En anders zeg je: mijn bewijs dat er geen inspectie geweest is, is dat ik er geen bewijs van voor kan leggen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de VS
-
kastelke
- Amerika-expert
- Berichten: 18396
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Kaats de bal terug: je had een prijsafspraak, en die is nagekomen. In die prijsafspraak stond ook dat je extra moest betalen indien er een inspectie zou gebeuren. Wel, die bewijzen van inspectie kan jij niet leveren, aangezien jij niet de contactpersoon was van die zending. Dus is het aan hen om te bewijzen, met documenten van de douane, dat er een inspectie geweest is.
En anders zeg je: mijn bewijs dat er geen inspectie geweest is, is dat ik er geen bewijs van voor kan leggen.
En anders zeg je: mijn bewijs dat er geen inspectie geweest is, is dat ik er geen bewijs van voor kan leggen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Tsjah, ik zou zelf niet betalen. Het bedrijf heeft jou een alles-in-1 prijs aangeboden. Dit hebben zij gedaan door de kostprijs van de verzending voor hun te berekenen + een winstmarge voor hun. Nu blijkt dat zij een fout hebben gemaakt in hun kostprijs berekening. Of dit komt doordat hun leveranciers niet de correcte prijzen hebben doorgegeven, of dat zij zelf met bepaalde dingen geen rekening gehouden hebben, sjah...dat is niet jouw probleem. Dat heet ondernemers risico.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- ned in MO
- Amerika-expert
- Berichten: 6813
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
- Locatie: Bradenton, FL
- Contacteer:
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Als je wilt betalen zou ik het volgende schrijven:
Indien er sprake is van inspectie kosten dan kan ik daar inkomen.
U dient dan aan mij voor te leggen (bewijsstukken) wat de totale kosten waren, hoeveel anderen deelnamen aan de deelcontainer zodat ik kan bepalen wat mijn deel was en een logische verklaring waarom het 6 maanden!!!! moet duren voordat ik hier bericht van krijg.
U kunt verder met mij corresponderen als ik hiertoe bevredigend antwoord heb gekregen. Elke andere correspondentie van u naar mij toe is niet relevant en zal niet worden beantwoordt.
Met vriendelijke groet
Indien er sprake is van inspectie kosten dan kan ik daar inkomen.
U dient dan aan mij voor te leggen (bewijsstukken) wat de totale kosten waren, hoeveel anderen deelnamen aan de deelcontainer zodat ik kan bepalen wat mijn deel was en een logische verklaring waarom het 6 maanden!!!! moet duren voordat ik hier bericht van krijg.
U kunt verder met mij corresponderen als ik hiertoe bevredigend antwoord heb gekregen. Elke andere correspondentie van u naar mij toe is niet relevant en zal niet worden beantwoordt.
Met vriendelijke groet
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Hahaha ja, helemaal waar kastelke. Ik zit nog even verder te zoeken en vind op een website dit:
"If all the above requirements have been fulfilled and your customs entry was filled in advance, your cargo should arrive pre-cleared and ready for delivery, granted that U.S. Customs has not determined an Exam is needed. Exams are routinely performed in Incoming cargo, and are used to diminish potential threats posed by unwanted/dangerous cargo arriving into the United States. These exams are also used to make sure that the cargo actually shipped matches the documents provided to U.S. Customs, thus the importance of carefully preparing and reviewing your documentation. Exams can take a long time and all charges resulting from it are billed to you and must be paid prior to cargo release."
Duidelijk verhaal echter blijkbaar heeft de verscheper, zonder te overleggen met mij, de kosten die (als er al een exam gedaan zou zijn want die contactpersoon van de Amerikaanse agent vertelde me dus dat er geen extra controles waren) ermee gepaard gingen zelf betaald aan de agent. Dat is toch niet juist? Ik heb mailtjes van de Amerikaanse agent over de delivery en met geen woord wordt gerept over een exam.
Ik vraag me dus wel af:
1) Kan ik achterhalen of er een extra exam gedaan is op mijn zending?
2) Of een exam onderdeel is van een standaard verhaal of echt alleen in speciale gevallen gedaan wordt?
Bedankt voor de tips Oscar en Ned. En ja, jullie hebben volledig gelijk. Het is alleen zo lastig voor een leek om te achterhalen wat precies dat proces is en waar de kosten inzitten, vandaar dat je het ook uit handen geeft. Ik ga jouw suggestie zeker meenemen ned, jij hebt veel meer ervaring met verschepen en verzenden dus daar heb ik wat aan!
"If all the above requirements have been fulfilled and your customs entry was filled in advance, your cargo should arrive pre-cleared and ready for delivery, granted that U.S. Customs has not determined an Exam is needed. Exams are routinely performed in Incoming cargo, and are used to diminish potential threats posed by unwanted/dangerous cargo arriving into the United States. These exams are also used to make sure that the cargo actually shipped matches the documents provided to U.S. Customs, thus the importance of carefully preparing and reviewing your documentation. Exams can take a long time and all charges resulting from it are billed to you and must be paid prior to cargo release."
Duidelijk verhaal echter blijkbaar heeft de verscheper, zonder te overleggen met mij, de kosten die (als er al een exam gedaan zou zijn want die contactpersoon van de Amerikaanse agent vertelde me dus dat er geen extra controles waren) ermee gepaard gingen zelf betaald aan de agent. Dat is toch niet juist? Ik heb mailtjes van de Amerikaanse agent over de delivery en met geen woord wordt gerept over een exam.
Ik vraag me dus wel af:
1) Kan ik achterhalen of er een extra exam gedaan is op mijn zending?
2) Of een exam onderdeel is van een standaard verhaal of echt alleen in speciale gevallen gedaan wordt?
Bedankt voor de tips Oscar en Ned. En ja, jullie hebben volledig gelijk. Het is alleen zo lastig voor een leek om te achterhalen wat precies dat proces is en waar de kosten inzitten, vandaar dat je het ook uit handen geeft. Ik ga jouw suggestie zeker meenemen ned, jij hebt veel meer ervaring met verschepen en verzenden dus daar heb ik wat aan!
-
kastelke
- Amerika-expert
- Berichten: 18396
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Zo'n extra controle is geen standaard iets, er worden gewoon random een aantal containers uitgepikt. Onze verhuizer zei dat je voor de US 25% kans hebt dat je een extra controle krijgt.
Dat uittreksel, is dat een uittreksel uit het contract dat je had met de (Nederlandse) verscheper? Als dat zo is, dan zou men volgens mij nu niet eens meer met een rekening af moge komen, aangezien er staat dat de kosten voldaan moeten worden *vooraleer* de container helemaal vrijgegeven wordt...
En het lijkt mij dat zij heel makkelijk kunnen bewijzen dat er controle geweest is: zij moeten immers ook een rekening krijgen, met gegevens van de container op en de afrekening. Want dat zijn geen standaard bedragen, dat is (o.a.) afhankelijk van hoe lang je container opgehouden geweest is, je moet immers 'stallingskosten' betalen.
Dat uittreksel, is dat een uittreksel uit het contract dat je had met de (Nederlandse) verscheper? Als dat zo is, dan zou men volgens mij nu niet eens meer met een rekening af moge komen, aangezien er staat dat de kosten voldaan moeten worden *vooraleer* de container helemaal vrijgegeven wordt...
En het lijkt mij dat zij heel makkelijk kunnen bewijzen dat er controle geweest is: zij moeten immers ook een rekening krijgen, met gegevens van de container op en de afrekening. Want dat zijn geen standaard bedragen, dat is (o.a.) afhankelijk van hoe lang je container opgehouden geweest is, je moet immers 'stallingskosten' betalen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Hebben soortgelijk situatie gehad paar jaren terug transport NL-Florida.Voldens de vervoerder moest de boot een omweg maken en achteraf kregen wij een rekening voor €600,-. Derksen dacht dat ik dat zo zou betalen, heb heel wat gesprekken gehad,(niet mijn verantwoordelijkheid,was niet de 1e vracht voor hun,dus wisten ze wat de kuilen in het vak zijn, en horen de mensen vooral te waarschuwen dat het weleens duurder kan zijn). Dus bleef ik bij mijn standpunt, dat het fair was dat ik maar de helft betaalde en hun de andere,en uiteindelijk gingen ze mee akkoord.
Succes, Sadie
Succes, Sadie
-
kastelke
- Amerika-expert
- Berichten: 18396
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Waarom zou jij de helft moeten betalen? Je spreekt een prijs af, en als zij dan om moeten varen, dan is dat niet jouw verantwoordelijkheid dus ook niet jouw kost. Net zomin dan dat jij een deel van de kosten moet gaan betalen als hun boot zinkt, of een aanvaring krijgt met een andere boot. Bij een koerierdienst zoals FedEz moet je toch ook niet extra betalen als er onderweg een wegomlegging is of een file staat!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Wat vervelend dat je ook zo'n nare ervaring gehad hebt sadie.
En ja, als ik al ga betalen dan zal het inderdaad niet meer dan de helft zijn ja. Ik blijf erbij dat dit "exam" onder normale kosten valt zoals ze zijn opgenomen in de e-mail met kosten op basis van waar ik mee akkoord gegaan ben. Helemaal nu ik weet dat zij zelf aanvankelijk ook niet van plan waren te betalen. Als ik tot 2 keer toe vraag of er nog extra kosten bijkomen, zowel voor de deal als na aflevering van mijn goederen en er wordt 2 keer niets gemeld over extra kosten dan vind ik dat terecht.
Dus tenzij ze met bewijs kunnen komen dat de controle op mijn zending wel heel erg exotisch is geweest betaal ik helemaal niets. Mijn vermoeden is dat ze dat niet kunenn omdat er tussen de dag van aankomst en het verschepen naar hun warehouse minder dan 7 dagen zaten en er duidelijk geen dozen opengemaakt waren.
En ja, als ik al ga betalen dan zal het inderdaad niet meer dan de helft zijn ja. Ik blijf erbij dat dit "exam" onder normale kosten valt zoals ze zijn opgenomen in de e-mail met kosten op basis van waar ik mee akkoord gegaan ben. Helemaal nu ik weet dat zij zelf aanvankelijk ook niet van plan waren te betalen. Als ik tot 2 keer toe vraag of er nog extra kosten bijkomen, zowel voor de deal als na aflevering van mijn goederen en er wordt 2 keer niets gemeld over extra kosten dan vind ik dat terecht.
Dus tenzij ze met bewijs kunnen komen dat de controle op mijn zending wel heel erg exotisch is geweest betaal ik helemaal niets. Mijn vermoeden is dat ze dat niet kunenn omdat er tussen de dag van aankomst en het verschepen naar hun warehouse minder dan 7 dagen zaten en er duidelijk geen dozen opengemaakt waren.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Berichten: 18396
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Maar je gaf wel aan dat er extra kosten bij konden komen indien de douane besloot om een inspectie te doen.Ziva schreef: Ik blijf erbij dat dit "exam" onder normale kosten valt zoals ze zijn opgenomen in de e-mail met kosten op basis van waar ik mee akkoord gegaan ben.
Voor zover ik weet staat dat als clausule in al de contracten van bedrijven die huisraad verschepen. Tenminste, toch bij de 7 bedrijven die ik ooit bekeken heb. Dus als zij kunnen aantonen dat er extra controle geweest is, ben je contractueel gebonden om dat te betalen.
Zoals Bart ook al zei: men hoeft de dozen niet te openen voor inspectie, men kan ook een scan doen, of met drugshonden laten snuffelen, enz. Dus 'geen geopende dozen' is niet hetzelfde als 'geen inspectie'.Ziva schreef: en er duidelijk geen dozen opengemaakt waren.
Maar het punt blijft: zij moeten de bewijzen kunnen leveren, anders hoef jij niets te betalen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- ned in MO
- Amerika-expert
- Berichten: 6813
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
- Locatie: Bradenton, FL
- Contacteer:
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Mijn ervaring is dat je gewoon betaalt waarvoor je getekend hebt. Ook hoordt dat binnen normale termijnen te gaan. Niet na 6 maanden nog ineens een bedrag dat ze 5 maanden geleden ook al wisten. Dat is gewoon belachelik
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Ik vind het zo raar. Mijn verscheper stelt zich nu ineens op als een soort bemiddelaar alsof het dus nu gaat om mijn woord tegen dat van hun Amerikaanse agent. Dit nadat ze eerst zelf in 6 maanden hebben lopen yoyoen over die kosten en de Nederlandse verscheper aanvankelijk dus ook zei tegen de Amerikaanse dat ze niet gingen betalen.
Ik krijg dus nu CC van een e-mail waarin mijn verscheper zegt dat hun Amerikaanse agent het bewijs moet sturen of moet crediteren omdat hun client (ik dus) ontkent dat er extra kosten gemaakt zijn. Terwijl ik al 2 mailtjes geleden riep dat ik alleen maar afga op wat de dame van de Amerikaanse agent zei namelijk dat de inklaring van mijn goederen via een routine procedure ging waarbij in dat geval dus opgaat dat mijn factuur al betaald is omdat er gesproken wordt over normale kosten. Ik kan onmogelijk weten wat er gebeurt is tijdens mijn controle omdat ik er niet bij was.
Even voor de goede orde, na zo'n inklaring van goederen dient er toch, neem ik aan, direct betaald te worden aan de douane? Gaat dat cash/direct of stuurt de douane zo'n agent een factuur?
Ik vermoed nu namelijk, aan de mailwisseling te zien, dat mijn Amerikaanse agent de douane betaald heeft omdat ze dachten goedkeuring te hebben van de Nederlandse agent en aan de Nederlandse agent daarom nu een factuur stuurt. Echter de Nederlandse agent komt er, na 6 maanden, dus achter dat het bedrag dat hij mij gefactureerd heeft tekortschiet omdat daar bepaalde inklaringskosten niet bij inbegrepen waren. Er was dus dan helemaal geen sprake van een "extra exam" maar van variabele kosten die mijn Nederlandse verscheper vergeten is op te nemen.
Zucht... ik wou dat ik meer over dat inklaringsproces kon vinden. Ik heb al gezocht maar geen idee wat er "kan" gebeuren en welke kosten ermee gepaard gaan en hoe dat meestal betaald wordt. Kun je die mensen niet opbellen? Ik heb alleen geen idee hoe dat heet of naar wat voor bedrijf ik moet zoeken.
Ik krijg dus nu CC van een e-mail waarin mijn verscheper zegt dat hun Amerikaanse agent het bewijs moet sturen of moet crediteren omdat hun client (ik dus) ontkent dat er extra kosten gemaakt zijn. Terwijl ik al 2 mailtjes geleden riep dat ik alleen maar afga op wat de dame van de Amerikaanse agent zei namelijk dat de inklaring van mijn goederen via een routine procedure ging waarbij in dat geval dus opgaat dat mijn factuur al betaald is omdat er gesproken wordt over normale kosten. Ik kan onmogelijk weten wat er gebeurt is tijdens mijn controle omdat ik er niet bij was.
Even voor de goede orde, na zo'n inklaring van goederen dient er toch, neem ik aan, direct betaald te worden aan de douane? Gaat dat cash/direct of stuurt de douane zo'n agent een factuur?
Ik vermoed nu namelijk, aan de mailwisseling te zien, dat mijn Amerikaanse agent de douane betaald heeft omdat ze dachten goedkeuring te hebben van de Nederlandse agent en aan de Nederlandse agent daarom nu een factuur stuurt. Echter de Nederlandse agent komt er, na 6 maanden, dus achter dat het bedrag dat hij mij gefactureerd heeft tekortschiet omdat daar bepaalde inklaringskosten niet bij inbegrepen waren. Er was dus dan helemaal geen sprake van een "extra exam" maar van variabele kosten die mijn Nederlandse verscheper vergeten is op te nemen.
Zucht... ik wou dat ik meer over dat inklaringsproces kon vinden. Ik heb al gezocht maar geen idee wat er "kan" gebeuren en welke kosten ermee gepaard gaan en hoe dat meestal betaald wordt. Kun je die mensen niet opbellen? Ik heb alleen geen idee hoe dat heet of naar wat voor bedrijf ik moet zoeken.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Berichten: 18396
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Bel een keer naar Waaijenberg of een andere concurrent, om dat te vrragen. Volgens mij leggen zij dat met alle plezier uit. Kies iemand van een grote alliantie, die overzeese samenwerkingsverbanden hebben en die dus wekelijks met die dingen geconfronteerd worden. Want ik heb de idee dat het hier om 2 'amateurs' gaat...
Of in de US met mensen van Allied, die hebben ook veel ervaring (daar werkte mijn werkgever vroeger mee voor alle overzeese verhuizingen en wij zijn zelf ook met hen verhuisd):
http://www.allied.com/
Of in de US met mensen van Allied, die hebben ook veel ervaring (daar werkte mijn werkgever vroeger mee voor alle overzeese verhuizingen en wij zijn zelf ook met hen verhuisd):
http://www.allied.com/
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Ok, ik heb eindelijk iets van een factuur gekregen en er staan de volgende dingen op:
- Stripping Charge
- Doc. Trans Fee
- Chassis Surcharge
- Loading Charge
- CFS Security Fee
- Warehouse Fuel
- Validation Fee
- X Ray Fee
De laaste, xray fee, kost 50 dollar.
Nou is de vraag, welke van bovenstaande kosten valt buiten het proces "Inklaren van goederen door douane" en is dus variabel of bijzonder. Ik denk dat dit allemaal reguliere kosten zijn die vooraf berekend kunnen worden en derhalve dus deel uitmaakten van mijn totaal prijs. Iemand een ander idee hierover? Er moet toch iemand zijn met ervaring met dit proces lijkt me?
- Stripping Charge
- Doc. Trans Fee
- Chassis Surcharge
- Loading Charge
- CFS Security Fee
- Warehouse Fuel
- Validation Fee
- X Ray Fee
De laaste, xray fee, kost 50 dollar.
Nou is de vraag, welke van bovenstaande kosten valt buiten het proces "Inklaren van goederen door douane" en is dus variabel of bijzonder. Ik denk dat dit allemaal reguliere kosten zijn die vooraf berekend kunnen worden en derhalve dus deel uitmaakten van mijn totaal prijs. Iemand een ander idee hierover? Er moet toch iemand zijn met ervaring met dit proces lijkt me?
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Volgens mij is "inklaring" een louter administratief proces op basis van documenten. Een x-ray inspectie valt daar normaal niet onder, en komt neer op een inspectie bovenop het normale inklaringsproces. De betekenis van de andere termen die vermeld staan op jouw factuur is mij niet geheel duidelijk. Maar uit de term "x ray inspection" blijkt wel dat er een inspectie kan gebeurd zijn zonder dat je hier iets van merkt aan de verpakking van je spullen.Ziva schreef:Nou is de vraag, welke van bovenstaande kosten valt buiten het proces "Inklaren van goederen door douane" en is dus variabel of bijzonder. Ik denk dat dit allemaal reguliere kosten zijn die vooraf berekend kunnen worden en derhalve dus deel uitmaakten van mijn totaal prijs. Iemand een ander idee hierover? Er moet toch iemand zijn met ervaring met dit proces lijkt me?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Berichten: 18396
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Die x Ray fee lijkt me niet standaard, dat is de controle die de douane kan doen (waarbij je dus inderdaad geen dozen hebt die geopend worden, tenzij ze tijdens die x ray iets verdachts ontdekken. Die $50 is weinig, dus ik denk dat het verdeeld zal geweest zijn over de verschillende deelnemers van die container.
CFS Fee ken ik niet, maar ik zocht het even op: Carrier Security Fee (maritime surcharge). Lijkt me dus standaard.
Voor de rest lijkt alles me een standaard fee, dus niet apart te betalen maar inbegrepen in de prijs die je aanvankelijk gekregen hebt.
Die $50 is volgens mij het maximale dat ze je dus extra kunnen aanrekenen als uitzonderlijke en bijkomende kosten.
CFS Fee ken ik niet, maar ik zocht het even op: Carrier Security Fee (maritime surcharge). Lijkt me dus standaard.
Voor de rest lijkt alles me een standaard fee, dus niet apart te betalen maar inbegrepen in de prijs die je aanvankelijk gekregen hebt.
Die $50 is volgens mij het maximale dat ze je dus extra kunnen aanrekenen als uitzonderlijke en bijkomende kosten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- ned in MO
- Amerika-expert
- Berichten: 6813
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
- Locatie: Bradenton, FL
- Contacteer:
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Ze willen je $50 laten betalen na 6 maanden. Geven geen uitleg etc.
Is die $50 voor de container? of voor jouw gedeelte? en hoe is het dan verdeeld?
Verder verwijs ik dus naar mijn eerdere post.
Schrijf ze dus even mijn suggestie
Is die $50 voor de container? of voor jouw gedeelte? en hoe is het dan verdeeld?
Verder verwijs ik dus naar mijn eerdere post.
Dit behoort onder de noemer irrelevante info omdat je er niks mee kan Ze kunnen er ook $100 opzetten.Indien er sprake is van inspectie kosten dan kan ik daar inkomen.
U dient dan aan mij voor te leggen (bewijsstukken) wat de totale kosten waren, hoeveel anderen deelnamen aan de deelcontainer zodat ik kan bepalen wat mijn deel was en een logische verklaring waarom het 6 maanden!!!! moet duren voordat ik hier bericht van krijg.
U kunt verder met mij corresponderen als ik hiertoe bevredigend antwoord heb gekregen. Elke andere correspondentie van u naar mij toe is niet relevant en zal niet worden beantwoordt.
Schrijf ze dus even mijn suggestie
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Bedankt voor alle reacties allen 
Totaal is het $279,- en daar zit dan dus 50 dollar voor de x-ray in. Maar ik vraag me dus wel af in hoeverre die xray niet standaard is en waar ik dan eventueel kan navragen.
Ik heb net wederom een e-mail gestuurd en dit keer naar zowel de Amerikaanse als naar de Nederlandse verscheper omdat de Nederlandse verscheper mijn e-mail niet goed vertaald naar de Amerikaanse waarin ik nogmaals aangeef dat dit gebeuren deel uitmaakt van de totaalprijs en dat ik het niet acceptabel vind om na 8 maanden een factuur te krijgen. Verder geef ik aan dat ik niet ga betalen voor een fout in de berekening van de Nederlandse verscheper.
Prompt kreeg ik een cc van een e-mail terug van de Amerikaanse verschepeper gericht aan de Nederlandse verscheper met daarin "De client bevestigt dat jullie de prijs van het exam in jullie prijsopgave naar haar toe meegenomen hebben en, zoals jullie weten zitten die kosten er niet bij ons bij inbegrepen, dus ik zie jullie betaling tegemoet". Oftwel cirkeltje weer rond want zo waren ze begonnen met discussieren totdat de Nederlandse verscheper ineens vond dat ik dan maar moest gaan betalen haha.
Ik denk dat ik gewoon bij mijn standpunt blijf. Wat willen ze doen als ik niet betaal, een deurwaarder sturen? Op basis waarvan dan denk ik? Ik heb netjes mijn factuur betaald en aangezien zij zelf daar geen specificaties ingezet hebben is het voor hen lastig om hard te maken dat de kosten zoals ik daarboven opsom niet erbij inbegrepen waren.
Totaal is het $279,- en daar zit dan dus 50 dollar voor de x-ray in. Maar ik vraag me dus wel af in hoeverre die xray niet standaard is en waar ik dan eventueel kan navragen.
Ik heb net wederom een e-mail gestuurd en dit keer naar zowel de Amerikaanse als naar de Nederlandse verscheper omdat de Nederlandse verscheper mijn e-mail niet goed vertaald naar de Amerikaanse waarin ik nogmaals aangeef dat dit gebeuren deel uitmaakt van de totaalprijs en dat ik het niet acceptabel vind om na 8 maanden een factuur te krijgen. Verder geef ik aan dat ik niet ga betalen voor een fout in de berekening van de Nederlandse verscheper.
Prompt kreeg ik een cc van een e-mail terug van de Amerikaanse verschepeper gericht aan de Nederlandse verscheper met daarin "De client bevestigt dat jullie de prijs van het exam in jullie prijsopgave naar haar toe meegenomen hebben en, zoals jullie weten zitten die kosten er niet bij ons bij inbegrepen, dus ik zie jullie betaling tegemoet". Oftwel cirkeltje weer rond want zo waren ze begonnen met discussieren totdat de Nederlandse verscheper ineens vond dat ik dan maar moest gaan betalen haha.
Ik denk dat ik gewoon bij mijn standpunt blijf. Wat willen ze doen als ik niet betaal, een deurwaarder sturen? Op basis waarvan dan denk ik? Ik heb netjes mijn factuur betaald en aangezien zij zelf daar geen specificaties ingezet hebben is het voor hen lastig om hard te maken dat de kosten zoals ik daarboven opsom niet erbij inbegrepen waren.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Berichten: 18396
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
X-ray is nooit standaard.
En volgens de Amerikanen heb jij dus gezegd dat extra controle door douane dus wel inbegrepen is in de prijs? Terwijl je hier zei dat dat niet is (en dat ook nooit kan zijn, aangezien die controles slechts in een minderheid der gevallen plaats vinden, en de prijs daarvan heel erg kan verschillen van welk soort controle ze doen, waarbij X-ray het goedkoopste is, maar als ze besluiten om je container te openen en alle dozen na te kijken, de kosten erg op kunnen lopen tot honderden dollars).
En volgens de Amerikanen heb jij dus gezegd dat extra controle door douane dus wel inbegrepen is in de prijs? Terwijl je hier zei dat dat niet is (en dat ook nooit kan zijn, aangezien die controles slechts in een minderheid der gevallen plaats vinden, en de prijs daarvan heel erg kan verschillen van welk soort controle ze doen, waarbij X-ray het goedkoopste is, maar als ze besluiten om je container te openen en alle dozen na te kijken, de kosten erg op kunnen lopen tot honderden dollars).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- ned in MO
- Amerika-expert
- Berichten: 6813
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
- Locatie: Bradenton, FL
- Contacteer:
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Of het welles of nietes is is nu niet meer belangrijk meer denk ik. Ze hebben er 8 maanden over moeten nadenken om vervolgens te proberen het op de klant te verhalen zo blijkt .je mag toch verwachten dat mensen die dit iedere dag doen dit horen te weten. Foutjes maken mag ook maar niet 8 maanden wachten graag Gevalletje jammer dan na 8 maanden zou ik zeggen
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Ben het met Mark eens. Het is nu te laat. Ik heb ook wel eens vergeten om een klant een hosting factuur te sturen. Jaar lang gratis hosting voor de klant.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1477 Weergaves
-
Laatste bericht door blijebijtjes
-
- 10 Reacties
- 1574 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 20 Reacties
- 3284 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V