Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

trouwen in New York 2012

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
ermo2004
Amerika-ontdekker

trouwen in New York 2012

Bericht door ermo2004 »

wij willen graag trouwen in new york. zijn er forumleden die dit al eens gedaan hebben?
we gaan in mei of juli, 7 dagen.
waarschijnlijk naar het hotel yotel (http://www.yotel.com/Hotels/New-York-City)

wat ik op de diverse sites gelezen heb is het eigenlijk niet nodig om veel voor te bereiden.
gewoon naar de:
-----
De nieuw geopende City Clerk bevindt zich op 141 Worth Street in het hartje van Manhattan en heeft een oppervlakte van maar liefst 73.000 vierkante meter. De trouwkapel in Manhattan is helemaal up-to-date met de allernieuwste snufjes.
-----

Mijn vraag is eigenlijk of het echt zo simpel is, we gaan met z'n tweeën dus we hebben geen getuigen en zo...
Verder hoeft het niets fancy's te zijn. simpel trouwen en genieten van new york.

Er staat ook bij dat er verder geen papieren of iets dergelijks nodig zijn en dat alles ter plekke te regelen is.
Mack
Amerika-expert

Re: trouwen in New York 2012

Bericht door Mack »

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is een huwelijk in de US niet zomaar geldig in NL, maar moet je het eerst valideren met een hoop documenten in Nederland. Vrienden van mij zijn getrouwd in Vegas en dat valideren heeft ze een hoop tijd en geld gekost (oa. officiele documenten kwijt met de post enzo).
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
ermo2004
Amerika-ontdekker

Bericht door ermo2004 »

ohw, wij gingen er vanuit dat dat wel het geval was...
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je moet je volgens mij eerst aanmelden en bewijzen dat je geen geslachtsziekten hebt en zo, je loopt niet zomaar even binnen, dat is alleen in Las Vegas (en in de trouwkapel in de Mall of Amerika in Minneapolis?) 't Is voor mij alweer bijna 30 jaar geleden, dus het kan veranderd zijn.

Ik zou een en ander eerst goed navragen/nakijken bij de City Clerk of New York voordat je hieraan begint.

Waarom overigens trouwen in New York? Je kunt op een Nederlands stadhuis ook zonder poespas trouwen (is maandagochtend niet gratis?) En dan heb je als in Nederland wonende Nederlander Nederlandse papieren. Je kunt altijd nep-trouwen in New York, er zijn ongetwijfeld bedrijven die dat voor je willen/kunnen regelen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Harmse
Amerikafan

Bericht door Harmse »

Wij zijn ook in las Vegas getrouwd,maar bij ons ging alles heel makkelijk.trouwcertificaat naar den haag opgestuurd en kregen een trouwboekje en waren officieel getrouwd hier in Nederland. Je kunt dan alleen niet meer voor de gemeente trouwen hier wel voor de kerk.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Je slaat nu wel een paar stapjes over, Harmse. Er moet eerst een apostille op het marriage-certificate. Dan moet je je huwelijk in laten schrijven in je woongemeente (ik neem niet aan dat dat Den Haag is, aangezien er bij je locatie "Limburg" staat). En dan kan je de akte laten registreren bij de Burgerlijke Stand van Den Haag (bureau bijzondere akten). Dit laatste is overigens niet verplicht, maar wel aan te raden. Als je nog eens een kopie van je huwelijksakte nodig hebt, dan hoef je hem niet meer in Amerika op te vragen.

Dit zijn dus de stappen nadat je getrouwd bent. Om zover te komen dat je MAG trouwen in Amerika, daarover kan ik je niet informeren.
Ik ben het overigens met Bennogr eens over het feit dat je ook zonder poespas (en gratis op (meestal) maandagmorgen) kan trouwen in Nederland. Dat scheelt je een hoop gedoe. En dan na je huwelijk lekker genieten van een huwelijksreis naar New York. Eventueel kan je daar dan ook nog een soort fotoreportage maken.
ermo2004
Amerika-ontdekker

Bericht door ermo2004 »

Harmse schreef:Wij zijn ook in las Vegas getrouwd,maar bij ons ging alles heel makkelijk.trouwcertificaat naar den haag opgestuurd en kregen een trouwboekje en waren officieel getrouwd hier in Nederland. Je kunt dan alleen niet meer voor de gemeente trouwen hier wel voor de kerk.

hadden jullie van tevoren al iets aangevraagd of geregeld?

Het gaat ons erom om in NY te trouwen, en dan "gewoon" via den haag officieel maken in NL.
Trouwen voor onze eigen gemeente hoeft wat ons betreft niet.

Overigens allemaal al bedankt voor de reactie zover... :)
ermo2004
Amerika-ontdekker

Bericht door ermo2004 »

Heleen72 schreef:Ik ben het overigens met Bennogr eens over het feit dat je ook zonder poespas (en gratis op (meestal) maandagmorgen) kan trouwen in Nederland. Dat scheelt je een hoop gedoe. En dan na je huwelijk lekker genieten van een huwelijksreis naar New York. Eventueel kan je daar dan ook nog een soort fotoreportage maken.
Dat is bekend maar dat hoeft voor ons niet....

dank voor de info =)
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

ermo2004 schreef: Het gaat ons erom om in NY te trouwen, en dan "gewoon" via den haag officieel maken in NL.
Nogmaals... Als je in Amerika trouwt, maak je het niet officeel in Den Haag, maar in je eigen woonplaats. Sterker nog... Als je trouwt in Amerika (of waar dan ook) en het is voltrokken door een daartoe bevoegde instantie dan is het al officieel.
Artikel 5 Wet conflictenrecht huwelijk

1. Een buiten Nederland gesloten huwelijk dat ingevolge het recht van de Staat waar van de huwelijksvoltrekking plaatsvond rechtsgeldig is of nadien rechtsgeldig is geworden, wordt als zodanig erkend.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

"wordt als zodanig erkend" ... op voorwaarde dat jij alle officiele documenten die nodig zijn om dat rechtsgeldige huwelijk te bewijzen, overgemaakt worden aan de Nederlandse staat als bewijs?
(denk dat die aanvulling er zou moeten staan)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Dit is niet helemaal waar. Je bent gewoon getrouwd. Punt. Om het geregistreerd te krijgen in de Gemeentelijke Basisadministratie (bevolkingsadministratie) en in te schrijven bij de Haagse Burgerlijke Stand moet er een apostille op.

Stel dat je in het buitenland trouwt, maar je registreert het niet. Later trouw je nog een keer (met dezelfde of een andere partner) in Nederland en je vertelt niet dat je al eens in het buitenland getrouwd bent bij de burgerlijke stand, dan pleeg je dus bigamie.
Harmse
Amerikafan

Bericht door Harmse »

@ ermo,
Nee we hadden hier niks geregeld.Maar we hadden alles zelf geregeld in Las Vegas.we zijn daar naar denk ik een soort gemeentehuis geweest om alle papieren te regelen. ( rijen met mensen die kwamen voor trouw papieren) weet nog dat je moest in vullen waar je vandaan kwam waar je geboren was en ook waar je ouders geboren waren. De officiële papierkraam bla bla bla.

En wat Heleen zei zou best kunnen klopen.we weten het even niet meer.Maar dat we een copie van de trouw akte van Las Vegas hebben opgestuurd naar Den Haag weten we wel zeker en dat ging gemakkelijk.en zo als ik al zei het Nederlands trouwboekje volgde van zelf.(en dat het officieel was zag ik al snel op onze belasting papieren :o )
Denk er wel om als je in america trouwt dat je dus ook daar officieel geregistreerd staat als getrouwt.

Maar je kunt ook alles hier laten regelen kwa papier kraam als je wilt trouwen in las Vegas.hoe dat zit voor NY weet ik niet.Denk dat je dat het beste even kunt vragen op een reisbureau zei zullen dat misschien wel weten. Of Google gewoon eens op het net.....

Ermo hoop dat je hier wat aan hebt.en verder moeten jullie gewoon fijn trouwen waar jullie dat willen.
ermo2004
Amerika-ontdekker

Bericht door ermo2004 »

bedankt weer allemaal.

ik denk inderdaad dat het klopt wat Harmse zegt. ik kan ook nergens op de site: http://www.cityclerk.nyc.gov/html/home/home.shtml lezen dat je meer dan een geldig paspoort nodig hebt. uiteraard wel slim om gewoon twee uittreksels van het geboorteregister mee te nemen.

dat het huwelijk officieel is staat wel op de site. en dat is uiteraard ook de bedoeling.

so far:
- uittreksel geboorteregister meenemen
- zorgen dat de paspoorten nog geldig zijn
- marriage license aanvragen, online of ter lekken (http://www.cityclerk.nyc.gov/html/marri ... ense.shtml)
- trouwen (na 24 uur wachten)
- papieren inschrijven in GBA

Aanvullingen welkom :P
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Tussen trouwen en inschrijven in GBA moet je nog een apostille op je huwelijksakte regelen. Hier vind je daar meer informatie over.
ermo2004
Amerika-ontdekker

Bericht door ermo2004 »

Heleen72 schreef:Tussen trouwen en inschrijven in GBA moet je nog een apostille op je huwelijksakte regelen. Hier vind je daar meer informatie over.
dat lijkt me een uittreksel uit het geboorte register?
please correct me if I'm wrong.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik heb een apostille moeten ophalen voor een trouwakte in New York, om te bewijzen dat ik met een Amerikaanse getrouwd was (om Nederlander te mogen blijven).

Persoonlijk gaat dat heel makkelijk: kantoor van de gemeente binnenlopen waar ze dat soort dingen bewaren, in downtown Manhattan. Kopie kostte een tien dollar en ging vlot, daarna moet je naar de kelder van het staatsgerechtshof tegenover dat kantoor en daar $3 betalen voor een handtekening waarmee het gerechtshof bevestigt dat de handtekening op de kopie van je trouwakte echt een goede handtekening is en daarna ga je met alles naar het kantoor van de Secretary of State van New York vlak om de hoek bij Wall Street.

Procedure is via deze pagina te vinden: http://www.dos.ny.gov/corps/apostille.html

Als je het zelf doet is het in 1 tot 2 uur rond, via de post kan het een paar maanden duren, zo werd mij verteld, ondanks alle beloften van vlugge afhandeling op de website.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Wat er op de geboorteakte voor legalisatie moet, hangt af van de New Yorkse instantie waar ze willen trouwen. Ik vraag me af of ze uberhaupt een geboorteakte daar nodig hebben, maar daar durf ik niks over te zeggen.
Ik doelde wel degelijk op de apostille op de HUWELIJKSakte (marriage certificate). Die apostille is nodig om je huwelijk in Nederland in de gemeentelijke basisadministratie te registreren.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Heleen72 schreef:Stel dat je in het buitenland trouwt, maar je registreert het niet. Later trouw je nog een keer (met dezelfde of een andere partner) in Nederland en je vertelt niet dat je al eens in het buitenland getrouwd bent bij de burgerlijke stand, dan pleeg je dus bigamie.
Dat lijkt me raar want als jij het de burgerlijke stand niet vertelt dat je in Amerika getrouwd bent, hoe weet de burgerlijke stand daarvan?

Ik kan me niet voorstellen dat als je trouwt in NYC of Vegas dat men vanaf daar contact gaat opzoeken met je woonplaats in NL met de mededeling dat je getrouwd bent.

Ik denk dat ze met "het huwelijk is officieel" bedoelen dat je voor de USA voortaan als getrouwd staat geregistreerd. Ik denk niet dat dit iets zegt over Nederland.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Hier nog iemand die al wel ervaring heeft met het huwelijk in het buitenland en ik ken er zeker nog 1: Matt Rob!

Wij zijn vorige jaar op het prachtige Barbados in het huwelijk getreden en daar had ik toch echt wel een aantal officiele documentjes voor nodig:
Engels afschrift Geboorteakte
Paspoort
Engels afschrift vorige huwelijk

Deze moesten naar Barbados worden opgestuurd.
Bij aankomst moesten wij in ondertrouw en op de bijbel zweren dat wij de juiste personen waren en ook van plan waren om met elkaar in het huwelijk wilden treden, daarna kegen wij een Marriga License welke we weer aan de dominee/pastoor moesten geven die ons huwelijk voltrok. Daags na de huwelijksvoltrekking kregen wij Mariage Certificate mee met een Apostille die we bij thuiskomst in NL aangetekend hebben opgestuurd naar onze gemeente en na inschrijving GBA aangetekend naar Den Haag voor inschrijving bij Bijzondere Akten en daarna kregen wij ons trouwboekje en het Mariage Certificate weer keurig via de aangetekende post terug gestuurd. Goed, het laatste stukje van he traject duurde wel iets langer, maar goed dan is wel alles echt.

De eerste envelop die ik kreeg was van de Belastingdienst met daarop mijn getrouwde naam, altijd leuk....

Dit is de officiele procedure en er zijn een paar bureau's in NL die dit tegen betaling voor je kunnen verzorgen: http://www.extravacanza.nl/.
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mack schreef:
Heleen72 schreef:Stel dat je in het buitenland trouwt, maar je registreert het niet. Later trouw je nog een keer (met dezelfde of een andere partner) in Nederland en je vertelt niet dat je al eens in het buitenland getrouwd bent bij de burgerlijke stand, dan pleeg je dus bigamie.
Dat lijkt me raar want als jij het de burgerlijke stand niet vertelt dat je in Amerika getrouwd bent, hoe weet de burgerlijke stand daarvan?
Dat komen ze dan meestal te weten van je (ex)partner. ;-)
Zo zijn wij 'op het water' getrouwd, tijdens een boottocht op een rivier in een streek waar wij niet woonden. En om te vermijden dat ons huwelijk ooit ongeldig zou verklaard kunnen worden (doordat we niet konden bewijzen op welk grondgebied we gehuwd waren en dus misschien een foute ambtenaar hadden om ons huwelijk te voltrekken op die varende boot), werd ons aangeraden om formeel op het stadhuis te trouwen, en het dan nog eens 'voor de schijn' over te doen op de boot. Maar zo kon de geldigheid van ons huwelijk nooit betwitst worden.
En wie zou nou de geldigheid van je huwelijk willen betwisten? Niemand op het moment dat je trouwt, maar zodra er een haar in de boter komt is het makkelijker om 'niet geldig gehuwd' te zijn geweest (en dus geen scheidingskosten te moeten hebben). ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer