Oscar Verver schreef: Je bent ook welkom om mij of mijn keuze te bekritiseren.
Awel, voor een 15-jarige vind ik dit dus echt

!!! Dus bij deze:
(en ik hoop niet dat mensen jou als persoon gaan bekritiseren hoor! Verwacht je eerder aan reacties zoals je al las hier: dat het zowat onmogelijk is.)
Eerst het gemakkelijke: een summercamp gaan begeleiden is helemaal niet moeilijk. Er zijn al een aantal mensen hier op het forum die het ooit gedaan hebben, of het ook willen gaan doen. Gebruik de zoekfunctie van het forum en zoek eens op 'summercamp'. Heb je daar verder nog concrete vragen over, dan kan je die in de betrokken topics posten (als je daar de antwoorden al niet gevonden hebt).
Ik denk wel dat je nog even zal moeten wachten, geloof dat je 18 moet zijn. Maar je kan alvast beginnen met de mentale voorbereiding + al wat oefenen misschien met de begeleiding van aktiviteiten met jonge kinderen in Nederland via de jeugdbeweging, speelpleinwerking, babysitten, enz.
Dan het moeilijke: leraar worden.
Als je Amerikaan bent, of gehuwd bent met een Amerikaanse, dan is dat niet zo moeilijk: ofwel heb je al een buitenlands (Nederland) diploma met lesbevoegdheid, en dan moet je nog een aantal extra cursussen volgen in de US (kan tot 2 jaar duren!). Ofwel begin je ginder gewoon vanaf nul aan die studie (maar dat kost een pak meer dan in Nederland).
Maar als je geen geldige verblijfsstatus hebt in de US, dan is het plots een veel moeilijker verhaal. Ze hebben meer dan genoeg leerkrachten, dus het geeft je geen recht op een visum. En momenteel is het zo dat veel leerkrachten zelfs ontslagen worden omdat de overheid ook zwaar moet besparen, dus zelfs voor Amerikaanse leerkrachten is het in sommige streken al moeilijk om nog een (fulltime) job te vinden.
Dus voor die droom hebben we niet zo 1-2-3 een oplossing. Tenzij je natuurlijk tijdens je summercamp verliefd wordt op een Amerikaanse en zo de liefde van je leven tegen komt en met haar huwt. Maar dat zijn dingen die je natuurlijk niet in de hand hebt.
Wat je natuurlijk niet mag weerhouden om in Nederland je studies voor leerkracht te doen! Ook Nederlandse studenten kunnen goede en gemotiveerde leerkrachten gebruiken!
Om te stellen dat het niveau van de gemiddelde high school zomaar 2 jaar lager is dan in Nederland, dat is wat kort door de bocht! Er zijn inderdaad high schools van bedenkelijk niveau, waarvan niemand het ooit tot in Princeton gemaakt heeft. Maar er zijn in Nederland ook heel veel studenten die nooit in aanmerking zouden komen om in Princeton toegelaten te worden.
Het niveau van onderwijs verschilt erg van county tot county, dus dat mag je zeker niet veralgemenen.
Verder stel je dat Princeton je haast gratis onderwijs zou geven. Maar ik denk dat je je daar vergist, aangezien jij als internationale student haast al niet binnen geraakt op Princeton omdat je geen geldige veblijfsstatus hebt in de US (je bent geen Amerikaan of Permanent Resident). Dus als je als buitenlander er binnen wilt geraken, dan zal je echt wel topcijfers neer moeten zetten in je huidige studie. En zelfs dat is niet voldoende, ze kijken ook naar allerei leiderschapskwaliteiten die je nu al duidelijk hebt gedemonstreerd via initiatieven die je nam, clubs waar je bij bent, enz. Als je korting krijgt op je tuition, dan is het omwille van je prestaties en kwaliteiten, niet omdat je ouders niet voldoende geld hebben om het te betalen.