager: dit zijn de kosten die aangerekend worden tussen CA en Nevada, maar we moesten maar een e-mail versturen en dan ging hij het bekijken. Ik weigerde echter om te vertrekken, want ja als ik een e-mail stuur hoor ik er wellicht niets meer van. Uiteindelijk moest hij de voucher hebben. Gelukkig had mijn vriend zijn blackberry bij. Wij de voucher doorgestuurd en de bevestiging van USA-reisen waarin zij expliciet vermelden dat er geen drop-offkosten waren. Komt de manager terug naar mij: 'Sorry ik versta geen Duits'.
Ik geantwoord dat ik ook geen Duits sprak, vandaar dat alles in het Engels was. :roll: Uiteindelijk komt hij toch met mijn voucher af. Ik opgelucht dat ik kon tonen waar er stond dat ik geen drop-offkosten moest betalen. Dat zag de manager echter anders. Dat waren immers de algemene voorwaarden, en dit stond niet bovenaan op de voucher, maar slechts onderaan. Ja kom hé seg.. Dollar schrijft de algemene voorwaarden hé, niet ik.
Uiteindelijk heb ik 2.5 uur (!!!!) met deze man staan discussieren. :evil: Ik heb mijn geld teruggekregen want na 2.5 uur zag hij 'plotseling' de verwarring. De auto moest normaal de auto afgezet worden in Swensonstreet!!! Zowel ik en mijn vriend hadden zoiets van: 'Huh? Ben je nu serieus ofwat?'.
Uiteindelijk hebben we maar even onnozel teruggedaan met: 'Oh, was dat het probleem, hadden we dat niet gezegd?' (We hebben het zo'n 10 keer gezegd!)
Ik ben er zeker van dat ik men geld heb teruggekregen omdat hij zag dat ik niet ging vertrekken zonder terugbetaling.
In elk geval ik boek niet meer bij Dollar.
Ingrid1958
Amerikakenner

Ja vervelend voor mij als het niks oplevert. Ik heb niet eens agressieve verkoopmethodes gehad, ze hebben gewoon niks gevraagd en dan (dom van mij waarschijnlijk) er niet op bedacht geweest dat ik voor extra verzekeringen heb getekend. Dure les dus geweest, ik boek dus ook nooit meer bij Dollar. Ik kan jullie de reactie van de ING (cc) nog laten weten. heeft het zin om een "boze"brief te schrijven aan Dollar zelf?? met vorenstaande in de tekst?
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Contact opnemen met Dollar zou ik zeker doen. Volgens mij biedt dat meer kans dan de creditcard maatschappij.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Natuurlijk heeft het zin om een brief te schrijven, het is toch te gek dat dit soort praktijken maar blijven voortbestaan.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Kan mij niet voorstellen dat de ING deze betwiste betaling in onderzoek neemt, het product (de verzekering) is immers geleverd. Een (correct) boze brief naar de verhuurder is het enige wat rest. suc6
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ingrid1958
Amerikakenner

Hoi allemaal, ik zou nog even reageren als ik iets had gehoord, uiteraard een "boze" brief gestuurd naar Dollar, maar al heel snel bericht gekregen dat ik getekend had. Helaas pindakaas. wat schetst mijn verbazing vanochtend met het bekijken van mijn cc gegevens, is er een bedrag van € 270 teruggeboekt . Ik juich nog maar even niet te vroeg, maar dat zou een erg aangename verrassing zijn. Ik weet nl niet of ze die ook weer terug kunnen vorderen als er toch iets niet goed zou zijn geweest. Vooralsnog een "JIPPIE"" dat snappen jullie wel.
:thumbup:
1982 Florida

Ingrid1958
Amerikakenner

Heb te vroeg gejuicht, het wordt weer opnieuw van de rekening geplukt, een dure les, autoverhuurbedrijven vind ik net verzekeringen, zoveel mogelijk geld proberen binnen te halen, en verder niet thuis, niks zo makkelijk als argeloze "victims" hiervoor te gebruiken :x
1982 Florida

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat gevoel kun je hebben als je dit overkomen is. Ben ook wel van mening dat ze aan je proberen te verdienen maar waar is dat niet het geval? Belangrijk is dat je weet waar je voor tekent. Waar jij je handtekening (en parafen) zet, staat volgens mij altijd het bedrag vermeld dat je verschuldigd bent. Heb je geen dropoff kosten of een eerste tankvulling dan moet dat altijd $ 0.00 zijn. Is dat niet het geval, eerst vragen waar je voor tekent!

@ Ingrid, jij hebt hier niets meer aan maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Ook al heb je een lange en vermoeiende reis achter de rug, laat je niet van de wijs brengen door ze. Weet wat je wilt als je de auto ophaalt. Met die instelling stap ik altijd naar binnen en mij maken ze niets wijs, wat ze ook zeggen. En toeval of niet, 1x 'nee' blijft ook bij 1x nee bij mij. Misschien is het hoe je overkomt maar ik heb gelukkig nooit problemen v.w.b. extra verzekeringen of andere ongewenste extra's.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ingrid1958
Amerikakenner

Hoi Roland, mee eens hoor, ik stond ook sterk, dacht ik na mij eerste keer autohuur in Florida, daar heb ik nl niks bijbetaald, maar nu hebben ze niet eens gevraagd of ik er extra verzekering bij wilde, ook niet opgelet moet ik zeggen, maar lijkt me wel zo netjes om dat te vragen en ik moet erbij vertellen dat het bedrag dat nu extra gerekend werd en waar ik dus voor tekende omgerekend op een paar $$ na het bedrag in euro's was, wat ik in NL al had betaald en daar heb ik geen extra aandacht meer aan geschonken. Ach op zo'n reis aan kosten overleef ik het wel, maar i kvind het wel jammer, ook mijn beeld van de Amerikanen is meer dan positief, maar hier ben ik echt ingestonken en ik vind het zeker niet getuigen van een "polite behaviour". Jammer maar helaas,
1982 Florida

Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Drive-usa stuurde mij met de voucher ook deze bijlage mee.
Handig: kan je thuis al alles invullen en duidelijk aangeven dat je GEEN upgrade of aanvullende verzekering wilt.
Wat niet wegneemt dat de baliemedewerker het alsnog kan proberen.....
Bijlagen
Dollar_MW_FTI_EN_Page_1a.jpg
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dat vind ik een TOP actie van Drive-usa. :thumbup:
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Ingrid1958 schreef:Bedankt voor de reacties hier, ik denk dat ik idd naar mn geld kan fluiten. :? Ik heb getekend en zie dat er op het contract extra verzekeringen zijn "aangesmeerd". ik ben hier niet over geinformeerd en er is ook niet gevraagd of ik dit wilde. Ik kreeg een bon van een halve meter om die te ondertekenen. Het huur bedrag (in $$) dat op het contract staat, kwam ongeveer overeen met het bedrag in euro's dat ik betaald heb, daar heb ik dus niet opgelet, maar je mag op zn minst verwachten dat ze vragen naar extra verzekeringen, ik vind het dan zeker niet fatsoenlijk om niks te melden en niet eens te vragen of ik extra verzekering erbij wil hebben. Ben "waarschijnlijk" te goed van vertrouwen geweest omdat ik dus alles al via e-autohuur had betaald, Ik heb wel via de cc nu geprobeerd om deze betwiste boeking terug te draaien (minus de benzinekosten) maar of dat gaat lukken? heeft het nog zin om hier iets tegen of aan te doen?
Tijdens een vakantie in Texas (Houston) dit 'probleem' min of meer ook gehad met die lokale Dollar. Alleen had men mij toen geen Road Assistance aangesmeerd (die had ik netjes geweigerd), maar nog een keer "Loss Damage Waiver" berekend (terwijl die bij mijn Expedia boeking zat). Expedia (en in jouw geval e-autohuur) kan je niet helpen, ik heb dit rechtstreeks bij Dollar aangekaart. En netjes mijn LDW-bedrag (toch zo'n $275) teruggekregen. Je Road Assistance terugkrijgen gaat je niet lukken, maar als je die extra verzekering dus al via e-autohuur had gewoon online melden dat je het er niet mee eens bent en even alles goed uitzoeken in je e-autohuur overeenkomst (namen matchen).
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Hockey schreef:Dat vind ik een TOP actie van Drive-usa. :thumbup:
Dit is inderdaad een super-aktie, nu nog voor de andere verhuurders een zelfde formulier (of zal ik gewoon het logo vervangen door National :)).
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Dat bestand geven ze aan iedereen die daar boekt alleen vervangen ze het logo van de maatschappij. Als je bij Alamo huurt dan halen ze het Dollar logo gewoon weg en krijg je een naamloos blaadje :)

edit: als je via .de boekt moet je wel om de engelse versie vragen anders kijken ze je echt heel raar aan in de USA ;)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

ralfbosz schreef:Alleen had men mij toen geen Road Assistance aangesmeerd (die had ik netjes geweigerd), maar nog een keer "Loss Damage Waiver" berekend (terwijl die bij mijn Expedia boeking zat).
Dit had ik ook bij Dollar, ze beweerde dat ik geen LDW had terwijl dat gewoon op de voucher van usa reisen stond. Maar toen zei ze iets van "ja hebt er wel voor betaald maar staat bij ons niet in de computer" nouja dus dan krijg je ineens een hele rare discussie dat best wel lang duurde maar puntje bij paaltje kreeg ik gewoon gelijk en stond op de afrekening "alle verzekeringen - road assistence = 0$" klaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer