Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route Las Vegas-Moab
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Route Las Vegas-Moab
Wat zouden jullie aanraden : Las Vegas via Capitol Reef of via Monument Valley naar Moab.?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Route Las Vegas-Moab
Ik ben vorig jaar van Zion richting Capitol reef gereden en kan je deze route aanbevelen.
De Scenic Byway 12 van Bryce tot Torrey (Capitol Reef) is echt prachtig. Het stuk LV tot Zion is minder spannend, maar dat wordt dus ruimschoots gecompenseerd.
http://www.scenicbyway12.com/
Monument Valley is ook erg mooi en zou ik niet gemist willen hebben. Alleen is naar mijn mening de weg van LV tot MV minder spannend.
De Scenic Byway 12 van Bryce tot Torrey (Capitol Reef) is echt prachtig. Het stuk LV tot Zion is minder spannend, maar dat wordt dus ruimschoots gecompenseerd.
http://www.scenicbyway12.com/
Monument Valley is ook erg mooi en zou ik niet gemist willen hebben. Alleen is naar mijn mening de weg van LV tot MV minder spannend.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- pelsmaker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Maar als ik dan moest kiezen tussen Capitol reef en Monument Valley, zou de keuze niet echt moeilijk zijn. Monument valley is nog altijd 1 van de hoogtepunten vind ik. Je kan dan langs Moki Dugway rijden. Dat is ook een mooie belevenis.
Voor mij juist andersom; vond MV een ontzettende tegenvaller terwijl ik van de route langs Capitol Reef ontzettend genoten heb.
Hoeveel dagen heb je, wat wil je nog meer zien qua parken? Als je het goed indeelt, kan beide
Bijvoorbeeld
Las Vegas - Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Zion
Zion - Bryce
Bryce - ut 12 - Torrey
Torrey - Monument Valley
Monument Valley - Moab
Al zou ik dan dus extra overnachtingen in Zion en Page nemen om recht te doen aan de parken.

Bijvoorbeeld
Las Vegas - Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Zion
Zion - Bryce
Bryce - ut 12 - Torrey
Torrey - Monument Valley
Monument Valley - Moab
Al zou ik dan dus extra overnachtingen in Zion en Page nemen om recht te doen aan de parken.
-
- Amerikakenner
gedeelte route:
SLC-Zion (2 nachten)
Zion-Las Vegas (3 nachten)
Las Vegas - ?? (dit wordt zowieso een lange rijdag, dat besef ik terdege)
?? -Moab (2 nachten)
Moab-Glenwood Springs-Denver
Grand Canyon, Bryce Canyon zijn we tijdens een eerdere vakantie een keer geweest. GC vonden mijn kinderen niet spectaculair ( hoe bedoelt u "de jeugd van tegenwoordig is verwend") en Bryce vonden wij een halve dag ook genoeg, dus daar hoef ik verder geen tijd voor in te delen.
SLC-Zion (2 nachten)
?? -Moab (2 nachten)
Grand Canyon, Bryce Canyon zijn we tijdens een eerdere vakantie een keer geweest. GC vonden mijn kinderen niet spectaculair ( hoe bedoelt u "de jeugd van tegenwoordig is verwend") en Bryce vonden wij een halve dag ook genoeg, dus daar hoef ik verder geen tijd voor in te delen.
Even hier inhaken, zodat ik geen eigen topic hoef te openen. Wij reizen ook van LV naar Moab begin april. Ik zit te twijfelen tussen het bezoeken van of Capitol Reef NP of Mesa Verde. Het wordt een keuze tussen deze twee. Wat zouden jullie doen? We reizen met een kleintje van 1,5 btw. Bedankt alvast!
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik denk dat Mesa Verde niet echt leuk is voor een kleintje van anderhalf. In Capitol Reef kun je nog wat leuke wandelingen maken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom rij je niet rechtstreeks van SLC naar Las vegas, dan kun je Zion onderweg doen; dat breekt het stuk van LV naar Moab al iets.ludwig schreef:gedeelte route:
SLC-Zion (2 nachten)
?? -Moab (2 nachten)
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien toch handig om een eigen topic te openen. Hoeveel dagen willen julie voor dat stuk uittrekken? Mesa verde ligt wat uit de route natuurlijk en is met een kleintje niet echt handig. Ik weet ook niet hoe bereikbaar alles is zo vroeg in het jaar. Gaan jullie niet naar Zion en Bryce?Baseleg schreef:Even hier inhaken, zodat ik geen eigen topic hoef te openen. Wij reizen ook van LV naar Moab begin april. Ik zit te twijfelen tussen het bezoeken van of Capitol Reef NP of Mesa Verde. Het wordt een keuze tussen deze twee. Wat zouden jullie doen? We reizen met een kleintje van 1,5 btw. Bedankt alvast!
Marianne
Bij deze dan, zie hier
-
- Amerikakenner
SLC- vegas was ook in 1e instantie mijn opzet, maar dan komen we op vrijdag aan. Dit is echt de hoofdprijs op de Strip. En bijna 700 km op een dag. Dan nog staat mijn vraag : voor Monument Valley of Capitol Reef kiezen?
- pelsmaker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je via Monument Valley naar Moab rijdt, kom je ook langs Canyonlands Needles. Is ook weer een 2 a 3 uur gewonnen als je van Moab moet komen.
Het ligt er ook aan wat je het liefst ziet. Rotsen of liever iets groener ?
Het ligt er ook aan wat je het liefst ziet. Rotsen of liever iets groener ?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als je weinig tijd hebt zou ik voor Monument Valley kiezen. Ik vind dat landschap spectaculairder om te zien. Maar Capitol Reef is ook prachtig, kortom je kunt geen verkeerde keuze maken
Elly

Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerikakenner
Op dit forum is dus duidelijk geen voorkeur voor het een of het ander. En daar had ik toch zo op gehoopt. Dan werd de keuze voor mij gemaakt. Maar gelukkig kan ik dus geen verkeerde keuze maken. Dat is heel geruststellend 

Laatst gewijzigd door Rob op 08 jan 2012, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Contacteer:
Ludwig, ik begrijp dat je Bryce al gezien hebt en dus ook de UT 12 hebt gereden? Ik ben persoonlijk wel een liefhebber van Capitol Reef maar alles overwegende wat jullie al wel en niet gezien/gedaan hebben zou ik in dit geval kiezen voor Monument Valley. Toch een uniek en ook bekend stukje natuur wat je eigenlijk gezien moet hebben.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikakenner
We zijn destijds van Zion via Bryce (en weer gedeeltelijk terug) naar Page gegaan, dus de UT12 niet gereden
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ludwig, is het dan een idee om van SLC naar Capitol Reef te rijden? De afstand is 200 mijl en best een leuke route. Je hebt dan de hele middag tijd om iets van dit NP te zien. De volgende dag kun je dan de UT 12 (een van de mooiste routes van Utah) te rijden naar Zion. Ook deze afstand is 'zo'n 200 mijl en heb je de hele middag nog voor Zion (ben je ook al eerder geweest begreep ik).
Van Las Vegas uit zou je dan de route via Monument Valley kunnen nemen naar Moab. Vanaf MV kun je onderweg nog het Goosenecks SP, de Moki Dugway en evt. Valley of the Gods rijden. Kan nog wel meer dingen opnoemen maar dat wordt teveel....
Van Las Vegas uit zou je dan de route via Monument Valley kunnen nemen naar Moab. Vanaf MV kun je onderweg nog het Goosenecks SP, de Moki Dugway en evt. Valley of the Gods rijden. Kan nog wel meer dingen opnoemen maar dat wordt teveel....

Laatst gewijzigd door hekkie op 08 jan 2012, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikakenner
Die optie had ik nog niet bedacht. Daar is wel 1 nadeel aan, dan heb ik 1 nacht in bijvoorbeeld Torrey en 1 nacht in Zion. Ik vind het voor de kinderen (en ook voor mijzelf) soms wel prettiger om ergens 2 dagen te blijven. Maar ik heb weer stof tot nadenken. Thnx. Loes
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, het blijft altijd weer keuzes maken en dat geldt voor iedereen. Laat je gevoel spreken en doe waar je denkt je het prettigst bij te voelen.
Succes met je planning Loes!
Succes met je planning Loes!
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 62 Reacties