Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weekje Hawaii, hoe indelen?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
lindanaaramerika
Amerika-newbie

Weekje Hawaii, hoe indelen?

Bericht door lindanaaramerika »

Hoi allemaal,

ik ben me aan het orienteren op een reis naar west amerika met aansluitend een paar dagen hawaii. Ik ben net begonnen met rondkijken, dus heb me er nog niet echt in verdiept. We willen graag een paar dagen (ong 3/4) strand en wat rondkijken (ong 2 dagen) wat is een aanrader? Welk eiland kunnen we het best bezoeken? Op welk vliegveld vlieg je dan? Alle tips zijn welkom!!

Groetjes linda
misstiara
Amerikafan

Re: Weekje Hawaii, hoe indelen?

Bericht door misstiara »

Oahu, Honolulu is natuurlijk het bekendst.
Waikiki beach. En je kan dan nog wat shoppen in de stad. Dit wel echt een stad en niet de Hawaii wat je misschien verwacht. Als je wel naar de Hawaii wilt, zoals je kent uit de films, (lekker relaxed, niet echt touristisch), dan zou ik naar maui gaan. Dit was voor ons echt paradijs. Om de 5 min een andere strand, heel rustig, weinig mensen, lekker snorkelen.
Lekker.
lars
Amerika-ontdekker

Bericht door lars »

Of als je het bij 1 eiland wilt houden, zou ik zeker een auto huren. Wij vonden de noordzijde van Oahu zeer de moeite waard. Ook op Oahu kun je helemaal weg van het te toeristische gedeelte en kun je, net als op Maui het echte Hawaii proeven.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Met maar 5-6 dagen zou ik het sowieso bij maar 1 eiland houden. Je raakt toch aldoor tijd kwijt wanneer je van het ene eiland naar het andere vliegt. Hier een leuke quiz om te kijken welk eiland het beste bij je wensen past.
Afbeelding
lindanaaramerika
Amerika-newbie

Bedankt alvast voor de reacties! Ik ga hier zeker mee verder kijken
Ik zat alleen te kijken voor vliegtickets en vond die erg duur! Ong 600 euro?! Kijk ik verkeerd of is het gewoon erg duur? De tickets van hier naar west amerika en terug waren dezelfde prijs!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik vind 600 euro niet absurd duur, en vliegticketprijzen zijn zelden evenredig gekoppeld aan vliegafstand: ik zie het meer als instapgeld. ;-)
Mogelijk onderschat je hoever Hawaii nog van de westkust van de US ligt? Het is vanaf SF of LA ongeveer 5 uur vliegen. Hou er ook rekening mee dat alles op de eilanden zelf een stuk duurder is dan op het vasteland.
lindanaaramerika
Amerika-newbie

Ik had idd gezien dat Hawaii iets verder uit de kust ligt dan gedacht. Miss had ik gehoopt dat de tickets iets goedkoper waren :| Ik spit nog even verder. Lijkt me wel geweldig om een reis naar het westen en hawaii te kunnen maken! Vorig jaar de oostkust en florida gezien en dat is goed bevallen!
misstiara
Amerikafan

Bericht door misstiara »

Ja. Volgens mij valt het idd wel mee. Hawaii is duur, ook het verblijf.. Houd daar wel rekening mee. Maar het is het absoluut waard!
Helena32
Amerika-ontdekker

Bericht door Helena32 »

Wij hebben tickets van 443 euro (LA-HON en terug) via worldticketcenter. Maar wij gaan dan ook pas in september, 6 nachten Oahu.
Ik vond het ook erg prijzig, met name een beetje leuk hotel op een leuke plaats erbij en een auto. Maar ik begrijp nu dat we toch wel heel goedkoop uit zijn.
Wij vonden het zonde om nog naar andere eilanden te vliegen. Je bent er gewoon teveel tijd mee kwijt en ook wij liggen graag een dagje op het strand.
Qua verblijf kun je het zelf zo duur of goedkoop maken als je wilt. Wij wilden niet in Honolulu zelf zitten, vrij prijzig en ook qua parkeren niet al te goedkoop. En dat het eten/drinken duurder is, tja dat is dan maar zo. Ik kan eind september wel zeggen, ik ben op Hawaii geweest :mrgreen: .
carmen
Amerika-ontdekker

Bericht door carmen »

Ik (wij) hebben ook vrij lang gezocht maar heb nu tickets van 285 euro pp vanaf oakland , met alaska air, voor periode 14-5 tot 21-5
E.e.a geboekt via orbitz de vlucht zit overigens in een pakket met hotel op big island , sheraton keauhou beach resort met vlucht a 580 pp
Aantal weken enkel de vluchtprijzen gechekt en was vanaf oakland toch steeds het voordeligst.
Reisverslag http://www.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; dan bij zoeken hugoencarmen
Afbeelding
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Helena32 schreef:Qua verblijf kun je het zelf zo duur of goedkoop maken als je wilt. Wij wilden niet in Honolulu zelf zitten, vrij prijzig en ook qua parkeren niet al te goedkoop.
OK, maar waar gaan jullie dan zitten? Buiten Honolulu is er weinig te boeken/reserveren heb ik gemerkt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
misstiara
Amerikafan

Bericht door misstiara »

Ik had goede recensies hierover gelezen.
Deze zit aan waikiki beach en is niet zo prijzig. Hier wil de volgende keer naar toe.
Wij zaten zelf in Hilton Hawaiian village :oops: , lekker decadent, maar het was onze honeymoon.
Maar ik zag dit hotel in de buurt liggen en wil hier zelf de volgende keer naar toe.
misstiara
Amerikafan

Bericht door misstiara »

Helena32
Amerika-ontdekker

Bericht door Helena32 »

Ruud2004 schreef:OK, maar waar gaan jullie dan zitten? Buiten Honolulu is er weinig te boeken/reserveren heb ik gemerkt.
Wij zitten in het "paradise bay resort" in Kahaluu. Het zal ongeveer 30 min rijden zijn van het vliegveld, volgens internet.
Via hotels.com konden we zelf aangeven in welke gedeeltes van het eiland we een hotel of appartement zochten. Qua (budget)prijs heb je idd meer keuze in Honolulu zelf.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

lindanaaramerika schreef:Bedankt alvast voor de reacties! Ik ga hier zeker mee verder kijken
Ik zat alleen te kijken voor vliegtickets en vond die erg duur! Ong 600 euro?! Kijk ik verkeerd of is het gewoon erg duur? De tickets van hier naar west amerika en terug waren dezelfde prijs!
Ik denk dat 600 euro een beetje aan de dure kant is, je zou het met ongeveer 550-600 dollar moeten kunnen doen lijkt me, soms zelfs minder afhankelijk van wanneer je gaat. Soms hebben ze aanbiedingen bij bijvoorbeeld hawaiianair.com, je zou je daar kunnen inschrijven voor de nieuwsbrief en boeken wanneer ze een actie hebben :)
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Linda,

Is er geen optie om je eerst volledig te concentreren op west amerika en daarna een aparte reis te maken naar Hawaii (of omgekeerd)? Ben er namelijk zeker van dat je na een bezoek van amper 5 dagen toch nog terug zal willen gaan en dan is het efficienter alles in een keer te doen :mrgreen:

In ieder geval: wil je je tot 1 eiland beperken? Indien niet, zou ik misschien op Kauai vliegen en daar 2 volle dagen blijven. 1 dag voor de rit naar het noordelijke uiteinde met stops onderweg en 1 dag voor Waimea Canyon & Koke'e State Park, en tenslotte Polihale State Park bij sunset (prachtig verlaten strand).
Als je de drukte van Waikiki & Honolulu niet wil, zou ik daarna naar Maui vliegen en daar een aantal dagen blijven. Ofwel aan het strand, maar je kan er ook gerust 3 dagen vullen met een rondrit (als je van avontuurlijke wegen houdt)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

TS stelde deze vraag in Januari, misschien is ze alweer terug. :lol:
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Holy... niet eens gezien :P
Is jiejie zijn fout :mrgreen:
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Q-BiC schreef:Holy... niet eens gezien :P
Is jiejie zijn fout :mrgreen:
Haha ja geef mij maar de schuld haha xD
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves