Het volgende dillema is aangebroken.
Welke auto gaan we meenemen voor onze 20 daagse reis!
Keuze: Pontiac Grand Am of de Chevrolet Blazer Jeep
Iemand die mij advies kan geven?
Als je van plan bent om veel dirt roads en 4-wheel drive wegen te gaan berijden ben je ongetwijfeld beter af met de Chevrolet Blazer.
Die staat hoger op de wielen en geeft je meer vrijheid op moeilijk berijdbare zandwegen.
Blijf je op asfalt dan voldoet de Pontiac goed.
Wij rijden zelf altijd een 4x4 in Amerika omdat je dan alle wegen kunt verkennen.
Succes.
hebben jullie deze keuze gehad? Ik heb tegelijk me de vlucht een fullsize 2 deurs bij alamo besteld. Ik weet niet wat ik voor soort auto ik kan verwachten. Ik heb namelijk alleen naar de kofferruimte gekeken....
Wij hebben een Fullzise 4-deurs gehuurd voor onze vakantie.
Ze geven als voorbeeld een Buick Century. Deze is trouwens wel een maatje groter als een Ford Sierra of Opel vectra.
Als veel van de routes die je rijd op asfalt is is dit een prima auto.
Neen, maar vloeken mag ook niet GVD, hahahha!
Alleen best niets voorkrijgen op die unpaved, want dan vallen de kosten wel hoog uit natuurlijk. Bedoeling is enkel toch nog bereidbare zandwegen te nemen zonder risico's. Voor het echte 4X4 werk zou ik zeker plaatselijk 1 huren die daarvoor bestemd is.
Nou thanks weer allemaal voor jullie antwoorden.
We hebben gisteren geboekt en we hebben toch gekozen voor de 4x4 Cheverolet Blazer. Er werd inderdaad wel aangegeven dat er misschien een andere zou staan maar zeker vergelijkbaar!
We zijn benieuwd.... we willen sowieso een Amerikaanse bak rijden als we daar op vakantie zijn. :doublethumb:
Renate, officieel mag je wel op unpaved roads, mits deze regelmatig worden onderhouden en een wegnummer hebben.
Dus de maintained roads, zoals ze heten.
Er zijn bijvoorbeeld primitive roads en ongenummerde wegen die niet maintained zijn, soms wordt dat aan het begin van zo'n weg aangegeven met een bordje.
Deze wegen berijden is voor eigen risico.....gebeurt er wat dan ben je de klos.
Wij hadden een Buick Rendezvous. Heel veel ruimte in de kofferbak en uitgebreid zitten voorin. Airco en automaat. Geen 4x4, maar wij zijn niet van die echte avonturiers en hebben voornamelijk de verharde wegen gereden. Alhoewel een incidentele onverharde route ook heel prima ging.
Wij hadden aangegeven een Chevrolet Blazer te willen, maar toen we deze eenmaal zagen staan, waren we gauw verkocht.
Groot (no pun intended) voordeel van een Blazer is volgens mij persoonlijk ook dat je wat hoger zit,en dus tijdens het rijden simpelweg meer uitzicht hebt.Vooral leuk voor de passagier.
Hi Njit!
Ja wij hadden eingelijk ook de equinox willen hebben. Maar deze konden we niet krijgen..... waarom weet ik niet! Deze was gewoon niet via Alamo beschibaar. Vandaar de keuze op het iets grotere model Blazer viel. Maar als wij de Envoy meekrijgen zijn we ook
Maar dat zien we op 29 Augustus wel..........
Gr. Renate
we willen sowieso een Amerikaanse bak rijden als we daar op vakantie zijn.
De kans dat je een GM, Ford of Daimler-Chrysler produkt rijdt is bijzonder groot. De rental fleet business is enorm belangrijk voor deze bedrijvem, want ze hebben moeite om auto's voor een redelijke marge aan particulieren te verkopen. De markt voor SUVs en trucks neemt wat af, maar is nog steeds meer rendabel.
Renatesieb schreef:Ja wij hadden eingelijk ook de equinox willen hebben. Maar deze konden we niet krijgen..... waarom weet ik niet! Deze was gewoon niet via Alamo beschibaar. Vandaar de keuze op het iets grotere model Blazer viel. Maar als wij de Envoy meekrijgen zijn we ook
Via nederland kun je ze ook niet bestellen. Het duitse FTI of USAReise heeft ze wel in het assortiment. Maar bijna geen enkele vestiging heeft volgens mij de Equinox op voorraad dus dan pakken ze maar iets wat erop lijkt... En dat is meestal groter.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.