Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bankrekening wat is het beste?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
moyzo
Amerikafan

bankrekening wat is het beste?

Bericht door moyzo »

Onze dochter gaat 4 jaar naar Amerika studeren.
Ze krijgt een volledige beurs, deze wordt op een plaatselijke bankrekening gestort die ze nog moet openen.
Nu kan ik me voorstellen dat ze daar niet volledig mee rond komt en we nog wel eens wat moeten storten voor extra zaken buiten levensonderhoud en schoolkosten.
Wat is de beste optie:
Bestaande ING rekening aanhouden, daar op storten en haar het uit de automaat bij de bank op laten nemen en ter plekke op de Amerikaanse rekening storten?
Zijn er kosten aan verbonden als je dat op die manier doet?
Is dat net als hier op een veilige manier mogelijk?
Of vanaf onze rekening het direct op de Amerikaanse rekening storten ( deze optie kost al snel 5 euro per transactie)

Een extra creditcard nemen hier.. op haar naam om ter plekke te betalen? Ik ben alleen bang dat als hij gestolen zou worden dat het ons flink geld kost. Ik weet ook nog niet of ze een kluisje in haar dorm heeft en of dat gebruikelijk is voor de kostbare spullen.

Groetjes en alvast bedankt.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: bankrekening wat is het beste?

Bericht door elninjoo »

paypal gebruiken
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

En idd kan ze gewoon met haar NLse pinpas/creditcard geld opnemen zolang er voldoende geld op haar NLse rekening staat.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Bankrekening aanhouden is het simpelste; er worden wel (marginale) kosten berekend als je geld uit een ATM haalt.

Deze kun je voorkomen, door bijv. in de supermarkt bij het betalen te vragen of je wat meer mag pinnen, waarna je contacten terug krijgt; pinnen in een winkel is in principe zonder (extra) kosten.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Pinnen bij 'n bank is doorgaans ook zonder kosten, alleen die portable ATM's willen nog wel 'ns 1 of 2 dollar kosten rekenen.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Zou haar van haar eigen bank wel 'n creditcard laten meenemen, in Amerika is alles 'swipe your card'.
basboshuizen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door basboshuizen »

elninjoo schreef:Pinnen bij 'n bank is doorgaans ook zonder kosten, alleen die portable ATM's willen nog wel 'ns 1 of 2 dollar kosten rekenen.
08-08-11 14:39 GELDAUTOMAAT
FIRST BANK / ST. CHARLES,
KOSTEN EUR 2,00
USD 120,00 KOERS 1,40089
ING BANK NV PASTRANSACTIES

Daar staat toch echt een toeslag van 2 euro. Is natuurlijk niet veel, maar wel zonde op $20. Bij zo'n losstaande ATM in een kleine supermarkt in Chicago was de toeslag $4, dus alsnog meer.
http://visitingmissouri.net" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wordt dat geld vanuit de US gestort? Dan lijkt me het beste dat je een Amerikaanse rekening opent. Informeer eens bij plaatselijke banken of credit unions, de ene rekening is al goedkoper als de andere.
Maar als je dollars naar Nederland laat storten, en dan weer terug opneemt in de US, lijkt me dat een dure zaak.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
moyzo
Amerikafan

Bericht door moyzo »

Het geld van haar scholarship krijgt ze via de universiteit en zoals ik begrepen heb hebben de andere meisjes uit haar team allemaal een bankrekening van de plaatselijke bank omdat ze allemaal alles betaald krijgen voor studie en levensonderhoud.
Omdat ik niet verwacht dat ze daar ook nog eens kleding van kan kopen mocht dat nodig zijn of andere persoonlijke uitgaven zal er wat bij moeten, bijvoorbeeld om haar telefoonabonnement te betalen etc.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Plaatselijke bankrekening nemen voor het geld dat ze van de universiteit krijgt. Dan eventueel een kredietkaart openen in Nederland en die in de VS gebruiken en/of een Nederlandse pinpas om geld uit de muur te halen en waarmee je op veel plaatsen kunt betalen (zeg dat het een 'debit' kaart is.

Dat zijn de goedkoopste oplossingen. Geld overmaken naar een Amerikaanse bankrekening gaat makkelijk (gewoon via
buitenlandse betalingen' bij internetbankieren bij de ING -- je moet het 'routing' nummer en het rekeningnummer van je dochter weten), maar kost wat meer, een euro of 10 aan de Nederlandse kant en tussen de $10 en $20 aan de Amerikaanse kant. Maar het geld is er in een week (wel de ING in Nederland vragen om dollars te sturen, Amerikaanse banken zijn niet zo handig, of goedkoop, met het verwerken van euro's).

En laat je dochter ook een debitkaart vragen voor haar Amerikaanse rekening. Als de universiteit haar geld geeft, zullen ze ongetwijfeld kunnen helpen bij het openen van een Amerikaanse rekening.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar om geld over te schrijven van Nederland naar Amerika met minder kosten dan wat je bank aanrekende, dacht ik hier enkele weken geleden eens de tip gelezen te hebben:
maak paypal account aan en koppel die aan het Amerikaanse rekeningnummer
+ maak paypal account aan en koppel die aan je Nederlandse rekeningnummer
Schrijf op die manier geld over van de ene naar de andere rekening. Dat zou minder (geen?) kosten hebben.

Maar ik heb dit niet zelf nagekeken bij Paypal! Dat zal je dus best even doen, tenzij iemand hier komt bevestigen dat het effectief zo werkt. En dan nog... blijkbaar kon je vroeger ook gratis geld overschrijven als het een gift was, maar dat is nu ook al niet meer het geval. Dus zelf altijd checken of het nog zo is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Paypal is geweldig; op deze manier betaal ik, zonder kosten, mijn Amerikaanse vriend Steve, als hij weer eens kosten voor mij gemaakt heeft.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar als jij een 3de betaalt via paypal, dan moet die 3de toch kosten betalen? Voor jou kan het dan wel gratis zijn, maar voor je vriend niet, denk ik.
Elke
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Bennogr schreef: En laat je dochter ook een debitkaart vragen voor haar Amerikaanse rekening. Als de universiteit haar geld geeft, zullen ze ongetwijfeld kunnen helpen bij het openen van een Amerikaanse rekening.
Dit zou ik echt afraden....ook teveel froud en identity theft met debit kaarten in US.
http://www.pirg.org/consumer/banks/debi ... cards1.htm
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Paypal is rechtstreeks verbonden met een bankrekening en/of CC; geen aanvullende kosten voor wie dan ook (hele grote bedragen -boven de $ 2.500,- o.i.d. dacht ik uitgezonderd, maar dan moet ik zelf ook even op hun site kijken :wink: )
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

dirkwood schreef: Dit zou ik echt afraden....ook teveel froud en identity theft met debit kaarten in US.
Maar je betaald dus zelf alles cash? Bij de meeste banken ben je in ieder geval verzekerd voor fraude. Gewoon goed je rekening in de gaten houden!
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Mijn plan van aanpak zou zijn:

ING Rekening aanhouden, geld van jullie rekening overboeken op haar ING rekening, zij trekt het geld met haar Pinpas uit de muur in de VS, en maakt dan een deposit op haar US rekening.
Tevens zou ik als back-up een creditcard nemen, met een zo hoog mogelijke limiet, zodat als ze in het ziekenhuis terecht komt wel de rekening kan betalen met haar CC.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Bij de meeste banken zijn debit kaarten ook gedekt tegen misbruik. Maar als je echt zeker wilt zijn, neem dan een kredietkaart van je bank, dan hoef je zeker niets te betalen als je de bank maar tijdig waarschuwt als er wat mis is met je kaart.

Elke ochtend dus niet alleen je email bekijken, maar ook even langs de site van je bank lopen.

Geen kaarten gebruiken is ook niet zo prettig, als je contant geld kwijt raakt, dan is het echt weg. Met alleen contanten val je in de categorie mensen zoals een ouder echtpaar dat ik een tijdje geleden in de bank zag. Hadden net een pensioencheque ingewisseld en de vrouw stopte een stapeltje bankbiljetten in haar handtasje. Nou DA'S veilig (moet er wel bij vermelden dat het in Asheville, NC was, niet in New York!)

Travelers' cheques zijn verder ook niet aan te raden, American Express cheques raak je tegenwoordig aan de straatstenen niet meer kwijt in Europa en de VS.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

SemJes schreef:
dirkwood schreef: Dit zou ik echt afraden....ook teveel froud en identity theft met debit kaarten in US.
Maar je betaald dus zelf alles cash? Bij de meeste banken ben je in ieder geval verzekerd voor fraude. Gewoon goed je rekening in de gaten houden!
1) Het gaat dus niet om mij
2) Ik heb een debet card maar gebruik hem nooit meer.
3) vertel jonge mensen (studenten) maar eens om hun rekening in de gaten te houden
4) voorkomen is beter dan genezen nog altijd.
5) identity theft is een nare zaak en een verzekering lost dat niet voor je op
Als laatse ...lees de link erg goed omdat er meerdere redenen zijn dat een debet card niet meer zo'n populaire keus is en overal,TV etc wordt afgeraden omdat nog te gebruiken.Zeker iets kopen op internet ermee is NIET een goed idee en probeer dat ook maar eens te vertellen aan jonge mensen.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Bennogr schreef: Geen kaarten gebruiken is ook niet zo prettig, als je contant geld kwijt raakt, dan is het echt weg. Met alleen contanten val je in de categorie mensen zoals een ouder echtpaar dat ik een tijdje geleden in de bank zag. Hadden net een pensioencheque ingewisseld en de vrouw stopte een stapeltje bankbiljetten in haar handtasje. Nou DA'S veilig (moet er wel bij vermelden dat het in Asheville, NC was, niet in New York!)

Travelers' cheques zijn verder ook niet aan te raden, American Express cheques raak je tegenwoordig aan de straatstenen niet meer kwijt in Europa en de VS.
Goed advies....maar een debit kaart heeft andere regels als een credit kaart in USA.(lees de link)
Dus alles niet over 1 kam schere gelijk en het onder het lijstje van credit kaarten brengen.
Het hebben van credit kaarten heeft zeker zijn voordelen en sluit praktish uit om een debit kaart ernaast te hebben,zeker als je vergroot een risiko.
Ook het bezit van een debit kaart is niet zozeer een niet doen(moet een ieder voor zich zelf uitmaken)maar jezelf informeren over hoe het te gebruiken en vandaar mijn waarschuwing en de link.Ikzelf probeer het gebruik tot een minimum te beperken.(nooit dus :wink: )
Wanneer het om mijn kinderen gaat ......ik vertel hun ....niet doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer