Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
DejaVu
Amerika-expert

Re: Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE

Bericht door DejaVu »

Jullie volgens het NL nieuws zeker niet? Dit was al 6 maanden bekend. Donner mag nu over zijn eigen wetten advies geven.

Misschien is er een nieuw perspectief, degene die er nu zit is zo een "laten we de boel bij elkaar houden" type. Maar ze is ook een hielenlikker van Verhagen dus verwacht er niet teveel van + de Tweede Kamer staat al afwijzend tegenover een uitzondering.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Oeps nee dat wist ik dus niet... Mar ik snap dan ook niet wat het probleem van Donner is, als hij toch al weg ging, waarom dan nog zo pushen?
Maar dat is ook vast te logisch gedacht ;-)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja Nee, iedereen wist het al maar Donner zei dat die niet ging ;) tot gisteravond waarop de journalist zei "morgen gaat u naar de RVS huh?;)" "Nee hoor ik blijf minister"
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

dirkwood schreef:In jan ga ik eerst USA citizenship aanvragen....daarna zie ik wel verder.Gaat het nog dan mischien.Basicly think I am done met Holland.
Ik was klaar met Holland in 1965.
Ik kreeg een brief van de nederlandse regering dat ik geen Nederlander meer was.
Ik diende in de US Air Force , zonder toestemming van de Koningin.
In dien tijd moest je toestemming van de Koningin hebben om in een vreemde krijgsmacht dienen.
Wel eigenaardig ,ik served in Europa with NATO toen ik die brief kreeg.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Mijn zoon was vanaf zijn 12 jaar in New Zealand...kon Holland later niet meer binnen of hij zou gepakt worden eerst voor militaire dienst.
later is hij daardoor ook maar gewoon New Zealander geworden.
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja we hebben het door Nederland is ***...
Oscar Verver
Amerika-ontdekker

Bericht door Oscar Verver »

Wat zit de 2e kamer nu te denken? Wij Nederlanders zijn gedurende de hele gouden eeuw over de hele wereld gegaan, en hebben hiermee Nederland in een grote economische groeispurt gegoten. Vandaag de dag is die gouden eeuw nog steeds bezig, en sterker nog, gaat deze waarschijnlijk weer opbloeien: Daar waar wij Nederlanders goed zijn met water (klimaatverandering) , nanotechnologie (energieprobleem), en ondernemerschap (economische crisis), kunnen wij niet al deze ''perks'' goed gebruiken. Grote voorbeelden zijn de palmeilanden bij Dubai (Hoofd stromingen en getijden was Nederlands). Onze ''perks'' zijn gewoon veel meer gewild in het buitenland.
Vaak vereist een baan in het buitenland echter ook een woonplaats in het buitenland. Hiervoor kun je soms wel jaren weg zijn uit ons koude kikkerlandje. Het is vaak handig, of laten we zeggen; ''het heeft zo zijn voordelen'' , om dan ook de nationaliteit van dat land over te nemen. Dit versimpelt vaak een heleboel praktische zaken.
Laat nu net de Nederlandse politiek hebben gehoord van het gezegde: ''Ieder voordeel heeft zijn nadeel.''
De Nederlandse politiek vind het onzin dat wij deze voordelen krijgen, zonder dat er een staartje aan zit. Wat het dus wil is deze Nederlanders van hun nationaliteit beroven, als prijs voor deze succesvolle carrière.

Is het niet zo dat deze Nederlanders de kunnen en willen van de Nederlandse geest representeert, is het niet zo dat deze Nederlanders de internationale status van ons economisch hoog aangeschreven land bewaren?
Met het invoeren van deze wet vallen deze weg. Dan is de Amerikaan ondernemend, de inwoners van een oliestaat zullen goed zijn met water, en de Nieuw-Zeelanders zijn de oplossing voor het energieprobleem.
Wat wij Nederlanders dan zijn is een stereotype: Wiet rokende boeren en boerinnen met molens, wiet, en delfts-blauw.
Nederland zal zichzelf van zijn IQ beroven.

Stop dit, nu wij nog kunnen inzien dat deze beslissing gewoon geen enkel voordeel geeft aan de Nederlandse staat. Want waar de staat zichzelf een heleboel nadelen in de maag splitst, ontbreken de voordelen.
En daar waar een groot nadeel aan zit, moet toch op een manier ook een groot voordeel bij komen? Het chinees woord ''crisis'' betekent ook ''kans'', alleen hier spreken we Nederlands, waar crisis, gewoon crisis betekent.

PS: waar deze speech vandaan kwam weet ik ook niet, ik ben zelf verbaasd. :shock:
Daar waar een wil is, is een visa voor nodig...
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Kan ook allemaal zonder een dubbele nationaliteit. Daar hebben ze visa voor uitgevonden. ;)
Oscar Verver
Amerika-ontdekker

DejaVu schreef:Kan ook allemaal zonder een dubbele nationaliteit. Daar hebben ze visa voor uitgevonden. ;)
Sshtt! Niet hardop typen. :wink:

En een 2e nationaliteit maakt het wel makkelijker.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Want? Alleen voor politieke banen.
Staceybeesie
Amerika-expert

Nou nee niet echt. Het land waar je woont heeft ook zijn eigen regels.
Als er bijv. onverhoopt wat met 1 van ons beiden zou gebeuren hier en komt te overlijden, betaald de achterblijver de hoofdprijs mbt Amerikaanse belastingen.
Heb je een Amerikaans paspoort is dat niet het geval. Het kan je heel wat eigen vermogen kosten bijv. als je een eigen huis hebt samen.
En zo ver ik weet, worden daarom de meeste NL-ers die ik ken hier, toch uiteindelijk Amerikaan op latere leeftijd.
Een trust kan veel regelen, maar echt niet alles. Amerikaan worden is het makkelijkste.
Oscar Verver
Amerika-ontdekker

DejaVu schreef:Want? Alleen voor politieke banen.
Minder moeite met aanvragen van visa, en belangrijker:
Wat als je als Nederlander een buitenechtelijk kind krijgt met een Amerikaanse, wat als je wel getrouwd bent, hoe zit het dan met het kind, welke nationaliteit heeft hij, mag hij werken? Hij is zoon van en een Nederlander, en een amerikaan, dus in Amerika mag hij werken, maar Nederland komt hij niet in. Wat als de moeder dan overlijd? Kan hij dan Nederlander worden, wat als hij al meerderjarig is dan in Nederland?

Hoe zit het met belastingen? Het lijkt me toch makkelijker te regelen als je dan Amerikaan bent of niet?
Laatst gewijzigd door Oscar Verver op 17 dec 2011, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja maar Oscar had het over werk.

Dat het makkelijker is icm erfrecht en het sociale systeem dat is logisch.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja kom op, je hebt het over de economie en werk. Maar nu trek je ineens familierecht erbij :lol:
Oscar Verver
Amerika-ontdekker

DejaVu schreef:Ja kom op, je hebt het over de economie en werk. Maar nu trek je ineens familierecht erbij :lol:
He, zeg zelf, je gaat toch als je aan het werken bent in het buitenland je hormonen niet uitzetten? Je kunt in het buitenland prima bij het werken iemand tegenkomen op wie je verliefd word.
Staceybeesie
Amerika-expert

Dan heeft Oscar wel een punt. In de toekomst zijn het dus Amerikanen en Nieuw Zeelanders die dingen gaan ontwikkelen. Niet een Nederlander in Amerika of Nieuw Zeeland.
Weet niet of dat onoverkoombaar is voor een land, en of het batig is voor een land als Nederland.
Maar er is wel wat voor te zeggen. Net als Obama nu zegt dat de visa regelingen anders moeten om talent en ondernemingschap niet het land uit te jagen vanwege regels omtrent verblijfsvergunningen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Waarom zou je geen dingen kunnen ontwikkelen zonder een USA paspoort?
Oscar Verver
Amerika-ontdekker

Een ander punt: wat nu als je in Amerika woont met een verblijfsvergunning, en je komt te overlijden? Volgens mij mag je dan zonder Amerikaan te zijn daar niet begraven worden? Als je dus Amerikaan word, en je overlijdt daar, alleen je wilt naast je Nederlandse partner begraven worden, in Nederland. Dan heb je een probleem, of nou ja, soort van. Je bent al dood, maar toch.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Volgens mij mag iedereen die in de VS doodgaat, daar begraven worden.

Als je langere tijd een een ander land verblijft, en vooral als je daar 'wortels' ontwikkeld (partner, kinderen) EN voldoet aan de plaatselijke regels om staatsburger te worden, waarom zou Nederland dan je niet meer willen hebben als staatsburger? Je blijft (diep) in je hartje toch een Nederlander, want echt helemaal afscheid nemen van het land waar je opgegroeid bent, is vrijwel onmogelijk.

Opvallend vind ik verder, dat deze hele zaak is aangezwengeld door mensen die Nederland 'zuiver' willen houden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

De grote reden waarom deze wet eraan komt is eigenlijk om alle buitenlanders in Nederland te dwingen om te kiezen voor een NL paspoort. Vanwege al die problemen met Turken die in NL wonen maar wel het Turkse leger in moeten van Turkije(tenzij ze het afkopen).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer