Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegtickets: weet echt niet wat gedaan.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vliegtickets: weet echt niet wat gedaan.

Bericht door Martin & Marianne »

annick&erwin schreef: Wat bedreft de dagen, door kunnen we niets meer aan veranderen. Bijna al onze hotels liggen alvast en de dagen zijn zo bekeken dat we op de drukste en duurste plaatsen niet in het weekend zijn bv. Yosemite, Las Vegas, Disneyland Anaheim.
Wat je eventueel nog zou kunnen doen is beginnen in LA en eindigen in Phoenix. Je rijdt dan van LA via de kust naar SF. Dan kun je voor het deel vanaf SF je oorspronkelijke route houden. Na de GC kun je dan doorrijden naar Phoenix.
De prijs die hierboven staat vind ik trouwens niet gek. Ik zou zelf in het hoogseizoen al blij zijn met een ticket van ongeveer 1000 euro, zeker als de tijden een beetje goed zijn.

Marianne
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Annick en Erwin : als jullie nu eens naar de meeting op 4 februari komen?
Reuze gezellig, alle live info en je vindt er de meest recente brochures van de nationale parken.

Ik vermoed dat jullie Belgen zijn ? Wel die zijn er ook ! Ik onder andere :-)

Alle info in mijn onderschrift en het zou reuze zijn moesten jullie ook komen !
Groetjes,
Carine
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Goed idee, om naar die meeting te komen!

Hotels die je nu al voor dan vastgelegd heb, kan je waarschijnlijk nog wel kosteloos annuleren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Ja, de meeting lijkt me tof om te doen. Maar ik weet nog niet of we kunnen komen, mijn man werkt ook in het weekend en zijn planning voor volgend jaar is nog niet bekend. Toch al bedankt voor de uitnodiging.

Nog eens eventjes over mijn ticket-vraag: ik denk toch dit ik hier of daar een beetje een compromis zal moeten sluiten. Een andere maatschappij een mindere vertrek- of aankomsttijd of toch iets meer betalen. Ik ben ook zo'n pietje precies hé :lol: ! Maar ik ga toch nog effkes geduldig wachten.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wij hadden in 2010 ook vrij dure tickets (5 aug 2sep) en we betaalden toen ook bijna €1100. Maar ik zou veel op de webzites kijken en inderdaad wat vana zegt boeken als je denkt dat is ene prima prijs, tijden (geen overnachting extra op airport), overstaptijd enzo. Kijk goed naar tijden en data soms staat er in eens een overnachting in. (UIteraard heb je terug altijd een dag die verspringt maar dan worden het er 2) Voor de meeste overstaps heb je aan een uur of 2 genoeg.
Wij hebben redelijk voordelig bij Delta (via vliegwinkel ) geboekt. Als je op een moment wat vindt dat qua prijs leuk is maar de tijd is minder kun je ook nog mere details opvragen en soms een andere tijd / meer vluchten opvragen. Soms kom je dan beter uit. Zie ook hier
Succes hoor!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door marionmarloes »

Ik ben er ook zo een die vanwege mijn vliegangst alleen met de grotere maatschappijen durft te vliegen en het liefst alleen met KLM omdat ik het gevoel heb dat die betrouwbaar is in het onderhoud :lol:
Twee jaar geleden zijn we voor het eerst met icelandair gevlogen (moeten ook wel goed zijn aangezien de piloten daar vaak trainen in stijgen en landen onder slechte weersomstandigheden is mijn redenatie :lol: ) en is ons zeer goed bevallen qua beenruimte en inflight entertainment system. Las net nog even terug in ons verslag dat zelfs mijn man van +/- 1.94 m daar voldoende beenruimte had. Toen wij dan ook onverwacht konden boeken voor € 3402,- voor 3 volwassenen en een kind naar Denver, hebben we dat maar zo snel mogelijk gedaan en ik ben hier achteraf heel blij mee want nu zouden wij al € 4600,- moeten betalen voor dezelfde reis. Wij vliegen 27 juli naar Reykjavik waar we 4 nachten blijven en op 31 juli door naar Denver vanwaar we op 19 augustus weer terugvliegen via Reykjavik naar Amsterdam. Ook onze plaatsen konden we meteen vastleggen (rij 14) zowel heen als terug, met 4 bij elkaar. Je kunt natuurlijk nog wachten op aanbiedingen, maar mijn (zeer beperkte) ervaring leert dat aanbiedingen niet gelden voor het hoogseizoen, waar wij vanwege de kinderen toch aan gebonden zijn. Voorgaande keren heb ik steeds rond de € 4500.- betaald voor onze configuratie in het hoofdseizoen (rond december/januari geboekt).
Nu boek ik dus vroeger en ben goedkoper uit. Wat voorgangers ook al schreven: goed de diverse sites in de gaten houden en zodra er een goede prijs beschikbaar is, direct boeken. Succes en veel plezier met alle voorbereidingen.
annick&erwin
Amerikafan

marionmarloes schreef: Twee jaar geleden zijn we voor het eerst met icelandair gevlogen
Hoe heb je dan geboekt ? Rechtstreeks bij Icelandair of ergens anders?
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

We hebben rechtstreeks bij Icelandair geboekt. We boeken bijna altijd op de eigen sites van de airlines omdat je bij reisbureaus soms tot € 30,- per ticket extra betaalt . Heel vaak kijk ik eerst op algemene sites zoals Kayak ed welke maatschappijen het goedkoopst zijn en boek dan rechtstreeks op de eigen site van die maatschappij. Dan heb je ook een goed overzicht van alle vluchttijden .

groetjes,

Marion
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Wacht maar tot de aanbiedingen van British Airways in januari. Ik begrijp het alleen nooit als mensen voor het eerst naar de VS gaan en dan willen aanvliegen op SFO en vertrekken van LAX en daar 1100 euro voor betalen per ticket?!

Wij betaalden € 632 p.p., midden in het hoogseizoen (midden juli tot midden augustus) en vonden het geen enkel probleem om te landen op Phoenix (je bent in 2 uur in Sedona, 3,5 uur in de Grand Canyon) en te vertrekken van Las Vegas (4,5 uur vanaf L.A.). De 2000 euro die we bespaard hebben om niet te vliegen vanaf/op SFO en LAX hebben we prima geïnvesteerd in goede restaurants, goede hotels en een geweldige auto. Die rijdag van L.A. naar Vegas die je € 2000,- minder kost is daarin tegen je keuze. Geen kwestie van speltheorie, maar inductieve logica.

"Bij een reisbureau boeken is toch veel vertrouwder" zijn m'n buurvrouw gisteren. Sure, een MBO student die in haar commissie-based systeempje je mondelinge input omzet naar ASCII. Die ANVR/Reisfonds blabla heeft toch geen zin bij losse tickets. Ik vertrouw liever op de artificial intelligence van Matrix Search en de collective intelligence van dit forum dan iemand die niet weet wat een hub and spoke system is.
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

t1m schreef:Wacht maar tot de aanbiedingen van British Airways in januari. Ik begrijp het alleen nooit als mensen voor het eerst naar de VS gaan en dan willen aanvliegen op SFO en vertrekken van LAX en daar 1100 euro voor betalen per ticket?!
Snap het wel hoor. Sommige mensen rijden in een Kia, andere in een Mercedes, je kunt overnachten in een Motel 6 of in een 5 sterren hotel. Als je die keuze kunt en wilt maken, is dat toch prima!
KLM vliegt bijv rechtstreeks op SFO en LAX en zeker met (kleine) kinderen is een rechtstreekse vlucht veel comfortabeler. Ook als je meer geld hebt dan tijd kun je zulke keuzes maken :lol:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

t1m schreef: "Bij een reisbureau boeken is toch veel vertrouwder" zijn m'n buurvrouw gisteren. Sure, een MBO student die in haar commissie-based systeempje je mondelinge input omzet naar ASCII. Die ANVR/Reisfonds blabla heeft toch geen zin bij losse tickets. Ik vertrouw liever op de artificial intelligence van Matrix Search en de collective intelligence van dit forum dan iemand die niet weet wat een hub and spoke system is.
:thumbup: :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik zou gewoon gelijk boeken. Je keuze is beperkt want alleen KLM en Delta en aangezien het zeer waarschijnlijk om lijnvluchten gaat zal je prijs echt niet zoveel dalen. Helemaal niet in het hoogseizoen is mijn ervaring. Ik heb veel vaker de prijs juist in zeer korte tijd omhoog zien schieten en dan veel meer dan een paar 10tjes,

Mijn ervaring is dat de goedkopere vluchten vaak via 1) andere maatschappijen gaan 2) je vaak overstappen moet en dat soms heel ongunstig uit kan pakken.

Ideaal voor jullie is een directe vlucht met KLM of Delta, waarbij je met z'n alleen bij elkaar in de buurt kunt zitten. Die kun je nu prima boeken en over 1/2/3/4/5 maanden misschien wel niet meer dus waarom zou je voor die paar extra centen dat risico willen lopen? De olieprijzen kunnen morgen wel enorm gaan stijgen of misschien besluit een grote groep morgen diezelfde kant op te gaan in dat vliegtuig weten wij het, ik zou daar, zeker met een heel gezin, echt niet op gaan wachten. Je zult echt geen stuntprijzen gaan zien op wat jij wil, daarvoor vlieg je bij de verkeerde maatschappijen en in het verkeerde seizoen. Stuntprijzen zijn in mijn ogen alleen leuk en haalbaar als je alleen vliegt, wat tijd over hebt en het geen probleem vindt om wat vaker over te stappen :D
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ik zou me niet zo blindstaren op de betrouwbaarheid van de KLM/Delta. Wij zijn ook altijd erg tevreden over United en Continental, en dat zijn ook niet echt kleine maatschappijen.
Over het onderhoud kan je je altijd afvragen of dat in orde is. Deze week nog vloog er een airbus rond van Air France/KLM waar ze na een onderhoudsbeurt in China even 30 schroefjes waren vergeten terug te schroeven in de vleugel. Je vraagt je dan af of iemand zich niet afvraagt wat dat bakje schroefjes nog op de werkbank moet, maar misschien koopt die man vaak spullen bij ikea :)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Elke maatschappij die op Amerika vliegt is betrouwbaar. En verder vind ik de KLM een behoorlijk overschatte maatschappij. Die zijn echt niet beter dan andere maatschappijen. Ik vind zelf Virgin Atlantic heel goed.
annick&erwin
Amerikafan

Ondertussen heb ik onze tickets geboekt voor 1099euro per stuk bij KLM uitgevoerd door Delta.

De laagste prijs die wij gezien hebben (11 maanden voor vertrek) was 1088euro. 2 en 3 december was de prijs al 1152euro en zondag 4 december waren ze in een keer terug 1099euro dus hebben we maar het zekere voor het onzekere genomen en geboekt. Vandaag is de prijs al opgelopen tot 1189euro.

Het is veel geld maar toch denk ik dat het goed is voor ons. Iceland Air (die goedkoper is) vloog niet op onze data, we hebben mooie vertrek en aankomst uren, de overstapuren zijn ook goed 2 uur heen en 1.5 uur terug en we zitten op goede plaatsen met 4 bij elkaar.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Gefeliciteerd met de tickets; uiteindelijk nog best een aardige prijs
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

mtl schreef:Elke maatschappij die op Amerika vliegt is betrouwbaar. En verder vind ik de KLM een behoorlijk overschatte maatschappij. Die zijn echt niet beter dan andere maatschappijen. Ik vind zelf Virgin Atlantic heel goed.
Statistisch gezien heeft Ryanair minder ongelukken gehad dan KLM ;-). Volgensmij ook dodelijke ongevallen. De tijd dat er 3 piloten waren (1 piloot, 1 co en 1 werktuigkunde) is ook over. Mee eens; je zou eens Virgin Atlantic moeten proberen naar de US; heel fijn! Niet te spreken van Singapore Airlines e.d.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Gefeliciteerd met jullie aankomende reis, je zou ook in februari naar de AA-meeting kunnen gaan voor nog wat verdere informatie, dat doen wij ook (wij zijn ook Belgen), en men kan nooit teveel weten hé. :thumbup:
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Heb je de tickets bij icelandair zelf geboekt of via reisburo? Hoe zit het dan met je verzekering?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
annick&erwin
Amerikafan

Ik zelf heb niet bij Icelandair geboekt maar bij Klm uitgevoerd door Delta. En ik heb alles zelf geboekt via de website van KLM.

Wilde eerst via het reisburo boeken omdat ik zoiets nog nooit had gedaan en een beetje bang was maar daar moesten we 40euro per ticket extra betalen aan boekingskosten.
Toen ging op een zondag (reisburo niet open) de prijs nog eens met 30euro per ticket naar beneden en heb ik het toch maar gedurfd om het zelf te doen. Dat heeft me in totaal een korting van 280euro opgeleverd. Als iedereen hier op het forum dat kan, waarom ik dan niet?

Wat verzekeringen betreft: ik heb zowiezo een reisbijstandverzekering voor heel het jaar omdat we regelmatig naar Disneyland Parijs gaan en voor ik alles begon te boeken heb ik bij mijn verzekeraar een annulatieverzekering voor heel het jaar afgesloten, ik denkt dat dat iets meer dan 100euro kostte.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer