Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Airmiles

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Vol
Amerikafan

Re: Airmiles

Bericht door Vol »

Liz schreef:
Nu ben ik lid geworden van KLM Flying Blue, maar moet ik bij dit programma wel de instapkaarten bewaren? en zelf de punten na de reis toevoegen?
Als je bij het boeken je FB nummer opgeeft wordt het automatisch bijgeschreven. Als je dit niet doet dan moet je inderdaad de boarding pass bewaren en opsturen naar FB in Frankrijk.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Oh oké, da's duidelijk.
Dank je.
16x USA / 30 staten
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Opsturen is niet nodig.
Je hebt via de website een mogelijkheid om je niet toegekende miles te claimen.
Vluchtnummer en e-ticket nummer doorgeven is voldoende.

Bij het online inchecken heb je ook nog de mogelijkheid om je FB-nummer op te geven.

Have fun !
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Het opsturen van de boardingpassen hoeft alleen als je gevlogen hebt met een partner van KLM en daar miles voor wil claimen.
Veel nut heeft dat voor ons echter niet gehad.
Ze hadden bij ons van 2 vluchten de punten niet bijgeschreven, ondanks het invullen van het FB-nummer.
Ik heb de boardingpassen opgestuurd, maar zit nog steeds op antwoord te wachten. :evil:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

SonjaV schreef:Het opsturen van de boardingpassen hoeft alleen als je gevlogen hebt met een partner van KLM en daar miles voor wil claimen.
Veel nut heeft dat voor ons echter niet gehad.
Ze hadden bij ons van 2 vluchten de punten niet bijgeschreven, ondanks het invullen van het FB-nummer.
Ik heb de boardingpassen opgestuurd, maar zit nog steeds op antwoord te wachten. :evil:
Is bij ons meerdere keren gebeurd, wij nemen de moeite niet eens meer. Onze ervaring is dat je kunt fluiten naar je miles als je met een partner vliegt.
Terug in Texas!
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Bovendien kun je (naar mijn mening) beter Delta Skymiles sparen dan KLM FB miles.
Je verdient bij Delta sneller dan bij KLM en de Skymiles zijn onbeperkt houdbaar.

Elke vlucht die je wilt boeken bij KLM kun je ook boeken bij Delta (maar wordt dan uitgevoerd door KLM) via de Delta-site.
Prijzen zijn hetzelfde (je bent bij Delta zelfs paar euro goedkoper uit).
Let wel op als je boekt bij Delta : je ziet de prijs van de vlucht in het groot en de prijs van vlucht inclusief taxes etc. in het klein er onder.
Harmse
Amerikafan

Bericht door Harmse »

Heb trouwens nog eens gekeken bij continental airlines. Je kunt bij hun je punten om zetten of aan iemand anders schenken maar dat kost wel 15 dollar per 1000 Miles. Nu vraag ik me wel af wat zijn die punten waard. Kan nergens zien wat je krijgt of wat het dus waard is. Omdat ik nog geen punten heb. Heb wel een binnenlandse vlucht in juli met mijn gezin in Amerika. En heb daarom ook maar voor hun pasjes aangemaakt. Ook voor sommige hotels krijg ik punten en voor het huren van de auto.

Dus als iemand weet wat ik met de punten waard zijn zou fijn zijn.
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

@ Harmse,

Informatie over het gebruik van de gespaarde airmiles van Continental vind je hier
Laatst gewijzigd door Aricon op 01 dec 2011, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

US-fanboy schreef:Bovendien kun je (naar mijn mening) beter Delta Skymiles sparen dan KLM FB miles.
Je verdient bij Delta sneller dan bij KLM en de Skymiles zijn onbeperkt houdbaar.

Elke vlucht die je wilt boeken bij KLM kun je ook boeken bij Delta (maar wordt dan uitgevoerd door KLM) via de Delta-site. Prijzen zijn hetzelfde (je bent bij Delta zelfs paar euro goedkoper uit).
Ik ben inderdaad sinds vorig jaar overgestapt van Flying Blue naar Delta. Je spaart veel sneller (voornamelijk omdat je 100% van je gevlogen Miles spaart bij Flying Blue vaak 25% bij de goedkopere tarieven) en inderdaad blijven Miles oneindig geldig. Aan andere kant kennen zij niet de promo awards zoals KLM die heeft (voor 50% van normale Miles vliegen) en beschikbaarheid van award vluchten bij Delta is volgens allerlei onderzoeken slecht ...

Je kan overigens gewoon op KLM website boeken en dan je Delta nummer doorgeven, maakt niet uit (andersom ook). Het zal je verbazen hoeveel verschil er is tussen prijzen op beide sites voor dezelfde vluchten; vaak gelijk maar geregeld flinke verschillen. Dus gewoon goed vergelijken.

Het spaarprogramma van United/Continental komt keer op keer als beste eruit, vooral vanwege extreem lage boekingskosten (ivm bv KLM en Delta) en beschikbaarheid award tickets. Daar spaar ik dus ook.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Harmse
Amerikafan

Bericht door Harmse »

Thanks Aricon,
Had daar ook al het een en ander gelezen.
Nu heb ik nog een vraag.Me zwager heeft ook een Miles kaart bij Continental en vliegt volgent jaar naar Jakarta met Lufthansa.Ik zag dat als je vliegt met Lufthansa ook die punten bij Continental kunt laten bij schrijven.
Of zou het beter zijn dat hij bij Lufthansa ook een eigen pasje laat maken voor de Miles van hun.Bij Lufthansa zijn de punten 36 maanden geldig geloof dat ze daar langer geldig zijn dan bij Continental Airlines.

Harmse
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Harmse schreef:Of zou het beter zijn dat hij bij Lufthansa ook een eigen pasje laat maken voor de Miles van hun.Bij Lufthansa zijn de punten 36 maanden geldig geloof dat ze daar langer geldig zijn dan bij Continental Airlines.
Je kunt beter maar bij één maatschappij binnen een alliantie mijlen gaan sparen, straks heb je bij meerdere maatschappijen mijlen en nergens genoeg om er iets mee te doen.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Vanaf jan 2012 gaan de spaarprogramma's van United en Continental fuseren in 1 nieuw programma.
De punten bij Continental zijn dan ook nog maar 18 maanden geldig en niet meer onbeperkt.
Je kan de punten van beide programma's nu al overschrijven naar 1 programma.
Kan handig zijn om op die manier voldoende punten voor een awardticket te krijgen.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Vraagje: krijg je je miles toegewezen na boeking, of na de vlucht?
Harmse
Amerikafan

Bericht door Harmse »

Na vlucht
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Ah ok dan zijn m'n 0 miles normaal. Thanks
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Alhoewel ik al jaren met de Star Alliance vlieg (en een miles & more card van lufthansa heb) heb ik mijzelf onlangs ook aangemeld voor KLM's flying blue programma, dit omdat er een aantal vluchten met KLM/codeshares op de rol staan.
Bij Lufthansa krijg ik 2 weken na aanmelding de kaart thuisgestuurd, maar van KLM heb ik tot op heden nog niets ontvangen. Krijg je pas een kaart nadat je je eerste miles hebt gespaard of hoe zit dat?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Dat is wel gebruikelijk volgens. Ik zou overigens ook eens goed kijken of Delta geen beter alternatief voor je is; je spaart volgens mij nog steeds 100% miles daar (bij KLM afhankelijk van de geboekte klasse, maar in de praktijk vaak 25%) en bij Delta blijven ze levenslang geldig, bij KLM verlopen ze na 1,5jaar volgens mij :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Top, ga ik is naar kijken! Was net je Blog aan het lezen :thumbup:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

MattRob schreef:bij KLM verlopen ze na 1,5jaar volgens mij :wink:
Tenzij je gebruik maakt van de Flying Blue AMEX, dan verlopen de miles niet.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik heb me bij Delta aangemeld, maar voor mijn beeldvorming. Ik vlieg binnenkort met KLM, kan ik dan beter mijn delta skymiles nummer invoeren of die van KLM ? Ik krijg met beide miles waarbij die van Delta niet kunnen verlopen, maar is het niet zo dat ik met de KLM miles meer spaar omdat het ook een KLM vlucht betreft? Of zijn die voor partners hetzelfde.

Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer