Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
V. S.
De belasting op geld en goederen van een erfenis die naar een niet-Amerikaan gaat is 60%. Of dat percentage hoger is voor iemand die buiten de V.S. woont, weet ik niet. Het erven van onroerend goed door een buitenlander kan je een onderzoek naar antecedenten opleveren uit hoofde van de Patriot Act.
Het afwerken van erfenissen gaat hier meestal via een advokaat. Ik heb geen idee of je ook lijfelijk aanwezig moet zijn, maar daar je buitenlander bent, denk ik dat je daar niet onderuit komt.
gr. Redneck
Het afwerken van erfenissen gaat hier meestal via een advokaat. Ik heb geen idee of je ook lijfelijk aanwezig moet zijn, maar daar je buitenlander bent, denk ik dat je daar niet onderuit komt.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck schreef:De belasting op geld en goederen van een erfenis die naar een niet-Amerikaan gaat is 60%.
Het afwerken van erfenissen gaat hier meestal via een advokaat.
Ja dat had de zus van mijn vrouw ook gedaan en nu 2 jaar
Ik heb het idee dat je het in Belgie dan weer bij je loon moet optellen en vervolgens daar weer belasting op betaald.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dit is een van de (bepaald niet de enige, maar wel een grote) redenen, dat ik Amerikaanse geworden ben. De wetten op erven van een niet-Amerikaanse echtgeno(o)t(e) zijn net zo belachelijk.rperre schreef:Redneck schreef:De belasting op geld en goederen van een erfenis die naar een niet-Amerikaan gaat is 60%.![]()
![]()
Dat is echt belachelijk
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Het is toch echt waar Richard. En zoals Petra al opmerkte, jij en ik zijn ook geen citizen en daarom geldt die regeling ook voor ons, net zoals voor de meeste andere NederAmerikanen op dit forum, als permanent resident!rperre schreef:![]()
![]()
Dat is echt belachelijk
Als er op dit moment iets zou gebeuren met mijn vrouw, dan mag ik - als erfgenaam - over de helft van al onze bezittingen mooi 60% ophoesten. In de praktijk betekent dat dus dat ik een gedeelte van onze investeringen zou moeten liquideren.
De V.S. hebben overigens nog een leuke belastingpraktijk. Als enige land in de wereld heeft de V.S. de regeling dat een Amerikaan belasting verschuldigd blijft over zijn inkomen aan de IRS ongeacht waar hij in de wereld woont! Als je als Amerikaan dus in het buitenland gaat wonen, moet je in principe, naast de lokale belasting, ook nog hier belasting afdragen. Er is een mogelijkheid om je daarvan te vrijwaren, maar daar zijn zeer strikte regels voor. Zo mag je b.v. niet meer dan $80.000 verdienen. Door je als miljonair op een eilandje in Stille Zuidzee te vestigen, ontloop je de machtige arm van de Amerikaanse belastingdienst dus niet.
Zo maar wat stof tot nadenken.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Dit is wel goed om te weten, want wij hebben best wel wat hiero, en als het nu zou gebeuren (niet dus he), zou ik dus alleen maar met schulden komen te zitten die ik echt niet kan gebruiken (als je alles narekent dan) maar goed dat jullie er zijn om me hierop te wijzen, misschien toch maar voor de naturalisatie gaan over een paar jaar!
Hoe zit het als je iets erft vanuit NL dan???
Richard
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Thanks Redneck, you are right about the 60%. Daar was een verhaal van een engelse dame,die haar man verloor on 9/11. Hij had een levensverzekering van $100k en zij kreeg alleen 40K . Uncle Sam took 60k.Als zij een Amerikaanse was zou het belastingvrij zijn.
Ik kon het eerst echt niet geloven.
Ik ben nog getrouwd met een Engelse vrouw die na 35 jaren in de US nog steeds geen citizen is.
Groetjes
Ik ben nog getrouwd met een Engelse vrouw die na 35 jaren in de US nog steeds geen citizen is.
Groetjes
Heb me eens laten wijsmaken dat op een bepaald eerste gedeelte niets dient betaald te worden. En op de rest een klein percentage.
Dat er slechts in één van de 2 landen moet betaald worden dit volgens een bepaald belastingsakkoord ts België en V.S. maar ook afhankelijk van de Staat waar de overledene woonde.
Informatie is dus blijkbaar niet correct!
Dat er slechts in één van de 2 landen moet betaald worden dit volgens een bepaald belastingsakkoord ts België en V.S. maar ook afhankelijk van de Staat waar de overledene woonde.
Informatie is dus blijkbaar niet correct!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Marcus,marcuscj schreef:Thanks Redneck, you are right about the 60%. Daar was een verhaal van een engelse dame,die haar man verloor on 9/11. Hij had een levensverzekering van $100k en zij kreeg alleen 40K . Uncle Sam took 60k.Als zij een Amerikaanse was zou het belastingvrij zijn.
Groetjes
Ik dacht, dat je als buitenlandse echtgenoot $100K belastingvrij mocht erven, tenminste van een levensverzekering waarbij je de sole benefactor bent. Maar ja, ik kan het mis hebben natuurlijk.
Wij hebben ons er toen erg in verdiept omdat we ook Microsoft aandelen en dergelijke hebben. Er zijn ook manieren om de belasting nog iets meer te omzeilen (door bijvoorbeeld bepaalde dingen enkel op de naam van de buitenlandse echtgenoot te zetten), maar daar heb je een goede financieel adviseur voor nodig, needless to say.
Als je in het buitenland woont en erft vanuit Nederland dan heft de Nederlandse Staat daar belasting over voordat de erfenis uitgekeert mag worden. Zover ik kan nagaan hoef je daar in de V.S. niet opnieuw belasting over te betalen. Het zou mij echter niet verbazen als men toch een regeltje wist te vinden om er nog wat vanaf te knabbelen.rperre schreef:Dit is wel goed om te weten, want wij hebben best wel wat hiero, en als het nu zou gebeuren (niet dus he), zou ik dus alleen maar met schulden komen te zitten die ik echt niet kan gebruiken (als je alles narekent dan) maar goed dat jullie er zijn om me hierop te wijzen, misschien toch maar voor de naturalisatie gaan over een paar jaar!
Richard
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Petra, Ik weet niet al de details van dat verhaal. Ik weet niet of haar man een Amerikaan was en welke soort of verzekering hij had.
Zij woonde here voor 8 jaren en heeft 2 kinderen.
Maar hier nog een ander verhaal.
Een Norweegse vrouw ,getrouwd met een Amerikaan en 2 kinderen,werd arrested 10 jaar geleden,kreeg een felony conviction voor 6 hemp planten in de tuin.
Nou 10 jaren later wordt zij aangehouden at Seattle Airport en nu wil the INS haar terugsturen naar Noorwegen.
Ik weet niet all de details van dit verhaal, maar de Governor of Oregon heeft haar a pardon gegeven(voor haar felony conviction) en nou kan ze blijven.
Groetjes
Zij woonde here voor 8 jaren en heeft 2 kinderen.
Maar hier nog een ander verhaal.
Een Norweegse vrouw ,getrouwd met een Amerikaan en 2 kinderen,werd arrested 10 jaar geleden,kreeg een felony conviction voor 6 hemp planten in de tuin.
Nou 10 jaren later wordt zij aangehouden at Seattle Airport en nu wil the INS haar terugsturen naar Noorwegen.
Ik weet niet all de details van dit verhaal, maar de Governor of Oregon heeft haar a pardon gegeven(voor haar felony conviction) en nou kan ze blijven.
Groetjes
Toen ik dat 9/11 verhaal voor eerst las, kon ik het ook niet geloven. Toch is het echt waar.marcuscj schreef:Thanks Redneck, you are right about the 60%. Daar was een verhaal van een engelse dame,die haar man verloor on 9/11. Hij had een levensverzekering van $100k en zij kreeg alleen 40K . Uncle Sam took 60k.Als zij een Amerikaanse was zou het belastingvrij zijn.
Groetjes
Ik hoop voor je vrouw dat je geen miljonair bent want dat wordt anders een hoop belasting!
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Het kan de moeite lonen om je daar meer in te verdiepen.Petra/VS schreef:Er zijn ook manieren om de belasting nog iets meer te omzeilen (door bijvoorbeeld bepaalde dingen enkel op de naam van de buitenlandse echtgenoot te zetten), maar daar heb je een goede financieel adviseur voor nodig, needless to say.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hebben we toen ook gedaan, hoeft nu niet meer, jippie!
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo Marcuscjmarcuscj schreef:Perhaps you can tell me about het AOW in Holland. Moet je in Holland wonen omdat te krijgen?What is het minimum?
Groetjes
De AOW is en verzekering voor al ingezetenen _ ongeacht hun nationaliteit - die nog geen 65 jaar zijn. Niet ingezetenen die in Nederland werken en loon belasting betalen vallen ook onder deze verzekering. Er zijn allerlei uitzonderingen etc. maar die beslaan een aantal pagina's. De hoogte van de uitkering na het bereiken van de 65 jarige leeftijd is 70 % van het minimum loon en komt neer op ongeveer € 900 = ongeveer $750.
Groeten
Harm