Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Schatting volume door verhuisfirma / mogelijke verhuis
-
peet
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ook wij zijn met De Gruiyter verhuisd. Wij hebben alles in een 20 foot container gekregen. De halen alle meubels uit elkaar, waar mogelijk.
Wij ( zoals je weet 2 volwassen en 2 meiden) hebben alles meegenomen behalve mijn bankstel. Computer kast, tv kast, eethoek met stoelen, vitrine kast, onze slaapkamer met grote linnen kast, de slaapkamer van de meiden. 172 dozen met kleinspul. Zelfs onze trampoline en bakfiets paste er nog in. Ik kan mij niet voorstellen dat jullie niet genoeg zouden hebben aan een 40 foot container. Volgens mij zou dat toch met gemak moeten kunnen. Onze spullen werden geschat op 23 vierkante meter en het bleek uiteindelijk 28 vierkante meter te zijn. Je betaald per container of ie nu vol is of niet. Alles is bij ons keurig aangekomen zonder schade. men pakt alles voor je in en de grote meubels zetten ze weer voor je in elkaar. Met de kanttekening dat ze het hier in de VS moeten kunnen, want sommige europese meubels kunnen ze niet in elkaar zetten. Bij ons was dat bv de hoogslaper van mijn dochtertje.
De kosten waren niet mis vond ik 8000 euro. Maar de service was prima en goed geregeld.
gr Petra
Wij ( zoals je weet 2 volwassen en 2 meiden) hebben alles meegenomen behalve mijn bankstel. Computer kast, tv kast, eethoek met stoelen, vitrine kast, onze slaapkamer met grote linnen kast, de slaapkamer van de meiden. 172 dozen met kleinspul. Zelfs onze trampoline en bakfiets paste er nog in. Ik kan mij niet voorstellen dat jullie niet genoeg zouden hebben aan een 40 foot container. Volgens mij zou dat toch met gemak moeten kunnen. Onze spullen werden geschat op 23 vierkante meter en het bleek uiteindelijk 28 vierkante meter te zijn. Je betaald per container of ie nu vol is of niet. Alles is bij ons keurig aangekomen zonder schade. men pakt alles voor je in en de grote meubels zetten ze weer voor je in elkaar. Met de kanttekening dat ze het hier in de VS moeten kunnen, want sommige europese meubels kunnen ze niet in elkaar zetten. Bij ons was dat bv de hoogslaper van mijn dochtertje.
De kosten waren niet mis vond ik 8000 euro. Maar de service was prima en goed geregeld.
gr Petra
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Da's inderdaad veel. Van Allies-Arthur Pierre hadden wij een offerte voor een 40foot container voor net geen 9000 euro (maar ik geloof dat dat nog zonder BTW en verzekering was). Zij hadden geschat op 46m³ (als we nog wat spullen weg zouden doen). Qua prijs is dat in verhouding niet zoveel meer dan een 20 foot container...peet schreef:De kosten waren niet mis vond ik 8000 euro.
Die De Gruiyter, daar heb ik al meer goeds over gehoord. Zij zitten echter niet in België.
Peet, waarom konden ze sommige meubels niet in elkaar steken? Hadden ze niet het juiste gereedschap?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt allemaal voor jullie medeleven. Het doet deugd hoor, écht wel, zowel jullie medeleven als het eens kunnen praten met iemand over dit alles.
Daar komt nog bij dat mijn man een 45+-er is.
En als je voor een ander bedrijf gaat werken gaat er ook al minstens een jaar over vooraleer men je op een L-visum uit kan sturen.
En een H-visum… We hebben de kermis dit jaar gezien: op twee dagen tijd dubbel zoveel aanvragen dan dat er plaatsen zijn, dus hoe groot is je kans dat je daar dan mee ginder geraakt? In ieder geval zijn we dan ook al meer dan een jaar verder, en ik hoop tegen die tijd écht wel ginder te zijn.
Oh, dat is soms ook aardig het geval hoor. Niet echt gek, maar je krijgt soms zo'n wanhopig gevoel over je heen. Ik heb wel het volste vertrouwen dat we er zullen geraken, alleen duurt het zo lang....wiepster schreef:kan me alleen niet voorstellen dat je nog niet helemaal gek word van het maar afwachten....
Eisen kan je altijd, maar wat als ze dan niet ingaan op je eis om tegen datum X verhuisd te zijn?... Hij werkt al jarenlang als kaderlid voor dit Amerikaans bedrijf. Je hangt dan op een financiële manier voor een stukje gebonden. Het geeft een aardige spaarpot ‘voor later’, en als je dus zelf vrijwillig het bedrijf verlaat, dan snij je je financieel heel erg in de vingers… Daar doen die bedrijven die dingen dus ook voor: om hun mensen aan zich te binden.Becs08 schreef: Misschien een domme vraag, maar kan je man bijvoorbeeld niet iets eisen bij zijn werk? Ik bedoel, hij zit tenslotte meer daar dan hier.....?
Daar komt nog bij dat mijn man een 45+-er is.
En als je voor een ander bedrijf gaat werken gaat er ook al minstens een jaar over vooraleer men je op een L-visum uit kan sturen.
En een H-visum… We hebben de kermis dit jaar gezien: op twee dagen tijd dubbel zoveel aanvragen dan dat er plaatsen zijn, dus hoe groot is je kans dat je daar dan mee ginder geraakt? In ieder geval zijn we dan ook al meer dan een jaar verder, en ik hoop tegen die tijd écht wel ginder te zijn.
Elke
peet schreef:Ook wij zijn met De Gruiyter verhuisd. Wij hebben alles in een 20 foot container gekregen. De halen alle meubels uit elkaar, waar mogelijk.
gr Petra
Bij de Gruyter werkt het zo: Als je meer hebt dan er via groupage vervoer verstuurd kan worden moet je minimaal een 20 foot container nemen, je krijgt een offerte voor de container en geschatte kubs, laten we zeggen 25. In de offerte zit ook een bedrag voor elke kub extra, dacht zo'n 150 euro, want meer kubs is meer werk. In ons geval was het dus niet zo dat het niet uitmaakt of de container halfvol of vol is.
-
peet
- Amerikakenner
- Contacteer:
Sommige meubels kunnen ze niet in elkaar zetten omdat ze daar a het gereedschap niet voor hebben en b omdat ze het gewoon niet snappen. Als je per ce wilt dat ze in elkaar gezet worden dan moet er een ander bedrijf voor komen die dat dan wel zouden moeten kunnen. Daar moest je dan wel extra voor betalen. Bij ons konden ze het bed van Aleysha niet in elkaar zetten, om de dood eenvoudige reden dat ze niet snapte hoe een hoogslaper in elkaar moet. GJ heeft het zelf gedaan.
gr Peet
Bij ons werd het geheel geschat op 23 kub, het bleek uiteindelijk 28 te zijn wij hoefde daar niets meer voor te betalen.Bij de Gruyter werkt het zo: Als je meer hebt dan er via groupage vervoer verstuurd kan worden moet je minimaal een 20 foot container nemen, je krijgt een offerte voor de container en geschatte kubs, laten we zeggen 25. In de offerte zit ook een bedrag voor elke kub extra, dacht zo'n 150 euro, want meer kubs is meer werk. In ons geval was het dus niet zo dat het niet uitmaakt of de container halfvol of vol is.
gr Peet
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
peet schreef:Sommige meubels kunnen ze niet in elkaar zetten omdat ze daar a het gereedschap niet voor hebben en b omdat ze het gewoon niet snappen. Als je per ce wilt dat ze in elkaar gezet worden dan moet er een ander bedrijf voor komen die dat dan wel zouden moeten kunnen. Daar moest je dan wel extra voor betalen. Bij ons konden ze het bed van Aleysha niet in elkaar zetten, om de dood eenvoudige reden dat ze niet snapte hoe een hoogslaper in elkaar moet. GJ heeft het zelf gedaan.
Bij ons werd het geheel geschat op 23 kub, het bleek uiteindelijk 28 te zijn wij hoefde daar niets meer voor te betalen.Bij de Gruyter werkt het zo: Als je meer hebt dan er via groupage vervoer verstuurd kan worden moet je minimaal een 20 foot container nemen, je krijgt een offerte voor de container en geschatte kubs, laten we zeggen 25. In de offerte zit ook een bedrag voor elke kub extra, dacht zo'n 150 euro, want meer kubs is meer werk. In ons geval was het dus niet zo dat het niet uitmaakt of de container halfvol of vol is.
gr Peet
Bij ons konden ze niet schatten omdat het pas duidelijk was hoeveel we hadden toen we het zelf bij de Gruyter afleverde. Denk dat de Gruyter bij jullie de miscalculatie voor eigen rekening heeft genomen.
-
Sylvia
- Amerika-ontdekker
Hoi Elke, ben ik nog een keer.
Wij zijn vorig jaar verhuisd vanuit Belgie (Gent) naar Virginia. De verhuizing is betaald door de werkgever en ik moest daarvoor 3 offertes opvragen. Heb toen 2 offertes opgevraagd bij Belgische verhuisbedrijven (als je wilt kan ik nog wel nazoeken welke dat waren) en 1 offerte bij een Nederlandse verhuizer (Passies uit Hoofddorp).
Nu moet ik heeeel eerlijk zeggen (sorry, sorry) dat de Belgische offertes ten eerste veel duurder waren dan de Nederlandse en in mijn ogen ook een stuk onprofessioneler. De Nederlandse offerte was heel uitgebreid, zo'n 10 pagina's met uitleg over het inpakken, verschepen, verzekering, eventueel bijkomende douanekosten etc. De Belgische offertes waren nog geen 2 velletjes en zeer summier. Omdat het hier toch ging om een bedrag van rond de Euro 10.000 zijn we uiteindelijk met de Nederlandse verhuizer in zee gegaan. Ze zijn toen 1 dag langsgeweest en zijn van 's-morgens tot 's-avonds bezig geweest met inpakken en laden. Pas in Hoofddorp hebben ze het toen overgeladen in de container en via Rotterdam verscheept.
Jullie wonen toch vlakbij de NL grens? Zou toch ook eens een NL offerte opvragen als ik jou was.
Wij zijn vorig jaar verhuisd vanuit Belgie (Gent) naar Virginia. De verhuizing is betaald door de werkgever en ik moest daarvoor 3 offertes opvragen. Heb toen 2 offertes opgevraagd bij Belgische verhuisbedrijven (als je wilt kan ik nog wel nazoeken welke dat waren) en 1 offerte bij een Nederlandse verhuizer (Passies uit Hoofddorp).
Nu moet ik heeeel eerlijk zeggen (sorry, sorry) dat de Belgische offertes ten eerste veel duurder waren dan de Nederlandse en in mijn ogen ook een stuk onprofessioneler. De Nederlandse offerte was heel uitgebreid, zo'n 10 pagina's met uitleg over het inpakken, verschepen, verzekering, eventueel bijkomende douanekosten etc. De Belgische offertes waren nog geen 2 velletjes en zeer summier. Omdat het hier toch ging om een bedrag van rond de Euro 10.000 zijn we uiteindelijk met de Nederlandse verhuizer in zee gegaan. Ze zijn toen 1 dag langsgeweest en zijn van 's-morgens tot 's-avonds bezig geweest met inpakken en laden. Pas in Hoofddorp hebben ze het toen overgeladen in de container en via Rotterdam verscheept.
Jullie wonen toch vlakbij de NL grens? Zou toch ook eens een NL offerte opvragen als ik jou was.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is ook mijn ervaring. Ik hoor prijzen van mensen die vanuit Nederland verhuizen, en zag dan de prijzen die ik van de twee Belgen kreeg (Allied Arthur Pierre en nog een grote wiens naam me momenteel ontgaat)...Sylvia schreef: Nu moet ik heeeel eerlijk zeggen (sorry, sorry) dat de Belgische offertes ten eerste veel duurder waren dan de Nederlandse
daar had ik geen klagen over. Het was ook een hele bundel, met heel veel (kleine) lettertjes!Sylvia schreef: en in mijn ogen ook een stuk onprofessioneler.
Als we de Green Card loterij winnen, dan zal ik dat zeker doen. Maar als het bedrijf eerder is om ons te willen verhuizen, dan zal er dat niet in zitten, zij werken standaard met twee (of drie) grote internationale verhuizers met een vestiging in België. Maar dan moet ik het ook zelf niet betalen.Sylvia schreef: Jullie wonen toch vlakbij de NL grens? Zou toch ook eens een NL offerte opvragen als ik jou was.
(Fijn dat je hier ook nog wat van je laat horen, je moet eens meer 'langskomen'
Elke
Re: Schatting volume door verhuisfirma / mogelijke verhuis
Maar wat zijn de kosten van zo`n verhuizing?
-
Steffen
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Zo Jedu, jij hebt duidelijk goed de 'search' functie gebruikt. Dit draadje is namelijk al wat jaartjes oud.
Hoeveel het verschepen van huisraad kost hangt van diverse factoren af. o.a. hoeveel je verscheept en of je je spullen zelf inpakt en wegbrengt, dit deels laat doel, of alle zaken door een bedrijf uit handen laat nemen.
Dit recente draadje viewtopic.php?f=12&t=28770 gaat ook over het verhuizen van je huisraad, wellicht dat je daar wat meer info in vind.
Hoeveel het verschepen van huisraad kost hangt van diverse factoren af. o.a. hoeveel je verscheept en of je je spullen zelf inpakt en wegbrengt, dit deels laat doel, of alle zaken door een bedrijf uit handen laat nemen.
Dit recente draadje viewtopic.php?f=12&t=28770 gaat ook over het verhuizen van je huisraad, wellicht dat je daar wat meer info in vind.
Ja, het is nogal een algemene vraag zo.
Het hangt er vanaf hoeveel je hebt, wat je zelf doet en wat je laat doen, waar het heen moet etc. etc.
Het hangt er vanaf hoeveel je hebt, wat je zelf doet en wat je laat doen, waar het heen moet etc. etc.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2714 Weergaves
-
Laatste bericht door jude
-
- 7 Reacties