Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
American Airlines vraag faillissement aan
American Airlines vraag faillissement aan
Ter informatie lees hier meer
http://www.nu.nl/economie/2680676/ameri ... ement.html
en
http://www.aa.com/i18n/information/rest ... tructuring
http://www.nu.nl/economie/2680676/ameri ... ement.html
en
http://www.aa.com/i18n/information/rest ... tructuring
Re: American Airlines vraag faillissement aan
het is dus niet American Airlines, maar het moederbedrijf wat het faillissement aanvraagt.
De kop komt van nu.nl
Als ik schrijf dat AMR een chapter 11 heeft aangevraagd browsed iedereen verder omdat voor velen AMR niets betekent.
Het is de bedoeling om mensen alert te maken zodat ze bewust een keuze kunnen maken.
Het zou jammer zijn indien je een ticket hebt geboekt en maanden later hoort dat deze info al beschikbaar was ten tijde van boeken.
Het hoeft geen gevolgen te hebben maar zelf zou ik het wel willen weten ten tijde van een boeking.
Als ik schrijf dat AMR een chapter 11 heeft aangevraagd browsed iedereen verder omdat voor velen AMR niets betekent.
Het is de bedoeling om mensen alert te maken zodat ze bewust een keuze kunnen maken.
Het zou jammer zijn indien je een ticket hebt geboekt en maanden later hoort dat deze info al beschikbaar was ten tijde van boeken.
Het hoeft geen gevolgen te hebben maar zelf zou ik het wel willen weten ten tijde van een boeking.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Chapter 11 aanvragen betekent strikt genomen niet per se dat er een faillissement zal volgen, wel dat er een reorganisatie plaats zal gaan vinden om te proberen een faillissement te voorkomen. Of dat lukt is altijd de vraag, natuurlijk, dus het is mogelijk dat er inderdaad een faillissement volgt, maar het is net zo goed mogelijk dat er een doorstart komt en dat je er verder niets van merkt (zeker nu het het moederbedrijf betreft).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Chapter 11 kan wel een self fulfilling prophecy worden. Na zo'n bericht zou ik niet meer boeken bij AA en ik zal vermoedelijk niet de enige zijn. En als leverancier zou ik niet meer leveren.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik denk ook niet dat je dat soort beslissingen voor uw plezier maakt...
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
United en Delta hebben enkele jaren terug toch ook chapter 11 aangevraagd? Zij vliegen ook nog steeds rond hé. Veel zorgen zou ik me niet meteen maken.
Ik geloof dat dit allemaal nu eerst naar court toegaat.
Zoals alles in Amerika daar wordt alles beslist.
Vraag mij wel af als dit allemaal doorgaat wat er dan met al mijn gratis vlieg mijlen gaat gebeuren? Kwijt ????
Zoals alles in Amerika daar wordt alles beslist.
Vraag mij wel af als dit allemaal doorgaat wat er dan met al mijn gratis vlieg mijlen gaat gebeuren? Kwijt ????
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
Terwijl ik net al dit bovenstaande zit te tikken rold dit e/mailtje binnen.....
Dear AAdvantage® Member,
As you may know, on Tuesday, November 29, American Airlines filed for reorganization under Chapter 11. We took this action as part of our efforts to secure our long-term success in delivering the highest standards in air travel. We are committed to meeting your travel needs with outstanding customer service and safety, and it will be business as usual at American throughout our reorganization process. More than 80,000 people at American appreciate your loyalty and look forward to continuing to serve you.
We want to assure you that your AAdvantage® miles are secure. The AAdvantage miles that you've earned are yours and will stay yours, subject to usual policies, until you choose to redeem them for a great award with us. Likewise, your elite qualifying miles and your elite status, including lifetime status granted under the Million MilerSM program is secure and remains intact. You will continue to earn miles through all our existing AAdvantage participating companies and you will be able to redeem those miles for the same great awards — flights, upgrades, car rentals and hotels just to name a few. And, throughout the coming year, we will be adding even more opportunities to earn miles, as well as new ways to redeem those miles.
American is honoring all tickets and reservations as usual, and making normal refunds and exchanges. And, we intend to maintain a strong presence in domestic and international markets. As we and all airlines routinely do, we will continue to evaluate our operations and service, assuring that our network is as efficient and productive as possible. Additionally, relationships with our oneworld Alliance and other codeshare partners are continuing to provide you with opportunities to earn and redeem miles for travel to hundreds of destinations worldwide, and we are honoring all tickets and reservations for travel on our partner airlines as usual. For information about American's reorganization process, please visit AA.com/restructuring.
Even more importantly, we remain committed to providing a superior customer experience with a focus on delivering what our customers value most — the newest fleet with our upcoming aircraft deliveries, network strength in the important cities of the world and world-class products, service and technology.
American Airlines has a proud history, and we will have a successful future. All of us on the American team thank you for your loyalty and we look forward to welcoming you aboard soon.
Sincerely,
Maya Leibman
President — AAdvantage Loyalty Program
Dear AAdvantage® Member,
As you may know, on Tuesday, November 29, American Airlines filed for reorganization under Chapter 11. We took this action as part of our efforts to secure our long-term success in delivering the highest standards in air travel. We are committed to meeting your travel needs with outstanding customer service and safety, and it will be business as usual at American throughout our reorganization process. More than 80,000 people at American appreciate your loyalty and look forward to continuing to serve you.
We want to assure you that your AAdvantage® miles are secure. The AAdvantage miles that you've earned are yours and will stay yours, subject to usual policies, until you choose to redeem them for a great award with us. Likewise, your elite qualifying miles and your elite status, including lifetime status granted under the Million MilerSM program is secure and remains intact. You will continue to earn miles through all our existing AAdvantage participating companies and you will be able to redeem those miles for the same great awards — flights, upgrades, car rentals and hotels just to name a few. And, throughout the coming year, we will be adding even more opportunities to earn miles, as well as new ways to redeem those miles.
American is honoring all tickets and reservations as usual, and making normal refunds and exchanges. And, we intend to maintain a strong presence in domestic and international markets. As we and all airlines routinely do, we will continue to evaluate our operations and service, assuring that our network is as efficient and productive as possible. Additionally, relationships with our oneworld Alliance and other codeshare partners are continuing to provide you with opportunities to earn and redeem miles for travel to hundreds of destinations worldwide, and we are honoring all tickets and reservations for travel on our partner airlines as usual. For information about American's reorganization process, please visit AA.com/restructuring.
Even more importantly, we remain committed to providing a superior customer experience with a focus on delivering what our customers value most — the newest fleet with our upcoming aircraft deliveries, network strength in the important cities of the world and world-class products, service and technology.
American Airlines has a proud history, and we will have a successful future. All of us on the American team thank you for your loyalty and we look forward to welcoming you aboard soon.
Sincerely,
Maya Leibman
President — AAdvantage Loyalty Program
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Is chapter 11 in Amerika niet vergelijkbaar met surseance van betaling in Nederland?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Iemand uit Nederland zou daar toch een antwoord op moeten weten ....
Geen idee of dat gelijkwaardig is. Juridisch wellicht wel, maar in NL is surseance bijna altijd een garantie voor een faillissement.
- Bandido
- Amerika-expert
Nee, het is niet hetzelfde. In Amerika hoeft Chapter 11 helemaal niet te betekenen dat een bedrijf ook daadwerkelijk failliet gaat. En dan is sowieso de luchtvaartsector nog een verhaal apart ook. Het is vooral een mogelijkheid en vrijbrief voor het bedrijf om intern orde op zaken te stellen. Het gaat waarschijnlijk ten koste van veel arbeidsplaatsen, salarissen en pensioenen. Ik vind het dus in de eerste plaats vooral triest voor de werknemers van American.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
De officiele term die wordt gebruikt bij Chapter 11 is "Bankruptcy Protection", ofwel het is een situatie waarin het bedrijf juridsche bescherming geniet om te voorkomen dat ze tijdens de reorganizatie werkelijk falliet gaan. Geldeisers hoeven dus nog niet meteen hun vorderingen af te schrijven, maar ze kunnen ze tijdens chapter 11 ook niet meteen opeisen. Meestal worden er juist in deze periode nieuwe betalingsregelingen op gesteld, en soms een deel van de schuld kwijt gescholden om te voorkomen dat helemaal niets meer teruggeist kan worden. Het werkeljke faillisement (liquidatie) wordt chapter 7 genoemd, en dit is de fase waarin de assets worden geliquideerd en het bedrijf ophoudt te bestaan. Een relatief klein deel gaat ook werkelijk van chapter 11 door naar chapter 7. Als het gaat om een werkelijk persoon, dus niet een bedrijf, kun je ook bescherming aanvragen om je zaakjes te reorganiseren, maar dan is het niet chapter 11 maar chapter 13.
Overigens zijn er ook genoeg luchtvaartmaatschappijen te noemen die na chapter 11 bankruptcy protection toch zijn doorgegleden naar het werkelijke faillissement. Denk maar aan PanAm, TWA en Branniff, geen van alle echte kleine jongens maar inmiddels bestaan ze niet meer.
Overigens zijn er ook genoeg luchtvaartmaatschappijen te noemen die na chapter 11 bankruptcy protection toch zijn doorgegleden naar het werkelijke faillissement. Denk maar aan PanAm, TWA en Branniff, geen van alle echte kleine jongens maar inmiddels bestaan ze niet meer.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Dat ben ik niet met je eens; bedrijf krijgt de kans om e.e.a. Te herfinancieren en dat lukt echt wel regelmatigHockey schreef:Geen idee of dat gelijkwaardig is. Juridisch wellicht wel, maar in NL is surseance bijna altijd een garantie voor een faillissement.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Stel dat je geboekt hebt en ze gaan wel failliet. Ben je je geld dan kwijt, of zullen de vluchten en boekingen overgenomen worden door een andere maatschappij?
- Mike
Er is altijd wel een investeerder uit China geinteresseerd 

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat vraag ik me dus ook af, mijn dochter vliegt in juli met AA naar Florida. Maar ze heeft niet zo'n extra ticketverzekering erbij genomen.
Ze maakt zich nu wel bezorgd om haar zorgvuldig bij elkaar gespaarde centjes.
Ze maakt zich nu wel bezorgd om haar zorgvuldig bij elkaar gespaarde centjes.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik had ooit een ticket naar Wenen gekocht via SkyEurope. SkyEurope ging failliet, ik heb Visa gebeld en binnen een week had ik het geld terug via Visa (zoiets als niet geleverde prestatie) Ik weet niet of dat altijd zo gaat, maar wellicht heeft je dochter haar ticket met creditcard betaald en is dit een geruststelling ?
@Vana ...Nothing is going to happen till way na je dochters trip..als er ook iets ooit mocht gebeuren...not to worrie for haar.
Molens draaien niet zo hard om deze zaken...court eerst.
Molens draaien niet zo hard om deze zaken...court eerst.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht