Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat mag ik niet missen in Florida?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wat mag ik niet missen in Florida?
Hoi allemaal,
Afgelopen jaren ziin we steeds in juni naar het westen van de US gegaan maar de planning is nu wat anders, april leek ons voor de westkust niet zo handig, maar toen kwam het idee van Florida. Naar ons idee is het daar in april best aardig zomer voor nederlandse begrippen, toch?
Maar nu de vraag: wat moeten we vooral niet missen? Ik maak alvast wel de opmerking dat we niet zo'n pretpark liefhebbers zijn, maar bijv steden als San Francisco, Denver en Seattle vinden we leuk, ook wat natuur kunnen we wel waarderen en eigenlijk zijn we ook gewoon liefhebbers van water/zee/kust (we wonen tenslotte niet voor niets in Zeeland;-). Graag wat korte suggesties zodat ik wat gevoel heb met de zaken die we in Florida zeker moeten zien, dan ga ik van daaruit wel een route samenstellen en kom dan zeker nog wel met wat nieuwe vragen. (oh ja, we zullen zo'n 2.5 week weg gaan)
Groeten,
TdJ
Afgelopen jaren ziin we steeds in juni naar het westen van de US gegaan maar de planning is nu wat anders, april leek ons voor de westkust niet zo handig, maar toen kwam het idee van Florida. Naar ons idee is het daar in april best aardig zomer voor nederlandse begrippen, toch?
Maar nu de vraag: wat moeten we vooral niet missen? Ik maak alvast wel de opmerking dat we niet zo'n pretpark liefhebbers zijn, maar bijv steden als San Francisco, Denver en Seattle vinden we leuk, ook wat natuur kunnen we wel waarderen en eigenlijk zijn we ook gewoon liefhebbers van water/zee/kust (we wonen tenslotte niet voor niets in Zeeland;-). Graag wat korte suggesties zodat ik wat gevoel heb met de zaken die we in Florida zeker moeten zien, dan ga ik van daaruit wel een route samenstellen en kom dan zeker nog wel met wat nieuwe vragen. (oh ja, we zullen zo'n 2.5 week weg gaan)
Groeten,
TdJ
Re: Wat mag ik niet missen in Florida?
April is een heerlijke maand om in Florida te zijn.
Ik zou je willen aanraden vooral veel reisverslagen te lezen dan kom je vanzelf op heel veel tips.
De natuur in Florida is prachtig en er zijn diverse State Parks die je kunt bezoeken.
Wij vinden de golfkust fantastisch, prachtige witte stranden en je kunt er een boottocht maken om dolfijnen te spotten.
Veel plezier met de voorpret.
Ik zou je willen aanraden vooral veel reisverslagen te lezen dan kom je vanzelf op heel veel tips.
De natuur in Florida is prachtig en er zijn diverse State Parks die je kunt bezoeken.
Wij vinden de golfkust fantastisch, prachtige witte stranden en je kunt er een boottocht maken om dolfijnen te spotten.
Veel plezier met de voorpret.
- moonlight91
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
zonsondergang Key west
glassbottomboat tour Key west
holocaust memorial Miami beach
airboatride Everglades
discovery cove Orlando
morada bay cafe Islamorada
St. augustine
wij gaan ook altijd april /mei en dat is idd een hele fijne periode
glassbottomboat tour Key west
holocaust memorial Miami beach
airboatride Everglades
discovery cove Orlando
morada bay cafe Islamorada
St. augustine
wij gaan ook altijd april /mei en dat is idd een hele fijne periode
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bedankt voor de reacties. Over Key west lees ik veel leuke dingen dus dat moet er zeker in komen (advies was om daar toch wel minimaal 2 dagen te zijn, is dat ook jullie ervaring?). We houden van zee/kust dus ook de golfkust gaat in beeld komen. Ik zag inderdaad ook een bericht met veel verwijzingen naar verslagen, dus dat wordt lekker lezen.
TdJ
TdJ
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Zwemmen met manatees is het eerste wat er in me opkomt van dingen die zo uniek zijn dat je ze echt niet mag missen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
April is perfect om naar Florida te gaan, heerlijk weer.
Aanraders wat ons betreft:
- Golf coast: Naples, Sanibel/Captiva, Anna Maria Island - echt aanraders, voor zand, strand, rust.
- fietsen in Shark Valley, Everglades.
- Ocala National Forest; fantastische kristalheldere rivieren. Super om te varen met kano of kayak !
- Cape Canaveral.
Veel plezier met de voorbereiding !
Aanraders wat ons betreft:
- Golf coast: Naples, Sanibel/Captiva, Anna Maria Island - echt aanraders, voor zand, strand, rust.
- fietsen in Shark Valley, Everglades.
- Ocala National Forest; fantastische kristalheldere rivieren. Super om te varen met kano of kayak !
- Cape Canaveral.
Veel plezier met de voorbereiding !
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Is februari eigenlijk 'n goede maand om naar Florida te gaan? Ik hou niet van dagen liggen bakken, maar af en toe 'n uurtje aan zwembad of zee kunnen liggen zonder kippenvel te krijgen zou wel aangenaam zijn. Verder vind ik 20-25 graden ideaal om rond te reizen.
- jonker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Minimaal twee nachten in Key West is wel aan te raden. Dan kun je redelijk wat zien en Key West ervaren. De reis er heen is vrij lang, geloof dat wij er 4,5 uur over deden, zonde dus om de volgende dag alweer terug te rijden! Wij vonden het heerlijk in Key West.tdj schreef:Bedankt voor de reacties. Over Key west lees ik veel leuke dingen dus dat moet er zeker in komen (advies was om daar toch wel minimaal 2 dagen te zijn, is dat ook jullie ervaring?). We houden van zee/kust dus ook de golfkust gaat in beeld komen. Ik zag inderdaad ook een bericht met veel verwijzingen naar verslagen, dus dat wordt lekker lezen.
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
-
- Amerika-expert
ik was in zuid florida in februari toen het daar de laagste temperaturen in jaaaren registreerde (het was rond het vriespunt in de Everglades) maar ben er ook in februari geweest dat het overdag tegen de 30C was - niet echt goed te zeggen van te voren, maar wij gaan er graag naartoe in februari omdat ik rond die tijd zo genoeg heb van de kleurloze winter hier en graag wat kleur in de natuur wil zien. En de meeste zwembaden zijn verwarmd.elninjoo schreef:Is februari eigenlijk 'n goede maand om naar Florida te gaan?...
Dat was ook mijn insteek: nog 'n rotmaand van onze kale koude winter skippen. Februari is bij ons geen fijne maand, april met 'n beetje mazzel wel. Bovendien is april de maand van de bloesems en bollen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4212 Weergaves
-
Laatste bericht door Vlinder72
-
- 29 Reacties