Je kan ook met een hamburgerstandje op de hoek van de straat gaan staan en hopen dat je de nieuwe MacDonalds wordt
Maar persoonlijk denk ik dat de meeste mensen met realistische verhalen beter af zijn...
monicab schreef:Beste Batman,Batman schreef:Ik begrijp precies wat je bedoelt Monicab. Door keihard te werken heb je gewoon iets heel moois bereikt. Iets wat voor maar weinig mensen weggelegd is. En dan bedoel ik niet eens het verhuizen naar de VS op zich. Ook in NL moet je soms gewoon keihard werken om iets te bereiken. Iets wat veel mensen niet kunnen en vervolgens alleen maar gaan zeuren op anderen.
In plaats van een beetje respect op te brengen voor iemands prestaties, wordt hier gelijk van het slechtste uitgegaan. Natuurlijk zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Wees daarom oprecht geinterresseerd op iemands prestaties, zodoende wordt je zelf ook wat wijzer en kunnen wellicht meer mensen hun droom verwerkelijken.
Groet.
Ik had de reacties voor een deel al aan het eind van de middag gelezen, maar ik heb alles even laten bezinken om vervolgens een weloverwogen antwoord te geven.
In jouw geval zou ik kunnen zeggen: "Dank je wel voor je begrip." Dat doe ik echter niet, want ik heb geen begrip nodig. Ik mankeer namelijk niets. Ik vecht voor hetgeen dat ik wil, ik neem weloverwogen beslissingen en kom ik er op de ene manier niet, dan kom ik er op de andere manier wel. Zo simpel werkt het bij mij. Dus in dit geval wil ik je zeggen: "Dank je wel voor je reactie." Dat lijkt me wat beter.
Ik heb inderdaad keihard gewerkt en vooral genetwerkt. Ik moet je zeggen, Batman, dat het mij aanvankelijk op een zeer onaangename manier raakte toen ik hier las dat ik in de ogen van anderen illegaal ben bezig geweest. Maar de doelen die ik, door te blijven knokken, heb bereikt, hebben mij ook leren relativeren. Dus daarom denk ik nu: fijn als je denkt dat ik illegaal ben bezig geweest - leg me dan maar eens uit hoe het kan dat alleen al in New York tig bedrijven jaarlijks enorme winst draaien op het verhuren van woningen aan mensen zonder visum. Het internet wemelt van die bedrijven. Mét keurmerk. En leg me dan ook maar eens uit hoe het kan dat de IRS hier interessante voordelen belooft als je onroerend goed verhuurt aan een derde - of die persoon nou een visum heeft of niet (want daar kijkt de IRS uiteraard niet naar!). En eigenlijk, Batman, moest ik inwendig ook wel lachen om de suggestie dat ik illegaal bezig zou zijn geweest. Hoe kom ik dan aan een vergunning, even in beschouwing nemende dat álles dat je op professioneel vlak doet of hebt gedaan tot in de kleinste details wordt gescreend? Het feit dat ik ben getrouwd met een advocaat met bevoegdheid om voor het Hooggerechtshof in Washington te pleiten, is dan nog slechts een detail.
Dus wie denkt dat ik illegaal bezig ben geweest: ga vooral je goddelijke gang!
Dan, Batman, iets anders. Je hebt inderdaad helemaal gelijk dat mensen gaan zeiken tegen een ander, omdat die ander iets heeft bereikt dat ze zelf ook zo graag hadden willen hebben. Ik moet je in alle eerlijkheid zeggen, Batman, dat ik ook in die fase heb gezeten. Iedereen in Amerika kon van mij het dak op toen ik er zelf nog niet woonde. Want IK wilde naar Amerika en dat was alles dat telde. Je wordt heel egoïstisch en heel intolerant in die fase. Dus ja, sommige gedragingen op dit forum herken ik wel. Ik ben het stadium inmiddels gepasseerd - gelukkig maar!
![]()
Maar zeg nu zelf: het is toch typisch een Europese houding die je hier ziet? Mensen die héél ver van je af staan, mogen alles bereiken. Echt álles. Maar zodra je in contact komt met iemand die iets heeft bereikt, dan kan het niet, het mag niet en het zal niet. Zouden deze mensen, Batman, nu ook echt denken dat het ideaal is om te leven in Amerika? Ik garandeer je bij deze dat ze van een ijskoude kermis gaan thuiskomen.
De negatieve houding van sommige mensen hier hangt me nu al de keel uit. Ik heb zeer negatieve ervaringen met forums waarop men anderen raad geeft. Als je zelf net even verder bent dan de ander, dan word je een soort van paria. Dat is de mentaliteit. Heel negatief. Ik bedoel, Batman, hoe negatief ben je als je echt gelooft dat alleen een Green Card Lottery of het winnen van de loterij je naar Amerika kan brengen? Dat is natuurlijk klinklare onzin. Ik adviseer mensen altijd om te netwerken en om te zorgen dat je iets kunt waarnaar men op de markt op zoek is. Anders red je het hier echt niet. Je kunt jezelf wel opjutten met een lading aan negatieve energie, maar daar komt niemand verder mee. Ik ben zelf op het punt gearriveerd - aantal jaren terug - , waarop ik dacht: wat doe ik in vredesnaam, wie geeft mij het recht om destructief te zijn in plaats van te volgen wie ik werkelijk ben? En waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan? Je hoeft niet hele tropische regenwouden te verspillen aan papierwerk. Ik ben ook gewoon jaren terug op de gok hierheen gegaan. Ik ben gaan netwerken, ik heb mijn vaardigheden niet onder stoelen of banken gestoken, ik heb mijn zakelijke contacten warm gehouden en nu woon ik in Amerika. In de voorgaande jaren woonde ik hier via één van de vele verhuurders - zowel particulier als bedrijfsmatig. En ach, als men dat illegaal vindt...dat zegt toch alles over hún onwetendheid en toch bijzonder weinig over mij?
Batman, dat is alles dat ik kwijt wilde. Het is hier vandaag snikheet geweest en momenteel is het buiten lekkerder dan binnen, dus wij gaan naar buiten. Het is pas 8 uur en we hebben nog een hele avond voor ons.
Ik wens je het beste toe; mij zie je niet meer terug op dit forum, want ik vind het onnodig om mij bewust omringen met negativiteit.
Doeg!
Monicab, wat kan het jou schelen of iemand dacht dat je illegaal bezig bent geweest of niet! Ik ben zelf ook illegaal geweest en als mensen op dit forum daar een negatieve mening over hebben dan is that just too freaking bad. Ik ben nu a US citizen, er zijn honderd-duizenden voor mij die illegaal in het land gewoond hebben en nu ook US citizen zijn. Dus als iemand zeurt over hoe ik het land ben binnengekomen, etc. en zij willen ook zo graag, maar ze veroordelen mij voor mijn manier, dan geef ik maar al te graag met een big smile de middlefinger terwijl mijn andere hand mijn blauwe US paspoort laat zien!monicab schreef:monicab schreef:
'Weloverwogen' vind ik een beetje een misplaatste woordkeuze. Persoonlijk zou ik dit eerder 'hautain' noemen:monicab schreef: maar ik heb alles even laten bezinken om vervolgens een weloverwogen antwoord te geven.
monicab schreef: In jouw geval zou ik kunnen zeggen: "Dank je wel voor je begrip." Dat doe ik echter niet, want ik heb geen begrip nodig.
monicab schreef: Het feit dat ik ben getrouwd met een advocaat met bevoegdheid om voor het Hooggerechtshof in Washington te pleiten, is dan nog slechts een detail.
monicab schreef: ga vooral je goddelijke gang!
monicab schreef: Je hebt inderdaad helemaal gelijk dat mensen gaan zeiken tegen een ander, omdat die ander iets heeft bereikt dat ze zelf ook zo graag hadden willen hebben.
monicab schreef: Dus ja, sommige gedragingen op dit forum herken ik wel. Ik ben het stadium inmiddels gepasseerd - gelukkig maar!
monicab schreef: Ik heb zeer negatieve ervaringen met forums waarop men anderen raad geeft. Als je zelf net even verder bent dan de ander, dan word je een soort van paria. Dat is de mentaliteit. Heel negatief.
monicab schreef: En ach, als men dat illegaal vindt...dat zegt toch alles over hún onwetendheid en toch bijzonder weinig over mij?
Met een werkvisum, de Green Card Lorry of een hele smak geld ben je niet genoodzaakt om elke drie maanden in-en-uit te sluipen.monicab schreef: als je echt gelooft dat alleen een Green Card Lottery of het winnen van de loterij je naar Amerika kan brengen?
'Negatief' en 'realistisch' zijn woorden die blijkbaar heel dicht bij elkaar liggen.monicab schreef: De negatieve houding van sommige mensen hier hangt me nu al de keel uit.
monicab schreef: Ik moet je in alle eerlijkheid zeggen, Batman, dat ik ook in die fase heb gezeten. Iedereen in Amerika kon van mij het dak op toen ik er zelf nog niet woonde. Want IK wilde naar Amerika en dat was alles dat telde. Je wordt heel egoïstisch en heel intolerant in die fase.
monicab schreef: Mensen die héél ver van je af staan, mogen alles bereiken. Echt álles. Maar zodra je in contact komt met iemand die iets heeft bereikt, dan kan het niet, het mag niet en het zal niet.
Met een werkvisum, de Green Card Lorry of een hele smak geld ben je niet genoodzaakt om elke drie maanden in-en-uit te sluipen.monicab schreef: als je echt gelooft dat alleen een Green Card Lottery of het winnen van de loterij je naar Amerika kan brengen?
Ik heb in meerdere posts laten weten dat ik een DV (diversity visa) won in de "green card lottery" (echte naam is DV (diversity visa) lottery). En als ik ergens soliciteer en ik wordt aangenomen dan moet ik pas laten zien wat voor status ik heb om te werken in de USA (in mijn geval dus een American Passport). Op de invulformulier wanneer je soliciteert is er meestal een vraag of je bevoegdheid hebt om te werken in de USA.Iris_1982 schreef:Xeres: mag ik vragen hoe jij van illegaal naar legaal bent getransformeerd?
Als je bijv. ergesn solliciteert zal je toch een en ander moeten laten zien..een amerikaans paspoort bijv?
Hoe kom je daar dan opeens aan?
ik zou ook best illegaal naar de VS willen, maar ja...dan wil ik wel weten hoe ik dan ooit legaal wordt(naast trouwen)
Dit is zeker waar, alhoewel een onzekere toekomst heb je overal. Maar als je een green card wint (in mijn geval maakte dat mij legaal ipv illegaal) is het een hele verademing. In het geval van een vriend van mij die via een stageplek, vervolgens tijdelijke werk-vergunning een green card won was het ook een verademing, hij wist nu dat hij echt kon blijven en dat hij nu echt kon gaan werken aan een acteur's carriere ipv hotel management.Sandy schreef:Zelfs wanneer je via de DV lottery binnenkomt, is het mijns inziens nog steeds kwestie van hard werken, je kansen reëel inschatten, een onzekere toekomst tegemoet durven treden en zeker weten dat je dit echt wil ..
Waarom het Nederlanderschap willen behouden, als je toch gekozen hebt voor een totaal ander land - Deze vraag heeft me al langer bezig gehouden, maar nooit gesteld op het forum .. Misschien voer voor een nieuw topic ; ))Bennogr schreef:Een beetje een zijsprongetje: waarom willen mensen zo graag Amerikaan worden als dat betekent het Nederlanderschap op te moeten geven?
Alvorens ik deze vraag beantwoord, wil ik een paar dingen duidelijk maken; ik haat Nederland absoluut niet; ik heb een soort soft spot voor Nederland, ik ben geinteresseerd met wat er met NL gebeurd (ik kijk vaak online naar nieuwsprogammas, etc. van NL (de ietwat te linkse (voor mij) Nova, etc. en andere programmas), ik ga soms naar een Nlse winkel hier in L.A. en wordt dan net een klein kind in een snoepwinkel omdat ik dan Nlse producten zie die mij doen herinneren aan bepaalde goede herinneringen aan NL.Bennogr schreef:Een beetje een zijsprongetje: waarom willen mensen zo graag Amerikaan worden als dat betekent het Nederlanderschap op te moeten geven?
Ik wist ook vanaf mijn eerste maanden in New York dat ik hier in de VS wilde blijven. Maar ik heb 25 jaar gewacht met Amerikaan worden, en steeds met een groene kaart gewerkt, totdat de Nederlandse wet verruimt werd, zodat ik Nederlander kon blijven (ik ben met een Amerikaanse getrouwd).
Die groene kaart was voor mij genoeg en als de Nederlandse wet niet veranderd was, was ik geen Amerikaan geworden.
Maar dat is mijn mening, ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken. En het is natuurlijk wel zo, dat Amerikaan worden, je positie in de VS verder versterkt, als groene kaart houder blijf je toch altijd een beetje een vreemdeling (ze vragen je bij immigration dan ook altijd hoe lang je bent weggeweest).
Overigens: ook geboren en getogen Amerikanen moeten tegenwoordig kunnen aantonen dat ze wettig in het land zijn. Mijn zoon (geboren in Manhattan) houdt daarom altijd zijn Amerikaanse paspoort bij de hand in zijn huiskluisje.