Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Denver - Denver 2012 - tips gevraagd
Re: Denver - Denver 2012 - tips gevraagd
precies!! 
- onderlegger
- Amerikafan
- Partner van: Brenda
- Aantal x V.S. bezocht: 3
KOA?ned in MO schreef:Ik zie dat jullie 26 Juni bij mijn schoonouders logeren (als je bij de KOA overnacht)
- onderlegger
- Amerikafan
We hebben nog één extra dag over die we nu in Moab gepland hebben.
Mogelijk heb ik een oplossing gevonden voor deze extra dag. Ik zou dan onze route in Montana en Sout Dakota veranderen en ook naar Theodor Roorsevelt en Makoshika State Park rijden. Het is een serieuze omweg maar het lijkt me net te doen om toch verschillende uren in de parken door te brengen. Wat denken jullie?
Deze route:
Yellowstone - Greybull
Greybull - Custer
Custer - Interiour
Interiour
Interiour - Estes Park
Vervangen door deze:
Yellowstone - Billings via beartooth highway en bighorn canyon
Billings - Medora met makoshika state park
Medora - Rapid City met eerst enkele uren in Theodore Roorsevelt
Rapid City Custer State Park, eventueel wind cave en de memorials (maar die zeggen me minder)
Rapid City - Interiour badlands
Interiour - Estes Park via scottsbluff national monument
Het lijkt op het eerste zicht nogal druk maar 5u iets bezoeken en 5u rijden per dag hebben we nog al gedaan. En Theodor Roosevelt en Makoshika lijken mij parken die te ver afgelegen zijn om ooit nog eens terug te doen.
Mogelijk heb ik een oplossing gevonden voor deze extra dag. Ik zou dan onze route in Montana en Sout Dakota veranderen en ook naar Theodor Roorsevelt en Makoshika State Park rijden. Het is een serieuze omweg maar het lijkt me net te doen om toch verschillende uren in de parken door te brengen. Wat denken jullie?
Deze route:
Yellowstone - Greybull
Greybull - Custer
Custer - Interiour
Interiour
Interiour - Estes Park
Vervangen door deze:
Yellowstone - Billings via beartooth highway en bighorn canyon
Billings - Medora met makoshika state park
Medora - Rapid City met eerst enkele uren in Theodore Roorsevelt
Rapid City Custer State Park, eventueel wind cave en de memorials (maar die zeggen me minder)
Rapid City - Interiour badlands
Interiour - Estes Park via scottsbluff national monument
Het lijkt op het eerste zicht nogal druk maar 5u iets bezoeken en 5u rijden per dag hebben we nog al gedaan. En Theodor Roosevelt en Makoshika lijken mij parken die te ver afgelegen zijn om ooit nog eens terug te doen.
Voor Th Roosevelt NP zou ik geen omweg maken.
- onderlegger
- Amerikafan
Lijkt me nochtans mooi op de foto's. En voor Makoshika SP? Mount Rushmore en Crazy Horse zeggen ons niet zoveel.Yeehaw schreef:Voor Th Roosevelt NP zou ik geen omweg maken.
Wij hebben die omweg wel gemaakt en hebben daar geen spijt van gehad (Ik neem aan dat je het idee uit ons verslag gehaald hebt?) Ik rij wel enorm graag met de wagen, zeker in Amerika.
Eerlijk gezegd zou ik het met jullie aantal dagen en indeling niet doen. Ik zou die extra dag in de Black Hills plaatsen. Er is niet enkel Mount Rushmore maar zoveel meer. Een bezoekje aan Deadwood, Silver City of Spearfish Canyon om eens wat anders te noemen dan Needles Highway, Sylvan Lake, Bear Country, Wind Cave, Custer SP, enz ...
Bart
Eerlijk gezegd zou ik het met jullie aantal dagen en indeling niet doen. Ik zou die extra dag in de Black Hills plaatsen. Er is niet enkel Mount Rushmore maar zoveel meer. Een bezoekje aan Deadwood, Silver City of Spearfish Canyon om eens wat anders te noemen dan Needles Highway, Sylvan Lake, Bear Country, Wind Cave, Custer SP, enz ...
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
De hele omweg voor enkel Makoshika zou ik ook niet doen, ondanks dat het een erg mooi parkje is. Er zijn (maar) drie wandelingen en wij deden die alledrie. En toch hebben wij niet bijzonder lang aan het park besteedt, ondanks dat we er alles deden wat mogelijk was. We spendeerde er 5 uur.
Bart
Bart
Grts, Bart
- onderlegger
- Amerikafan
Na de ontdek amerika site is jullie blog momenteel mijn voorname bronDude schreef:Wij hebben die omweg wel gemaakt en hebben daar geen spijt van gehad (Ik neem aan dat je het idee uit ons verslag gehaald hebt?) Ik rij wel enorm graag met de wagen, zeker in Amerika.
Bart
Over Deadwood was jij toch niet zo lovend in je reisverslag?
Needles Higway, sylvan lake, custer state park zouden we op die volle dag in de buurt van Rapid City/Custer/Hill City kunnen bezoeken. Wat is eigenlijk de leukste uitvalsbasis? Als we deze route behouden is Rapid City geografisch de beste keuze om Badlands te bereiken en de route vanuit Theodore Roosevelt te verkorten.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Misschien heb je ook nog iets aan onze verslagen van 2007 en 2009. http://www.michelly.nl
In 2009 zijn wij ook in Makoshika en Theodore Roosevelt geweest. Heel mooi maar die tijd kun je natuurlijk ook in de Black Hills heel goed spenderen. Misschien dat ons verslag je mede helpt om een keuze te maken
Elly
In 2009 zijn wij ook in Makoshika en Theodore Roosevelt geweest. Heel mooi maar die tijd kun je natuurlijk ook in de Black Hills heel goed spenderen. Misschien dat ons verslag je mede helpt om een keuze te maken
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Hoe denk je Yellowstone-Beartooth-Big Horn Canyon-Billings te gaan doen? Dat is geen dagtrip meer te noemen anders dan been there done that. Ik neem aan dat je BH Canyon vanaf het zuiden wil zien en je kan niet van het zuiden doorrijden naar het noordelijk gedeelte richting BIllings. Al deze natuurwonderen nemen een hele tijd. Beartooth moet je ook niet overheen jagen.
In Black Hills SD en omgeving kan je tijden doorbrengen.
Mocht je toch naar Medora rijden, bekijk dan het openlucht theater en wellicht een voorstelling aan de Medora Musical. We hebben de loop in de south unit van Th Roosevelt NP gereden maar ik vond dat toch niet te vergelijken met Badlands NP. Zelfs met de loop ben je al snel een paar uur bezig. Wij hebben toen 3 dagen in SW ND gezeten omdat er nog veel meer te zien en te bezoeken is. Mocht ja na Roosevelt al vast willen doorrijden dan kan dat naar bv Bowman. Daar is een prettig motel North Winds Lodge (gewoon een motel hoor, geen lodge) en je komt dan ook nog langs Burning Coal Veins alhoewel de dag dat wij er waren er niets van te zien was. Vlakbij is een plaatsje New England dat op de forums vaak verward wordt met New England in het oosten.
Yeehaw.
In Black Hills SD en omgeving kan je tijden doorbrengen.
Mocht je toch naar Medora rijden, bekijk dan het openlucht theater en wellicht een voorstelling aan de Medora Musical. We hebben de loop in de south unit van Th Roosevelt NP gereden maar ik vond dat toch niet te vergelijken met Badlands NP. Zelfs met de loop ben je al snel een paar uur bezig. Wij hebben toen 3 dagen in SW ND gezeten omdat er nog veel meer te zien en te bezoeken is. Mocht ja na Roosevelt al vast willen doorrijden dan kan dat naar bv Bowman. Daar is een prettig motel North Winds Lodge (gewoon een motel hoor, geen lodge) en je komt dan ook nog langs Burning Coal Veins alhoewel de dag dat wij er waren er niets van te zien was. Vlakbij is een plaatsje New England dat op de forums vaak verward wordt met New England in het oosten.
Yeehaw.
- onderlegger
- Amerikafan
Zo?: Canyon Village - North East Entrance - Beartooth Higway - Red Lodge - In Bridger omweg maken naar Bighorn Canyon (ongeveer 3u extra). Dan weg terug richting Billings. In totaal 530 km en 6u30. Ik reken ongeveer 2u extra voor Bearthooth, 1u voor de stops in Bighorn en een uurtje extra om te eten en sanitaire stops. Is dat niet doenbaar? In mijn eerste planning zou ik die dag naar Sheridan of Greybull rijden. Dat is even lang.Yeehaw schreef:Hoe denk je Yellowstone-Beartooth-Big Horn Canyon-Billings te gaan doen? Dat is geen dagtrip meer te noemen anders dan been there done that. Ik neem aan dat je BH Canyon vanaf het zuiden wil zien en je kan niet van het zuiden doorrijden naar het noordelijk gedeelte richting BIllings.
Als alternatief kan je ook Bighorn Canyon schrappen en direct richting Glendive om zo een extra halve dag te creëren voor het noorden van Theodore Roosevelt. Maar dat lijkt me een heel lange en saaie weg over autosnelweg. En dan missen ook al Bighorn en Devils Rock.
Een ander alternatief is de laatste dag Yellowstone op het einde van de dag al door te rijden tot in Cooke City. Is dat een goed idee?
- onderlegger
- Amerikafan
Ga ik zeker eens bekijken. Erg leuke website!michelly schreef:Misschien heb je ook nog iets aan onze verslagen van 2007 en 2009. http://www.michelly.nl
In 2009 zijn wij ook in Makoshika en Theodore Roosevelt geweest. Heel mooi maar die tijd kun je natuurlijk ook in de Black Hills heel goed spenderen. Misschien dat ons verslag je mede helpt om een keuze te maken![]()
Elly
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik begrijp dat je het noordelijke gedeelte van Bighorn Canyon wilt bezoeken, dat ken ik verder niet.
Maar ik vind het echt veel te veel voor één dag. Via Streets and Trips is het 7 uur zuivere rijtijd vanaf Canyon Village.
Maar waar je in de rijtijd bijvoorbeeld geen rekening mee houdt is dat het stuk Canyon Village naar de North East Entrance veel langer kan duren dan verwacht. Er hoeven maar een paar buffels op de weg te lopen (wat heel vaak gebeurt) en je hebt zo een half uur oponthoud. Of er is een beer gesignaleerd, dan loopt meteen het hele verkeer vast. Zo kan het al een veel langere tijd duren voordat je voorbij de N East Entrance bent.
Van Bridger naar het visitorcenter van Bighorn Canyon is al 2 uur rijden, daarvandaan naar Billings is ook weer 2 uur.
Vind je het niet zonde, dat je overal zo langs raced? Kun je niet beter een wat kortere en minder volle route plannen?
Maar ik vind het echt veel te veel voor één dag. Via Streets and Trips is het 7 uur zuivere rijtijd vanaf Canyon Village.
Maar waar je in de rijtijd bijvoorbeeld geen rekening mee houdt is dat het stuk Canyon Village naar de North East Entrance veel langer kan duren dan verwacht. Er hoeven maar een paar buffels op de weg te lopen (wat heel vaak gebeurt) en je hebt zo een half uur oponthoud. Of er is een beer gesignaleerd, dan loopt meteen het hele verkeer vast. Zo kan het al een veel langere tijd duren voordat je voorbij de N East Entrance bent.
Van Bridger naar het visitorcenter van Bighorn Canyon is al 2 uur rijden, daarvandaan naar Billings is ook weer 2 uur.
Vind je het niet zonde, dat je overal zo langs raced? Kun je niet beter een wat kortere en minder volle route plannen?
Ditto wat Vana zegt.
- onderlegger
- Amerikafan
Het zit wel in mij, die strakke planning. Ik wil graag veel zien binnen de beschikbare tijd en jammer genoeg heb ik maar 21 dagen verlof per jaar. Op onze vorige reis hebben we ook dagen met veel rijden gehad en toch nog veel bezocht. Meestal dan viewpoints en kortere hikes. Nu goed, het forum dient om informatie te vragen en de tips hier zijn al enorm nuttig geweest. Dingen zoals potentiële kudde bizon's die op straat lopen dat zie je niet op google maps.vana schreef:Ik begrijp dat je het noordelijke gedeelte van Bighorn Canyon wilt bezoeken, dat ken ik verder niet.
Nu ga het hier nog eens bekijken. Mij lijkt het dat Bighorn altijd een grote omweg is, gelijk in welke richting je rijdt. Ook als je van Yellowstone naar Black Hills rijdt is er een grote afstand te overbruggen. Dus moeten we Bighorn eventueel schrappen.
- onderlegger
- Amerikafan
Ondertussen heb ik al 2 nachten Old Faithfull Inn & 2 dagen Canyon Lodge geboekt. Ook het hotel de nacht voor vertrek aan de luchthaven van Denver ligt vast.
- onderlegger
- Amerikafan
In dit topic werd ook al gezegd dat het nogal ver is om na het rijden van Cathedral Valley nog naar Salt Lake City door te rijden. De loop duurt zo'n 7-8u en daarna verder rijden is nog 4u30 volgens google maps. Is het eventueel een alternatief om in Provo te overnachten om dan de dag erna via Salt Lake City naar Grand Teton te rijden? Dat is ongeveer een uurtje korter. Of bijt je toch best even door tot Salt Lake City?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij zulke trajecten kijken wij altijd ter plekke wat haalbaar is. Soms rij je verder, soms minder ver dan gepland. Er zijn langs de I15 voldoende motels te vinden, dus ik zou gewoon ter plekke kijken hoe ver je komt.
Misschien goed om je volledige route nog eens te posten? Ik weet niet of er nu veel veranderd is ten opzichte van je eerste opzet.
Marianne
Misschien goed om je volledige route nog eens te posten? Ik weet niet of er nu veel veranderd is ten opzichte van je eerste opzet.
Marianne
- onderlegger
- Amerikafan
Ik zal vanavond de route nog eens posten.
Voor het bezoeken van Badlands en de daaropvolgende rit zoek ik ook nog de beste oplossing.
Mogelijke opties:
- Custer (in de late namiddag vertrekken) - Interior (1 nacht) - Custer (In de vooravond vertrekken uit Badlands) - Estes Park (ongeveer 1 dag Badlands)
- Custer (in de late namiddag vertrekken) - Interior (2 nachten) - Estes Park (Een volle dag + avond Badlands)
- Custer ('s ochtends vroeg vertekken) - Interior (1 nacht) - Estes Park (bijna 1 dag Badlands)
- Vanuit Custer Badlands bezoeken (aanzienlijk minder dan 1 dag Badlands)
De weg van Interior naar Estes Park is toch anderhalf uur langer dan de weg van Custer naar Estes Park.
Voor het bezoeken van Badlands en de daaropvolgende rit zoek ik ook nog de beste oplossing.
Mogelijke opties:
- Custer (in de late namiddag vertrekken) - Interior (1 nacht) - Custer (In de vooravond vertrekken uit Badlands) - Estes Park (ongeveer 1 dag Badlands)
- Custer (in de late namiddag vertrekken) - Interior (2 nachten) - Estes Park (Een volle dag + avond Badlands)
- Custer ('s ochtends vroeg vertekken) - Interior (1 nacht) - Estes Park (bijna 1 dag Badlands)
- Vanuit Custer Badlands bezoeken (aanzienlijk minder dan 1 dag Badlands)
De weg van Interior naar Estes Park is toch anderhalf uur langer dan de weg van Custer naar Estes Park.
- onderlegger
- Amerikafan
Zo ziet de route er nu ongeveer uit. Het grootste deel ligt al vast. Enkel de dingen die ik in mijn vorige posts aanhaalde zijn nog onbeslist. De afstanden ga ik nog eens herberekenen eens de route volledig is. Ook de hotels die ik al gereserveerd heb staan erbij.
maandag 11/06/2012 Brussel - Denver 41,3 Best Western Plus Denver Hotel
dinsdag 12/06/2012 Denver Best Western Plus Denver Hotel
woensdag 13/06/2012 Denver - Grand Junction 527 Black Canyon El Palimo Motel
donderdag 14/06/2012 Grand Junction - Moab 182 Colorado National Monument Shafer Trail Potasch Road Corona Arch Inca Inn Motel
vrijdag 15/06/2012 Moab 260 Chesler Park Inca Inn Motel
zaterdag 16/06/2012 Moab - Torrey 275 Little Wild Horse Canyon ??? Austin's Chuckwagon Motel
zondag 17/06/2012 Torrey - Salt Lake City 350 Cathedral Valley Loop
maandag 18/06/2012 Salt Lake City - Grand Teton 450
dinsdag 19/06/2012 Grand Teton National Park 0
woensdag 20/06/2012 Grand Teton - Yellowstone 200 Old Faithfull Inn
donderdag 21/06/2012 Yellowstone 0 Old Faithfull Inn
vrijdag 22/06/2012 Yellowstone 0 Canyon Lodge
zaterdag 23/06/2012 Yellowstone 0 Canyon Lodge
zondag 24/06/2012 Yellowstone - Sheridan 590 beartooth Higway Bighorn National Recreation Area?
maandag 25/06/2012 Sheridan - Custer 506 Deadwood Devil's Tower Spearfish Canyon Scenic Byway
dinsdag 26/06/2012 Custer 0 Custer State Park Sylvain Lake Needles
woensdag 27/06/2012 Custer - Interior 234 Wind Cave National Park Mount Rushmore Bear County?
donderdag 28/06/2012 Interior 0 Badlands National Park
vrijdag 29/06/2012 Interiour - Estes Park 670 Scottsbluf National Monument Colorado Cottages
zaterdag 30/06/2012 Rocky Mountain NP 0 Trail Ridge Road Bear Lake Colorado Cottages
zondag 1/07/2012 Estes Park - Denver 121 Peak to Peak Scenic Higway Holiday Inn Express Hotel & Suites Denver Airport
maandag 2/07/2012 Denver - Brussel
maandag 11/06/2012 Brussel - Denver 41,3 Best Western Plus Denver Hotel
dinsdag 12/06/2012 Denver Best Western Plus Denver Hotel
woensdag 13/06/2012 Denver - Grand Junction 527 Black Canyon El Palimo Motel
donderdag 14/06/2012 Grand Junction - Moab 182 Colorado National Monument Shafer Trail Potasch Road Corona Arch Inca Inn Motel
vrijdag 15/06/2012 Moab 260 Chesler Park Inca Inn Motel
zaterdag 16/06/2012 Moab - Torrey 275 Little Wild Horse Canyon ??? Austin's Chuckwagon Motel
zondag 17/06/2012 Torrey - Salt Lake City 350 Cathedral Valley Loop
maandag 18/06/2012 Salt Lake City - Grand Teton 450
dinsdag 19/06/2012 Grand Teton National Park 0
woensdag 20/06/2012 Grand Teton - Yellowstone 200 Old Faithfull Inn
donderdag 21/06/2012 Yellowstone 0 Old Faithfull Inn
vrijdag 22/06/2012 Yellowstone 0 Canyon Lodge
zaterdag 23/06/2012 Yellowstone 0 Canyon Lodge
zondag 24/06/2012 Yellowstone - Sheridan 590 beartooth Higway Bighorn National Recreation Area?
maandag 25/06/2012 Sheridan - Custer 506 Deadwood Devil's Tower Spearfish Canyon Scenic Byway
dinsdag 26/06/2012 Custer 0 Custer State Park Sylvain Lake Needles
woensdag 27/06/2012 Custer - Interior 234 Wind Cave National Park Mount Rushmore Bear County?
donderdag 28/06/2012 Interior 0 Badlands National Park
vrijdag 29/06/2012 Interiour - Estes Park 670 Scottsbluf National Monument Colorado Cottages
zaterdag 30/06/2012 Rocky Mountain NP 0 Trail Ridge Road Bear Lake Colorado Cottages
zondag 1/07/2012 Estes Park - Denver 121 Peak to Peak Scenic Higway Holiday Inn Express Hotel & Suites Denver Airport
maandag 2/07/2012 Denver - Brussel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 7830 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-