Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kosten reis naar Hawaii
Kosten reis naar Hawaii
Hallo allemaal,
Zo met de kerstdagen is het idee ontstaan om in 2012 misschien naar Hawaii te gaan voor 3 weken.
Op de heen reis misschien een tussen stop in New York. We hebben in totaal bijna 4 weken vakantie.
Heeft iemand een idee wat zo'n reiskost?
De vorige reizen 23 dagen zuidwest usa koste ongeveer 5000 euro inclusief alles, dit jaar Yellowstone en omstreken koste ongeveer 6200 euro.
Moet ik bij Hawaii ook aan deze bedragen denken of kom je een stuk hoger uit?
Alvast bedankt!
Zo met de kerstdagen is het idee ontstaan om in 2012 misschien naar Hawaii te gaan voor 3 weken.
Op de heen reis misschien een tussen stop in New York. We hebben in totaal bijna 4 weken vakantie.
Heeft iemand een idee wat zo'n reiskost?
De vorige reizen 23 dagen zuidwest usa koste ongeveer 5000 euro inclusief alles, dit jaar Yellowstone en omstreken koste ongeveer 6200 euro.
Moet ik bij Hawaii ook aan deze bedragen denken of kom je een stuk hoger uit?
Alvast bedankt!
Re: Kosten
Je gaat langer op vakantie, vliegen naar Hawai is een stuk duurder, ja je zult een aanzienlijk groter budget nodig hebben. Misschien kan je het budget in de perken houden door goedkopere hotels te nemen tot zover mogelijk. Maar ik denk dat de vliegreis tussen het vasteland van USA en Hawai flink wat van je budget zal souperen. Maar je kunt natuurlijk zelf ook even een de slag gaan en alles uitrekenen!
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ik vind dat altijd moeilijke vragen. Wat voor overnachtingen neem je (budge hotel, luxe hotel, appartement, etc), waar ga je eten, wat doe je voor dingen terplekke (gratis strandjes, of dure excursies, veel eiland-hoppen, etc). Maar goed, je gaat een week langer, dus ook week langer overnachtingen en huurauto nodig. En een week extra, dat zal je wel iets extra's kosten. Vliegtickets naar Hawaii zullen duurder zijn, maar ook weer niet overdreven veel, schat ik in. Op Hawaii is alles wel ietsje duurder dan op het 'vaste land', maar ook weer niet overdreven. Ik denk zelf dat met name 'de extra week' het duurder zal maken in combinatie met dat alles voor die 4 weken (inclusief New York, dure overnachtingen) iets duurder zal zijn, dat tikt uiteindelijk ook aan.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Denk inderdaad dat je best wat hoger uitkomt. Misschien heb je iets aan de kosten (in dollars) die wij tot zo ver gemaakt hebben?
$550 p.p. Baltimore -> Oahu en weer terug
$310 p.p. binnenlandse vluchten (Oahu -> Hilo; Kona -> Maui; Maui -> Oahu)
$787 huurauto's (Oahu 2x, Big Island en Maui -- let op, zonder verzekeringen die je als NL nodig hebt)
$1375 voor 18 overnachtingen, gemiddeld zo'n $75 pn. gaat nog wel iets omhoog omdat we nog 1 nacht in een duur resort moeten boeken. In het zuid-westen waren we maar $50 pn kwijt ter vergelijking.
Wij gaan in een dure periode (Jan/Feb), maar we hebben de kosten beperkt door in goedkopere hotels te overnachten e.d. Waarschijnlijk kan je als je ergens een pakket boekt nog meer geld besparen zeker als je off-season gaat, maar ik wilde de vrijheid om alles zelf te kiezen niet opgeven.
Tja, en dan heb je nog geen uitstapjes, eten, boodschappen, benzine, etc. dus dat gaat nog flink aantikken want bijna alles is duurder dan hier.
$550 p.p. Baltimore -> Oahu en weer terug
$310 p.p. binnenlandse vluchten (Oahu -> Hilo; Kona -> Maui; Maui -> Oahu)
$787 huurauto's (Oahu 2x, Big Island en Maui -- let op, zonder verzekeringen die je als NL nodig hebt)
$1375 voor 18 overnachtingen, gemiddeld zo'n $75 pn. gaat nog wel iets omhoog omdat we nog 1 nacht in een duur resort moeten boeken. In het zuid-westen waren we maar $50 pn kwijt ter vergelijking.
Wij gaan in een dure periode (Jan/Feb), maar we hebben de kosten beperkt door in goedkopere hotels te overnachten e.d. Waarschijnlijk kan je als je ergens een pakket boekt nog meer geld besparen zeker als je off-season gaat, maar ik wilde de vrijheid om alles zelf te kiezen niet opgeven.
Tja, en dan heb je nog geen uitstapjes, eten, boodschappen, benzine, etc. dus dat gaat nog flink aantikken want bijna alles is duurder dan hier.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mag ik vragen waar jij geboekt hebt? In mijn ervaring zijn namelijk dit jaar de autohuurpijzen op Big Island wel erg hoog.guinevere schreef: $787 huurauto's (Oahu 2x, Big Island en Maui -- let op, zonder verzekeringen die je als NL nodig hebt)
Ja hoor:
3 dagen Oahu - Alamo (via Costco) $104.10
6 dagen Big Island - Alamo.com $322.57 .... pick-up Hilo; drop-off Kona
7 dagen Maui - Hertz (via Hotwire) $270.56
2 dagen Oahu - Alama (via Costco) $89.62
Ga je weer naar Hawaii dit jaar?
3 dagen Oahu - Alamo (via Costco) $104.10
6 dagen Big Island - Alamo.com $322.57 .... pick-up Hilo; drop-off Kona
7 dagen Maui - Hertz (via Hotwire) $270.56
2 dagen Oahu - Alama (via Costco) $89.62
Ga je weer naar Hawaii dit jaar?
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, eind Februari. Ik was nogal geschrokken van de huurautoprijzen op Big Island momenteel. Ik heb uiteindelijk als laagste een compact bij Avis voor 10 dagen voor $415 kunnen vinden, met corporate korting van mijn werk. Ik wil priceline nog even proberen, maar ik vind de prijzen wel erg hoog in vergelijking tot voorgaande jaren.
Voor ons de eerste keer, dus heb (gelukkig of helaas
) geen vergelijkings materiaal.
De prijs voor de auto op Big Island is voor een mid-size SUV, dus dat vond ik nog best netjes zeker gezien de andere afleveringsplaats.
Ik las op tripadvisor veel lof over Discount Hawaii Car Rental. Heb er zelf geen gebruik van gemaakt, maar het lijken scherpe prijzen.
Jammer dat je pas eind February gaat. Ik heb erg van je vorige verslag genoten.
De prijs voor de auto op Big Island is voor een mid-size SUV, dus dat vond ik nog best netjes zeker gezien de andere afleveringsplaats.
Ik las op tripadvisor veel lof over Discount Hawaii Car Rental. Heb er zelf geen gebruik van gemaakt, maar het lijken scherpe prijzen.
Jammer dat je pas eind February gaat. Ik heb erg van je vorige verslag genoten.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Heb vandaag nog een overzicht van mijn kosten gepost in een ander topic: viewtopic.php?p=669247#p669247 (Zie "Mei/Juni 2011")
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
-
powercoaster
- Amerika-ontdekker
Is er iemand die gebruik heeft gemaakt van Discount Hawaii Car Rental? Vooral de prijzen van Brand X zijn goedkoop, maar wat is dat? En wat voor voorwaarden zitten er aan? Het klinkt een beetje vaag allemaal...guinevere schreef: Ik las op tripadvisor veel lof over Discount Hawaii Car Rental. Heb er zelf geen gebruik van gemaakt, maar het lijken scherpe prijzen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2629 Weergaves
-
Laatste bericht door mikekiwi
-
- 6 Reacties