Over 2 weken gaan we!
eerst nog even weer voorstellen: Wij zijn 2 vrienden die elkaar 40 jaar kennen ( vanaf dat we 10 zijn) we werken beide onregelmatige diensten en zijn alleenwonend. We staan open voor gekke en bijzondere dingen. We zijn niet bepaald erg bang uitgevallen en weten ons ook in hele kritieke situatie's staande te houden ( komt door het werk) ik judo en mijn kameraad karated vanaf dat we 6 zijn. Steden trekken ons niet heel bijzonder, maar prachtige natuur en natuurschoon en landschappen des te meer. S'avonds houden we wel van wat actie , muziek en vrouwelijk schoon
Ik had al eerder een ander topic maar even een nieuwe met gerichte vragen.
22-30 januari en 12 tot 17 februari Las Vegas ( Tropicana 2 kamers city view de luxe a 60$ geen resort fees en 1e en laatste nacht gratis.
Huurauto geregeld 532 euro ( hele periode) wat we zeker willen doen is Zion ! (vorige keer waren we er in Donker) fout geplanned Vanuit Page via Bryce.
Valley off Fire doen we weer! (Prachtig) Mount Charleston op, Red Rock even langs etc etc.
maar goed maandag 30 januari willen we vroeg weg Tegen een uur of 5 a 6 en dan richting Barstow/Bakersfield/fresno/Visalia onderweg ergens overnachten maar waar ?
dan door richting Oakhurst en ik heb zitten kijken naar best Western Yosemite gateway 2 kamers met badkamer samen 120$, maar ik las ergens van Marianne dat Oakhurst niet heel gunstig ligt voor Yosemite....
We willen de overnachtingen etc niet vooraf plannen, maar blijven waar het ons bevalt, en waar het ons niet bevalt nokken we gauw weer af.
De orginele planning was via de 395 naar boven maar in mijn vorige topic is me duidelijk geworden ( dankje Yeehaw) dat dat niet slim is.
De bedoeling is dus LV-> San Francisco, We willen zeker Seqoia bomen zien! Hoe lang we in Frisco zullen blijven? Geen idee ( ik schat in 2 a 3 nachten.) welk hotel ?? liefst klein en vlak bij de hotspots.
Ik las op de site van Henriette dat het stuk van SF naar boven ook erg mooi is! Misschien ook optie om daar heen te rijden?
Van SF willen we langs de kust richting LA maar LA zelf hoeven we niet aan te doen. San Diego hoeft ook niet ( ben ik in 2006 geweest)
Kortom wat we willen is zoveel mogelijk mooi en wisselend landschap zien, we willen erg graag ook veel dieren zien. We willen als het kan Walvissen en Dolfijnen zien ..Overnachten doen we het lieft in wat kleinere motels met 2 verdiepingen en een balkonnetje met mooi uitzicht.
We houden alles open qua tijd onderweg ( owja we willen wel het Monterey aquarium bezoeken) als het snel gaat willen we nog van de kust richting Phoenix maar ik weet niet of dat haalbaar is....
Het zou zonde zijn als we ondeweg dingen missen waarvan we achteraf denken ow zonde dat hadden we moeten zien.
Ik overweeg nog om op 30 januari de huurauto in te ruilen voor een 4wDrive ( ivm de mogelijke sneeuw)
Ook moet ik nog uitzoeken waar ik goedkoop sneeuwkettingen kan kopen of huren..
Alle tips welkom!
PS ik schreef het al in een vorig topic.. Ik hou onder weg de sites van Priceline en Hotwire in de gaten en in San Frisco ga ik proberen te bieden op 2 4 sterren kamers onder de 100$.
Er gaat geen laptop mee maar wel 2 ereaders met wifi internet mogelijkheid.
Bedankt voor het meedenken, Fijn weekend! en nog de beste wensen voor 2012.
PS ik heb heel weinig tijd meer om nog veel uit te zoeken want ik moet tot 19 januari bijna constant werken waaronder heel veel nachtdiensten vandaar deze roep om advies op dit geweldige Forum.
PS2 Death Valley en Mohave hebben we afgelopen januari uitgebreid bezocht dus die hoeven niet mee in de route. ( Mohave zeker niet). DV vonden we prachtig!
Hartelijke groet van Emphy