Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nathalie en partner: September 2012

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Nathalie en partner: September 2012

Bericht door Nathalie21 »

Beste forumlezers,

gisteren heb ik mijn aangemeld op dit forum en mij netjes voorgesteld, nu zou ik graag jullie advies willen.

Wij zijn van plan om in de eerste week van september dit jaar voor minimaal 3 weken rond te gaan reizen in het Zuid Westen van Amerika.

Met ongeveer de volgende route:

Los Angeles / San Diego / ?? / Grand Canyon / Page & Lake Powell / Zion / ?? / Las Vegas / Death Valley National Park ? / Yosemite National Park? / South Lake Tahoe / San Francisco / ?? / Los Angeles

Zoals jullie zien zit ik nog met een aantal vraagtekens. Wat raden jullie aan op deze route bij deze vraagtekens? Waar zouden we kunnen overnachten op de route van San Diego naar de Grand Canyon, moeten we tussen Zion en Las Vegas nog iets zien, zouden jullie kiezen voor zowel Death Valley als Yosemite.

En hoeveel dagen raden jullie aan voor deze plaatsen? Zelf denk ik aan het volgende maar ik weet niet of dit een goede gedachte is..

Los Angeles aankomstdag + 2 dagen
San Diego 2 dagen
- plaats tussen San Diego en Grand Canyon - 1 dag / nacht
Grand Canyon 1 dag
Page & Lake Powell 2 dagen
Zion 1 dag
Las Vegas 2 dagen
Death Valley National Park 1 dag
Yosemite National Park 1 dag
South Lake Tahoe 1 dag
San Francisco 3 dagen
Santa Monica (Los Angeles) 1 dag + vertrekdag

Kortom nog veel vragen waarvan ik hoop dat jullie mij hier in kunnen adviseren :wink:
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Nathalie en partner - September 2012

Bericht door Doockles »

Ik denk dat je al aardig op weg bent. ;-) Ik mis wel Bryce in je voorstel, wat toch ook wel een niet te missen plaats is.
Misschien een tip: schrijf je route eens uit in de vorm VAN - NAAR, dus bijv:
1: aankomst LA
2: LA
3: LA
4: LA - San Diego
...
Zo zie je direct hoeveel tijd je overal te besteden hebt. Want Grand Canyon 1 dag, wil je er dan 1 volle dag zijn (dus 2 overnachtingen) of 1 nacht? Dat scheelt wat in tijd natuurlijk ;-)

Lake Tahoe zou ik precies vervangen door een extra dag Yosemite of Bryce. Tenzij je een speciale reden hebt om naar daar te rijden natuurlijk.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik mis Bryce in het rijtje.. en Lake Tahoe zou ik niet doen .. kost veel tijd en je kunt ook relaxen aan Lake Powell.
Verder heb je al een aardig rijtje waarmee je je dagen goed kunt vullen. Lees eens wat reisverslagen daarin staan ook ideeën.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Nathalie21
Amerikakenner

Bedankt Doockles en Isis, ik ga nu aan de slag om de route verder uit te schrijven en zal Bryce daar denk ik ook in mee nemen :thumbup:

Ik heb al een aantal reisverslagen gelezen en daardoor ook een groot deel van de route bepaald,
nu wat concreter vorm geven :D

Tips blijven welkom :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik wilde net zeggen, je kunt je route bijna helemaal kopieren uit de vele routes die hier al op het forum staan.
Waarschijnlijk zal de tioga road/pass nog wel open zijn eind september als je in die buurt komt, maar zet voor de zekerheid ook een backup rij-schema in je reisplanning mocht die onverhoopt dicht zijn, dan weet je hoe je via de andere kant ook in Yosemite terecht komt.

Je geeft in je openingspost aan, minimaal 3 weken, het kan dus evt een paar dagen langer?? Verder neem ik aan dat je een huurauto neemt en geen camper, omdat ook vrij veel in de steden bent?

Mocht je een paar dagen langer kunnen, dan zou ik Lake Tahoe ruilen met een dag Bryce en dan zou ik er minimaal 1 of 2 dagen aan toevoegen om van SF terug naar LA te rijden over highway 1. Dan heb je én een redelijk rustige reis, ook al maak je natuurlijk veel km's, én je hebt toch het meeste gezien.

Ik zou als ik jou was ook eens uitzoeken als je de precieze data weet, hoeveel het scheelt om evt te starten in Phoenix en te eindigen in LA (terugvliegen vanaf San Diego is vaak duurder merkte ik), of precies andersom, alleen heb je dan een hupje LA-SD-LA.

Let er ook op wanneer je in Las Vegas zit tijdens de routeplanning, want in de weekenden (vooral vrijdags/zaterdags) zijn hotelkamers 2x zo duur.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik ben even zo vrij geweest om jouw route inclusief de tips van Bryce Canyon en het weglaten van Lake Tahoe uit te werken om wat makkelijker advies te kunnen geven.:

Dag 1: Aankomst Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles - San Diego
Dag 4: San Diego
Dag 5: San Diego - Kingman
Dag 6: Kingman - Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Page
Dag 8: Page
Dag 9: Page - Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon - Zion
Dag 11: Zion - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Death Valley
Dag 14: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 15: Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite - San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco - Cambria
Dag 21: Cambria - Los Angeles
Dag 22: Los Angeles - Terugreis

Edit: Ik zie nu dat je ook geen overnachting had gepland tussen Death Valley en Yosemite? Ik zou zeker nog een overnachting nemen in bijvoorbeeld Mammoth Lakes of Lee Vining, zodat je ook Mono Lake en Bodie nog kunt bezoeken. Tussen Death Valley en Yosemite heb je bij Lone Pine overigens nog de Alabama Hills en de Whitney Portal Road.

Zijn de vliegtickets overigens al geboekt? Je zou ook kunnen overwegen om te starten in Los Angeles en te eindigen in San Francisco.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Hoe ga je eigenlijk reizen??? auto tent, camper hotels???

Maar 1 nacht in Zion... krap
Yosemite Death Valley ver
1 volle dag Yosemite kan maar is niet veel..
ik kom later nog even terug.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Nathalie21
Amerikakenner

Wow bedankt gleuknie!
Ik ben gisteren avond erg druk geweest met de route en vond het lastig te bepalen hoeveel dagen je ergens wilt zijn,
jou schema helpt me goed op weg. :thumbup:
PSVwally schreef:het kan dus evt een paar dagen langer?? Verder neem ik aan dat je een huurauto neemt en geen camper, omdat ook vrij veel in de steden bent?
Isis schreef:Hoe ga je eigenlijk reizen??? auto tent, camper hotels???
Het kan evt. ook langer ja, wel even afhankelijk van de ticket prijzen.
We willen met een huurauto gaan.
PSVwally schreef:Let er ook op wanneer je in Las Vegas zit tijdens de routeplanning, want in de weekenden (vooral vrijdags/zaterdags) zijn hotelkamers 2x zo duur.
Hier was ik al op gewezen door een aantal mensen, bedankt voor je opmerking :) Hier moest ik ook op letten toen ik aan het plannen was haha..
gleuknie schreef: Zijn de vliegtickets overigens al geboekt? Je zou ook kunnen overwegen om te starten in Los Angeles en te eindigen in San Francisco.
PSVwally schreef:hoeveel het scheelt om evt te starten in Phoenix en te eindigen in LA (terugvliegen vanaf San Diego is vaak duurder merkte ik), of precies andersom, alleen heb je dan een hupje LA-SD-LA.
Het lijkt mij prettig te starten en te eindigen in dezelfde plaats, in dit geval LA.
Heb ook gehoord en gelezen dat het duurder is wanneer je twee enkele vliegtickets boekt en de auto ergens anders achterlaat dan weer je deze ophaalt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet ook geen enkele vluchten kopen, maar kijken bij de multi city opties op de boekingssites. Dan betaal je de helft van de 2 retourprijzen. Drop off kosten zijn er meestal niet tussen CA en AZ en binnen CA.

Marianne
Nathalie21
Amerikakenner

Ik heb vanavond de volgende route uitgewerkt:

1. Di 4 sep Los Angeles AANKOMST 16:10 uur lokale tijd
2. Woe 5 sep Los Angeles
3. Do 6 sep Los Angeles
4. Vrij 7 sep Los Angeles – San Diego 2 uur en 4 min, 194 Km
5. Za 8 sep San Diego
6. Zo 9 sep San Diego – Kingman 5 uur en 58 min, 611 Km
7. Ma 10 sep Kingman – Grand Canyon 2 uur en 44 min, 273 Km
8. Di 11 sep Grand Canyon – Page 2 uur en 46 min, 221 Km
9. Woe 12 sep Page - Lake Powell - Horseshoebend
10. Do 13 sep Page – Bryce Canyon – Zion 2 uur en 57 min, 250 Km / 1 uur en 54 min, 142 Km
11.Vrij 14 sep Zion
12. Za 15 sep Zion – Las Vegas 2 uur en 57 min, 265 Km
13. Zo 16 sep Las Vegas
14. Ma 17 sep Las Vegas – Death Valley 3 uur en 26 min, 215 Km
15. Di 18 sep Death Valley – Mammoth Lakes 4 uur en 44 min, 358 Km
16. Woe 19 sep Mammoth Lakes – Yosemite 2 uur en 17 min, 167 Km
17. Do 20 sep Yosemite
18. Vrij 21 sep Yosemite – San Francisco 4 uur en 9 min, 340 Km
19. Za 22 sep San Francisco
20. Zo 23 sep San Francisco
21. Ma 24 sep San Francisco – San Luis Obispo4 uur en 22 min, 385 Km
22. Di 25 sep* San Luis Obispo – Santa Barbara2 uur en 28 min, 210 Km
23. Woe 26 sep Santa Barbara – Los Angeles 1 uur en 45 min, 153 Km
24. Do 27 sep Los Angeles VERTREK 18:00 uur lokale tijd

* Indien mogelijk willen we de route 'inkorten' en al op 25 september vanuit LA terugvliegen.

Wat zeggen jullie :wink: ?
Laatst gewijzigd door Rob op 04 jan 2012, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Kleur aangepast, vreindelijk verzoek de blauwe kleur niet te gebruiken omdat die voor Mod-opmerkingen gebruikt wordt
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik zeg : Mooie route zo, niets inkorten, laten staan zo en gaan genieten in september :thumbup:

Veel plezier
Bart

Wat zegt de rest ? :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Pardon, ik zie toch een foutje staan :oops:
Page - Bryce - Zion op één dag zou ik niet doen.
Eén dag LA minder en een overnachting in Bryce en je hebt de perfecte route :thumbup:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Mooie route, maar ik zou toch eens kijken voor vliegen op de ene stad en terug vanaf een andere stad. Zeker als je al op dag 22 terug wil.
Het is zeker niet duurder!

Ik zou voor Zion/Bryce meer tijd uittrekken. Van 1 dag naar Page via Bryce naar Zion is echt niet te doen. Je hebt dan geen tijd om iets te bekijken. Vergeet ook Antelope Canyon bij Page niet.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Nathalie en partner: September 2012

Bericht door gleuknie »

Ik zie ook geen mogelijkheden in je route om in te korten, tenzij je dus eindigt in San Francisco. De vliegtickets zijn niks duurder als je voor deze optie kiest. Zo vlogen wij afgelopen jaar september op San Francisco en vertrokken we vanaf Las Vegas voor een kleine 600 euro (inclusief alle extra kosten) per ticket.

Een overnachting bij Bryce Canyon is wel aan te raden. Anders heb je daar inderdaad te weinig tijd en daar krijg je zeker spijt van. Bryce Canyon is prachtig. Je zou zoals al genoemd die nacht kunnen pakken van Los Angeles, maar ook Santa Barbara weghalen is een optie. San Luis Obispo - Los Angeles wil makkelijk in 1 dag.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Jup. Nachtje bryce erbij, nacht santa barbara eraf. Je zou ook nog kunnen kiezen om bij mono lake te overnachten ipv mammoth lakes, mocht je bodie willen bekijken. Dat scheelt de dag erna weer min 80km als je naar yosemite rijd
Nathalie21
Amerikakenner

Bedankt voor jullie reacties, echt fijn! :thumbup:

Hebben jullie nog tips wat betreft de vliegtickets? Ik zit er aan te denken te vliegen met Air Berlin (goede ervaring en redelijke prijs) en kom op die website geen multi city optie tegen.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Je zou ook kunnen vliegen op Phoenix en eindigen in LA. Wij zijn al 3 keer op Phoenix gevlogen en dat was zeker niet speciaal duurder.
Ook zijn er geen drop-off kosten tussen AZ en CA (bij Alamo en misschien ook bij anderen?), dus daar moet je ook geen schrik voor hebben. ;-)

Voor vliegtickets kan je best ook eens kijken op connections.be, cheaptickets.be,... (of .nl).
Nathalie21
Amerikakenner

Nog een opmerking: Wij zouden het wel prettig vinden om rechtstreeks te kunnen vliegen.
Ik zie bijvoorbeeld op de website van Connections, Cheaptickets en World Ticket Center dat de goedkopere vluchten altijd met 1 of 2 stops zijn.

Vandaar dat we eerder ook zijn uitgeweken naar Air Berlin, daar zouden we rechtstreeks van Düsseldorf naar LA kunnen vliegen voor € 844.66 (terug op 27 sept) of € 802,66 (terug op 25 sept) per persoon. En mochten we dit via Cheap Tickets boeken dan zijn we nog iets goedkoper uit.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Dat is een keus die je zou kunnen maken. Wij hadden ook vluchten met 1 overstap en ik vond het niet echt vervelend. Vooral op de terugweg niet, want je bagage gaat dan in 1x door, dus de terugweg is helemaal niet vervelend met overstap.
Groetjes René

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Voordeel van een rechtstreekse vlucht is dat je vaak eerder op je locatie aankomt, je vaak ook wat meer uitgerust bent, omdat je niet een vaak toch een beetje stressvolle overstap moet maken ivm tijden, douane en evt. haast.

Een punt om te overwegen om het niet te doen is dat je vaak na +_ 12.5u vliegen +9u tijdsverschil toch heel moe gaat zijn en waarschijnlijk heel vroeg je bed in gaat.

Maar ik heb ook even gekeken en ik zou als je de onderstaande route pakt zeker ook die directe vlucht pakken. Let op dat er bij cheaptickets nog wel minim €20pp boekingskosten bijkomen en je dan bv nog geen annuleringsverzekering hebt. Maar het verschil tussen direct en indirect in dit geval is zo klein dat ik die paar 10tjes extra ook zou betalen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer