Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis mariposa: Reisadvies canada - yellowstone
Reis mariposa: Reisadvies canada - yellowstone
Hoi,
we plannen deze zomer een reis naar canada en zouden dit graag combineren met Yellowstone. Er is nog niets geboekt dus ook de data liggen nog niet vast, maar we hebben ongeveer 22 dagen voor de reis.
Ongeveer onderstaande route zouden we graag doen, op basis van wat ik hier op het forum al heb gelezen. Hebben jullie hierover tips?
Dag 1 - vlucht naar Salt Lake City
Dag 2 - Rit van SLC naar Yellowstone NP (eventueel via Craters of the Moon)
Dag 3 - Yellowstone
Dag 4 - Yellowstone
Dag 5 & dag 6 - Rit naar Lake Louise (ergens onderweg overnachten)
Dag 7 - Yoho / Banff
Dag 8 - Yoho / Banff
Dag 9 - Icefields Parkway + Jasper
Dag 10 - Jasper
Dag 11 - naar Clearwater + Clearwater (of eventueel halve dag langer in Jasper blijven)
Dag 12 - Clearwater + Rit naar Whistler
Dag 13 - Whistler + Rit naar Vancouver
Dag 14 - Vancouver
Dag 15 - Naar Telegraph Cove
Dag 16 - Telegraph Cove
Dag 17 - Naar Ucluecet / Tofino
Dag 18 - Ucluecet / Tofino
Dag 19 - Naar Victoria + Victoria
Dag 20 - Naar Seattle + Seattle (of halve dag langer Victoria)
Dag 21 - Seattle
Dag 22 - Terugvlucht
Enkele vraagjes:
- Het is misschien nogal druk, daarom vraag ik me vooral af of Telegraph Cove (en de orca's / whalewatching daar) de moeite zijn of zouden we dit beter overslaan om een dag extra te hebben in Seattle en nog een dag extra in Vancouver? Is er op Vancouver Island veel te zien behalve het spotten van wildlife? Is het met andere woorden goed om zowel Victoria, Tofino en Telegraph Cove te bezoeken of slaan we hier beter iets over?
- We zouden de route ook kunnen omkeren (vliegen naar Seattle --> Vancouver Island --> Canada --> Yellowstone --> terugvlucht vanuit SLC). Is de omgekeerde richting beter dan wat hierboven staat?
- Is de route tussen Seattle en Victoria doenbaar (2 overzetten had ik gelezen?)
- Andere tips?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
we plannen deze zomer een reis naar canada en zouden dit graag combineren met Yellowstone. Er is nog niets geboekt dus ook de data liggen nog niet vast, maar we hebben ongeveer 22 dagen voor de reis.
Ongeveer onderstaande route zouden we graag doen, op basis van wat ik hier op het forum al heb gelezen. Hebben jullie hierover tips?
Dag 2 - Rit van SLC naar Yellowstone NP (eventueel via Craters of the Moon)
Dag 3 - Yellowstone
Dag 4 - Yellowstone
Dag 5 & dag 6 - Rit naar Lake Louise (ergens onderweg overnachten)
Dag 7 - Yoho / Banff
Dag 8 - Yoho / Banff
Dag 9 - Icefields Parkway + Jasper
Dag 10 - Jasper
Dag 11 - naar Clearwater + Clearwater (of eventueel halve dag langer in Jasper blijven)
Dag 12 - Clearwater + Rit naar Whistler
Dag 13 - Whistler + Rit naar Vancouver
Dag 14 - Vancouver
Dag 15 - Naar Telegraph Cove
Dag 16 - Telegraph Cove
Dag 17 - Naar Ucluecet / Tofino
Dag 19 - Naar Victoria + Victoria
Dag 20 - Naar Seattle + Seattle (of halve dag langer Victoria)
Dag 21 - Seattle
Dag 22 - Terugvlucht
Enkele vraagjes:
- Het is misschien nogal druk, daarom vraag ik me vooral af of Telegraph Cove (en de orca's / whalewatching daar) de moeite zijn of zouden we dit beter overslaan om een dag extra te hebben in Seattle en nog een dag extra in Vancouver? Is er op Vancouver Island veel te zien behalve het spotten van wildlife? Is het met andere woorden goed om zowel Victoria, Tofino en Telegraph Cove te bezoeken of slaan we hier beter iets over?
- We zouden de route ook kunnen omkeren (vliegen naar Seattle --> Vancouver Island --> Canada --> Yellowstone --> terugvlucht vanuit SLC). Is de omgekeerde richting beter dan wat hierboven staat?
- Is de route tussen Seattle en Victoria doenbaar (2 overzetten had ik gelezen?)
- Andere tips?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Re: Reisadvies canada - yellowstone
Hoi,
Wij gaan deze zomder dezelfde trip maken, maar dan in omgekeerde volgorde! Wij nemen wel iets meer tijd, en gaan inderdaad niet naar Telegraph Cove. Wij gaan whale watchen in Tofino of omstreken.
Zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=38557
Wij gaan deze zomder dezelfde trip maken, maar dan in omgekeerde volgorde! Wij nemen wel iets meer tijd, en gaan inderdaad niet naar Telegraph Cove. Wij gaan whale watchen in Tofino of omstreken.
Zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=38557
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Reis mariposa: Reisadvies canada - yellowstone
Van Yellowstone naar Banff in twee dagen (dus met één tussenovernachting) is te doen, en je kan het prachtige Glacier NP op de grens meepikken en de bekende "going to the sun" route, een aanrader!
Wij deden dit in 2004, met een overnachting in Kalispell.
Kalispell - Yellowstone was een pittig stuk rijden, maar wel een aangename mooie rit.
Kalispell - Banff via going to the sun was ook een heerlijke dag. wij hadden wel niet de tijd (uiteraard...) om calgary te bezoeken, maar je ziet het wel liggen. We vonden het ook hier erg aangenaam rijden door de prairie met zicht op de rockies, bijzonder hoor!
Ik denk wel dat vancouver island de moeite is! wij gaan er zelf heen deze zomer.
je zou ook kunnen opteren ipv telegraph cove (toch wel ver rijden!, dat stuk telegraph cove naar tofino) vancouver te bezoeken. Als je ook wat stad wil in je route, gaat dit wel meer afwisseling geven denk ik. zo op het eind van je route lijkt mij dit wel aangenaam. Vancouver is echt FANTASTISCH.
je kan dan van Vancouver naar Tofino gaan, en vandaar naar Victoria en verder naar Seattle. Je kan ook een orka tocht doen uit victoria dan (bvb eagle wing,die vond ik hier op het forum).
Dit maakt de route wat rustiger dan de verre rit naar het noorden van Vancouver island...
Keuzes maken, moeilijk, ik zou het ook een heel dilemma vinden hoor.
Wij deden dit in 2004, met een overnachting in Kalispell.
Kalispell - Yellowstone was een pittig stuk rijden, maar wel een aangename mooie rit.
Kalispell - Banff via going to the sun was ook een heerlijke dag. wij hadden wel niet de tijd (uiteraard...) om calgary te bezoeken, maar je ziet het wel liggen. We vonden het ook hier erg aangenaam rijden door de prairie met zicht op de rockies, bijzonder hoor!
Ik denk wel dat vancouver island de moeite is! wij gaan er zelf heen deze zomer.
je zou ook kunnen opteren ipv telegraph cove (toch wel ver rijden!, dat stuk telegraph cove naar tofino) vancouver te bezoeken. Als je ook wat stad wil in je route, gaat dit wel meer afwisseling geven denk ik. zo op het eind van je route lijkt mij dit wel aangenaam. Vancouver is echt FANTASTISCH.
je kan dan van Vancouver naar Tofino gaan, en vandaar naar Victoria en verder naar Seattle. Je kan ook een orka tocht doen uit victoria dan (bvb eagle wing,die vond ik hier op het forum).
Dit maakt de route wat rustiger dan de verre rit naar het noorden van Vancouver island...
Keuzes maken, moeilijk, ik zou het ook een heel dilemma vinden hoor.

Bedankt voor jullie reacties!
Inderdaad moeilijk die keuzes
Maar waarschijnlijk is het wel leuker om iets langer in Vancouver te blijven en dan maar Telegraph Cove (of Victoria?) over te slaan.
Inderdaad moeilijk die keuzes

- patricbogaard
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hallo,
Wij hebben vorig jaar voor een deel dezelfde reis gemaakt.
We hadden vier weken, dus net wat meer tijd (maar ook dan is het nog steeds keuzes maken
)
Onze reis begon in Calgary en eindigde in Vancouver, maar de route was deels gelijk.
Hier enige feedback:
Yellowstone - Banff: Dit is wel te doen met één overnachting, maar het zijn wel twee behoorlijke reisdagen. Zeker als je via Glacier NP (GTSR) gaat, zie je met name alles vanuit de auto. Ook dan is het een mooie weg, maar wij persoonlijk wilden graag hier en daar nog uitstappen voor een wandeling. Wij hebben dit stuk dus met 2 overnachtingen gedaan (dag 1 Gardinder- Missoulla, dag 2 Missoule - GTSR- St.Mary, dag 3 St.Mary - Bannff)
Telegraph Cove - Ucluecet / Tofino: Is een behoorlijk lang stuk. Wij hebben hier 2 dagen voor genomen. Vooral de oversteek van de oost- naar de westkant van het eiland viel ons tegen. Het lijkt niet zo ver, maar hoe verder je aan de westkant komt, hoe langzamer je gaat rijden. Ik vind het wat lastig om te verklaren: de weg is goed, slingert wat maar geen haarspeldbochten ofzo; het schiet gewoon niet op (wel mooi overigens).
Als ik de complete route bekijk, ben ik geneigd om het advies van Tipy_1 op te volgen.
Door Telegraph Cove over te slaan, krijg je meer rust en tijd om dingen beter te bekijken. Anders is het toch wel veel zien vanuit de auto.
Echter............
Je mist dan ook wel veel mooie dingen. Wij hebben namelijk een paar dagen op het Cluxewe Resort gezeten. Lekker relaxen en vissen vanuit je kamer (bijna...). Vanuit Telegraph Cove een Grizzly tocht (met "gratis" Orca show
).
Keuzes, keuzes..... Maar wel mooie keuzes. Eigenlijk kan je niet fout kiezen. Het is allemaal zo mooi daar. Prachtige natuur en leuke steden (Vancouver !).
Als we voor komend jaar niet al andere leuke plannen hebben, dan zou ik zo weer teruggaan. Om nét die dingen te bezoeken die we moesten overslaan, of sommige dingen nog een keer van te genieten.
Het beste advies dat ik, denk ik, kan geven: MAAK keuzes, neem de tijd om dingen echt te zien en race niet overal langs.
Misschien heb je nog wat aan ons reisverslag: http://bogaardfamily.nl/index.html
en kies voor: "Canada en Amerika 2010"
Heel veel succes (en plezier!) met de verdere planning.
Mvg,
Patric
Wij hebben vorig jaar voor een deel dezelfde reis gemaakt.
We hadden vier weken, dus net wat meer tijd (maar ook dan is het nog steeds keuzes maken

Onze reis begon in Calgary en eindigde in Vancouver, maar de route was deels gelijk.
Hier enige feedback:
Yellowstone - Banff: Dit is wel te doen met één overnachting, maar het zijn wel twee behoorlijke reisdagen. Zeker als je via Glacier NP (GTSR) gaat, zie je met name alles vanuit de auto. Ook dan is het een mooie weg, maar wij persoonlijk wilden graag hier en daar nog uitstappen voor een wandeling. Wij hebben dit stuk dus met 2 overnachtingen gedaan (dag 1 Gardinder- Missoulla, dag 2 Missoule - GTSR- St.Mary, dag 3 St.Mary - Bannff)
Telegraph Cove - Ucluecet / Tofino: Is een behoorlijk lang stuk. Wij hebben hier 2 dagen voor genomen. Vooral de oversteek van de oost- naar de westkant van het eiland viel ons tegen. Het lijkt niet zo ver, maar hoe verder je aan de westkant komt, hoe langzamer je gaat rijden. Ik vind het wat lastig om te verklaren: de weg is goed, slingert wat maar geen haarspeldbochten ofzo; het schiet gewoon niet op (wel mooi overigens).
Als ik de complete route bekijk, ben ik geneigd om het advies van Tipy_1 op te volgen.
Door Telegraph Cove over te slaan, krijg je meer rust en tijd om dingen beter te bekijken. Anders is het toch wel veel zien vanuit de auto.
Echter............
Je mist dan ook wel veel mooie dingen. Wij hebben namelijk een paar dagen op het Cluxewe Resort gezeten. Lekker relaxen en vissen vanuit je kamer (bijna...). Vanuit Telegraph Cove een Grizzly tocht (met "gratis" Orca show

Keuzes, keuzes..... Maar wel mooie keuzes. Eigenlijk kan je niet fout kiezen. Het is allemaal zo mooi daar. Prachtige natuur en leuke steden (Vancouver !).
Als we voor komend jaar niet al andere leuke plannen hebben, dan zou ik zo weer teruggaan. Om nét die dingen te bezoeken die we moesten overslaan, of sommige dingen nog een keer van te genieten.
Het beste advies dat ik, denk ik, kan geven: MAAK keuzes, neem de tijd om dingen echt te zien en race niet overal langs.
Misschien heb je nog wat aan ons reisverslag: http://bogaardfamily.nl/index.html
en kies voor: "Canada en Amerika 2010"
Heel veel succes (en plezier!) met de verdere planning.
Mvg,
Patric
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik zou Banff Yellowstone ook met twee overnachtigngen doen. Wij hebben overnacht in St. Mary en in Missoula, zie ons reisverslag 2008
Laatst gewijzigd door vana op 23 dec 2011, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi, bedankt voor jullie reacties! Door de reisverslagen kijk ik alleen nog maar méér uit naar de vakantie!
We waren eigenlijk niet echt van plan om tussen Yellowstone en Banff nog naar Glacier NP te gaan, precies om wat tijd te winnen... Of is dat geen goed plan?
Misschien zouden we ook Whistler kunnen overslaan, en rechtstreeks van Clearwater naar Vancouver rijden om zo ook een dagje extra tijd te hebben in Vancouver of op Vancouver Island. Is Whistler erg verschillend van de natuur in de parken die we daarvoor hebben gezien?
We waren eigenlijk niet echt van plan om tussen Yellowstone en Banff nog naar Glacier NP te gaan, precies om wat tijd te winnen... Of is dat geen goed plan?
Misschien zouden we ook Whistler kunnen overslaan, en rechtstreeks van Clearwater naar Vancouver rijden om zo ook een dagje extra tijd te hebben in Vancouver of op Vancouver Island. Is Whistler erg verschillend van de natuur in de parken die we daarvoor hebben gezien?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Whistler op zich vonden wij niet zo bijzonder, gewoon een druk wintersportplaatsje. Wij zijn niet naar bioven gegaan met de kabelban dus of dat de moeite waard is weet ik niet.
Maar de Sea to Sky Highway is wel prachtig. Ik zou zelf de rit Clearwater-Vancouver via Whistler niet in één dag willen doen, dat is een enorm lange dag en je hebt geen tijd om nog wat mooie plekjes te zien langs de route. Je kunt natuurlijk de 5 via Hope rijden, maar of die mooi is weet ik niet.
Maar de Sea to Sky Highway is wel prachtig. Ik zou zelf de rit Clearwater-Vancouver via Whistler niet in één dag willen doen, dat is een enorm lange dag en je hebt geen tijd om nog wat mooie plekjes te zien langs de route. Je kunt natuurlijk de 5 via Hope rijden, maar of die mooi is weet ik niet.
Een tijdje geleden, maar toch superbedankt voor de reacties.
We hebben de route een beetje aangepast met jullie tips.
Wel hebben we tussen Banff en Yellowstone toch maar één overnachting behouden, we bekijken het ter plaatse, maar misschien slaan we Glacier NP dan maar gewoon over deze keer.... Die keuzes...
Het zou dan het volgende worden:
Dag 2 - Rit van SLC naar Yellowstone NP
Dag 3 - Yellowstone
Dag 4 - Yellowstone
Dag 5 & dag 6 - Rit naar Banff (ergens onderweg overnachten)
Dag 7 - Banff / Lake Louise
Dag 8 - Yoho
Dag 9 - Icefields Parkway
Dag 10 - Jasper
Dag 11 - Jasper + rit naar Clearwater
Dag 12 - Wells Gray (?) + rit naar Cache Creek
Dag 13 - Rit naar Vancouver
Dag 14 - Vancouver
Dag 15 - Vancouver
Dag 16 - Campbell River
Dag 17 - Ucluecet / Tofino
Dag 19 - Naar Victoria
Dag 20 - Naar Seattle
Dag 21 - Seattle
Dag 22 - Terugvlucht
Is het de moeite om van SLC naar Yellowstone langs Craters of the Moon te passeren? Of is dat te ver omweg?
We hebben de route een beetje aangepast met jullie tips.
Wel hebben we tussen Banff en Yellowstone toch maar één overnachting behouden, we bekijken het ter plaatse, maar misschien slaan we Glacier NP dan maar gewoon over deze keer.... Die keuzes...
Het zou dan het volgende worden:
Dag 2 - Rit van SLC naar Yellowstone NP
Dag 3 - Yellowstone
Dag 4 - Yellowstone
Dag 5 & dag 6 - Rit naar Banff (ergens onderweg overnachten)
Dag 7 - Banff / Lake Louise
Dag 8 - Yoho
Dag 9 - Icefields Parkway
Dag 10 - Jasper
Dag 11 - Jasper + rit naar Clearwater
Dag 12 - Wells Gray (?) + rit naar Cache Creek
Dag 13 - Rit naar Vancouver
Dag 14 - Vancouver
Dag 15 - Vancouver
Dag 16 - Campbell River
Dag 17 - Ucluecet / Tofino
Dag 19 - Naar Victoria
Dag 20 - Naar Seattle
Dag 21 - Seattle
Dag 22 - Terugvlucht
Is het de moeite om van SLC naar Yellowstone langs Craters of the Moon te passeren? Of is dat te ver omweg?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
ik vind het alleszins een hele mooie route!!!!
craters of the moon is één van onze favorieten, wij bezochten het tussen jackson & Boise.
Mij lijkt het wel nogal ver omrijden als je van salt lake city komt, maar de route SLC-yellowstone heb ik nog niet gereden.
craters of the moon is één van onze favorieten, wij bezochten het tussen jackson & Boise.
Mij lijkt het wel nogal ver omrijden als je van salt lake city komt, maar de route SLC-yellowstone heb ik nog niet gereden.
De rit van SLC naar Yellowstone hebben wij ook nooit in 1 dag gereden. Wij zijn nu twee maal van Jackson naar SLC gereden en hebben dat gedaan met een lunchstop bij Bear Lake. Even met je auto het strand op om te picknicken, bij mooi weer lekker pootje baden en dan weer verder. Op zich zou het wel haalbaar moeten zijn als je 's morgens tijdig vertrekt.
Verder kan ik je over Canada niet adviseren, volgend jaar willen we er zelf eens heen, dus wellicht kunnen we ons voordeel doen met jullie ervaringen. Succes met je voorbereidingen!
Verder kan ik je over Canada niet adviseren, volgend jaar willen we er zelf eens heen, dus wellicht kunnen we ons voordeel doen met jullie ervaringen. Succes met je voorbereidingen!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Voor zo'n korte tijd vind ik het best veel. Vooral voor Yellowstone trekken jullie weinig tijd uit en Grand Teton zie ik al helemaal niet op het lijstje. Wil je niet teveel in zo'n korte tijd?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben het met Petra eens dat je erg weinig tijd hebt voor het eerste deel. Ik kan het Canada-deel niet beoordelen, maar het zou mooi zijn als daar een dag afgesnoept kon worden ten gunste van het stuk SLC - Yellowstone. Craters of the Moon zou ik er niet meer tussen voegen, het is echt al druk genoeg zo en het zal je gauw een halve dag kosten. Waar overnacht je in Yellowstone?
Marianne
Marianne
We overnachten bij aankomst in West Yellowstone. En daarna 2 nachten in Canyon Village.
We moeten dan eens bekijken hoe we het beter kunnen verdelen... De vluchten liggen al vast.
We moeten dan eens bekijken hoe we het beter kunnen verdelen... De vluchten liggen al vast.
Is het te doen en leuk om van Vancouver naar Victoria naar Seattle te gaan? Iemand ervaring met de boten ed? En van welke van deze plekken kun je het best een boottocht doen met kans op walvissen?
Wat raden jullie aan, wij hebben 8 dagen om van Yellowstone naar Seattle te komen, vanwaar we terugvliegen naar NL. Laten we zeggen 7 voor de zekerheid. Gaan wij Canada in en rijden door de verschillende parken naar vancouver, victoria, seattle? Of blijven we in de USA en gaan daar dingen (?) zien? Of rijden we door de USA en poppen bij seattle nog de grens over naar Vancouver? Iemand kennis hierover? Wij heel erg niet...
Bedankt voor alle info allemaal, wij kunnen het ook goed gebruiken voor onze planning!
Groetjes Linda
Wat raden jullie aan, wij hebben 8 dagen om van Yellowstone naar Seattle te komen, vanwaar we terugvliegen naar NL. Laten we zeggen 7 voor de zekerheid. Gaan wij Canada in en rijden door de verschillende parken naar vancouver, victoria, seattle? Of blijven we in de USA en gaan daar dingen (?) zien? Of rijden we door de USA en poppen bij seattle nog de grens over naar Vancouver? Iemand kennis hierover? Wij heel erg niet...
Bedankt voor alle info allemaal, wij kunnen het ook goed gebruiken voor onze planning!

Groetjes Linda

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je van SLC naar West Yellowstone rijdt is de snelste route door Idaho. Je komt dan echter niet in het park. Mooier, maar langer, is de route via Jackson en Grand Teton. Als je de overnachting in West yellowstone kunt wijzigen in een overnachting in Yellowstone zelf heb je een mooiere route. Grant Village is dan wel gunstig gelegen, hoewel het er niet erg gezellig uitziet.mariposa schreef:We overnachten bij aankomst in West Yellowstone. En daarna 2 nachten in Canyon Village.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
@Mariposa: Banff, Jasper en Yoho zijn prachtig. Toch zou ik ze bewaren voor een andere reis. Ik ben bang dat je met je huidige route wel heel veel in de auto zit.
Ik zou kiezen voor SLC-Grand Teton-Yellowstone-Glacier en dan oversteken richting Seattle. Daar heb je met Mt Rainier, Mt St Helens, Olympic N.P., North Cascades N.P., Vancouver Island, Vancouver en Seattle meer dan voldoende mogelijkheden. Je zou zelfs kunnen overwegen Glacier weg te laten en van Yellowstone via Idaho richting Seattle te rijden.
Maar goed, dat zou mijn keuze zijn.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Ik zou kiezen voor SLC-Grand Teton-Yellowstone-Glacier en dan oversteken richting Seattle. Daar heb je met Mt Rainier, Mt St Helens, Olympic N.P., North Cascades N.P., Vancouver Island, Vancouver en Seattle meer dan voldoende mogelijkheden. Je zou zelfs kunnen overwegen Glacier weg te laten en van Yellowstone via Idaho richting Seattle te rijden.
Maar goed, dat zou mijn keuze zijn.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ja, eens met Old Faithful. Teveel km's in de auto en te weinig tijd om te genieten van de Canadese Rockies. Dit is echt een hele grote rondtour.
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Groet,
Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Groet,
Ferry
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Wel, wij combineerden enkele jaren geleden de rockies, vancouver, seattle, en yellowstone/grand teton/craters of the moon in één grote rondreis met als start- en eindpunt Seattle.
We deden dit op 15 dagen en reden meer dan 7000 km, en het was echt fantastisch, zou het zo weer doen en aan anderen aanraden. je bent overal maar kort, maar doet zo'n massa indrukken op en rijdt door zo'n mooie landschappen. Het was onze eerste rondreis in noord amerika, het begin van vele.
en ja, we gaan nu weer terug naar vancouver en de rockies omdat de reis smaakte naar meer.
het is dus maar wat je wil en waar je op ingesteld bent.
We deden dit op 15 dagen en reden meer dan 7000 km, en het was echt fantastisch, zou het zo weer doen en aan anderen aanraden. je bent overal maar kort, maar doet zo'n massa indrukken op en rijdt door zo'n mooie landschappen. Het was onze eerste rondreis in noord amerika, het begin van vele.

het is dus maar wat je wil en waar je op ingesteld bent.
Weeral bedankt voor de reacties, leuk!!
De komende jaren zit het er voorlopig niet in om nog eens terug te keren naar Canada, dus we zouden toch graag een deel van de Rockies op z'n minst bezoeken. Misschien kunnen we Vancouver Island en Wells Gray eruit laten en is het dan meer doenbaar?
Bedankt ook Tipsy, we gaan sowieso proberen op voorhand niet te veel vast te leggen, dan kunnen we nog zien wat we overslaan of hoe ver we geraken...
Marianne, jouw voorstel is ook een goed idee! Denk je dat het haalbaar is om in 1 dag van SLC naar vb Grant Village te rijden via Grand Teton? Of zouden we dan beter Grand Teton overslaan en langs de gewone highway naar Yellowstone rijden?
De komende jaren zit het er voorlopig niet in om nog eens terug te keren naar Canada, dus we zouden toch graag een deel van de Rockies op z'n minst bezoeken. Misschien kunnen we Vancouver Island en Wells Gray eruit laten en is het dan meer doenbaar?
Bedankt ook Tipsy, we gaan sowieso proberen op voorhand niet te veel vast te leggen, dan kunnen we nog zien wat we overslaan of hoe ver we geraken...
Marianne, jouw voorstel is ook een goed idee! Denk je dat het haalbaar is om in 1 dag van SLC naar vb Grant Village te rijden via Grand Teton? Of zouden we dan beter Grand Teton overslaan en langs de gewone highway naar Yellowstone rijden?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht