Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 4 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: Tickethulp deel 4 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Ta2 Gerrit »

PSVwally schreef:De meeste mensen melden het hier wel specifiek als het om een directe vlucht gaat. Maar het gros van de vluchten is met één overstap. Als je de prijzen op de sites een beetje volgt kun je het vaak ook al aflezen aan de prijs die men hier noemt of het direct of met overstap is. Ik denk dat de meeste ook maar 1 overstap wensen, of het moet zijn dat je bv eerst met de trein vanuit Belgie naar Schiphol moet en dan bv nog een overstap op atlanta hebt, dat geldt nl al 2 overstaps.
Wij pakken ook altijd 1 overstap, en dan het liefts met een gunstige tijd (rond de 2 uur). Zo ook met de tickets die ik gisteren geboekt heb.
BRU-ATL-MCO v.v. voor €534 bij Delta zelf. Layover heen 1.40 uur, terug 4 uur. Was de goedkoopste optie voor Oktober. Schiphol min. + €200 p/p

Moeten we wel naar Brussel, maar daar slapen we een nachtje en hebben vrij parkeren. Dat kun je dus wegstrepen tegen parkeren op Schiphol.

Wat ik wel bezopen blijf vinden is dat je nog goedkoper kunt (rond de €425), maar dan eerst naar Antwerpen moet, dan de trein pakken naar Schiphol, en dan van daar naar de US vliegt. En die treinreis is verplicht :evil: . Leuk voor onze zuiderburen en NL zuiderlingen, maar voor ons te veel rompslomp, met volle bepakkking in de trein. En, indien je geen wegbrenger zo gek kunt krijgen, op de terugweg hetzelfde verhaal, als je met eigen vervoer bent. Rare constructie.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Rotaderp
Amerika-ontdekker

Bericht door Rotaderp »

Ik kon ook 300 euro p.p besparen ( 2 keer overstappen per vlucht ), en in detroid binnen 2 uur overstappen maar een directe vlucht is toch wat fijner lijkt me.
dan maar iets meer centen betalen voor wat gemak ( de tijden van air berlin zijn super ! ), tevens gaan we niet ieder jaar 3 weken naar de USA.
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Met dank aan de tip van georgesken gaan wij dit weekend waarschijnlijk de reis vanaf Treinstation Brussel Midi boeken, we gaan dan met de trein vanaf Antwerpen (toch?) naar Schiphol of Parijs en stappen daar op de rechtstreekse vlucht naar LA. Vertrek rond 30/31 augustus en rond 24 september weer terug.
We gaan met 6 volwassenen en 1 kind en kost rond 600 euro pp (kind krijgt bij deze vlucht geen korting), met taxibusje vanuit Drenthe en hotelovernachting in Antwerpen nog steeds veel goedkoper uit dan andere vluchten met overstap. Ik vind het wel fijn om een gedeelte in de trein te zitten ipv 2 keer opstijgen en landen, ook omdat onze zoon van 2 jaar mee gaat. Plus we hebben op de terugweg een middagvlucht wat ik wel heel fijn vind. Dus van t weekend vakantieoverleg met de schoonfamilie en dan boeken!
NoraL
Amerika-ontdekker

Bericht door NoraL »

NoraL schreef:Net via joker.be tickets gevonden voor retour Brussel-Las Vegas van 19 juli tot 8 augustus voor 784 euro met air canada. Meer dan ik had verwacht te betalen (twee jaar geleden was het nog 649) maar zeker heel goed te doen gezien de hoge prijzen dit jaar. Ben content!
ter info: is via toronto heen en washington terug; dus geen directe vlucht. Maar die vind je toch bijna niet naar Las Vegas, tenzij vanuit Dusseldorf
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Hockey schreef:Voor mij geldt dat bij een overstap de tijd die ik op de luchthaven doorbreng van belang is. Voor de afgelopen vakantie kon ik 70 euro besparen als ik een indirecte vlucht koos. Maar dan moest ik wel ruim 7 uur (of langer) op een luchthaven wachten bij de terugreis. Daar heb ik dus voor bedankt.
Dat hebben wij dus ook. 1 keer gedaan, daarna nooit weer. Vooral op de terugweg een crime om ergens relatief vlakbij huis (Bijv. Londen) nog 5 uur te moeten wachten.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Jedinja schreef:Met dank aan de tip van georgesken gaan wij dit weekend waarschijnlijk de reis vanaf Treinstation Brussel Midi boeken, we gaan dan met de trein vanaf Antwerpen (toch?) naar Schiphol of Parijs en stappen daar op de rechtstreekse vlucht naar LA. Vertrek rond 30/31 augustus en rond 24 september weer terug.
Antwerpen Centraal is niet hetzelfde als Brussel Midi!
Als je Brussel Midi boekt dan zal je ook in Brussel Midi moeten opstappen hoor. Dat is dan met TGV/Thalys of gewone trein naar Parijs. Dus niet in Antwerpen waar je de gewone trein naar Schiphol neemt.
Je kan misschien wel een ticket boeken heen vanaf Antwerpen en terug naar Brussel.
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Tickets gevonden van 465 euro in september. SF heen, LV terug. Maar aangezien er 3 vliegmaatschappijen bij betrokken zijn (Air Canada, Brussels Airlines én US Airways) toch maar gepast. Nu denk ik dat we rechtstreeks gaan vliegen zowel naar SF als terug van LV met Air Berlin. Kost dan 635 euro maar geen gedoe met treinreizen, slechte tijden, allerlei verschillende maatschappijen en/of tig keer landen en opstijgen. Valt niet mee dit jaar. En ik ben bang dat als ik zometeen geboekt heb BA meteen met zijn prijsverlaging komt. Want die tijden zijn ook perfect via London maar momenteel nog steeds 800+ euro.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Plus we hebben op de terugweg een middagvlucht wat ik wel heel fijn vind.
Ik vind zelf een middags of vroege avondvlucht ook het fijnst, aan de andere kant kom je dan meestal toch nog vrij vroeg aan in Europa en moet je die dag eigenlijk doorkomen om gelijk weer in het normale +9u ritme te komen. Heb er zelf niet zo'n probleem mee, maar kan me voorstellen dat het in het kopje van de kinderen nogal verwarrend is, al die tijdszones
Voor mij geldt dat bij een overstap de tijd die ik op de luchthaven doorbreng van belang is. Voor de afgelopen vakantie kon ik 70 euro besparen als ik een indirecte vlucht koos. Maar dan moest ik wel ruim 7 uur (of langer) op een luchthaven wachten bij de terugreis. Daar heb ik dus voor bedankt.
Ja, dat heb ik ook. Ik heb bv de afgelopen maanden veel 'vluchten' gezien die nogal raar in elkaar staken. Bijvoorbeeld dat je op maandag de trein van Brussel naar Amsterdam moest nemen en dan Dinsdags van Amsterdam via NY naar LA vloog???
Of dat je maandags om 10u naar Chicago vliegt waar je dan, weet t niet precies, om 14u plaatselijke tijd aankomt en de volgende dag om 16u pas door kon vliegen naar LA.
Voor mij is tussen de 3 en 4 u eigenlijk de maximale tijd voor een overstap, vooral op de heenreis.Is het langer dan ga ik in 1e instantie verder kijken of er voor een paar centjes meer niet een betere vlucht te vinden is.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

RCRD schreef:Tickets gevonden van 465 euro in september. SF heen, LV terug. Maar aangezien er 3 vliegmaatschappijen bij betrokken zijn (Air Canada, Brussels Airlines én US Airways) toch maar gepast.
Dat lijkt mij geen enkel probleem, ze zijn alle drie lid van de Star-Alliance (samen met United, Continental en Lufthanse) dus de vluchten zijn op elkaar afgestemd en je wordt zo op een andere vlucht gezet mocht je er een missen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

PSVwally schreef:Of dat je maandags om 10u naar Chicago vliegt waar je dan, weet t niet precies, om 14u plaatselijke tijd aankomt en de volgende dag om 16u pas door kon vliegen naar LA.
Dat soort vluchten heb ik ook wel eens gezien. Wat zullen de kosten zijn die je maakt tijdens je verblijf op zo'n luchthaven, zeker als er nog een overnachting bijkomt?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Dat soort vluchten zie ik ook.
Air Canada maakt het wel heel bont.
Voor AMS-LAX is het schema vertek 3 september, aankomst in LA 5 september. :lol:
Ben je wel 1 dag in Vancouver, dat dan weer wel.

Komt KLM nog met de januari werelddeal weken?
Vorige jaar startte dit rond 12 januari.
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

Wij wachten nog even met beslissen en boeken dit jaar. De ticketprijzen zijn echt hoog. New York spant helemaal de kroon :(

In 2008 zijn we een rondje door het Zuidwesten gaan doen, in 2010 een week New York en in 2012 twijfelen we tussen het Noordoosten en het Noordwesten. Vliegen op New York of Washington, Las Vegas of San Francisco of Denver. We zijn nog in de fase van lezen en oriënteren maar als de vliegtickets zo duur blijven wordt het Noordwesten wel heel erg duur. Wij zitten aan de schoolvakanties vast overigens.

Ik blijf dus lekker meelezen hier.
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
Freya*
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Freya* »

HELP!!
Waren we helemaal happy met onze boeking via cheaptickets.be (v Bsl naar Schiphol en dan rechtstreeks naar Miami en terug midden mei), kijk ik net naar onze vluchtgegevens, zijn de rechtstreekse vluchten Amsterdam-Miami afgelast 'niet meer mogelijk/werkend' en vervangen door telkens 2 vluchten (dus met extra overstap, één zelfs met maar 45min :o ). Is dit wettelijk? Ik had al een mail gekregen waarin onze eerste vluchten 'confirmed' waren en ze zijn ook al helemaal betaald...
Ben echt niet blij nu :cry: Iemand die hier ervaring mee heeft of tips wat we kunnen doen?

edit: ik zie hier net dat je via de site gewoon nog kan boeken voor met 1 tssstop (oa Lissabon), wrm veranderen ze het daar dan niet in??
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Bel cheaptickets en leg ze dit probleem voor.
Die 45 minuten overstaptijd, waar is dat precies? Heenweg of terugweg, en indien op de heenweg, is dit zodra je de VS binnenkomt? Want dan is het zeker tekort.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

@freya

Is dat met KLM? Had van iemand anders al gehoord dat die in maart stoppen met rechtstreekse vluchten naar Miami.
Is hier op dit forum ook recent een topic over.

Je krijgt dan alternatief aangeboden. Ik zou even bellen waar je de tickets geboekt hebt om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

45 minuten is te kort voor overstap in USA.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Zo, toch maar geboekt mét treinreis vanaf Brussel. Voordeel is dat de vlucht naar San Francisco vervolgens die mooie rechtstreekse van KLM is waar je al vóór de middag aankomt in SF.
539 euro inclusief fee, 24-09 / 12/10 terug vanaf LV.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Net een email gehad van KLM
11 januari beginnen de werelddeal weken.

Reisperiode zal wel weer tot half juni zijn, helaas voor mij.
Tamos
Amerika-ontdekker

Bericht door Tamos »

Wij hebben zondag onze tickets naar het Westen besteld:
Heen:
Brussel - jfk op 09/07
En JFK - Phoenix 09/07

Terug:
Phoenix - JFK op 31/07 en
Jfk - Brussel op 04/08.

Gezocht op skyscanner en kayak, vervolgens doorverwezen naar tix.nl
Het tweeluik BXL - JFK en omgekeerd kwam op 465 euro per persoon
En de vluchten JFK - PHX en terug hebben ons 240 euro gekost.

Dmv de kortingscode "kerst2011" in te geven ging er 2x 25 euro (25 euro per boeking) van het prijskaartje af en kwam dit in totaal voor ons op 665 euro per persoon ! Lijkt me op het eerste zicht niet zo slecht voor zo laat te boeken in het hoogseizoen, nee ?
arnovdb
Amerikafan

Bericht door arnovdb »

Begrijp ik goed dat je losse vluchten geboekt hebt? Hoe je dit dan met evt vertraging op je eerste vlucht waardoor je je 2e vlucht zou missen?
Laatst gewijzigd door Rob op 09 jan 2012, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Tamos
Amerika-ontdekker

Bericht door Tamos »

Klopt, het is misschien wel een risico dat we nemen maar hebben dit toch enigszins proberen in te calculeren... Voor de vlucht naar Phoenix moeten we ongeveer 6uur wachten op JFK. Voor de terugvlucht van phoenix naar JFK stelt dit probleem zicht niet aangezien we pas enkele dagen later de vlucht naar Brussel aanvangen!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer