Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 4 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Esprit
Amerikafan

Re: Tickethulp deel 4 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Esprit »

Ja, via Brussel is goedkoper (zie bovenstaande posts) Dat weten we, maar de voorkeur, ook voor Jedinja, gaat uit naar Schiphol. Het is vooral de vraag of Schiphol nog gaat zakken, of dat Brussel / Dusseldorf gaat stijgen. En daar weet niemand het officiele antwoord op..
svlok
Amerika-ontdekker

Bericht door svlok »

georgesken schreef:
svlok schreef:wij zijn op zoek naar tickets van Amsterdam naar Los Angeles, we kunnen ook eventueel vertrekken vanaf een ander vliegveld (denkend aan Londen, Brussel, Dusseldorf of iets dergelijks).
Ik zoek tickets tussen de periode eind juni en eind augustus (voor 28 dagen). We hebben nog geen definitieve datum geprikt dus zijn nog flexibel in de vertrekdatum en retourdatum.

Maar alle tickets zijn rond de € 1000,- :? We hadden wel gehoopt op wat goedkopere tickets.
Hierdoor twijfelen of het wel verstandig is om dit jaar te gaan en niet beter volgend jaar naar Amerika te gaan.
Is er nog een kans dat de tickets iets dalen en we wat goedkopere kunnen vinden of kunnen we beter volgend jaar gaan??

Wat bedoel je juist met eind juni?

Tot en met vertrek op 24 juni kan je op dit moment bv voor 618€ tickets boeken bij delta (vertrek brussel)
Vanaf de 25e wordt het duurder. Hoogseizoen...
Met eind juni bedoel ik 28, 29 en 30 juni want de dagen daarvoor moeten we helaas nog in Nederland zijn.

Ik heb net een mailtje van Tioga Tours gekregen ik kan via hun tickets boeken voor € 1.104,- p.p. dus ook nog steeds niet echt aantrekkelijk :(
NoraL
Amerika-ontdekker

Bericht door NoraL »

nine50 schreef:geboekt in de zomervakantie voor 714 pp!
Vanaf Brussel met Delta, korte tussenstop in NY
heen : 5 aug: Brussel - NY - LA
terug: 27 aug: SF - NY - Brussel.

Heel blij dat ik nog even gewacht heb!
Via welke site?
NoraL
Amerika-ontdekker

Bericht door NoraL »

Weet er iemand of het normaal is dat als je ingeeft dat je met 2 personen reist je voor dezelfde data tickets krijgt die 200 à 300 euro per persoon duurder zijn ten opzichte van de prijs als je alleen reist?
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Dan is er op die vlucht nog maar 1 goedkope stoel beschikbaar. Zoals al eerder gezegd. Tarieven zijn ondoorgrondelijk. Er zal vast wel weer een idee achter zitten.
nine50
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door nine50 »

NoraL schreef:
nine50 schreef:geboekt in de zomervakantie voor 714 pp!
Vanaf Brussel met Delta, korte tussenstop in NY
heen : 5 aug: Brussel - NY - LA
terug: 27 aug: SF - NY - Brussel.

Heel blij dat ik nog even gewacht heb!
Via welke site?
Noral, ik heb geboekt via cheaptickets.nl
Ik durfde de site niet meer te verlaten toen ik de prijzen zag en heb meteen doorgepakt.
succes ermee.
2012: Rondje zuidwesten
2014: Rondje Noordoosten
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Bij cheaptickets moet je wel aandachtig zijn dat de overstap op dezelfde luchthaven is, of aanvaarden als dat jou niet stoort.
Zo had ik op cheaptickets goede prijzen gevonden maar de overstap op NY vereiste wisselen van JFK naar Newark, er was wel tijd genoeg.
Er staat trouwens wel een kadertje met melding dat dit goedkope ticket is met wisselen van luchthaven.

PS: De concensus is reeds enkele jaren dat Brussel en Dusseldorf meestal iets goedkoper zijn dan Amsterdam.
Er treden natuurlijk uitzonderingen en promoties op, maar gemiddeld gezien is het zo.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Svlok... ik weet niet met hoeveel man je gaat, maar via connections.be vanaf brussel naar LA. 28juni-25-juli 966.18 pp.
zal nog iets aan boekingskosten bijkomen. Misschien dat je op die site even moet spelen met vertrek en terugkomstdagen. of er bv nog wat goedkoper is. Regelmatig even voor de zekerheid je cookies wissen.

en op worldticketcenter.nl vanaf dusseldorf - LA met air canada €780 (nog maar 4 stoelen over)
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

georgesken schreef:
Jedinja schreef:Wij zitten in hetzelfde schuitje Esprit. Wij zoeken ook tickets voor de eerste 3 (tot 4) weken van september. Vertrek mag ook eind augustus zijn. Ik vraag me af of de ticketprijzen ook nog zullen zakKen. Voorkeur is ook Schiphol maar ja als het scheelt dan zijn Brussel en Dusseldorf zeker ook opties. Wij wonen in Drenthe. Bij Tioga hebben we een prijs van 700 pp voor AMS-Phoenix LA-AMS met de Star Alliance. Beide met 1 tussenstop maar de vertrektijd terug om 8:00 staat ons niet aan omdat we ook met onze zoon van dan 2 jaar reizen, 2 nachten slecht/niet slapen wordt wel heel pittig dan. Met KLM met tussenstop heen en rechtstreeks terug ben je 825 kwijt en rechtstreeks op LA en terug is 956 euro...

op klm.be heb je bv deze voor rond de 600€:

Heenreis: di 4 sep 12 11:15 Brussel (Brussel Nationaal) - 17:44 Phoenix (Sky Harbor Intl.)
Terugreis: ma 1 okt 12 18:45 Los Angeles (Los Angeles Intl.)- Parijs- di 2 okt 12 18:42 Brussel (Treinstation Brussel Midi)
Dank je voor het uitzoeken! Vliegen vanaf Brussel is erg interessant. Vanaf Parijs met de trein lijkt me op zich ook geen probleem. Een aantal schoonfamilieleden gaan ook naar Amerika en beschikken niet over een auto, ik zal eens uitzoeken of Brussel een beetje te bereizen is. Of weet iemand dat? Anders zullen we toch iets vanaf Amsterdam moeten zoeken.
Ik zie ook (waar al meer over geschreven is), is dat je in Brussel op de trein stapt en vervolgens de rechtstreekse vlucht op Schiphol naar LA hebt. Dit is op geen manier te omzeilen?
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

ik geloof het niet, maar het kan ook vanuit antwerpen centraal.
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Ja ik lees zo hier en daar dat je boekt vanaf Brussel maar dat het in feite Antwerpen is. Ik heb andere topics gevonden dat je echt via Belgie moet gaan. Is voor ons wel 255 km rijden, maar op 6 volwassenen en een kind kan dat zo'n 2100 euro schelen... volgens mij kunnen we daar nog wel een taxi voor krijgen haha
EYEla
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door EYEla »

Hallo,
Gisteren via connections.be tickets gevonden naar Las Vegas voor de periode 20 augustus- 7 september. De prijzen waren behoorlijk gunstig! 588 E. Dus wij natuurlijk heeeeel blij. De prijzen bij de reisbureaus liggen namelijk veel hoger! Echter door technischestoring niet kunnen boeken :(
Vanochtend maar weer geprobeerd en toen zagen we dat de prijzen waren gestegen naar 625 E. Ook dat ging niet door door de technischestoring.
We belden de contactcenter en legden onze probleem voor, en ja hoor voor 533 E hebben we onze tickets kunnen boeken :D daar wordt je toch blij van!!! (uiteraard met 26 E annuleringsverzekering)

Misschien is connections.be een goede tip! en succes met het boeken!
Time flies when you're having fun!
nine50
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door nine50 »

Stan.Gobien schreef:Bij cheaptickets moet je wel aandachtig zijn dat de overstap op dezelfde luchthaven is, of aanvaarden als dat jou niet stoort.
Zo had ik op cheaptickets goede prijzen gevonden maar de overstap op NY vereiste wisselen van JFK naar Newark, er was wel tijd genoeg.
Er staat trouwens wel een kadertje met melding dat dit goedkope ticket is met wisselen van luchthaven.

PS: De concensus is reeds enkele jaren dat Brussel en Dusseldorf meestal iets goedkoper zijn dan Amsterdam.
Er treden natuurlijk uitzonderingen en promoties op, maar gemiddeld gezien is het zo.
Geboekt via cheaptickets: Wij blijven op dezelfde luchthaven (JFK). 4 uur overstaptijd op de heenweg en 2 uur op de terugweg
2012: Rondje zuidwesten
2014: Rondje Noordoosten
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik zie hier alleen nog goede prijzen voor augustus, juli niet, zou dat nog komen, ik heb een kennis gezegd dat ze beterkon wachten voor prijzen rond de 750, maar tot nu toe zie ik ze nog steeds van boven de 1000. Ben wel blij dat wij in September al geboekt hebben bij Icelandair voor 514.
NoraL
Amerika-ontdekker

Bericht door NoraL »

Net via joker.be tickets gevonden voor retour Brussel-Las Vegas van 19 juli tot 8 augustus voor 784 euro met air canada. Meer dan ik had verwacht te betalen (twee jaar geleden was het nog 649) maar zeker heel goed te doen gezien de hoge prijzen dit jaar. Ben content!
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Ik hoor hier mensen vaak alleen reppen over de prijs, maar zelden over het aantal overstaps. Ik ga er eigenlijk maar gemakshalve vanuit dat niet al de genoemde vluchten hier rechtstreeks zijn?
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Zijn er nog hobbyisten die voor mij eens willen zoeken? Ik wil rond 1 augustus met 3 personen naar New York en rond 28 augustus weer terug vanaf Miami. Ik vind zelf tickets rond de 2500 euro voor 3. Kan dit goedkoper?
Vertrek van Dusseldorf, Hamburg, Frankfurt, Brussel of Amsterdam mogelijk!
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

damzkie schreef:Ik hoor hier mensen vaak alleen reppen over de prijs, maar zelden over het aantal overstaps. Ik ga er eigenlijk maar gemakshalve vanuit dat niet al de genoemde vluchten hier rechtstreeks zijn?
Dat denk ik ook niet. Maar, ik stap graag een keer over (soms kan dat ook niet anders aangezien niet alle plaatsen in de USA met een rechtstreekse vlucht vanaf NL bereikbaar zijn) als mij dat veel geld kan besparen!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De meeste mensen melden het hier wel specifiek als het om een directe vlucht gaat. Maar het gros van de vluchten is met één overstap. Als je de prijzen op de sites een beetje volgt kun je het vaak ook al aflezen aan de prijs die men hier noemt of het direct of met overstap is. Ik denk dat de meeste ook maar 1 overstap wensen, of het moet zijn dat je bv eerst met de trein vanuit Belgie naar Schiphol moet en dan bv nog een overstap op atlanta hebt, dat geldt nl al 2 overstaps.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Voor mij geldt dat bij een overstap de tijd die ik op de luchthaven doorbreng van belang is. Voor de afgelopen vakantie kon ik 70 euro besparen als ik een indirecte vlucht koos. Maar dan moest ik wel ruim 7 uur (of langer) op een luchthaven wachten bij de terugreis. Daar heb ik dus voor bedankt.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer