Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

VS stoppen productie 1 dollarmunt

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Bennogr
Amerika-expert

Re: VS stoppen productie 1 dollarmunt

Bericht door Bennogr »

En waarom is nooit de stap gedaan om de dollarmunt gewoon in te voeren? Juist, Amerikanen zijn bang voor vernieuwingen als het om geld gaat.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

ned in MO schreef:En als ik je dan een check stuur?
Dan stort je 'm gewoon door er een foto van te nemen met de bank app op je smart phone - werkt perfect!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Bennogr schreef:En waarom is nooit de stap gedaan om de dollarmunt gewoon in te voeren? Juist, Amerikanen zijn bang voor vernieuwingen als het om geld gaat.
De Fed misschien, "Amerikanen" zelf hebben de mogelijkheid niet eens gehad om de munt op grote schaal te gebruiken.
"Keep Georgia On Your Mind"
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Ook ik heb liever een papiertje in mijn portemonnee dan al dat kleingeld. Bovendien vind ik de $1 munt te veel op een quarter voelen en heb zo wel es $0.75 te veel uitgegeven.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik was juist blij om van al dat muntgeld af te zijn toen ik hiernaartoe verhuisde. Ik heb een hekel aan losse munten in mijn zak. Bang zijn voor veranderingen is goed als het gaat om veranderingen die het leven onaangenamer maken. Wat is eigenlijk het voordeel van munten? Automaten kunnen ook prima omgaan met credit cards, dus daarvoor zie ik het niet als een oplossing.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Kosten munten niet minder qua productie doordat ze veel langer meegaan?
Groetjes,
Carine
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Volgens iemand die een rondleiding gaf bij de munt maakte dat niet zoveel uit. Munten hebben ook niet het eeuwige leven, en je kunt ontzettend veel biljetten drukken voor dezelfde kosten als het slaan van een munt. Eigenlijk gaat mijn vraag nog verder: waarom hebben we eigenlijk nog cash geld? Ik vermoed dat dat de grootse wijziging is waar veel Amerikanen (en anderen) tegenaan zitten te hikken.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ikzelf betaal vrijwel alles met een credit card, ik heb heel weinig contant geld op zak. In de auto heb ik wel altijd wat kwartjes en wat $1 biljetten liggen, voor het geval ik de valet jongens een fooi wil geven. Maar dat is het wel zo'n beetje.
"Keep Georgia On Your Mind"
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Toen ik het begin van dit topic las dacht ik ook gelijk; jeetje.. ik ben na 10 maand en een aantal vakanties in de VS nog nooit een dollar munt tegengekomen. Maar toen ik dit las
dutchie_in_boston schreef: Bovendien vind ik de $1 munt te veel op een quarter voelen en heb zo wel es $0.75 te veel uitgegeven.
kwam een alternatieve verklaring naar boven :lol:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

We hebben nog heel wat van die munten. Bewaren dus. Ben er ook eindelijk in geslaagd een $ 2,-- biljet te bemachtigen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer