Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerika uitgezet na overtreding
Amerika uitgezet na overtreding
Hierbij wil ik vragen of het mogelijk is dat je Amerika uitgezet wordt na meermalen in overtreding te zijn geweest (met alcohol op achter het stuur).
Persoon waar het over gaat is getrouwd met een Amerikaan en heeft twee kinderen die daar geboren zijn. Komt oorspronkelijk uit Nederland.
Alvast vriendelijk bedankt!
Persoon waar het over gaat is getrouwd met een Amerikaan en heeft twee kinderen die daar geboren zijn. Komt oorspronkelijk uit Nederland.
Alvast vriendelijk bedankt!
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Amerika uitgezet na overtreding
Is deze persoon Amerikaans staatsburger, of niet?
"Keep Georgia On Your Mind"
Dat zal afhangen van je status lijkt me.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Als je in court bent geweest en op een green card verblijft wel inderdaad.
Weet niet in hoeverre de regels strekken, maar zou zeker een advocaat raadplegen om e.a. precies te achterhalen.
Weet niet in hoeverre de regels strekken, maar zou zeker een advocaat raadplegen om e.a. precies te achterhalen.
Geen Amerikaans staatsburger, wel heeft ze een Green Card
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan kan die persoon inderdaad het land uitgezet worden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ook als je daar twee minderjarige kinderen hebt?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja. Want ofwel kan je die kinderen meenemen (als er geen andere ouder is), ofwel blijven die bij de Amerikaanse ouder, want de kinderen zijn ook Amerikanen. Je kan die enkel meenemen als de Amerikaanse ouder daar toestemming voor geeft.
Elke
Dan ook ja. Je bent immers geen burger van dat land.
Ik neem aan dat het gaat om een hoeveelheid alcohol die boven de legal limit is.
Ik neem aan dat het gaat om een hoeveelheid alcohol die boven de legal limit is.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
In principe gaat het goed als je in het land blijft, maar als je bijv. vanuit Nederland weer Amerika in wilt reizen staat je naam geflagt.
Een collega van mijn man heeft dit met zijn zoon gehad. Heeft nog veel voeten in aarde gehad om dat recht te breien.
Advies, ga naar een advocaat om e.e.a te bespreken. Wellicht een immigratie advocaat die ook strafzaken kan beoordelen.
Een collega van mijn man heeft dit met zijn zoon gehad. Heeft nog veel voeten in aarde gehad om dat recht te breien.
Advies, ga naar een advocaat om e.e.a te bespreken. Wellicht een immigratie advocaat die ook strafzaken kan beoordelen.
Bedankt voor de reactie! Nu maar hopen dat ze daar mag blijven.
Zo snel mogelijk met een advocaat gaan praten lijkt me een zeer goed advies.
En een wellicht belerend advies is om niet meer te drinken als ze daarna nog moet rijden.
Ik kan me voorstellen dat in het meest extreme geval social services komt controleren of de kinderen wel goed opgevoed worden als de moeder al enkele malen betrapt is met teveel alcohol op achter het stuur.
En een wellicht belerend advies is om niet meer te drinken als ze daarna nog moet rijden.
Ik kan me voorstellen dat in het meest extreme geval social services komt controleren of de kinderen wel goed opgevoed worden als de moeder al enkele malen betrapt is met teveel alcohol op achter het stuur.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zou haar heel sterk aanraden om met een immigratie advocaat te praten. De consequenties van meerdere malen een DUI overtreding begaan kunnen scherp zijn.Isabelle2 schreef:Bedankt voor de reactie! Nu maar hopen dat ze daar mag blijven.
Hoor net dat ze inderdaad voorlopig niet zonder toezicht bij haar kinderen mag zijn..
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Woont zij niet meer samen met haar echtgenoot dan? Of zijn de kinderen uit huis geplaatst?
Elke
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik heb inderdaad ook begrepen dat je visum of green card gevaar loopt als je voor een DUI veroordeeld wordt. Een DUI wordt op federaal nivo geregistreerd. US citizenship kan alleen worden ingetrokken als blijkt dat je gelogen hebt bij je applicatie voor citizen.
Een immigratieadvocaat raadplegen lijkt me de enige goede weg.
Een immigratieadvocaat raadplegen lijkt me de enige goede weg.