Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke cijfers ervoor als je vanuit Amerika smst?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Magnolia87
Amerikakenner

Welke cijfers ervoor als je vanuit Amerika smst?

Bericht door Magnolia87 »

Nancy (Amerikaanse) moet ons mobiele telefoonnummer hebben, maar wat moet zij precies intoetsen, als ze ons wil bereiken? Vorig jaar smste ik altijd met 0031 ervoor, en dan 6........... (die 0 van 06 vervalt). Maar iemand anders zei tegen mij dat er ook 011 ofzo voor moet, maar ik heb dat nooit gedaan vorig jaar in Amerika en de smsjes kwamen wel aan. En we moeten wel precies het goede nummer geven, want zij haalt ons op van het vliegveld,en als we vertraging hebben of onze vlucht missen moeten we elkaar wel kunnen bereiken!!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

+31 ervoor kan ook.. Dus +316[nummer]
Dat 011 is alleen als je met een vaste telefoon belt. Voor mobiel is dit niet nodig..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Magnolia87
Amerikakenner

011-31-6.................... Dat is het goede nummer wordt gezegd.

011 is namelijk europa code.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Magnolia87 schreef:011-31-6.................... Dat is het goede nummer wordt gezegd.

011 is namelijk europa code.
Dat heb je voor mobiel dus niet nodig. Kijk anders gewoon even op de internet pagina van je provider..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik heb vorig jaar die "problemen" ook gehad. Mijn gsm had geen triband, dus die deed helemaal niks :cry:
Dus maar even een nieuwe gekocht.
Ik belde met een amerikaanse MOBIELE telefoon en moest 011-31-.... bellen. Dit moest ook met de vaste telefoon én met sms'en.

Ik neem aan dat jij met je eigen NEDERLANDSE mobiele telefoon wilt gaan sms'en ? Ik zou even contact opnemen met je provider. Je kunt het ook eens proberen als je in USA bent....dan ben je er snel genoeg achter wat werkt.

Succes.
Magnolia87
Amerikakenner

Ik neem een Nederlandse telefoon mee ja, van vodafone mét triband! Ik weet zelf wel hoe ik moet bellen en smsen met mijn eigen telefoon naar telefoon van mijn ouders en vrienden. Het gaat er nu alleen omdat Nancy (Amerikaanse vrouw, heeft dus ook amerikaanse telefoon) mij kan bereiken, en daarom moeten we dus zeker weten welke nummers zij moet draaien. Wij denken persoonlijk dus 011-31-6....... (mobiel nummer)
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Magnolia87 schreef:Ik neem een Nederlandse telefoon mee ja, van vodafone mét triband! Ik weet zelf wel hoe ik moet bellen en smsen met mijn eigen telefoon naar telefoon van mijn ouders en vrienden. Het gaat er nu alleen omdat Nancy (Amerikaanse vrouw, heeft dus ook amerikaanse telefoon) mij kan bereiken, en daarom moeten we dus zeker weten welke nummers zij moet draaien. Wij denken persoonlijk dus 011-31-6....... (mobiel nummer)
Dit is helemaal correct!

011 = de code om internationaal te kunnen bellen vanuit de USA.
31 = de landcode van Nederland

Vervolgens laat je voor alle telefoonnummers de eerste 0 weg.

Als je met een mobiele telefoon belt, kun je inplaats van de internationale code (de code om het land uit te komen) dus ook een + draaien, vervolgens moet je gewoon de landcode bellen, dus 31 moet je altijd draaien.

Vanaf een vast toestel naar mobiele: 011-31-6-.......
Vanaf een mobiele naar een mobiele: +31-6-......
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Magnolia87
Amerikakenner

oke, dus als Nancy mij belt naar mijn mobiel vanaf haar mobiele telefoon moet ze wel 011 ervoor doen, en als ze belt met haar huistelefoon naar mijn mobiele telefoon hoeft ze er geen 011 voor te doen?

en wat moet ze draaien als ze naar mijn huistelefoonnummer belt?
011-31- 341-......(huistelefoonnummer, 6 cijfers)??
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Magnolia87 schreef:oke, dus als Nancy mij belt naar mijn mobiel vanaf haar mobiele telefoon moet ze wel 011 ervoor doen, en als ze belt met haar huistelefoon naar mijn mobiele telefoon hoeft ze er geen 011 voor te doen?
Nee dat is niet correct, het is andersom. Als zij belt met haar vaste huistelefoon moet ze eerst 011 draaien, als ze belt met haar mobiele telefoon moet ze een "+" toetsen.

Ik zal hieronder een voorbeeld geven:
Stel jouw mobiele nummer is 06-12345678
Stel jouw vaste nummer is 0341-123456

Nancy draait dan met haar VASTE huistoestel:
011-31-6-12345678
011-31-341-123456

Nancy draait met haar MOBIELE toestel:
+31-6-12345678
+31-341-123456

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijke is voor je? Het "+" teken moet je dus wel degelijk intoetsen op je mobiele toestel!

Voor de grap moet je eens kijken hoe jouw telefoon een telefoonnummer opslaat in het geheugen van iemand die jou belt. Als ik jou zou bellen met mijn (mobiele) telefoon naar jouw mobiele telefoon, dan kun je in jouw telefoonmenu een optie kiezen om het nummer dat jou heeft gebeld (mijn nummer dus) op te slaan in je telefoonboek. Het toestel zet er dan automatisch +31 voor en laat de eerste 0 weg, ook al bel ik gewoon vanuit NL naar NL. Het mobiele net is daarop ingericht.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Magnolia87
Amerikakenner

Oke, helemaal duidelijk, bedankt!!

Maar je mag toch ook wel 00 doen ipv +? Want misschien snapt Nancy die hele plus niet, dus dan hebben we alsnog een probleem :P Zelf typ ik ook altijd 00 in ipv een plus.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Magnolia87 schreef:Oke, helemaal duidelijk, bedankt!!

Maar je mag toch ook wel 00 doen ipv +? Want misschien snapt Nancy die hele plus niet, dus dan hebben we alsnog een probleem :P Zelf typ ik ook altijd 00 in ipv een plus.
Vanuit Amerika is het 011 in plaats van 00, maar ik neem dat je dat ook bedoelt.

Mijn ervaring is dat het met 011 niet altijd lukt om verbinding te krijgen vanaf je mobiele toestel, en met "+" heb ik nooit een probleem gehad in Amerika.

Wat je zou kunnen doen, is om haar gewoon een keertje te bellen op haar mobiele toestel, met jouw mobiele toestel (dat je meeneemt naar Amerika), heel even kort. Zij ziet dan jouw nummer in haar display en kan dat opslaan in haar telefoonboek. Dan kan het ook niet meer fout gaan!
Winston Churchill

Magnolia87
Amerikakenner

Nou, bijvoorbeeld als ik in het buiteland zit, en ik sms een vriendin, dan doe ik altijd 0031 ervoor, en niet +31, snap je? Dat werkt bij mij wel..............

Ik vraag Nancy of zij mij een smsje wilt sturen (iets minder duur) en ik stuur haar dan ook eentje, en dan kunnen we idd zien of het goed aankomt!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Magnolia87 schreef:Nou, bijvoorbeeld als ik in het buiteland zit, en ik sms een vriendin, dan doe ik altijd 0031 ervoor, en niet +31, snap je? Dat werkt bij mij wel..............
Dat klopt, werkt bij mij ook wel in Duitsland, maar in Amerika had ik daarmee problemen. TOen ik een "+" draaide, had ik die problemen niet meer. Vandaar dat ik nu overal in het buitenland een "+" toets, dan weet ik helemaal zeker dat het goed gaat!
Magnolia87 schreef:Ik vraag Nancy of zij mij een smsje wilt sturen (iets minder duur) en ik stuur haar dan ook eentje, en dan kunnen we idd zien of het goed aankomt!
Een goed plan!

Succes ermee!
Winston Churchill

rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Gebruik een "+" vanaf je mobieltje en je kunt overal ter wereld dat zelfde nummer draaien.

Die + is internationaal erkent door alle mobiele telefonie maatschappijen, daarna komt de landcode (31 voor NL) en daarmee weten ze voldoende om je door te schakelen naar NL of met een 1 naar de VS.

En waarschijnlijk ten overvloede op een vaste telefoon:

vanuit NL naar USA
001-etc...

vanuit USA naar NL
01131-etc..... (laat de eerste nul weg van het regionummer)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Nog even ten overvloede:
het is het beste als je alle telefoonnummers in je mobiel als +31 nummers opslaat.
Dan hoef je nooit na te denken wat je ervoor moet intoetsen, het blijft dan hetzelfde of je hier in Nederland zit, of in de VS, of in Spanje of waar ter wereld.
Ik bel hier in Nederland ook altijd met +31
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Weet iemand hoeveel het kost naar usa te smsen?? (verschilt ook bij welke provider je zit?..)
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Magnolia87
Amerikakenner

smsen met je telefoon vanuit Nederland naar het buitenland kost gewoon evenveel als smsen naar een nummer ín Nederland.

Als ik vanuit Amerika sms, of welk land dan ook (behalve Nederland) kost mij dat 75 cent.
Posse
Amerika-ontdekker

Bericht door Posse »

Toen ik op reis was in New York, sms'te ik zelfs zonder er een landcode voor te zetten... ging perfect. Om te bellen was dat wel nodig.
2004 : New York
2006 : West-Coast
2007 : Las Vegas
2008 : New York
2009 : Chicago - Los Angeles
Betul
Amerika-newbie

Wat moet ik invoeren als ik vanuit Nederland naar Miami bel?

Bericht door Betul »

Heej,

Ik heb een vraagje. Ik woon in Zaandam vlakbij Amsterdam (Nederland). Ik heb een neef in Miami en die moet ik bellen maar ik heb de regionummer niet. Wat moet ik voor de nummer invoeren??
Weet er iemand hoe ik daaraan kan komen?

Ik zou blij zijn als er wordt gereageerd.

Groetjes,

Betul
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re:

Bericht door Dento »

Posse schreef:Toen ik op reis was in New York, sms'te ik zelfs zonder er een landcode voor te zetten...
Dan had je je nummers waarschijnlijk met +31 opgeslagen in je geheugen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer