Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
yellowstone en verder ?
Re: yellowstone en verder ?
Dank U Steve en Patty,
Hoe rijden jullie van Yellowstone naar Glacier ?
Hoe rijden jullie van Yellowstone naar Glacier ?
- Steve & Patty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Dat zijn voor ons de volgende dagen in ons schemaatje:
10 - 03-jul: Yellowstone NP (WY) - Great Falls (MT): Via Beartooth Highway: 630km - 7:00h
11 - 04-jul: Great Falls (MT) - Glacier NP (MT): 280km - 3:15h
10 - 03-jul: Yellowstone NP (WY) - Great Falls (MT): Via Beartooth Highway: 630km - 7:00h
11 - 04-jul: Great Falls (MT) - Glacier NP (MT): 280km - 3:15h
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Nog een vraagje : ik lees ergens op het forum dat je de "going to the sun road " in beide richtingen mag rijden.
Wij gaan van Cody naar Many Glacier (overnachten 1 X onderweg ) en moeten 4 dagen later onze vlucht in kalispell nemen (niet ver van zuidingang van glacier)
Heeft iemand dit al gedaan van Noord naar Zuid ? Zijn er nadelen ?
Wij gaan van Cody naar Many Glacier (overnachten 1 X onderweg ) en moeten 4 dagen later onze vlucht in kalispell nemen (niet ver van zuidingang van glacier)
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hebben de weg van Noord naar Zuid (oost naar west) gereden. Volgens mij maakt het verder geen verschil hoe je hem rijdt, het is hoe dan ook een prachtige route . Zie ons reisverslag 2008 (dag 10)
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben hem beide kanten op gereden zit niet veel verschil in omdat je andersom rijdt zie je weer heel andere dingen.
Een nadeel heeft het niet. Maar wees wel op tijd, want het kan er razend druk zijn.Muziek schreef:Nog een vraagje : ik lees ergens op het forum dat je de "going to the sun road " in beide richtingen mag rijden.
Daarom pakken wij de bus... wel zo relaxt..... Maar wij hoeven ook niet naar de andere kant. Wij zullen in Rising Sun en in Many Glacier overnachten. Verder dan "The Loop" hoeven we niet. Wij willen heel graag van "The Loop" naar Logan Pass wandelen.... of andersom. Maar dat denk ik niet, want ik heb een hekel aan dalen.
http://www.nps.gov/glac/planyourvisit/shuttles.htm
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hebben hem ook van west naar oost en van oost naar west gereden en dat nog wel in een dag. Dat was een fout want we reden toen het grootste gedeelte van de dag tegen de zon in. (voor zover aanwezig) Daarna hebben we hem nog weer van west naar oost gereden. Een dergelijke route is vaak het best met de zon in de rug. Met sneeuw maakt het niet uit 
Als je s'morgens vertrekt dan is het toch beter van oost naar west ? Dus van Many Glacier naar Kalispell ?
Wij logeren 3 nachten in Many Glacier komende van Billings en moeten onze vlucht halen in Kalispell.
Hoe plannen we best deze dagen ?
Wij logeren 3 nachten in Many Glacier komende van Billings en moeten onze vlucht halen in Kalispell.
Hoe plannen we best deze dagen ?
Nog een vraagje : Heeft iemand ooit Little Bighorn Battlefield bezocht ? De moeite waard ?
Je geeft dus al antwoord op je eigen vraag. Je kan van Billings naar Oost Glacier rijden en dan daar 2 dagen blijven. Ik weet niet hoe laat je vlucht uit Kalispell is maar misschien is het raadzaam om de dag van te voren al te gaan rijden. Whitefish is een aangename plaats om te overnachten.
Little Big Horn (aka Custers Last Stand) is alleen de moeite waard als je de history kent en daarin geinteresseerd bent. Visitor center, een begraafplaats en de battlegrounds. Met borden wordt aangegeven wat hier allemaal is gebeurd. Een guided tour is aanbevolen. Voor de schoonheid van het landschap hoef je het niet te doen alhoewel de Mt Big Skies altijd de moeite waard zijn.
Little Big Horn (aka Custers Last Stand) is alleen de moeite waard als je de history kent en daarin geinteresseerd bent. Visitor center, een begraafplaats en de battlegrounds. Met borden wordt aangegeven wat hier allemaal is gebeurd. Een guided tour is aanbevolen. Voor de schoonheid van het landschap hoef je het niet te doen alhoewel de Mt Big Skies altijd de moeite waard zijn.
Wij komen aan in Many Glacier op 1 juli 2012 en overnachten dus op 1, 2 ,3 juli. Op 4 juli vertrek naar Kalispell via Going to the sun Road om onze vlucht op 5 juli te halen.Dus 1 overnachting in Kalispell (of omgeving)
Maar ik merk dat ik goint to the road doe op 4 juli : waarschijnlijk te druk ?
Misschien dan toch beter deze doen tijdens verblijf in Many Glacier ? In ieder geval moet ik op 4 juli s'avonds aankomen in Kalispell.
Iemand een suggestie ?
Maar ik merk dat ik goint to the road doe op 4 juli : waarschijnlijk te druk ?
Misschien dan toch beter deze doen tijdens verblijf in Many Glacier ? In ieder geval moet ik op 4 juli s'avonds aankomen in Kalispell.
Iemand een suggestie ?
- Harry-Carla
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
yarrah schreef:.
Juni/juli gaan wij ook naar Yellowstone, maar we gaan ons goed voorbereiden op goed, slecht en koud weer. En zullen (hopelijk) niet voor verrassingen staan.
Leuk! Wij ook!
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,
Harry & Carla
2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Harry & Carla
Hello,
Onze reis is volledig geboekt op 2 hotels na (in Billings en in Kalispell)
Dag 1 : Brussel - Chicago -Jackson Hole
Dag 2 en 3 : Jackson Lake Lodge in Teton
Dag 4 -5 : Old Faithfull Inn in Yellowstone
Dan 6-7- 8 : Canyon Lodge in Yellowstone
Dag 9 -10 : Cody :Mayor's Inn
Dag 11 : Billings : (nog geen hotel)
Dag 12-13-14 : Many Glacier Hotel
Dag 15 : Kalispell of omgeving luchthaven (nog geen hotel)
Dag 16 : Kalispell-Chicago-Brussel
Op dag 8 vertrekken wij van Yellowstone (Canyonlodge) naar Cody en zouden graag de Beartooth Scenic Highway doen alsook Chief Joseph Scenic Highway.
De bedoeling is s' avonds in Cody toe te komen en de volgende dag te door te brengen in Cody.
De volgende dag zouden we 's morgens vroeg vertrekken naar Crow Agency om Little Big Horn Battlefield te bezoek en daarna te overnachten in Billings.
De volgende morgen vertrekken we dan vroeg naar Glacier N.P.
Mijn vraag : Van Yellowstone naar Cody : als ik de landkaart bekijk en beide Scenic Highways wil doen moet ik halverwege de Beartooth rechtsomkeer maken (tot Red Lodge ongeveer) en terugkeren om dan via Chief Joseph naar Cody te rijden .
Klopt dit ?
Onze reis is volledig geboekt op 2 hotels na (in Billings en in Kalispell)
Dag 1 : Brussel - Chicago -Jackson Hole
Dag 2 en 3 : Jackson Lake Lodge in Teton
Dag 4 -5 : Old Faithfull Inn in Yellowstone
Dan 6-7- 8 : Canyon Lodge in Yellowstone
Dag 9 -10 : Cody :Mayor's Inn
Dag 11 : Billings : (nog geen hotel)
Dag 12-13-14 : Many Glacier Hotel
Dag 15 : Kalispell of omgeving luchthaven (nog geen hotel)
Dag 16 : Kalispell-Chicago-Brussel
Op dag 8 vertrekken wij van Yellowstone (Canyonlodge) naar Cody en zouden graag de Beartooth Scenic Highway doen alsook Chief Joseph Scenic Highway.
De bedoeling is s' avonds in Cody toe te komen en de volgende dag te door te brengen in Cody.
De volgende dag zouden we 's morgens vroeg vertrekken naar Crow Agency om Little Big Horn Battlefield te bezoek en daarna te overnachten in Billings.
De volgende morgen vertrekken we dan vroeg naar Glacier N.P.
Mijn vraag : Van Yellowstone naar Cody : als ik de landkaart bekijk en beide Scenic Highways wil doen moet ik halverwege de Beartooth rechtsomkeer maken (tot Red Lodge ongeveer) en terugkeren om dan via Chief Joseph naar Cody te rijden .
Klopt dit ?
Ik zou van Yellowstone naar Cody rijden via de eastentrance en dan de rest van de dag in Cody besteden. Dan de volgende dag via Chief Joseph en Beartooth naar Red Lodge of Billings. In dat geval zou je dus de rit via Sheridan en Custers Last Stand overslaan.
Om antwoord op je vraag te geven. Je moet inderdaad Beartooth op maar dan niet doorrijden naar Red Lodge als je via Chief Joseph wil. Omkeren op de top in dat geval. De afdaling naar Red Lodge heeft vele switchbacks, maar je kan ook van Red Lodge naar Cody rijden en dan Chief Joseph overslaan. Van Cody via Custer naar Billings is een lange reisdag met de stops onderweg. Lees je eerst in voor Custer want anders ontgaat je het meeste daar.
Yeehaw
Om antwoord op je vraag te geven. Je moet inderdaad Beartooth op maar dan niet doorrijden naar Red Lodge als je via Chief Joseph wil. Omkeren op de top in dat geval. De afdaling naar Red Lodge heeft vele switchbacks, maar je kan ook van Red Lodge naar Cody rijden en dan Chief Joseph overslaan. Van Cody via Custer naar Billings is een lange reisdag met de stops onderweg. Lees je eerst in voor Custer want anders ontgaat je het meeste daar.
Yeehaw
Dank voor de vlugge reactie !
Ergens kan ik niet goed volgen :Wij rijden niet naar Custer maar wel naar Crow Agency.Dit is ongeveer 2 u 40 min rijden van Cody volgens google maps.Daar bezoeken we Little Big Horn Battlefield en tegen de avond rijden we naar Billing ( 1 uur rijden) om te overnachten.
Vergis ik mij ?
Ergens kan ik niet goed volgen :Wij rijden niet naar Custer maar wel naar Crow Agency.Dit is ongeveer 2 u 40 min rijden van Cody volgens google maps.Daar bezoeken we Little Big Horn Battlefield en tegen de avond rijden we naar Billing ( 1 uur rijden) om te overnachten.
Vergis ik mij ?
Sorry, Little BigHorn Battlefield wordt ook wel Custers Last Stand genoemd.
En ik begrijp nu dat je van Cody naar Billings wil rijden en dan naar Little Big Horn en weer terug. Ik ga altijd uit van de mooiste route via us14/14A maar die zal langer nemen idd.
En ik begrijp nu dat je van Cody naar Billings wil rijden en dan naar Little Big Horn en weer terug. Ik ga altijd uit van de mooiste route via us14/14A maar die zal langer nemen idd.
Dank je wel.
Ik had indertijd ook de berekening gemaakt via de 14 A maar dit was te lang om rustig LBH te bezoeken.
Verder liggen de 2 nachten in Cody al vast (kan niet annuleren zonder kosten) zodat ik inderdaad op de beartooth halverwege terugkeer om naar Cody te gaan (indien beartooth open is natuurlijk (28 juni).
Weet iemand een leuk hotel niet te verg weg van de luchthaven van Kalispell ?
Ook eventuele hoteltips voor 1 nacht Billings zijn welkom.
Ik had indertijd ook de berekening gemaakt via de 14 A maar dit was te lang om rustig LBH te bezoeken.
Verder liggen de 2 nachten in Cody al vast (kan niet annuleren zonder kosten) zodat ik inderdaad op de beartooth halverwege terugkeer om naar Cody te gaan (indien beartooth open is natuurlijk (28 juni).
Weet iemand een leuk hotel niet te verg weg van de luchthaven van Kalispell ?
Ook eventuele hoteltips voor 1 nacht Billings zijn welkom.
- Harry-Carla
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hmm, wij hopen dat ook want mogelijk zijn wij ook daar rond die tijd.Muziek schreef:Dank je wel.
..... (indien beartooth open is natuurlijk (28 juni).
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,
Harry & Carla
Harry & Carla
Statistisch gezien is de kans groot ....
We hebben in september wel eens sneeuw op Beartooth meegemaakt. Een aparte ervaring met een achterwiel aangedreven auto 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1787 Weergaves
-
Laatste bericht door Raziel
-
- 5 Reacties