Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
VS trivia
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Q: What did Americans use before toilet paper was introduced?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
feit of fictie?
Pierre Frèdy, Baron de Coubertin, had het plan opgevat om de olympische spelen nieuw leven in te blazen en voor de eerste spelen in 1896 kreeg ook het verre amerika een uitnodiging, ze besloten deel te nemen
de voorbereidingstijd was kort en communicatie moeilijk, alles wat vaststond was de uitnodiging en een lijstje met onbekend sporten zonder bijbehorende spelregels en beschrijving.
Van bv discuswerpen hadden ze nog nooit gehoord.
Gelukkig hadden ze wel de beschikking over abeeldingen van de antieke griekse spelen en konden ze hieruit de maat van bv een discus berekenen.
Ook konden ze uit die afbeeldingen afleiden dat er naakt gesport moest worden
Door gebrek aan tijd moest nog tijdens de bootreis worden ge-oefend waardoor nogal veel gereconstrueerde sportattributen verloren gingen.
Na aankomst in Griekenland bleek oa de discus veel te zwaar te zijn en werd ook op pijnlijke wijze duidelijk dat naakt sporten niet de bedoeling was.
Een ander probleem was het volkslied, Amerika had(toen nog) geen volkslied.
Wel beschikte de amerikaanse delegatie over twee, in Amerika, populaire muziekstukken waaruit de griekse dirigent zonodig kon kiezen.
Omdat de amerikan ,door het oefenen met veel te zware atributen, zeer succesvol waren en de griekse dirigent een éénduidige smaak had, werd een van die muziekenstukken zeer vaak ten gehore gebracht. waardoor iedereen aannam dat dit het amerikaanse volkslied was.
HET AMERIKAANSE VOLKSLIED IS DUS UITGEKOZEN DOOR EEN GRIEKSE DIRIGENT
de voorbereidingstijd was kort en communicatie moeilijk, alles wat vaststond was de uitnodiging en een lijstje met onbekend sporten zonder bijbehorende spelregels en beschrijving.
Van bv discuswerpen hadden ze nog nooit gehoord.
Gelukkig hadden ze wel de beschikking over abeeldingen van de antieke griekse spelen en konden ze hieruit de maat van bv een discus berekenen.
Ook konden ze uit die afbeeldingen afleiden dat er naakt gesport moest worden
Door gebrek aan tijd moest nog tijdens de bootreis worden ge-oefend waardoor nogal veel gereconstrueerde sportattributen verloren gingen.
Na aankomst in Griekenland bleek oa de discus veel te zwaar te zijn en werd ook op pijnlijke wijze duidelijk dat naakt sporten niet de bedoeling was.
Een ander probleem was het volkslied, Amerika had(toen nog) geen volkslied.
Wel beschikte de amerikaanse delegatie over twee, in Amerika, populaire muziekstukken waaruit de griekse dirigent zonodig kon kiezen.
Omdat de amerikan ,door het oefenen met veel te zware atributen, zeer succesvol waren en de griekse dirigent een éénduidige smaak had, werd een van die muziekenstukken zeer vaak ten gehore gebracht. waardoor iedereen aannam dat dit het amerikaanse volkslied was.
HET AMERIKAANSE VOLKSLIED IS DUS UITGEKOZEN DOOR EEN GRIEKSE DIRIGENT
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
heb eens ergens gelezen dat ook een bepaalde catalogus in het verleden heel veel gebruikt werd. Was die van 'Sears', geloof ik. Dus toen die firma besloot om hun catalogus op een andere papierkwaliteit te gaan drukken, kwam daar veel protest op.Njit schreef:Q: What did Americans use before toilet paper was introduced?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Daar moet wel even bij vermeld worden dat de Antillen destijds driftig gebruikt werden voor de slavenhandel, en dat Nederland ook een aanzienlijke handel in slaven deed met de nieuwe Verenigde Staten. Slavenhandel leverde destijds veel geld op, en het nieuwe Amerika was een klant die graag slaven afnam om het nieuwe land op te bouwen.6foot6 schreef:google moet verboden worden, ik vind mijn verhaal veel mooier en dat gaat zo
Het onafhankelijke amerika had natuurlijk ook schepen die de nationale vlag in top hadden.
in die dagen was het gebruikelijk dat schepen van bevriende naties verwelkomt werden met een saluutschot wanneer ze de haven van een ander land binnenvoeren.
Dus toen een schip met onbekende vlag de haven van een van de antillen binnenvoer dachten de hollanders handel is handel, beng welkom
"I reject your reality, and substitute my own!"
ik gok op district of colombia
wanneer men mij vraagt wat dat dc bij washington betekent antwoord ik altijd district of colombia maar ik heb eigenlijk geen idee waar dat district dan is want washington ligt volgens mij in maryland.
wie weet er het fijne van?
niet meer nodig, al even gegoogled
wanneer men mij vraagt wat dat dc bij washington betekent antwoord ik altijd district of colombia maar ik heb eigenlijk geen idee waar dat district dan is want washington ligt volgens mij in maryland.
wie weet er het fijne van?
niet meer nodig, al even gegoogled
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 21 jun 2006, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Dat van dat groeten van de Amerikaanse vlag klopt. Gebeurde op 21 november en die dag is al een jaar of 15 Dutch American Heritage Day. De eerste proclamatie van die dag is ondertekend door president Bush Sr. en een en ander was geregeld door een Nederlander die in Washington DC lobbyde (lobbiet?) voor Taiwan.
De dag wordt gevierd door Nederlandse verenigingen in het hele land.
De dag wordt gevierd door Nederlandse verenigingen in het hele land.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Weet je dan mischien ook het jaar en de naam van het eiland?
Ik gok op de bovenwindse eilanden en dan kan het eigenlijk alleen St Maarten zijn.
al gevonden:
Ik gok op de bovenwindse eilanden en dan kan het eigenlijk alleen St Maarten zijn.
al gevonden:
In November 1991 the U.S. Congress and President Bush proclaimed November 16 as Dutch-American Heritage Day (hereafter DAHD). November 16th was selected because on that day in 1776 Dutch forces on the Caribbean island of St. Eustatius returned the salute of the American brig-of-war "Andrew Doria," thereby making the Netherlands the first country to officially salute the flag of the newly-independent United States.
amerikaanse feestdagen en heritage days
januari 3e maandag
Martin Luther Kingday
Februari 14
Valentine's Day
februari 3e maandag
Presidents day
maart 17
ST Patricksday
april 19
dutch amirican friendshipday
mei laatste maandag
Memorial day
Juni 14
Flag Day
july 4
independence day
september 1e maandag
Labor day
September 14
Patriot Day
oktober 2e maandag
Columbusday
oktober 31
halloween
november 11
Veteransday
november 16
Dutch-American Heritage Day
november 4e donderdag
Thanksgiving
december 25
cristmas
als een datum ongunstig valt wordt deze soms veranderd
zie
http://www.opm.gov/Fedhol
Aangevuld met onderstaande bijdragen
wie volgt?
Welke van bovenstaande data zijn eigenlijk vrij (winkelsluiting ed)
Martin Luther Kingday
Februari 14
Valentine's Day
februari 3e maandag
Presidents day
maart 17
ST Patricksday
april 19
mei laatste maandag
Memorial day
Juni 14
Flag Day
july 4
independence day
september 1e maandag
Labor day
September 14
Patriot Day
oktober 2e maandag
Columbusday
oktober 31
halloween
november 11
Veteransday
november 16
Dutch-American Heritage Day
november 4e donderdag
Thanksgiving
december 25
cristmas
als een datum ongunstig valt wordt deze soms veranderd
zie
http://www.opm.gov/Fedhol
Aangevuld met onderstaande bijdragen
wie volgt?
Welke van bovenstaande data zijn eigenlijk vrij (winkelsluiting ed)
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 20 apr 2007, 09:27, 4 keer totaal gewijzigd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Daarin mist nog 14 februari Valentine's Day, hoewel geen vrije dag, maar dat is St. Patrick's Day en Halloween ook niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
doreennicole
- Amerika-expert
en vrije dagen staan hier niet gelijk aan winkelsluiting.
je hebt officiele vrije dagen, ook wel national of federal holidays genoemd, waarbij banken, officiele instellingen en de meeste organisaties, bedrijven gesloten zijn. maar de meeste winkels doen dan juist hun sales, om het vrije publiek naar binnen te trekken. supermarkten sluiten nooit hele dagen, gaan vaak vroeger dicht de avond voor een echte feestdag zoals kerst of thanksgiving, maar zijn dan op die dagen weer open van bijv 11-5 of 7 (ipv 24 uur).
het is hier niet zoals in Europa/Nederland that everything shuts down.
je hebt officiele vrije dagen, ook wel national of federal holidays genoemd, waarbij banken, officiele instellingen en de meeste organisaties, bedrijven gesloten zijn. maar de meeste winkels doen dan juist hun sales, om het vrije publiek naar binnen te trekken. supermarkten sluiten nooit hele dagen, gaan vaak vroeger dicht de avond voor een echte feestdag zoals kerst of thanksgiving, maar zijn dan op die dagen weer open van bijv 11-5 of 7 (ipv 24 uur).
het is hier niet zoals in Europa/Nederland that everything shuts down.
SEEING IS BELIEVING
Het was inderdaad de macht van het getal. Kan de bron niet zo 1 2 3 weer vinden, maar heb gelezen dat het congres gestemd heeft tussen ofwel engels ofwel nederlands als moedertaal voor de VS. Engels won met iets van 53% tegen 47%. Het heeft dus eigenlijk maar een haar gescheeld of Nederlands was de wereldtaal geworden 
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
-
rene.jager
- Amerika-expert
- Contacteer:
Trek het je niet te veel aan, ik denk dat het aan mij ligt, maar ik kan aan deze thread geen touw meer vastknopen. Het gaat nu (mijns inziens) te veel van de hak op de tak.
Zo deze..
En waar heeft deze betrekking op?
Zo deze..
Waar is dat het antwoord op?6foot6 schreef:Zowel washington als adams vertikte het om iemand een hand te geven, in plaats daarvan maakten ze een lichte buiging met een hand op de sabel en de andere op de rug
En waar heeft deze betrekking op?
:dunno:6foof6 schreef:januari 3e maandag
Martin Luther Kingday
Februari 14
Valentine's Day
februari 3e maandag
Presidents day
maart 17
ST Patricksday
april 16
mei laatste maandag