Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De "drinking age" in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

je kunt ze thuis wel laten drinken, maar als de politie er achter komt dat je iemand onder de 21 bier "geeft" kun je nog steeds een flinke boete en zelfs straf krijgen. Ook op "eigen" grond!

Niet dat het niet gebeurd en de politie ziet dit natuurlijk bijna nooit!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Queeni
Amerika-ontdekker

Re: De "drinking age" in de VS

Bericht door Queeni »

Vorig jaar ging ik uiteten in Grill 99,in South Darthmouth,MA ,we waren daar al vaker geweest en toen ik een biertje bestelde werd mijn ID gevraagd,ik had toevallig niets bij me en ik kreeg dus écht geen bier.Ik ben 40 en ik dacht die griet ,die niet ouder was dan 18 ziet toch ook wel dat ik niet jonger ben dan 21???!!!!
Ik kon het wel zien als een compliment maar het was verrektes heet en ik snakte naar een koud glas bier.Mooi niet dus....
mimi
Amerika-ontdekker

Bericht door mimi »

Het is me niet duidelijk,

morgen mijn zonen van 17 en 20 jaar, in ons gezelschap, op restaurant geen biertje of een glas wijn drinken?

En waar mag ik wel en niet roken aub?

Oh wat ben ik een VS-maagd ! :lol:

Mimi
Hallo! We gaan binnekort in Florida wonen. Daarom zoek in alle info die ik krijgen kan :-)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

mimi schreef:Het is me niet duidelijk,

morgen mijn zonen van 17 en 20 jaar, in ons gezelschap, op restaurant geen biertje of een glas wijn drinken?
Nee, zolang zij geen 21 jaar oud zijn zullen zij, ook niet waar jullie bij zijn, in een restaurant of bar geen biertje of glas wijn kunnen drinken. Van een ieder die alcohol neemt wordt de leeftijd (als het goed is) gecontroleerd. Je zonen zullen dus tijdelijk zonder drank moeten... :wink: :lol: Wat je thuis echter schenkt kunnen ze toch niet controleren.
Al wordt het roken in restaurants flink beperkt, in bepaalde staten kun je nog steeds in een apart gedeelte van het restaurant zitten waar wel gerook mag worden. Bovendien zie je bij veel restaurants, winkels e.d. mensen die nog even buiten staan te roken.

Tijdens mijn laatste trip (11 juni t/m 17 juli) waren er genoeg mogelijkheden om even een sigaret op te steken. Wat dat betreft kun je het aardig met Nederland vergelijken.

Groet,

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Coyote schreef:
mimi schreef:Het is me niet duidelijk,

Wat je thuis echter schenkt kunnen ze toch niet controleren.

Zolang je zonen daarna niet ergens heen gaan en vooral niet rijden. Want als er uit wordt gevonden, dat je een minderjarige alcohol hebt verschaft ben jij degene, die strafbaar is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Petra/VS schreef: Zolang je zonen daarna niet ergens heen gaan en vooral niet rijden. Want als er uit wordt gevonden, dat je een minderjarige alcohol hebt verschaft ben jij degene, die strafbaar is.
En om dan nog een stapje verder te gaan : Als je zonen dan ook nog in een ongeluk betrokken raken (wat niet te hopen is natuurlijk) draai jij daar voor op, en kun je je villa in Coral Cables wel verkopen!!

/PeeJay
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ja mimi,

dat is best een cultuur shock voor vele jongeren, maar ze komen er wel overheen hoor, als je ze thuis zo af en toe een biertje of wijntje verschaft, maar let wel op met wat gezegd is. Straffen en bekeuringen hier in de VS zijn niet kinderachtig, zeker op het gebied van drank achter het stuur (om van een ongeluk nog maar niet te spreken) En straffen zijn niet alleen in geld, een tijdje brommen valt ook onder de noemer straf!

Al wat ik kan zeggen, ben voorzichtig ermee!!!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

rperre schreef:Ja mimi,
Straffen en bekeuringen hier in de VS zijn niet kinderachtig, zeker op het gebied van drank achter het stuur (om van een ongeluk nog maar niet te spreken) En straffen zijn niet alleen in geld, een tijdje brommen valt ook onder de noemer straf!
Niet alleen de straf zal hoog uitvallen, denk aan de 'tegen partij' bij een ongeluk. Je wordt meteen voor de rechter gesleept en de eisen zullen niet mild zijn bij een ongeluk waar alcohol in het spel is.

This is America Baby !!!

/PeeJay
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Dit lezend moet ik opeens denken aan wat wij afgelopen juni meemaakten in een Wal-Mart in Vernal, Utah.

Een stukje uit ons reisverslag:

“Ook kopen we in de winkel een karton met 4 flesjes breezer (frisdrank met een uiterst klein percentage alcohol erin). Als we bij de kassa komen en de cassiere, een jonge meid, deze flesjes ziet, vertelt zij ons dat zij die niet mag afrekenen, daar heeft zij geen bevoegdheid toe omdat er alcohol in zit. Zij laat ook zien dat dat op een bordje bij de kassa staat. Wij moeten dit dus afrekenen bij een ouder persoon.”

In Utah is het toch al anders met het kopen en drinken van alcoholische dranken, dan in andere staten waar wij geweest zijn, want in veel restaurants en winkels werd dit niet eens verkocht. Ook niet aan ouderen, het was er gewoon niet. Dus ook geen biertje of wijntje bij de maaltijd.

In Wyoming wilden wij in een supermarkt bier kopen en toen wij dat niet konden vinden en er om vroegen, werden wij doorverwezen naar de Liquor Store of benzinepomp. In deze staat is dat dus niet bij de supermarkt te koop.

Volgens mij is het ook nog zo, dat de US-wet aangeeft dat alcoholische dranken niet in de passagiersruimte van de auto vervoert mogen worden, en dus in de bagagebak moeten. Of dit correct is, kunnen diegene die in de US wonen wel vertellen.

Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

markro schreef: In Wyoming wilden wij in een supermarkt bier kopen en toen wij dat niet konden vinden en er om vroegen, werden wij doorverwezen naar de Liquor Store of benzinepomp. In deze staat is dat dus niet bij de supermarkt te koop.

Volgens mij is het ook nog zo, dat de US-wet aangeeft dat alcoholische dranken niet in de passagiersruimte van de auto vervoert mogen worden, en dus in de bagagebak moeten. Of dit correct is, kunnen diegene die in de US wonen wel vertellen.

Marco.
Hey Marco,

Hier in PA kun je ook alleen maar alcohol in specifieke drank winkels kopen, de winkels worden door de staat beheert.

Je mag wel alcoholische dranken vervoeren in de passagiers ruimte van je auto, maar alleen als de fles/het blikje nog gesloten is.

/PeeJay
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

markro schreef:Een stukje uit ons reisverslag:

In Utah is het toch al anders met het kopen en drinken van alcoholische dranken, dan in andere staten waar wij geweest zijn, want in veel restaurants en winkels werd dit niet eens verkocht. Ook niet aan ouderen, het was er gewoon niet. Dus ook geen biertje of wijntje bij de maaltijd.

Marco.
De meeste restaurants in PA verkopen wel drank, maar sommige restaurants niet, gewoonweg omdat ze geen vergunning hebben om het te verkopen.

Dit betekend niet dat je geen biertje of wijntje bij je maaltijd kan hebben, je zal het in dit geval gewoon zelf mee moeten nemen.
:beerchug:

/PeeJay
mimi
Amerika-ontdekker

Bericht door mimi »

PeeJay schreef:
Petra/VS schreef:
En om dan nog een stapje verder te gaan : Als je zonen dan ook nog in een ongeluk betrokken raken (wat niet te hopen is natuurlijk) draai jij daar voor op, en kun je je villa in Coral Cables wel verkopen!!

/PeeJay
Thx voor je reactie Petra!

We zijn een feestende familie maar echt niet gek hoor!
Mijn jongens kunnen best zonder :lol:
De oudste is afgestudeerd als kok, die kan natuurlijk een wijntje bij een culinaire hoogstand wel smaken.
Daarom is het wel spijtig dat hij zijn kennis als sommelier niet direct kan uitbreiden met de Amerikaanse wijnen .

But interestingly you can taste (can't consume) an alcoholic beverage if it is required of a class in a postsecondary educational institution (college) but only if you're at least 18 years of age

Misschien kan ik hem ergens inschrijven voor een wijncursus 8)

Groetjes
Hallo! We gaan binnekort in Florida wonen. Daarom zoek in alle info die ik krijgen kan :-)
Made in Holland
Amerikafan

Bericht door Made in Holland »

In Amerika is een doorgeladen pistool in een auto lang niet zo gevaarlijk als een ge-opend blikje bier.
Bier niet te koop in de supermarkt, maar wel bij een benzinepomp ?????
Mag de cassiere (van bv 16 jaar) wel wapens en patronen afrekenen?

Zit voor mij geen logica in.

Leon
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Leon,

>>In Amerika is een doorgeladen pistool in een auto lang niet zo gevaarlijk als een ge-opend blikje bier. <<

Dat is echt wat kort door de bocht, hoor. Het "in Amerika" is gewoon veel te algemeen gesteld.
In de meeste staten is het verkrijgen van een wapen minstens zo moeilijk als het verkrijgen van alcohol,meestal heel wat moeilijker. De wild west taferelen van een wapen en patronen in de supermarkt kopen ben ik nog niet tegengekomen, maar dat zal in sommige staten misschien zo zijn. Iedere staat is kwa wetgeving autonoom en het is nog niet lang geleden, dat de minimum leeftijd voor het verkopen van alcohol per staat verschilde. Illegaal is alles mogelijk natuurlijk.
Hier in Virginia kun je bier en wijn in de supermarkten krijgen en hardere alcohol bij zgn. ABC winkels (alcoholic beverage control).
Iedere staat heeft zijn eigen wetten en Utah is een geval op zich. Met de Mormoonse overheersing daar kom je heel wat interessants tegen.
En nee, lang niet alle wetten zijn logisch, ik kan er zo nog wel een paar bedenken.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Ik ben sinds een paar maanden 27 en het lijkt wel alsof ze me sinds mijn verjaardag niet meer om ID vragen!! HEt zal wel toeval zijn, want daarvoor werd ik bijna altijd nog om mijn ID gevraagd als ik een biertje bij het eten bestelde. Ik heb nog geen florida state ID/drivers license, en ik draag niet altijd mijn paspoort mee, dus dan laat ik ze mijn Nederlandse rijbewijs zien....wat bij mij dus een rose oude vodje is... :wink:
Het is altijd zo grappig om ze dan dat ding te zien bestuderen, ze hebben geen flauw idee waar ze kijken moeten. Maar uiteindelijk vinden ze het altijd goed en krijg ik gewoon mijn biertje!

Sinds kort boycotten wij de winkel 'Target' :ban: omdat wij daar een belachelijk voorval hebben meegemaakt.

Mijn vrouw (Tammy) ging wat boodschappen doen, samen met haar broer. Tammy is 28 en haar broer is 25. Ze waren de spullen bij de kassa op de band aan het doen waaronder een fles wijn voor bij het eten. Tammy stapte even uit de rij om snel nog even iets te pakken en toen ze terug kwam wilde ze betalen. De cassiere vroeg haar om haar ID vanwege de wijn, dus ze liet haar ID card zien. Toen vroeg de cassiere ook opeens om de ID van haar broer. Deze had niks bij zicht, hij was alleen even snel meegegeaan om wat boodschappen te dragen.
Toen zei de cassiere dat ze de wijn niet mee kon geven. Mijn vrouw zou de boodschappen betalen en had ID laten zien. Maar volgens de cassiere zou het kunnen dat mijn vrouw later de wijn aan haar broer zou kunnen geven, terwijl zij niet kon controleren of die 21 was!! :hm:

De store manager is er zelfs bijgehaald en die steunde de cassiere. Ze kregen de wijn niet mee! Daarop heeft mijn vrouw alles maar bij de kassa laten liggen en is ze weg gegaan.

Het is toch belachelijk! :bs: Kunnen moeders met (kleine) kinderen dus ook geen boodschappen doen en alcohol kopen?? Af en toe hebben ze hier in de VS rare regels die vooral hun doel voorbij schieten!
In Florida geldt de "Florida clean indoor air act". Dwz dat roken verboden is in bijna alle openbare gebouwen en dergelijke.
In bijna alle restaurants is roken nu ook niet meer toegestaan. Hierbij geldt de volgende regel.
-" Smoking is forbidden in establishments that make at least 10 percent of their revenue from the sale of food. Bars that do not sell food are exempt."
Er zijn dus bars waar je nog wel mag roken, maar daar kan dus niet of nauwelijk gegeten worden.
mimi
Amerika-ontdekker

Bericht door mimi »

[quote="daisydog27
Mijn vrouw (Tammy) ging wat boodschappen doen, samen met haar broer. Tammy is 28 en haar broer is 25. Ze waren de spullen bij de kassa op de band aan het doen waaronder een fles wijn voor bij het eten.
[/quote]

Hoe ga ik daar ooit mijn wijnkelder aangelegd krijgen zeg ! :lol:

mimi
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Florida heeft er geen, zover ik weet, maar kom gezellig wat naar het noorden. Hier in Virginia hebben we meer dan 80 wijngaarden met de heerlijkste wijnen! :)
Made in Holland
Amerikafan

Bericht door Made in Holland »

Petra,

Ik had wel verwacht de je fel zou reageren.

Leon
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

daisydog dat is echt het meest belachelijke dat ik ooit gehoord heb en je reactie was terecht! Ik vraag me af of ze het je verkocht had als hij wel een ID had en onder de 21 was geweest (dat zou een feest zijn zeg) Ik heb hier gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt, maar kan je wel vertellen dat als je je ID ooit vergeet dan kun je de alcohol en tabak ook wel vergeten!

En die wijnkelder komt er wel hoor mimi :wink:

Ik vind het ook wel grappig dat je die regel hebt gevonden over alcohol proeven wanneer je een studie volgt die daar mee te maken heeft (zoiets in ieder geval) kan hij mooi een half jaar op wijncursus, goed idee en daarna is hij hopenlijk 21. De jongste is SOL voor een paar jaar (nee geen vertaling als je niet weet wat dat is)

Richard
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Made in Holland schreef:Petra,

Ik had wel verwacht de je fel zou reageren.

Leon
Ik kan nu eenmaal niet tegen generalisaties, what can I say :?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer