Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Hockey
Amerika-expert

Re: Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Bericht door Hockey »

Als die 8.000 enkel aan advocaten is opgegaan mogen ze wel eens heel snel dit gaan specificeren. Reken op 400 dollar per uur, dat zou 20 uur werk betekenen. En zo moeilijk lijkt deze zaak voor een advocaat me niet. Dat hoeft in mijn optiek geen 20 uur te kosten, wat er tot nu toe gedaan is.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Heb geen idee, weet dat ze vroeger in NL nog wel veel in en voor de kerk deed maar of dat nog zo was....betwijfel het want ze mocht niks van die vent

De weinige keren (2 max 3 x na de rechtszaak) dat ik me zusje nog sprak heb ik gevraagd hoe het zat met der papieren maar ze wist dat niet zei ze steeds. En ze sprak ook over problemen in de shelter maar ze wist niet precies wat, zij dacht dat dat kwam doordat ze haar kids enkel onder toezicht mocht zien in het weekend en dit niet geregeld kon worden daar.
Het enigste wat ze me vertelde is dat de scheiding rond was, kids bij hem waren en er nog geen alimentatie betaald moest worden omdat ze niks had en ze na 6 mnd terug naar de rechtbank moest, meer weet ik niet.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Hockey, die zouden een schappelijk tarief gemaakt hebben van 200$ per uur
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

S@nnie, laat je zus in elk geval om een specificatie vragen voor alle gemaakte uren (en nog te maken uren) van de advocaten.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Denk niet dat ik haar 123 zal spreken, ze is ergens op hotel en heeft zelf niks, geen pc of iets ter beschikking
Maar als ik me optel sommetje goed gedaan heb zijn er al 40 uur in gegaan maar die spreekt ook van andere gemaakte kosten???

Heb net heel lang gesprek gehad met een hele goede vriendin en het is beter dat ik me handen er van af haal. Wat er ook gebeurd ik zal het altijd fout gedaan hebben en heb er geen zin meer in.
Steek me tijd en energie veel beter in me eigen gezin, en beestjes dan dat ik me nog langer druk maak om iets waar geen uitzicht voor is.
Want het is een bodemloze put en daar komt geen verandering meer in....
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal nog meer speelt, maar waarom gaat niemand naar haar toe? Ze is nu toch verlost van die man, dus je zou haar toch kunnen opzoeken en samen een oplossing proberen te zoeken?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik denk dat daarheen gaan geen zin heeft nu. Er is een goede advocaat die probeert te regelen dat ze daar kan blijven. Het is nu ook aan de zus van S@nnie zelf om dingen te gaan regelen voor zichzelf en te gaan beslissen wat ze wil. Ze kan niet van anderen afhankelijk blijven. Immers, als het haar al lukt om in de US te blijven, zal ze ook voor zichzelf moeten zorgen.

@Hockey; ik denk dat de advocaatkosten best gespecificeerd worden hoor. Hier betaal je een retainer en die wordt op een aparte rekening gestort, want dat geld is niet van de advocaat zolang hij er niet voor gewerkt heeft. Hij kan daaruit geld opnemen als hij zijn kosten declareert/verantwoord. Die nieuwe $8000 die blijkbaar nodig zijn, zijn dus niet voor kosten die al gemaakt zijn, maar voor kosten die nog gaan komen. Een advocaat rekent uit wat hij ongeveer aan tijd/uren kwijt is en dat wordt dan de retainer. Hij wil namelijk ook niet dat hij halverwege een zaak moet stoppen omdat het geld op is. Sterker nog; hij màg niet eens stoppen omdat het geld op is. Daarom wil een advocaat zeker weten dat je het geld hebt om het hele proces te kunnen betalen. Rechtszaken in de US zijn duur en dit is geen dertien-in-dozijn zaak.
Ik heb een mailwisseling gehad met de advocaat van S@nnie haar zus in de tijd dat ik beloofd heb om eventueel mee te helpen en ik kan je zeggen dat het echt een goede advocaat is die weet waar hij over praat. Het is een Nederlander die naar de US is geemigreerd en die daar ook rechten is gaan studeren. Hij heeft dus rechtskennis van beide landen. Helaas kan hij ook geen regels naar zijn hand zetten en er is gewoon weinig hoop dat de zus van S@nnie kan blijven. De wet schrijft voor dat het niet mag, dus dan kun je alleen nog goede argumenten aanhalen waarom dit een uitzondering op de regel zou moeten zijn. Die argumenten zijn er wel; men zou de mishandeling kunnen gebruiken, het feit dat haar kinderen in de US blijven en het anders zonder moeder moeten stellen... Maar uiteindelijk ben je afhankelijk van een rechter die oordeelt of die argumenten reden genoeg zijn om een uitzondering te maken.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Ze vragen niet weer om $8000 die betaalden we in sept al
Maar geven aan dat dat al helemaal op is en ze nu ook geld nodig hebben voor het hotel waar me zusje zou zitten.................
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Nou, ik neem aan dat zij niet verantwoordelijk zijn voor onderdak van hun cliente. Ik denk dus dat zij meer de boodschapper zijn om jullie te laten weten dat je zus geld nodig heeft voor dat hotel. Ik denk niet dat zij dat gaan voorschieten of betalen. Misschien dat zij "doorgeefluik" willen zijn, omdat het anders moeilijk wordt voor jullie om geld over te maken naar je zus. Ik neem aan dat als zij niks heeft, ze dus ook geen bankrekening heeft.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Blijkbaar deden ze dat wel, ze betaalden voor een week hotel kosten en gaven me zusje geld voor de week door te komen.
Maar goed ik kan en wil me er niet langer druk om maken, wat ik ook doe het zal toch verkeerd zijn, heb genoeg over me heen gehad en heb dit willen doen uit goedheid maar zelfs dat is niet goed.
Ok jullie kunnen er niks aan doen en zijn heel erg bedankt voor alles wat jullie me gaven aan tips en aan wensen ed maar ze zal het zelf moeten doen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

S@nnie, je handen er van af trekken lijkt me het beste. En hopelijk is het een wake up call voor je zusje.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Ja dat is idd voor mezelf het beste.
Word ook enkel ingelicht wanneer er geld nodig is en dat blijft niet duren natuurlijk
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wat je zou kunnen doen, is voorwaarden stellen aan geldelijke donaties. Daarmee kan je haar gedrag op afstand sturen en haar op die manier "dwingen" om verstandige stappen te zetten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer