Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
V. S.
-
Kansas Wizard
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoi Harm en Marcusj,De AOW is en verzekering voor al ingezetenen _ ongeacht hun nationaliteit - die nog geen 65 jaar zijn
Normaal zou ik me met dergelijke vragen niet bemoeien, maar ik vond het een beetje vreemd dat de AOW niet voor mensen zou gelden boven de 65, terwijl het de Algemene ouderdomswet is.
Ik heb even wat rond gesurft en een definitie gezocht(http://www.svb.nl):
Groeten Kansas WizardDe AOW (Algemene Ouderdomswet) is een basispensioen voor mensen die 65 jaar of ouder zijn. Daarnaast kent de AOW een toeslag voor partners jonger dan 65 jaar, die lage eigen inkomsten of helemaal geen inkomsten hebben.
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Precies, mijn vader is ouder dan 65 en mijn moeder krijgt AOW (zij woont nu in NL) tot haar 65e via hem. Wat er daarna gebeurt is me niet duidelijk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi Marcus,marcuscj schreef:Petra, Ik weet niet al de details van dat verhaal. Ik weet niet of haar man een Amerikaan was en welke soort of verzekering hij had.
Zij woonde here voor 8 jaren en heeft 2 kinderen.
Maar hier nog een ander verhaal.
Een Norweegse vrouw ,getrouwd met een Amerikaan en 2 kinderen,werd arrested 10 jaar geleden,kreeg een felony conviction voor 6 hemp planten in de tuin.
Nou 10 jaren later wordt zij aangehouden at Seattle Airport en nu wil the INS haar terugsturen naar Noorwegen.
Ik weet niet all de details van dit verhaal, maar de Governor of Oregon heeft haar a pardon gegeven(voor haar felony conviction) en nou kan ze blijven.
Groetjes
Alles wat ik kan zeggen is dat ik blij ben na jaren en jaren af te zijn van de INS. Wat die allemaal niet voor spanningen kunnen geven (kijk maar weer naar de situatie van Richard!).
En aan de andere kant zag ik altijd mensen uit Zuid-Amerika zo binnenkomen zonder enige moeite (was misschien ook maar ogenschijnlijk, maar toch). Het is oneerlijk verdeeld!
-
daisydog
- Amerikafan
- Contacteer:
Zoals ik al eens eerder heb gezegd...wat dat betreft moet je hier eens hier in Z-Florida komen kijken...Ik had ook beter met een vlotje uit Cuba aan kunnen komen.En aan de andere kant zag ik altijd mensen uit Zuid-Amerika zo binnenkomen zonder enige moeite (was misschien ook maar ogenschijnlijk, maar toch). Het is oneerlijk verdeeld!
Ik heb nog niet echt op internet gezocht voor meer informatie over dit onderwerp. Het lijkt me toch wel interessant genoeg en de moeite waard om dit uit te zoeken. Heeft iemand nog goede informatiebronnen hiervoor?
@Petra.
Jij schreef dat dit een van de redenen was dat jij geneutraliseerd bent tot Amerikaan. Als ik vragen mag, wat zijn nog andere redenen geweest voor dit besluit?
Ik bedoel, welke voordelen biedt het, of welke problemen omzeil je hier nog meer mee?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi Daisydog,
De voornaamste reden voor mijn naturalisatie en de reden dat ik het gedaan heb voor Nederland dubbele nationaliteit toeliet, is dat ik mijn vader moest sponsoren voor een groene kaart. Hij had al die jaren voor de Wereldbank gewerkt, maar zou nu gepensioneerd worden en terug moeten naar Nederland, waar hij niets meer heeft. Dus werd ik gauw (niet helemaal van harte, maar dat is een lang familie verhaal) Amerikaanse en hij is nog steeds hier, met groene kaart.
Intussen heb ik dus ook voordelen gevonden van de min of meer gedwongen naturalisatie, waaronder die erfenis wetten (en puur het niet meer met de INS in zee te hoeven!). En ook, dat ik nu mee kan stemmen, vooral in de plaatselijke verkiezingen. Met een jong gezin vind ik het belangrijk mijn stem te laten horen. Ik hoop, dat dit je vraag beantwoordt.
De voornaamste reden voor mijn naturalisatie en de reden dat ik het gedaan heb voor Nederland dubbele nationaliteit toeliet, is dat ik mijn vader moest sponsoren voor een groene kaart. Hij had al die jaren voor de Wereldbank gewerkt, maar zou nu gepensioneerd worden en terug moeten naar Nederland, waar hij niets meer heeft. Dus werd ik gauw (niet helemaal van harte, maar dat is een lang familie verhaal) Amerikaanse en hij is nog steeds hier, met groene kaart.
Intussen heb ik dus ook voordelen gevonden van de min of meer gedwongen naturalisatie, waaronder die erfenis wetten (en puur het niet meer met de INS in zee te hoeven!). En ook, dat ik nu mee kan stemmen, vooral in de plaatselijke verkiezingen. Met een jong gezin vind ik het belangrijk mijn stem te laten horen. Ik hoop, dat dit je vraag beantwoordt.
Hoi Daisydog, voor mij persoonlijk heeft het Amerikaanse staatsburgerschap geen voordelen gebracht.Nu met de Europese union heb ik liever een Europees paspoort dan een Amerikaans paspoort.De Nederlandse regering heeft mijn Nederlandse nationaliteit weggenomen,omdat ik zonder hun toestemming in een vreemde krijgsmacht diende.Ook moest ik nog in het Hollandse leger dienen en dat heb ik ook niet gedaan.Als een immigrant moest ik in het Amerikaanse leger dienen en werd statenloos daarom ben ik nog een Amerikaans staatsbuger geworden.Wat de verkiezingen betreft,de president wordt gekozen by electoral vote en niet by the popular vote, zo mijn stem geldt niet.Ik vind all die Bush en Kerry commercials op tv heel vervelend en heb er al balen van.
Yesterday ,at a party ontmoete ik nog een Engelse dame,die na 25jaar nog steeds geen Amerikaanse is. Zij wist about the 60% income tax en zei "die belasting is not due tot een jaar later en men kan nog een Amerikaan worden in 6 maanden als je een groene kaart heb.
Ook ken ik nog verschillende Nederlanders die op hun oude dag terug naar Holland zijn gegaan. Een van hun kwam direct terug en zei dat de Hollandse inkomsten belasting was veel te hoog voor hem.
Groetjes
Yesterday ,at a party ontmoete ik nog een Engelse dame,die na 25jaar nog steeds geen Amerikaanse is. Zij wist about the 60% income tax en zei "die belasting is not due tot een jaar later en men kan nog een Amerikaan worden in 6 maanden als je een groene kaart heb.
Ook ken ik nog verschillende Nederlanders die op hun oude dag terug naar Holland zijn gegaan. Een van hun kwam direct terug en zei dat de Hollandse inkomsten belasting was veel te hoog voor hem.
Groetjes
-
daisydog
- Amerikafan
- Contacteer:
Petra, MarcusJ,
Bedankt voor jullie antwoorden.
Zelf heb ik niet echt de drang om me te naturaliseren als amerikaan, maar ik was gewoon benieuwd of het meer na- voordelen met zich mee bracht wat ik me nog niet gerealiseerd had. Het onderwerp van deze post betreffende de nalatenschap en belastingdienst had ik niet kunnen bedenken dat het op deze manier geregeld is.
Ik moet eerst maar eens zorgen dat ik al mijn papieren voor mijn permanent residence voor elkaar krijg. Als het duidelijker is wat wij over een X aantal jaar van plan zijn, ga ik me nog weleens verder verdiepen in het onderwerp.

Bedankt voor jullie antwoorden.
Zelf heb ik niet echt de drang om me te naturaliseren als amerikaan, maar ik was gewoon benieuwd of het meer na- voordelen met zich mee bracht wat ik me nog niet gerealiseerd had. Het onderwerp van deze post betreffende de nalatenschap en belastingdienst had ik niet kunnen bedenken dat het op deze manier geregeld is.
Ik moet eerst maar eens zorgen dat ik al mijn papieren voor mijn permanent residence voor elkaar krijg. Als het duidelijker is wat wij over een X aantal jaar van plan zijn, ga ik me nog weleens verder verdiepen in het onderwerp.
Ik woon in Broward County, FLorida.....dus het maakt hier ook niet uit op wie je stemt...de "winnaar" wordt hier ook op een andere manier bepaaldWat de verkiezingen betreft,de president wordt gekozen by electoral vote en niet by the popular vote, zo mijn stem geldt niet
Hoi Daisydog,
Als je nog niet zeker weet of je in de V.S. wilt blijven wonen, dan zou ik je aanraden om zeker geen staatsburger te worden. Dat heeft meer na- dan voordelen in dat geval.
Het terugdraaien van het Amerikaanse staatsburgerschap is practisch onmogelijk. Het is niet zoals in de Nederlandse wetgeving, dat als je in een land buiten de EU woont en geen NL paspoort meer aanvraagt, je daardoor na enige tijd automatisch je staatsburgerschap kwijtraakt. Wil je er vanaf dan zul je je citizenship moeten afzweren. De consequentie daarvan is dat al je bezittingen in de V.S. verbeurd worden verklaart en dat je tevens een ban krijgt die vaak levenslang is.
gr. Redneck
Als je nog niet zeker weet of je in de V.S. wilt blijven wonen, dan zou ik je aanraden om zeker geen staatsburger te worden. Dat heeft meer na- dan voordelen in dat geval.
Het terugdraaien van het Amerikaanse staatsburgerschap is practisch onmogelijk. Het is niet zoals in de Nederlandse wetgeving, dat als je in een land buiten de EU woont en geen NL paspoort meer aanvraagt, je daardoor na enige tijd automatisch je staatsburgerschap kwijtraakt. Wil je er vanaf dan zul je je citizenship moeten afzweren. De consequentie daarvan is dat al je bezittingen in de V.S. verbeurd worden verklaart en dat je tevens een ban krijgt die vaak levenslang is.
gr. Redneck
Georgia on My Mind