Via KLM.nl, volgens mij werd de vlucht uitgevoerd door Delta. Vlucht van Amsterdam naar Fort Lauderdale in maart/april.eris schreef:bij welke maatschappij tessah?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Minder betalen voor je ticket?
Re: Minder betalen voor je ticket?
Groeten, Tessah
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Al blijf je een jaar je vlucht checken. We hebben het over "vraag en aanbod", niet over de interesse van een individuele passagier die een zoekslag maakt op een zoekmachine. Als er ineens heel veel vraag is naar een bepaald model auto, wordt de prijs ook bijgesteld. Dat is bij vliegtickets dus ook. Als er voor een bepaalde datum veel gezocht (vraag !) wordt in de diverse zoekmachines (velen zijn de dezelfde) naar vliegtickets en dan kan je er op wachten dat de prijs naar boven door de vliegmaatschappijen wordt bijgesteld. Vroeger gebeurde dit handmatig, nu automatisch. De "goedkopere" tarieven worden dan gewoon dichtgegooid.LordDraco schreef:Dagen, zelfs weken aan een stuk dezelfde vluchten opvragen en de prijs blijft gelijk... nu jij weer. En het gaat wel degelijk over de goedkoopste prijzen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ik denk ook dat de prijs van een vliegticket door vraag en aanbod wordt bepaald. Het heeft weinig zin om te denken aan allerlei complottheorieen.
-
Frans H
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik heb ook KLM/Delta geboekt voor mei 2012 voor 458,00 euro. Vorig jaar met de werelddealweken geboekt begin oktober voor half nov. Overweeg om dat dit jaar weer te doen. 8 of 900 euro voor een ticket vind ik echt teveel.eris schreef:Ik heb mijn tickets na die datum gekocht, maar weet eigenlijk niet meer of ze ervoor goedkoper waren. Ik was eigenlijk aan het wachten op de werelddealweken om te kijken wat de prijs dan was. Maar ze waren nu 450 en dacht dat het toch niet veel goedkoper werd. Bij ons komen er nog allemaal kosten bij voor extra beenruimte, dus hoe goedkoper de tickets hoe beter (maar dat geldt natuurlijk voor iedereen).
Ben benieuwd of KLM weer werelddealweken heeft.. Afgelopen 2 jaar begon dat de eerste helft van januari.
Als natuurlijk al de goedkope tickets verkocht zijn op een bepaalde dag, is het normaal dat de prijzen omhoog gaan. Het ging er in de OP over dat de ticket prijzen naar boven zouden gaan omdat er veel gezocht zou worden naar een bepaalde vlucht.Ruud2004 schreef:Al blijf je een jaar je vlucht checken. We hebben het over "vraag en aanbod", niet over de interesse van een individuele passagier die een zoekslag maakt op een zoekmachine. Als er ineens heel veel vraag is naar een bepaald model auto, wordt de prijs ook bijgesteld. Dat is bij vliegtickets dus ook. Als er voor een bepaalde datum veel gezocht (vraag !) wordt in de diverse zoekmachines (velen zijn de dezelfde) naar vliegtickets en dan kan je er op wachten dat de prijs naar boven door de vliegmaatschappijen wordt bijgesteld. Vroeger gebeurde dit handmatig, nu automatisch. De "goedkopere" tarieven worden dan gewoon dichtgegooid.LordDraco schreef:Dagen, zelfs weken aan een stuk dezelfde vluchten opvragen en de prijs blijft gelijk... nu jij weer. En het gaat wel degelijk over de goedkoopste prijzen.
Toen ik tickets zocht naar Las Vegas, heb ik de prijzen van de vluchten en de available seats in de gaten gehouden. En ja op een dag schoten de prijzen naar omhoog en verdwenen er een pak available seats. Wat bleek nu, een groep van 70 personen had op een dag de vlucht naar Minneanapolis geboekt, dan is het logisch dat de prijs voor de laatste seats naar omhoog gaat.
Ik heb mijn tickets via Tix.nl gekocht. Delta/KLM (in juni naar Florida) --> 512 per ticket.
Zelfde traject en vluchtnummers via KLM site gecheckt ---> 845 per ticket.
Zelfde traject en vluchtnummers via KLM site gecheckt ---> 845 per ticket.
Ik heb mijn vliegticket even gecheckt op Tix, maar dat is voor mijn vlucht op dit moment exact even duur als op de site van de KLM. Dus voor mij is er nu geen voordeel te behalen.
Door alle negatieve berichtgeving over Tix zal ik daar trouwens geen ticket kopen (ook hier op dit forum een hele discussie over geweest, meen ik me te herinneren).
Door alle negatieve berichtgeving over Tix zal ik daar trouwens geen ticket kopen (ook hier op dit forum een hele discussie over geweest, meen ik me te herinneren).
16x USA / 30 staten
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
De meeste die vorig jaar een ticket bij Tix geboekt hebben, van het forum dan, is alles goed gegaan.
Ik lees de zelfde fouten,problemen ook van andere bokers.
Als ze goedkoper zouden zijn zou ik er zo weer boeken.
Maar als je ticket bij de KLM net zo duur is, dan is het eindbedrag bij Tix een stuk hoger of heb je de andere kosten meegerekent.
Dat vind ik een groot nadeel bij Tix dat je op het laatst pas ziet wat de werkelijke kosten zijn.
Ik lees de zelfde fouten,problemen ook van andere bokers.
Als ze goedkoper zouden zijn zou ik er zo weer boeken.
Maar als je ticket bij de KLM net zo duur is, dan is het eindbedrag bij Tix een stuk hoger of heb je de andere kosten meegerekent.
Dat vind ik een groot nadeel bij Tix dat je op het laatst pas ziet wat de werkelijke kosten zijn.
Nu las ik elders op het internet dat als je met 4 pers ineens boekt het in verhouding veel duurder uitkomt dan dat je dezelfde vlucht boekt met 3 personen. Je zit dan dadelijk in een hogere prijsklasse
Als je dan met 4 wil reizen zou je beter 3 personen boeken en 1 persoon afzonderlijk.
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd of dit klopt.
Als je dan met 4 wil reizen zou je beter 3 personen boeken en 1 persoon afzonderlijk.
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd of dit klopt.
In dat geval zijn er waarschijnlijk niet voor alle 4 personen het goedkope tarief beschikbaar. Kan soms wel eens overkomen maar soms ook weer niet.
Ik heb eenzelfde ervaring gehad. Gezocht op tickets via Flybe, en een dag later waren de tickets duurder. Toen gekeken bij de buren en jawel hoor, zij hadden gewoon de (lagere) prijs die ik de dag ervoor ook had.
Of je er iet mee doet moet je zelf weten, baat het niet dan schaad het niet zou ik zeggen!
Of je er iet mee doet moet je zelf weten, baat het niet dan schaad het niet zou ik zeggen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 40 Reacties
- 27450 Weergaves
-
Laatste bericht door bedeve