Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Legoland, Disneyland of Seaworld

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
eveline77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Legoland, Disneyland of Seaworld

Bericht door eveline77 »

Welk van bovenstaande parken zal ik laten vallen. Ik vind alledrie een beetje veel van het goede...

Groetjes Eveline
2012 Rondreis Zuidwest met gezin
2013 Rondreis Noordwest en stukje Canada met gezin
2019 New York met dochter
2023 New York met zoon
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Legoland, Disneyland of Seaworld

Bericht door Katja »

Dat is echt onmogelijk om voor een ander te beslissen. Wat zijn je interesses?
eveline77
Amerikafan

Bericht door eveline77 »

Haha, eigenlijk alledrie.

Legoland vooral voor mijn zoon en hebben we nog nooit gezien.

Disney hebben we meerdere malen in Parijs gezien en ben ik eigenlijk niet helemaal wild van maar is het vergelijkbaar?

Seaworld komt op mij nogal dolfinariumachtig over dus ik weet niet wat ik me voor moet stellen.
2023 New York met zoon
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Als je Disney in Parijs niet geweldig vindt dan zou ik die laten vallen. Het is wel anders maar het principe is toch in grote lijnen hetzelfde. Seaworld is wel iets anders dan het dolfinarium allemaal wat grootser en mooiere shows. Ook een aantal achtbanen afhankelijk van wanneer je gaat is de Manta dan ook klaar.
meijdj
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door meijdj »

Wij zijn afgelopen zomer ook naar San Diego geweest en wij hebben ervoor gekozen alleen naar Legoland te gaan, dus dat is het enige waar ik iets over kan zeggen. Jullie gaan in de zomer en je kinderen zijn 9 en 5, toch?
Dan kan Legoland in ieder geval prima. Ze hebben er leuke attracties voor die leeftijd en ook het waterpark zullen ze waarschijnlijk erg leuk vinden. Maar het is natuurlijk ook gewoon waar jullie interesses liggen; hebben je kinderen bv iets met Lego?
Ginamaria
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ginamaria »

Hoi,

Ik ben van de bovengenoemde parken alleen naar Disneyland in Anaheim geweest.
Ik moet zeggen dat ik (hoe gek misschien) Disneyland Parijs leuker vond. ( meer sfeer, voor mijn gevoel groter ( vooral het kasteel ;) ) en iets mooier )
Als je zelf al aangeeft dat je daar ook al eens bent geweest en dat het van jou niet zo hoeft, dan zou ik in Amerika voor iets anders kiezen.

heel veel plezier ! :)
Rondreis Zuidwesten 2011 http://usarondreis.blog.com
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door marionmarloes »

Om de keuze nog iets moeilijker te maken: onze kinderen van (toen) 8 en 11 vonden Universal Studios het leukst en wij trouwens ook. Disneyland zou ik overslaan, zeker als je die in Parijs al gezien hebt. Wij vonden Disneyland Anaheim het minst van de parken die we bezocht hebben. Deze hebben we nu gezien en hoeven er niet meer heen, ook niet in Parijs. In Legoland zijn we alleen in Billund (DK) geweest toen de kinderen nog jonger waren en als dit maar enigszins op Legoland in SD lijkt, is dit geweldig voor jongere kinderen. In Billund zijn we wel 3x geweest. Seaworld is een leuk park met veel afwisseling , shows en achtbanen/kermisattracties en zeker geen Dolfinarium. Moeilijke keuze hoor, ligt er idd aan wat jullie kinderen leuk vinden. Succes bij het voorbereiden van jullie reis!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden Seaworld erg leuk, en vooral erg verfrissend. Een beetje (of erg) nat worden is heel prettig met de temperaturen in juli/augustus.
Wij hebben met onze kinderen pas een bezoek gebracht aan Universal Studios toen ze wat ouder waren; we hadden het idee dat ze het dan meer zouden waarderen, hoewel het voor het pretpark-deel natuurlijk niet uitmaakt.

Disneyland Anaheim is wel leuker dan in Parijs vind ik, maar zeker vergelijkbaar; dat zou ik dan als eerste laten vallen.
Misschien wel een idee als je het combineert met het Califormia Adventure Park? Zie daarvoor ons 2008-verslag.

Marianne
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door EvelienK. »

Ik ben niet in legoland geweest, wel in de andere 2 parken die ik beide geweldig vond. Wel waren sommige attracties in disney minder spannend of overweldigend dan in parijs. Zoals anderen ook al zeggen, het ligt er ook aan wat de kinderen (en de ouders) leuk vinden. Naar alle waarschijnlijkheid ga ik ook komende zomer weer naar seaworld omdat ik dat zo geweldig vond. Neem wel droge kleren mee ;)
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Suuslaban
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Suuslaban »

Wijzelf zijn in LegoLand en Disneyland en Universal geweest.

Seaworld was de bedoeling en we waren al op de parking, toen bleek dat er 5(!!!!!!!) attracties 'Out of Order' waren.
En er niets aan de prijs was gedaan.
We zijn dus omgedraaid... Dat vond ik echt zonde van mijn geld.

Wijzelf waren niet kapot van Legoland....
Maar goed.. de jongste was 25, en degene die er het liefste heen wilde was 55! :D

Met kinderen is Legoland zeker een aanrader!
Maar het is toch een keus die je zelf moet maken!
"Love is the only rule"

Jort & Suus On the Road
TROJTV
eveline77
Amerikafan

Bericht door eveline77 »

Ik denk inderdaad dat we dan Disneyland moeten laten vallen, maar het voelt zo raar om niet naar Disney te gaan als je er zo dicht bij ben... Maar ergens vind ik dat van de andere twee parken ook.

We zijn geen van allen echt disneymensen, wel lego en natuurmensen. Dus ik denk dat Legoland en Seaworld dan meer ons ding zal zijn.
2023 New York met zoon
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sja, weet je, bij mij zou de keus denk ik makkelijk gemaakt zijn.
Disneyland Parijs is niet helemaal hetzelfde, maar het heeft veel van elkaar weg.
Legoland heb je ook dichterbij in Duitsland en Denemarken..... en
Seaworld is mijns inziens niet te vergelijken met enig waterpark wat in bij ons omringende landen ligt! Dus ik zou zowieso voor de laatste gaan.

ps, misschien over een paar jaar eens naar Florida naar Disneyworld gaan, dan is Parijs helemaal peanuts
Suuslaban
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Suuslaban »

Wij vonden Disneyland FANTASTISCH, maar goed, wij zijn Disneyliefhebbers.
Ik weet niet wanneer je gaat, maar ze zijn flink aan het werk in Disneyland California Adventure.
Zeker voor kinderen in de CARS-leeftijd een aanrader.
"Love is the only rule"

Jort & Suus On the Road
TROJTV
Marjolein1972
Amerikafan

Bericht door Marjolein1972 »

Lastige keuze, en zoals eerder gezegd, eentje die je zelf moet maken.

In ons programma met 2 jonge kinderen (dan 9 en 6) laten we Disney zitten. Ze hebben Disney Parijs al eens bezocht, daarbij komt dat ik zelf Disney Anaheim heb gezien en het niet echt heel geweldig vond. En omdat wij ook meer van natuur zijn staat juist SeaWorld SD op het programma. Onze ervaring met SW Orlando was zo geweldig dat we daar zeker met onze kids een keer heen willen. En Legoland ken ik niet maar omdat onze jongens Lego leuk vinden, staat het op het lijstje.

Succes met kiezen !
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen