Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jenkrino: 15 dagen westkust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jenkrino
Amerika-ontdekker

Reis Jenkrino: 15 dagen westkust

Bericht door Jenkrino »

Hallo,

Heb nu wel al 10 keer geprobeerd een route ineen te steken voor onze reis naar de Westkust in mei 2012, maar het wil maar niet lukken. Ik dacht dat ik hem goed had, en dan zie ik dat de overnachtingen LV op een vrijdag en zaterdag vallen, pfff. Kan dus opnieuw beginnen. Ik wil het ook zo plannen dat we als we bv een dag veel km doen, we de volgende dag slechts weinig km moeten rijden, het moet leuk blijven. Maar er mag bv. gerust een dag tussen zitten waar we 8u rijden en enkel stoppen voor foto's. We hebben eigenlijk nog maar een 2-tal weken beslist om naar de Westkust te reizen, en begin deze week hebben we onze vluchten geboekt.
We landen 14 mei rond 18u en vertrekken weer 29 mei om 22u30 beide in SF. We hebben 15 dus volle dagen ter plaatse, en ik weet wel dat dit kort is en de meeste mensen langer gaan, maar het kan nu eenmaal niet anders door ons werk.

Wij houden van reizen met een afwisseling tussen natuur en stad.
Ik moet nog beginnen met reisgidsen te lezen en alles op te zoeken, maar in grote lijnen weet ik wel al wat ik graag zou zien daar:

San Francisco (de typische toeristendingen bezoeken, evt paar uurtjes shoppen)
Yosemite park (nog geen idee wat mooiste plekjes zijn, graag ook een wandeling maken hier)
Death Valley (doorrijden en af en toe stoppen voor foto's)
Las Vegas (wil dit wel eens gezien hebben, en er een nachtje overnachten, maar lijkt me niet nodig hier verschillende nachten te blijven)
Grand Canyon (willen we zeker zien, en graag ook helikoptervlucht over Canyon maken)
Los Angeles (relaxen op het strand, Universal studios, Hollywood boulevard, Santa Monica Pier, misschien beetje shoppen...)
de kustroute van LA naar SF lijkt me mooi om op het einde te doen, aangezien we terug van SF naar Brussel vliegen

Wat ik laatst als route had was dit, maar hierbij vallen de overnachtingen in LV op een zat-zon, dus ik zal dit weer moeten veranderen...
San Francisco 15+16 + vm 17 mei
San Francisco – Yosemite NP 4u30 rijden nm 17 mei
Yosemite 18 mei
Yosemite NP - Death Valley - Las Vegas 8u rijden 19 mei
Las Vegas 20mei
Las Vegas – Grand Canyon 5u rijden vm 22 mei
Grand Canyon 23 mei
Grand Canyon – Los Angeles 8u rijden 24 mei
Los Angeles 25+26+27 mei
Los Angeles – Morro Bay 4u rijden 28 mei
Morro Bay – San Francisco 4u rijden nam 29 mei

Heeft iemand wat advies voor mij? :-)

Alvast bedankt,
Jenny
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 15 dagen westkust

Bericht door Martin & Marianne »

Dat weekend in Las Vegas zal toch wel te vermijden zijn, je kunt schuiven met SF, of je doet de route in omgekeerde volgorde.
Jammer dat je de vlucht al geboekt hebt, je had een rustiger route kunnen hebben met start in SF of Phoenix en eind in LA.
Is er een reden voor 3 volle dagen LA?
In 1 dag van Yosemite naar Las Vegas vind ik gekkenwerk, ik zou daar zeker een overnachting tussen plannen, hoewel ik het wel met je eens ben dat het prettig kan zijn om zo nu en dan eens een lange reisdag te hebben. Ik weet niet waar je die 8 uur op baseert, het zal wel meer zijn, ook zonder stops.

Met Yosemite op het eind wordt de kans dat de Tioga Pass en de Glacier Point Road open zijn iets groter.
Boek op tijd als je in het park wilt overnachten.

Marianne
Jenkrino
Amerika-ontdekker

Bericht door Jenkrino »

@ Marianne
Bedankt voor je reactie. De reden waarom we de vlucht al geboekt hebben is omdat we tickets voor een goede prijs hadden gevonden, een aangezien dit snel kan veranderen hebben we ze meteen geboekt.
Is inderdaad een idee om te overwegen de route in omgekeerde volgorde te doen, al wou een vd reisgenoten liefst op het einde van de reis enkele dagen strand en vakantiesfeer, dus dat moet ik eens bespreken.

Er is geen specifieke reden voor die 3 volle dagen LA, enkel dan dat dit de enige zon-zee-strand bestemming is op onze reis denk ik war we meest kunnen relaxen, en als je dan Hollywood en Universal Studios ook wil doen, dacht ik dat we wel 3 dagen zouden nodig hebben, of niet? Als we daar 2 volle dagen van maken, is er dan een ander plekje op de route waar jij die extra dag zeker zou aan toevoegen?

Ik had ook wel graag Bryce Canyon, Zion Park en Page gezien, maar ik denk dat dat er niet in zit als we maar 15 dagen hebben...

Ivm met die rit Yosemite - LV of omgekeerd, waar zou jij dan aanraden om die overnachting te plannen tussenin?

Ik denk dat ik misschien eerst eens moet kijken wat we waar zeker willen zien of bezoeken om een idee te krijgen hoe lang we op elke plaats moeten blijven. We zullen zowiezo moeten schrappen dan ,want er is daar zoooveel te zien. Maar dat geeft een reden om ooit nog eens terug te gaan :-)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Vergeet Bryce, Zion en Page. Tenzij je met een vliegtuig eroverheen wil knallen en in 3 tellen een indruk op wil doen. Met de auto zal je net zo weinig tijd hebben. Geeft niet, zoals je zelf zegt heb je nu een reden om terug te keren.
3 dagen LA is te weinig en te veel. Sommigen vinden het een rotstad, anderen niet. Ik denk dat 3 dagen prima is.

Ik vind je reis eigenlijk prima zo. Je kan meer rust inbouwen door zaken te schrappen, maar moet je dat willen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het strand is misschien wel aangenaam, maar de zee is niet aan te raden in mei. Doe een dag LA minder en gebruik die dag zoals gezegd tussen Yosemite en Las Vegas, die heb je echt nodig als de Tioga Pass gesloten is. Death Valley is mooi om te overnachten.

Marianne
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Wij zaten op onze vorige reis ook in het weekend in las vegas en wij hadden dat juist zo gedaan omdat las vegas toch wel een drukke stad is doordeweeks en in het weekend. Wij wilde juist niet in de weekenden in de natuurparken zitten omdat het dan wat rustiger is en we toch wel graag rustiger wilde wandelen en veel foto's van de natuur wilde maken zonder veel mensen erop. Als je een tussenstop wil maken tussen Yosemite en Las Vegas zou ik gewoon gaan rijden en kijken hoever je komt. Dat hebben wij toen ook gedaan (ook in Mei) en we vonden het in het begin wel eng maar er waren hotels zat langs de weg en er is bijna altijd wel wat vrij.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Wij reden wel onderlangs dus niet langs death valley. Als je bovenlangs wil rijden heb ik geen idee of je ook ter plekken hotels kan vinden
Jenkrino
Amerika-ontdekker

Re: Reis Jenkrino: 15 dagen westkust

Bericht door Jenkrino »

Ondertussen ziet ons schema er al heel wat anders uit. Ik hoop dat het goed is zo. Dat we veel gaan rijden in die 2 weken staat zowiezo vast want we kunnen maar max 2 weken weg en we willen veel zien.
Maar zo zullen we weten wat heel leuk is, en dan kunnen we later misschien de delen die wij het leukst vinden nog een keer uitgebreider doen.

14/5 aankomst avond SF
15/5 SF
16/5 SF
17/5 voormiddag of namiddag SF- Yosemite (4u30 rijden)
18/5 Yosemite
19/5 namiddag Yosemite – Bakersfield (4u rijden)
20/5 Bakersfield – Death Valley – Las Vegas (ganse dag rijden met stops)
21/5 Las Vegas
22/5 voormiddag LV – Grand Canyon (5u) (evt. stops Hoover Dam – Kingman -Oatman - Hackberry: dan wordt het ganse dag rijden met stops)
23/5 Grand Canyon
24/5 Grand Canyon - LA (8u)
25/5 LA (Hollywood Blv/The Grove/Rodeo Drive/ Venice Beach/Santa Monica Pier)
26/5 LA – Santa Barbara – Hearst Castle - Carmel (6u)
27/5 Carmel: 17 mile drive + Big Sur + Mission (Monterey Aquarium)
28/5 Carmel – Año Nuevo State Reserve - San José (evt Winchester Mystery House) – of Silicon Valley – SF (Airport hotel)
29/5 vertrek vanuit SF 10u30

Het enige dat ik jammer vind aan deze route is dat ik er Bryce niet heb in gekregen... maarja, je kan niet alles doen in 2 weken.
Mijn man wil wel graag LA eens zien om de sfeer op te snuiven, ik ook wel, maar we houden ook van mooie natuur. We hebben natuurlijk wel SF en LV als steden.
Een van mijn reisgenoten vindt LA niet belangrijk, en zou dit evt willen overslaan, dan zou Bryce misschien wel kunnen. Ik dacht ongeveer zo:

20/5 Bakersfield – Death Valley – Las Vegas (ganse dag)
21/5 Las Vegas
22/5 voormiddag LV – Bryce Canyon NP (voormiddag 5u rijden)
23/5 Bryce Canyon – Grand Canyon (namiddag 6u rijden)
24/5 Grand Canyon
25/5 Grand Canyon – Las Vegas (5u rijden) (evt. stops Hoover Dam – Kingman -Oatman – Hackberry = ganse dag rijden)
26/5 Las Vegas – San Simeon (7u30 rijden)
27/5 San Simeon – Carmel (2u rijden) + 17 mile drive + Big Sur + evt Mission (evt Monterey Aquarium)
28/5 Carmel – Año Nuevo State Reserve - San José (evt Winchester Mystery House) – of Silicon Valley – SF (Airport hotel)
29/5 vertrek vanuit SF 10u30

Wat vinden jullie van deze route? Zouden jullie optie 1 of 2 verkiezen?
En is er eigenlijk iets te zien in San José en Silicon Valley? Of blijven we dan beter een dagje rond Carmel en Monterey?

Bedankt,
Jenny
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Allebei de routes: Silicon Valley klinkt leuk, maar het is de naam van een gebied, een zeer groot gebied en er valt weinig te zien dat je doet denken dat je in Silicon Valley zit.

Route 1: Ga op 26 mei niet compleet door tot Carmel en dan de volgende dag weer terug naar Big Sur. Stop dan in Big Sur, overnacht daar en ga de volgende dag door naar Monterey. En op 27 mei wil je heel veel. Te veel mijns inziens om dit allemaal te zien. Zowel de 17 Mile Drive als het Aquarium is al 3 uur.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je eerste route is redelijk goed te doen maar dan niet overnachten in Bakersfield maar in Ridgecrest.
LA-SB-Hearst Castle-Carmel is een gruwel. Niet verder dan San Simeon of Cambria voor Hearst en dan de volgende dag richting Monterey via Big Sur coast.
Jenkrino
Amerika-ontdekker

Bericht door Jenkrino »

Bedankt voor de tips. :thumbup:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Inderdaad is de tip van Yeehaw goed. Als je nog wil stoppen in SB en bij Hearst Castle, dan haal je Carmel never nooit niet. Je zal dan in het donker moeten rijden op een bochtige bergweg zonder verlichting, absoluut af te raden.
Jenkrino
Amerika-ontdekker

Hotel tussen Yosemite - DV: op voorhand boeken?

Bericht door Jenkrino »

Hallo,

Zit met een twijfelgevalletje...

17 mei: SF- Yosemite: ofwel 's ochtends vertrekken zodat we er rond middag toekomen / ofwel 's middags vertrekken zodat we er in vroege avond toekomen
18 mei: Yosemite
19 mei: ofwel 's ochtends vertrekken richting DV, ofwel nog halve dag blijven en dan vertrekken richting DV en onderweg overnachten

Als we nu 17 mei al een halve dag in Yosemite hebben, dan zouden we 19e 's ochtends vertrekken richting DV. IS 8u rijden maar dat vinden wij niet erg, zouden vroeg vertrekken. Dan zou het wel leuk zijn om in DV zelf te overnachten. Maar is het dan niet nodig om een hotel in DV op voorhand te boeken?? Of zouden we ter plaatse de dag zelf nog iets kunnen regelen? Voordeel is een zonsondergang en sterrenhemel mee te maken in DV.

Als we 19e pas rond middag vertrekken, dan gaan we DV niet halen en wordt het slapen in Ridgecrest ofzo, afhankelijk hoe ver we geraken. ALs we deze optie nemen, lijkt het me niet nodig op voorhand te boeken. Klopt dit? Voordeel is dan dat we zo ver mogelijk richting DV kunnen rijden. Maar is de laatste plaats met hotels vóór DV dan Ridgecrest, of zijn er dichter naar DV toe ook nog stadjes met hotels?

Bedankt!
Laatst gewijzigd door markro op 27 feb 2012, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nieuwe reistopic samengevoegd met het reeds bestaande. Zo blijven de vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom niet meteen wegrijden uit SF? Je hebt er 2 volle dagen, dat is wel voldoende. In Yosemite kun je dan bekijken hoe je je tijd wilt indelen, afhankelijk van het weer, of de Glacier Point road en wellciht de Tioga Road open zijn, etc. Als je er 's middags aankomt kun je nog naar het visitor center, en je alvast een beetje orienteren. Het is een groot park, dus het is prettig als je een beetje weet wat je er allemaal kunt doen in die ene volle dag.
In een keer naar Death Valley rijden lijkt me wel optimistisch; je zou 's morgens nog de Mariposa grove kunnen bekijken, daar rij je dan min of meer langs als je in het park zit. Maar ook zonder Mariposa is het een lange dag. Waar ga je overnachten in Yosemite? Je kunt kijken hoe ver je komt, na Ridgecrest heb je nog Lone Pine. Tegen het park aan heb je Panamint Springs. Je kunt op googlemaps kijken of er nog meer mogelijkheden zijn om te overnachten. Of kijk op de NPS-site.
En soms is de Tioga Pass al open rond die tijd, dus hou de overnachting gewoon open.

Marianne
Jenkrino
Amerika-ontdekker

Bericht door Jenkrino »

Bedankt voor het advies Marianne.

Idd, 1 avond en 2 volle dagen SF lijken me ook voldoende. Dus ik zou ook liever al 's ochtends naar Yosemite vertrekken.

Heb een appartementje van Scenic Wonders geboekt in Yosemite West. Dat ligt nog redelijk dicht tegen de Valley, maar ook dicht tegen Mariposa Grove.
Dus een ideetje is misschien om rond de middag toe te komen, iets eten, visitor center uitpluizen, dan Mariposa Grove zien.
Dag nadien volledig in park doorbrengen: wandeling, fietsen, ofzo. Heb al eens gekeken, maar nog niet echt een goed zicht op wat er allemaal te doen is. Het is zo groot :-)
En dan de ochtend nadien vroeg vertrekken richting DV.

Indien de Tioga Pass open is, zou je dan die route aanraden van Yosemite naar DV?
Is die korter? Of mooier?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Korter én mooier.
Kijk eens in onze reisverslagen (2004, 2006) voor die route en voor het park zelf.

Marianne
Jenkrino
Amerika-ontdekker

overnachting in DV of niet?

Bericht door Jenkrino »

Hallo,

Zit met een moeilijke keuze...

Dit ligt al vast:
17/5 vm SF naar Yosemite
18/5 Yosemite

Maar dan kan ik niet kiezen tussen:
19/5 nog vm in Yosemite en in nm naar Ridgecrest, daar overnachten
20/5 vm Ridgecrest naar DV - rondrijden in DV - doorrijden naar LV en daar overnachten
Voordeel is nog een extra halve dag in Yosemite, en geen ganse dag moeten rijden. Maar minder tijd in DV zelf.

OF

19/5 's ochtends vertrekken in Yosemite - ganse dag rijden naar DV - overnachten in Stovepipe Wells
20/5 rondrijden door DV - late namiddag naar LV en daar overnachten
Ik verkies eigenlijk deze optie want hier slapen we in DV en ik heb gelezen dat de sunset er zo mooi is.
Vraag is of het te doen is in 1 dag (Tioga pass zal waarschijnlijk nog niet open zijn, dus moeten de route via Bakersfield nemen)??
Als we dan na de sunset aankomen, dan heb ik eigenlijk mijn doel wat gemist :-)

Wat zouden jullie doen?

Bedankt,
Jenny
Laatst gewijzigd door markro op 01 apr 2012, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nieuwe reistopic samengevoegd met het reeds bestaande. Zo blijven de vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar.
Jenkrino
Amerika-ontdekker

SF airport hotel voor laatste nacht?

Bericht door Jenkrino »

Hallo,

Op 29/5 vliegen we om 10.30AM terug van SF naar huis.
Dus het lijkt me logisch op 28/5 in een hotel bij SF airport te overnachten.
27/5 zullen we in Carmel of Monterey overnachten (moet ik nog boeken).

We hebben een huurwagen.
Dus gaan we met de huurwagen naar het SF airport hotel, en leveren we die de volgende ochtend in net voor we naar de luchthaven gaan?
Of leveren we die best op 28/5 's avonds in voor we naar het airport hotel gaan.
Maar dan moeten we wel best een airport hotel hebben dat dicht bij de rental car drop-off ligt... Tenzij je makkelijk met bus/metro/... naar een airport hotel kan.

Hoe doen jullie dit?
En is er een airport hotel dat jullie zouden aanraden? Hoeft niet fancy te zijn, enkel een propere kamer en bed volstaat, het is toch maar om te slapen.

Bedankt,
Jenny
Laatst gewijzigd door markro op 01 apr 2012, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: SF airport hotel voor laatste nacht?

Bericht door pelsmaker »

Ik heb de Red roof inn geboekt voor m'n laatste nacht binnen een maand. Zag er goed uit en niet te duur.
nine50
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: SF airport hotel voor laatste nacht?

Bericht door nine50 »

Wij hebben the Dylan at SFO geboekt voor de laatste drie nachten.
Geen idee, maar het was niet te duur en lag naast een metrostation
2012: Rondje zuidwesten
2014: Rondje Noordoosten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer