Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Noob1880
Amerika-ontdekker

Vragen LA

Bericht door Noob1880 »

All,

Zo nieuw ik ben op dit forum, zo weinig ervaring heb ik met het reizen in de States. Vandaar dit topic.

In de zomer van '12 zal ik samen met een vriend de States aan doen (nog 9 maanden te gaan, maar ik kijk er al ongelofelijk hard naar uit!!).

Tijdens ons verblijf zullen we 2 steden bezoeken. 1e week Los Angeles & 2e Week Vegas.
Qua vliegtuigtickets, plaatselijk vervoer, data & benodigdheden om de States in te mogen zijn we er volledig uit.

Wat Vegas betreft zijn we er ook al volledig uit, in die zin dat we besloten hebben een hotel te boeken op de strip en wat betreft het vertoeven daar hebben we ook al een plan. We zullen voornaamelijk naar Vegas gaan om het Electric Daisy Carnaval festival. Dit heeft plaats van vrijdag 22-06 tem zondag 24-06.
Voor de rest zullen we daar de gebruikelijke plaatsen bezichtigen en de usual stuff doen.

Alleen zitten we nog met wat vragen over LA.
Meerbepaald:
Waar kunnen we het beste verblijven. Ik bedoel dan in welke buurt.
We zijn prille 20ers die niet meteen naar LA gaan om musea te bezoeken maar we zoeken vooral het hippe en trendy gebeuren in LA te ontdekken.

Verschillende topics gaan al over LA, maar dan over mensen die echte meerwaarde zoeken in hun vakantie. Het aandoen van plekken waar je tot rust kan komen, plekken die qua infrastructuur-architecteur echt wel de moeite zijn, de gebruikelijke plaatsen,...
Echter zoeken wij dit niet meteen in onze vakantie in LA (hopelijk schop ik hiermee niet teveel mensen tegen de schenen )

Basicly komt het erop neer dat we wel weten dat we naar LA gaan, maar we weten nog niet waar we willen verblijven, wat er allemaal te doen is qua nachtleven, waar de hippe plekken met dan voornamelijk locals zich bevinden, waar we bijvoorbeeld echt wel eens naartoe moeten gaan om iets nieuws te ontdekken qua food.

Dus mochten er mensen zijn die een soortgelijke ervaring hebben gehad die wij zoeken in LA, zijn alle tips en verhalen welkom.

Grtz
NooB
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vragen LA

Bericht door Hinko »

Noob1880
Amerika-ontdekker

Bericht door Noob1880 »

@ Hinko, thx! dit helpt me al een stuk verder.
Noob1880
Amerika-ontdekker

Bericht door Noob1880 »

Zo, gisteren ben ik een stap dichter gekomen bij mijn reis.
Via een big-deal van connections een - naar mijn mening - super voordelige vlucht geboekt.
Vertrek is voorzien op 30-05 met een rechtstreekse vlucht van BRU-LAX
daar zullen we blijven tot 06-06 en dan nemen we een vlucht van LAX-LAS om hier te blijven tot 12-06.
Nu nog enkel een goed hotel vinden in zowel LA als Vegas.
Tips zijn altijd welkom uiteraard :D
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Noob1880 schreef:Vertrek is voorzien op 30-05 met een rechtstreekse vlucht van BRU-LAX
Ik ben erg benieuwd met welke maatschappij je vliegt, bij mijn weten is Brussel door geen enkele maatschappij non-stop verbonden met LAX.
Mocht je met de UA 951 vliegen dan is dat geen non-stop vlucht, maar heb je een overstap in Washington (IAD) , daar stap je over van de Boeing 777 naar een Airbus A319, wel met hetzelfde vluchtnummer. :wink:
Noob1880
Amerika-ontdekker

Bericht door Noob1880 »

Harry, ik vond het inderdaad al raar dat op mijn e-ticket BRU-IAD, IAD-LAX stond. Ik ging ervan uit dat we hier een tussenstop maakte maar dat we niet moesten overstappen op een ander vliegtuig.
Dit stond trouwens nergens te lezen bij het boeken van mijn vlucht.
Heb trouwens via contintental geboekt en het is inderdaad een Boeing 777 waarmee we vliegen.
Laatst gewijzigd door Rob op 23 nov 2011, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je maakt een overstap op Washington waar je dus ook door immigrations en de douane moet, op LAX loop je vervolgens meteen naar buiten. :D
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

ja, tenminste als je in Washington tijdig door de immigrations geraakt en je je vlucht niet mist.
Sorry, wil pret niet bederven. Als je in Washington van het vliegtuig stapt even fors doorstappen tot aan de immigrations kan wel geen kwaad, je weet maar nooit hoe lang de wachtrijen zijn en hoeveel loketten er open zijn. Spreek van ondervinding, alhoewel : op 11 reizen is het uiteindelijk maar eenmaal misgelopen.

Hoe zit het als ,,prille twintigers" met de auto-huur, of geen auto-huur ?

Jacques
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Heb nog even gekeken naar het electric daisy carnival in LV,leek mij ook wel leuk maar dat is van 8-10/06 en helaas niet wat je in je topic schreef 2 weken later,want dan zijn wij ook in LV.
Albert.
roylansink
Amerika-ontdekker

Bericht door roylansink »

Aangezien je een hele week in LA verblijft. Je zou kunnen overwegen om ook San Diego mee te pakken.
Hier zijn we vorige maand op vakantie geweest (1 nacht) en het bezoek was ver boven onze verwachting.

Overnachtingen waren niet heel goedkoop maar het is zo'n mooie stad, zwoele zomeravonden, aan de kust (haven)
en in het Gas Lamp district kun je goed stappen!

Daarnaast kun je in Little Italy leuk eten!

Wij vonden het super en dus een aanrader.

P.s. denk wel aan je legitimatie bewijs bij het uitgaan. Controles zijn streng en wij zijn een paar keer geweigerd (30 en 27 jaar).
Harmse
Amerikafan

Bericht door Harmse »

Hallo,
Zag dat je nog op zoek was naar slaap plaatsen in LA en LV.
Wij hebben via contintental ook hotel geboekt in Vegas het Montecarlo.heb er ooit al eens geslapen en beviel super midden op de strip. En via contintental was het spot goed koop. Had vergeleken en scheelde ons bijna 240 euro op vier dagen. In La hebben we een huis gehuurd van een Nederlandse vrouw die daar al 20 jaar woont. Zij wijst ons ook een beetje de weg en zo.ik weet niet of het iets is voor jullie maar zal je een link geven van het huisje kunnen jullie zelf even kijken.

Www.vrbo.com/313089

Ik heb ook nog email ,maar kijk maar eerst eens of je het wat vind en of dit wel de bedoeling is.

Harms
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

jta schreef:Hoe zit het als ,,prille twintigers" met de auto-huur, of geen auto-huur ?
roylansink schreef:P.s. denk wel aan je legitimatie bewijs bij het uitgaan. Controles zijn streng en wij zijn een paar keer geweigerd (30 en 27 jaar).
Hoe pril is pril? 21? 22? 25?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

West-Hollywood vind ik persoonlijk de fijnste plek om te logeren als prille twintiger ;)
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
Smedts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Smedts »

nightfoal schreef:West-Hollywood vind ik persoonlijk de fijnste plek om te logeren als prille twintiger ;)
Enig voorstel voor een hotel? :D
Wij (2 koppels, 25 jaar) zoeken nog iets betaalbaar voor the 4th of july in LA in een leuke buurt
2011 Westkust
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Wij (ook beide 25j) hebben geslapen in het Hollywood Celebrity Hotel! Goed gelegen hoor, dichtbij een shoppingcenter en ook dicht bij Kodak Theatre en dus ook The Walk of Fame! Standaard hotel!
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

En voor wat meer flair; The Andaz op Sunset Boulevard. Niet dichtbij de toeristische 'meuk' maar juist gelegen vlakbij hippe restaurants en clubs, winkels en lunchzaakjes. Wij hebben dit hotel destijds geboekt via Priceline en hadden het voor de helft van de prijs :P
Noob1880
Amerika-ontdekker

Bericht door Noob1880 »

@Jacques:
bedankt voor de tip bij het overstappen in Washington.
Nu was prille twintigers misschien net iets te enthousiast :) mijn medereiziger is dan 25 en ikzelf nog 24, maar verjaar wel op 10-06 dus kan mooi mijn verjaardag in LV vieren!
we zullen een auto huren in LA en aangezien enkel mijn medereiziger op dat moment 25 is zal enkel hij met de wagen rijden.

@Albert:
EDC is inderdaad het weekend van 8-10/06. Toen ik dit topic opende waren de data nog niet bekend en ging ik ervan uit dat het zoals de vorige jaren het 3e weekend van juni zou vallen.
Maar al een geluk waren de data op tijd bekend dusdanig dat we onze reisdata hierop konden afstemmen.
en aangezien ik jarig ben zondag 10-06 is dit ook weeral mooi meegenomen!

Andy
Noob1880
Amerika-ontdekker

Bericht door Noob1880 »

Voila, 3 day pass voor het EDC festival is besteld.
Nu heb ik nog wel een vraag wat accomodatie betreft;
aangezien we tijdens het festival (vrij zat en zon) niet veel op de strip/hotel zullen zijn dachten we mss (ook omdat het weekend in alle hotels nogal duur is om te verblijven) of we niet beter konden boeken bij bv in americas best value inn te verblijven, hier betaal je maar iets van een 120S voor het hele weekend en aangezien we niet echt op luxe gesteld zijn dachten we dat dit wel perfect was.
de andere dagen kunnen we dan bv gaan voor het circus hotel (woe en don) en maandag en dinsdag na 't weekend te verblijven in het new york new york hotel... (aangezien dagen in de week beduidend goedkoper zijn)

jullie mening graag.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Over Circus Circus varieeren de meningen enorm vind ik. De meeste vinden het opzich een redelijk hotel btw, maar het ligt toch wel een stukje van de rest af.
jmhr
Amerika-ontdekker

Bericht door jmhr »

West Hollywood is inderdaad the place to be! (als je tussen de hippe locals wil zitten), erg veel leuke restaurants, clubs en barretjes!
Zit hier nu voor de 2e keer 2 weken in west hollywood en dat bevalt prima! Hotels zijn wel wat duurder in deze buurt, maar wel heel relaxed! wij zitten tussen santa monica en sunset blvd in, alles op loopafstand!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer